Aihe: Kauden pituus - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][8]
KilpailuaSuomalaista

Kauden pituus

Etusivu Foorumit Yleistä Kauden pituus

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Vuoden 2004 pelejä suunnitteleville olisi varmaan hyödyllistä tietää, millä kentillä pystyy pelaamaan ns. koko rahalla. Otetaan esim. Peuramaa, jossa pelattiin kesägriineille huhtikuun lopusta joulukuun alkuun v.2003. Laukaallakin pelattiin kesägriineille vielä marraskuussa. Eli millä kentillä pelataan niin pitkään kuin säät sallivat ja missä pannaan luukut kiinni heti kun maahan sataa ensilumi ?

Ainakaan Lohjalla ei kauden pituudella pääse kehuskelemaan… Kenttä aukesi viime kaudella muistaakseni siellä viimeisten joukossa, ja kausi loppui HETI kun alkoi näyttämään siltä että saattaa tulla pakkasta.

Pelikausi verrattuna vaikkapa Peuramaahan taisi olla pari kuukautta lyhyempi…

Pickalassa pelataan normaalisti melko pitkä kausi. Tänä vuonna kentät meni lopullisesti kiinni marraskuun puolen välin hujakoilla. Olivat kiinni jo aikaisemmin, avattiin uudestaan kun kelit parani. Kausi on alkanut normaalisti jo huhtikuussa. Yleensä ainakin yksi 9 reiän lenkki on avattu ajoissa ja pidetty auki mahdollisimman pitkään.

Kauden pituus on nimittäin rahallisesti aika merkittävä juttu, kun suunnittelee joko osakkeen ostamista tai pelioikeuden vuokraamista. Olen itsekin kuullut jo aikoja sitten, että Lohja säästelee kenttäänsä – enkä sen kunnossa pelatessani siellä syyskuussa kummempaa eroa moneen muuhun huomannut. Hyvässä kunnossa toki oli.

Itse olen tosi tyytyväinen siihen että oma kotikenttäni (SHG/Lakisto) on näköjään päättänyt jatkaa kauttaan aikaisempaa pidempään. Ennen sekin suljettiin kun pakkasuhkaa oli Jyväskylän korkeudella.

Tärkeä kymysys hyvinkin. Mun mielestä kauden pituus pitäisi olla ennemminkin luontoa kuuntelevan kenttämestarin kädessä kuin seuran kirstunvartijoiden asia.

Kyllähän toi totta on, että Lohjalla on lyhyt kausi. Olin muistaakseni 6.10 pelaamassa viimeisillä Kalkkiksen kesägriineillä, jonka jälkeen oli takaysi vaihtelevasti auki talvigriineillä 24.11. asti.

Ysin takia en kuitenkaan viitsinyt Lohjalle asti ajaa, vaan kävin Lakistossa pelaamassa kesägriineillä.

Pyhä Lauri suljettiin jo syyskuun puolella kunnostustöiden vuoksi, mikä on ihan hyvä syy. Saisivat vaan avata kentän aiemmin, en muista milloin viime keväänä avattiin, mutta viimeisten joukossa Lohja oli.

Toivotaan pitkää kautta Lohjalle, ainahan sitä toivoa saa ;-).

Tähän asti kenttämestarit ovat määräilleet asioista liikaakin. Eivät nuo aikaiset sulkemiset tunnu hirveän paljoa vaikuttavan, katsokaapa vaikka EGS:sää jossa on pitkälle syksyyn kesägriinit ja griinit upeat läpi kesän. Enemmän vaikutusta on kyllä sitten liian aikaisella avauksella (joita EGS:ssä ei harrasteta).

Uskon että jos kenttämestareilta kysytään, niin vastaus on päinvastainen. Mutta ennenkuin tämä menee juupas-eipäs leikiksi, niin tarkoitukseni oli vain osoittaa että golfiin liittyy muitakin arvoja kuin kylmää budjetointia, joka nyt näytti jo kärjistyvän viimeisenkin sentin puristamiseen pelikauden pituudesta.

Uskon ja tiedän että kentän kunto on lähellä myös sinun sydäntäsi, peace:)

Rinkussa kausi on ainakin lyhyt. Johtunee alavasta ja hallaherkästä maastosta. Syksyllä kun Rinkku oli huurteessa ja kiinni oli Kurkissa vielä 10 astetta lämmintä ja kenttä kiva pelata. Vika keikka tuli mulle Rinkussa lokakuussa ja eka toukukuun puolenvälin jälkeen – greenit kunnostuu heinäkuussa. Näyttäisi kausi olevan noin kuusi kuukautta.

Meri-Teijossa itse pelasin ensimmäisen kerran maaliskuun lopulla ja viimeisen joulukuun 5 päivä griineille.

Keväällä griinit olivat luonnollisesti ruskeat mutta käyttökelpoiset ja joulukuussakin eritäin pelattavassa kunnossa.

Suomen maantietellinen sijainti huomioiden kohtuu pitkä pelikausi = kymmenenä eri kuukautena, vain tammi ja helmikuu jäävät pois, jolloin keskitytään jäägolffiin.

Pickala ja muut Helsingistä länteen olevat merenrantakentät ovat kai edullisimpia. Pickalassa tosin pitää usein pelata pipa päässä, kun keväisin tuulee niin ilkeästi.

Lohjan pelikausi lienee yhteensä 4 viikkoa lyhyempi, vaikka etäisyys rantaan on aika lyhyt viivottimella laskien.

Mites Rönnäs ja Kotka?

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #388094 kohteessaKauden pituus

Etusivu Foorumit Yleistä Kauden pituus