Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

24.2.–3.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 976 - 1,000 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Sepä se, kun pääsisi käväsemään siellä. Senpä takia koetan yrittää jotain oppia tätä kautta edes.

En osaa sanoa miksi makaan pallon päällä, mutta ehkä se voisi johtua siitä, että yritän tehdä tilaa käsien ja lantion väliin. Ja kun käsiä kurottaa liikaa niin alkaa kroppa ’kaatumaan’ pallon päälle?

Oikein muistit. Tarkennuksena niin kumpaa ukkoa tarkoitat? Lueskelin jostain, että olet toisen kanssa työskennellytkin, häntäkö tarkoitit?

Metropolit kirjoitti: (4.8.2008 17:57:35)
    Sepä se, kun pääsisi käväsemään siellä. Senpä takia koetan yrittää jotain oppia tätä kautta edes.

En osaa sanoa miksi makaan pallon päällä, mutta ehkä se voisi johtua siitä, että yritän tehdä tilaa käsien ja lantion väliin. Ja kun käsiä kurottaa liikaa niin alkaa kroppa ’kaatumaan’ pallon päälle?

Oikein muistit. Tarkennuksena niin kumpaa ukkoa tarkoitat? Lueskelin jostain, että olet toisen kanssa työskennellytkin, häntäkö tarkoitit?

Mistä toi polvien yhteen vetäminen oikein tulee? Näkyy hyvin tuossa puu3videossa.

Rauski kirjoitti: (4.8.2008 18:24:14)

Sepä se, kun pääsisi käväsemään siellä. Senpä takia koetan yrittää jotain oppia tätä kautta edes.

Mistä toi polvien yhteen vetäminen oikein tulee? Näkyy hyvin tuossa puu3videossa.

Enpä tuohon oikeaa vastausta tiedä, mutta ei se ainakaan hyvästä sekään ole.. Tuossa puu3 lyönnissä oli jo aika väsy kaikinpuolin. Sitä onko lyönti samanlainen spoonilla normaalistikin, en tiedä sitäkään. Mutta ei tuossa spoonilyönnissä jalkatyöskentely kyllä missään nimeessä hyvältä näytä, minun silmiini ainakaan.

En luultavasti ole vielä jalkojen työskentelyä sisäistänyt ja oikein ymmärtänyt, joten loppunäkymä voi olla tuollainenkin..

ts

No sitä joka otti OGK:n valmennuksesta vastuun tän vuonna. Kai tässä voi vaikka julkisesti onnitella samalla hemmetin hienosta työstä.

No ei tätä touhua nyt helpoksi voi sanoa. Heti kun luulee, että on kehittyny niin johan sitä kehittää kaiken näköisiä venkuroita swingiin…

https://www.youtube.com/watch?v=51-_DWXm_Zk – Rauta5

https://www.youtube.com/watch?v=51-_DWXm_Zk – Driveri

Ja sama linkki sitten kahteen kertaan…

Driveri https://www.youtube.com/watch?v=73vNYxJTDaQ

Terve Januz!

Millä härvelillä olet kuvannut svingisi? Itse suoritteeseen mulla ei ole mitään kommentoitavaa, muuta kuin että se näyttää todella hyvältä.

Mä olen tässä kanssa tehnyt vähän (todella vähän) hommia svingin eteen. Pistin bäkäriä pikkasen uusiksi, ja downsingiäkin koitin saada fiksumman näköiseksi. En onnistunut.

Noh, siis tuohan on kuvattu Casion EX-F1:llä. kameralla pystyy ottamaan nopeaa videota 300 600 ja 1200 kuvaa sekunnissa. 1200 kuvaa on vain jo niin pienellä resolla että sillä voi käytännössä kuvata vain lavan tuloa palloon.

Jokos olet saanut täydet tehot käyttöön tuolla uudella svingillä. Jos sallit kommentoida niin sinulla painuu vasen käsivarsi melkoisesti poikki-rinnan jo bs:n aikana aivan kuin minun svingissä viimeaikoihin asti. Minulla tuli jonkinlainen ahaa elämys siitä kun jyrkensin bs hieman ja pyrin pitämään vasemman käsivarren ’kaukana’ rintakehästä ds alkuun asti. Siitä kun sitten ds:n alussa painaa käsien ja mailan muodostamaa pakettia siihen suuntaan mihin oli bs:n aikana niillä liikkunut (viistoon taakse ja ylös) samalla kun kroppa alkaa pyöriä. Ainakin minä saan tällä tavalla suhteellisen lyhyellä käsien bs:llä yllättävän pitkiä lyöntejä ja hienon paketin vapautumisen (yleensä, ei aina).

Korjatkoon joku jos olen väärässä, eikä mullakaan tuo swingi ole sitä mitä pitäsi olla. Mutta kuitenkin muistakaa pitää ne kädet bsw ihan hemmetin rentoina niin ne lentää sinne ylös hienosti lantion liikkeellä ja käsiä ei myöskään saa jännittää dsw:n aikana (ne siis tippuu alas) silloin jää pituudesta puuttumaan aika paljon. Ranteilla ei mitään ylimääräistä kompensointia ja nekin rentoina niin ne tulee mukaan todella kivasti mukaan. Mun drivit on pidentynyt ihan hemmetisti tuon rentouden ansiosta ja lähtee hyvin kohteen suuntaan tulipa voitettua yksi pisin draivi kilpailukin tuollaisella 280-285 metrisellä.

WannaBeTiger kirjoitti: (5.8.2008 10:17:30)
    Jokos olet saanut täydet tehot käyttöön tuolla uudella svingillä. Jos sallit kommentoida niin sinulla painuu vasen käsivarsi melkoisesti poikki-rinnan jo bs:n aikana aivan kuin minun svingissä viimeaikoihin asti. Minulla tuli jonkinlainen ahaa elämys siitä kun jyrkensin bs hieman ja pyrin pitämään vasemman käsivarren ’kaukana’ rintakehästä ds alkuun asti. Siitä kun sitten ds:n alussa painaa käsien ja mailan muodostamaa pakettia siihen suuntaan mihin oli bs:n aikana niillä liikkunut (viistoon taakse ja ylös) samalla kun kroppa alkaa pyöriä. Ainakin minä saan tällä tavalla suhteellisen lyhyellä käsien bs:llä yllättävän pitkiä lyöntejä ja hienon paketin vapautumisen (yleensä, ei aina).

Ei ole ihan niitä tehoja vielä mitä haluaisin. Tuo bäkäri on edelleen ehkä se suurin murheenkryyni. En oikein tiedä miten sitä nyt saisi pystymmäksi, aina kun astuu pallolle niin siitä tuppaa tulemaan tuollainen flätti ja tuo vasen käsi painuu rintaa vasten…

januz kirjoitti: (5.8.2008 14:40:53)

Ei ole ihan niitä tehoja vielä mitä haluaisin. Tuo bäkäri on edelleen ehkä se suurin murheenkryyni. En oikein tiedä miten sitä nyt saisi pystymmäksi, aina kun astuu pallolle niin siitä tuppaa tulemaan tuollainen flätti ja tuo vasen käsi painuu rintaa vasten…

Ehkä se johtuu juuri tuosta mistä Rauski puhui eli ehkä kädet ovat liian rennot/passiiviset ja bs:ssä niiden annetaan mennä juuri sinne minne ne menee lantion kierrolla ilman ohjailuja. Minun mielestä bs ei saa olla täysin jalka/lantio-johtoinen vaan käsiä pitää kontrolloida saadakseen ne sellaiseen asentoon huipulle josta on hyvä lähteä painamaan ’pakettia’ kasaan ds:ssä.

Itsellä on varmasti omaperäisin svingi GP:n jäsenistä. Koitan saada siitä videon näkyviin niin voitte haukkua sitten pystyyn =) Suoraan tuntuu suuremmaksi osin pallo lähtevän mutta backsvingi on kyllä videon perusteella kamala.

WannaBeTiger kirjoitti: (5.8.2008 19:04:36)

januz kirjoitti: (5.8.2008 14:40:53)

Ehkä se johtuu juuri tuosta mistä Rauski puhui eli ehkä kädet ovat liian rennot/passiiviset ja bs:ssä niiden annetaan mennä juuri sinne minne ne menee lantion kierrolla ilman ohjailuja. Minun mielestä bs ei saa olla täysin jalka/lantio-johtoinen vaan käsiä pitää kontrolloida saadakseen ne sellaiseen asentoon huipulle josta on hyvä lähteä painamaan ’pakettia’ kasaan ds:ssä.

Niin siis juuri yritin sanoa siitä rytmityksestä, että sopivan nopealla/hitaalla lantion kierrolla se heittää sen mailan sinne minne pitääkin, tai ainakin pitää olla sellainen tunne että ne on rennot. Jos kädet on rentoina liian nopea lantion kierto heittää sen liian pitkälle ja yritetään estää sen menoa jännnityksellä joko ranteiden tai käsien, Liian hidas niin sitten sitä mailaa viedään sinne ylös ja jännitystä tulee jo bäkärissä ja jännitys taas vaikuttaa dsw:ssä ja mitta lyhenee, kun se maila ei pääse tulemaan kierron seurauksena rentona. Käsivarsien pitäisi olla keitettyä spagettia. Nyt taas on viime aikoina näyttänyt siltä että maila pysyy kohdelinjan suunnassa tuolla idealla ainakin metrin verran eikä vain käy kurkkimassa 10 sentin matkaa siinä osumakohdassa palloon. Korjatkoon edelleen joku jos nää jutut on pielessä.

Tänäänkin ylläkerrotulla tavalla oli ihan hemmetin upeita avauksia vastatuuleen ihmeteltiin oikein kimpassa junnun kanssa miten ne voi lentää 250-260 metriä. Lievään myötätuuleen vedin yhden 294 metrisen dogleg väylän noin 20 metriä yli greenin, mittaa lienee tuli linnuntietä sellaiset 280 metriä ja ihan lipun suunnassa mihin oli tarkoitettu. Kyllä oli mahtava tunne.

http://rapidshare.com/files/135104689/golf_001.avi.html

Toivottavasti linkki toimii, sieltä löytyypi allekirjoittaneeen huitaisut hiukan huonosti kuvattuna tosin.

Täältä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=tjb6NM-DMy8

Itse en ole edes huomannut että svingi on noin vempula. Händäri siis 18,1.

Rauski kirjoitti: (6.8.2008 0:09:30)

Niin siis juuri yritin sanoa siitä rytmityksestä, että sopivan nopealla/hitaalla lantion kierrolla se heittää sen mailan sinne minne pitääkin, tai ainakin pitää olla sellainen tunne että ne on rennot. Jos kädet on rentoina liian nopea lantion kierto heittää sen liian pitkälle ja yritetään estää sen menoa jännnityksellä joko ranteiden tai käsien, Liian hidas niin sitten sitä mailaa viedään sinne ylös ja jännitystä tulee jo bäkärissä ja jännitys taas vaikuttaa dsw:ssä ja mitta lyhenee, kun se maila ei pääse tulemaan kierron seurauksena rentona. Käsivarsien pitäisi olla keitettyä spagettia. Nyt taas on viime aikoina näyttänyt siltä että maila pysyy kohdelinjan suunnassa tuolla idealla ainakin metrin verran eikä vain käy kurkkimassa 10 sentin matkaa siinä osumakohdassa palloon. Korjatkoon edelleen joku jos nää jutut on pielessä.

Tänäänkin ylläkerrotulla tavalla oli ihan hemmetin upeita avauksia vastatuuleen ihmeteltiin oikein kimpassa junnun kanssa miten ne voi lentää 250-260 metriä. Lievään myötätuuleen vedin yhden 294 metrisen dogleg väylän noin 20 metriä yli greenin, mittaa lienee tuli linnuntietä sellaiset 280 metriä ja ihan lipun suunnassa mihin oli tarkoitettu. Kyllä oli mahtava tunne.

Ok, hienolta kuulostaa. Toimiiko raudat ja spuuni myös hyvin, tuleeko puhtaita ja painavia osumia lähestymisissä? Minä saan kans draiverin toimimaan spagetti-käsillä mutta väylältä ei esim. r2-r4 tai 6o asteinen toimi kovinkaan varmasti (osuma/pituuskontrolli).

Arttu Ylinen kirjoitti: (6.8.2008 0:11:19)
    http://rapidshare.com/files/135104689/golf_001.avi.html

Toivottavasti linkki toimii, sieltä löytyypi allekirjoittaneeen huitaisut hiukan huonosti kuvattuna tosin.

On kyllä hienoa että tuolla swingillä on päästy händäriin 18,1. Älkää sitten yrittäkö ladata tuota ekaa linkkiä kestää varmaan puoli tuntia. Youtube tulee aika äkkiä.

Youtube linkki

WannaBeTiger kirjoitti: (6.8.2008 0:22:21)

Ok, hienolta kuulostaa. Toimiiko raudat ja spuuni myös hyvin, tuleeko puhtaita ja painavia osumia lähestymisissä? Minä saan kans draiverin toimimaan spagetti-käsillä mutta väylältä ei esim. r2-r4 tai 6o asteinen toimi kovinkaan varmasti (osuma/pituuskontrolli).

Väyläpuut toimii hyvin, jos ei tule toppia, viimeaikoina aika harvoin. Pitkiä rautoja ei paljon ole tarvinnut, mun suurin ongelma on lähinnä lähestymiset tuolta alle 50 metrin matkalta. Mä en osaa oiken näitä yli 50 asteisia wedgejä käyttää puhumattakaan 60 asteisesta, jonka heitin varabägiin jo ajat sitten. Ne kun oppisi niin sitten olisi asiat jo hyvin tosin tänään oli pari valonpilkahdusta havaittavissa, voi kyllä olla ihan vahinkoja.

Voisiko ne ongelmat alle 50m (ja ehkä väyläpuiden topit) liittyä rentoihin käsiin? Rennoilla käsillä voi saada lavan pysymään kohdelinjalla pitkän aikaa mutta lavan oikea asento ja varren optimaalinen noja kohteeseenpäin ei kai voi kestää kauaa.

WannaBeTiger kirjoitti: (6.8.2008 0:52:55)
    Voisiko ne ongelmat alle 50m (ja ehkä väyläpuiden topit) liittyä rentoihin käsiin? Rennoilla käsillä voi saada lavan pysymään kohdelinjalla pitkän aikaa mutta lavan oikea asento ja varren optimaalinen noja kohteeseenpäin ei kai voi kestää kauaa.

En oikein usko, lähinnä on kyse erilaisesta rytmityksestä ja kierrosta. Kädet haluaa tulla mukaan liian aikaisin ja sitten niitä yrittää kompensoida jollain toisella virheellä. Ainakun kun harkka swingissä huomaa että kierto toimii ja sen saa siirrettyä/tehtyä myös pallon osumaan niin homma tuntuu todella helpolta, ihan kun ei edes olis tehnyt mitään, mutta pallo vaan lentää hienosti. Siis ne alle 50 metriset on chippejä joista tahtoo tulla joskus kylkkäreitä ja sitten ollaan ihan jossain muuallla kuin greenillä.

Korjatkoon edelleen joku jos nää jutut on pielessä.

No pitäisi varmaan sitä videota nähdä ensin…

Arttu Ylinen kirjoitti: (6.8.2008 0:11:19)

MItäpä tuosta osisi sanoa. Looppia on kuin Furykilla, mutta aivan päinvastaiseen suuntaan. Ylävartalon nousemisen takia bs näyttää flätimmältä kuin se on oikeasti ja tuo hyvin koordinoitu pudotus takasin saa ds toimimaan ihan kohtalaisen näköisesti, tosin kovasti käsivetoinenhan tuo taitaa olla.

Metropolit kirjoitti: (4.8.2008 15:54:08)
    Pitkästä aikaa sain vähän kuvautettua tuota lyöntiä, enkä kyllä oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Sen mäkin näen, että ei nuo kovin vaivattoman näköisiä lyöntejä ainakaan ole..

Ihan alkuun, mitä jos vähentäisit riuhtomista vajaaseen puoleen nähdystä?

Olen viime aikoina yrittänyt pitää mielessä ’oikean taskun vierestä lyömisen’ ja jotain semmosta, jalkatyön ajattelu on jäänyt reippaasti vähemmälle kuin aiemmin.

Entä, jos miettisit asiat uusiksi. Nykyisellä jalkatyölläsi voit yhtä hyvin lyödä lentävällä matolla istuen. Ihan vihjeenä: RR lähtee jaloista. Lantionkiertoa vasemmalle tulee estää suunnanvaihdon aikana, kunnes ’painepiste’ on siirtynyt takimmaisen jalan kantasisäsyrjältä etummaisen jalan päkiäsisäsyrjän kautta saman jalan kantapään sisäsyrjään. 🙂

Lyönnit ovat parantuneet ehkä aavistuksen verran, pituutta on menetetty ehkä jonkun verran, mutta varmuus on parantunut. Puumailoilla enää todella harvoin tulee kunnon slaisseja, pientä fadea enemmänkin. Draiverilla ongelmana suoraan vasemmalle menevät lyönnit, joita tulee aina silloin tällöin. Ja pitkillä raudoilla (r6-r4) lyönnit on aika kehnoja edelleen, slaissia tulee välillä ja pituutta ei ole minkään vertaa..

Pahinta, mitä kehitykselle voi tapahtua on se, kun svingi huonenee , mutta lyönnit näennäisesti pranevat.

Rauta 7 dtl

puu3 edestä

Kiitos jos joku viitsii jotain kommentoida.

Itsehän pyysit!

Bosco kirjoitti: (6.8.2008 10:51:34)

Rauta 7 dtl

puu3 edestä

Kiitos jos joku viitsii jotain kommentoida.

Itsehän pyysit!

Kommentoi nyt sitten joutessasi tuota minunkin viritystä? =)

A

Rauski , olet sitten näemmä oppinut ts:ltä jotain verrattuna noihin tammikuun lyönteihin,
    vai löytyisiköhän lyönnistäsi päivitettyä versiota, jos ei niin laita videoo.

Noi vastatuuli mitat varsinkin ovat aika kovia lukuja.

Esillä 25 viestiä, 976 - 1,000 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236323 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit