Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

24.2.–3.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 851 - 875 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • MakeeK kirjoitti: (26.4.2008 17:07:17)
    MakeeK:n komediateatteri esittää:

Hybridi 1
    Hybridi 2
    Hybridi 3
    Raiveri 1
    Raiveri 2

– Hybridi 2 -elokuvan lantion alkupyrähdys lupaavakokö??

Rytmillisesti näyttää lupaavimmalta.
    Olet rakennellut hyvin tuota svingiä rotaatioajatuksen ympärille. Ajatus ei ole loppuun asti kirkastunut, mikä johtaa svingin ytimen heikkouteen.
    Itse suosin, kuten aiemmin täällä on tullut esille pientä pre-turnia stanssissa, mikä näyttää sporttisemmalta (makuasia), ja ohjaa helpommin bsw:n rotaatiota oikeaan suuntaan. Silti tuosta stanssistasi voisi aivan yhta hyvin svingata, eikä välttämättä sille tarvitse tehdä mitään.
    Bsw.ssä kierto pitäisi saada selkeämmin alhaalta liikkeelle. Nyt hartia liidaa ja kiertyy sementoidun oikean jalan päälle eli ’kiertokeskus’ on turhan paljon takajalalla. Dsw:ssä sitten luonnollisena seurauksena edelliselle kiertokeskus jää taakse. Asiaa korostaa ilmeinen tietoinen sivuliikkeen välttäminen, mikä nyt olisi hyve ellei peräti välttämättömyys kunnon sivutiltin aikaansaamiseksi. Näin saataisi ahtaanpuoleinen taaksevienti pidettyä kasassa paremmin ja käsivarret mahtuisivat vapautumaan paremmin.

Bosco kirjoitti: (27.4.2008 2:23:09)Asiaa korostaa ilmeinen tietoinen sivuliikkeen välttäminen

Naulan kantaan.

Bosco kirjoitti: (27.4.2008 2:23:09)Näin saataisi ahtaanpuoleinen taaksevienti pidettyä kasassa paremmin ja käsivarret mahtuisivat vapautumaan paremmin.

Tulipa tosta mieleen sekin että kun pistetään rautakanki lyömään golfpalloa, niin oliskohan parempi etten koittaskaan viedä mailaa vaakatasoon ylös kun tahtoo noi käet olla bägärin huipulla jo ihan kropassa kiinni? Jättääbägärii vähän vajaaks että saa mailan ja kropan väliin enemmän ilmaa? Nythän oikeen käden kyynärpää on kyljessä kiinni.

MakeeK kirjoitti: (26.4.2008 17:07:17)
    MakeeK:n komediateatteri esittää:

Hybridi 1
    Hybridi 2
    Hybridi 3
    Raiveri 1
    Raiveri 2

Noni!! Ampukaa kovilla mutta perustelujen kera. Ainoot hyvät puolet mitä puusilmäni näkee:
    – Osuin palloon
    – En kaatunu
    – Maila pysy käsissä
    – Hybridi 2 -elokuvan lantion alkupyrähdys lupaavakokö??

Loppu onkin legendaa…

Terveisin, löysärannereleasejobägärinhuipulla.

Ajatus pallon sisäposkeen osumisesta saattaisi pidätellä hartioita riittävän kauan ds:n alussa. Ja toisekseen näyttäisi että olis vähän liikaa nojaa kohteen suuntaan bs:n huipulla (ehkä??). Voisi kokeilla kiertyä vähän enemmän vaakatasossa.

MakeeK kirjoitti: (27.4.2008 9:47:02)
    Tulipa tosta mieleen sekin että kun pistetään rautakanki lyömään golfpalloa, niin oliskohan parempi etten koittaskaan viedä mailaa vaakatasoon ylös kun tahtoo noi käet olla bägärin huipulla jo ihan kropassa kiinni? Jättääbägärii vähän vajaaks että saa mailan ja kropan väliin enemmän ilmaa? Nythän oikeen käden kyynärpää on kyljessä kiinni.

Heikko rotaatiojärjestys tekee tilanpuutteen ja jättää käsivarret jumiin. Ongelma ei poistu bsw:ä lyhentämällä. Tosin mailan asennon miettiminen on turhaa. Ehkä olet jo huomannut, ettei mailan vaakasuorassa olo yläasennossa tee svingiä yhtään sen toimivammaksi. (Kuten eivät muutkaan yksittäiset ideaalit)

Nonnii. Yips-miehen swingiremontti on alkanut. Kaikki palikat radikaalisti uusiksi, nöyrästi ja kärsivällisesti. Yritän dokumentoida eri vaiheet, joten tässä ’day 1’. Paljon vielä korjattavaa ja muokattavaa – itse asissa jälki olisi ollut hieman erilaista jo tunti tämän otoksen jälkeen – mutta siinähän sitten väännetään, luupissa, ja isomman kerran.

Yips-miehen r7

Laitetaan nyt tänne viidju kun kerran topic nousi taas esiin. Näillä mennään tällähetkellä. Jälkimmäisessä alkaa tapahtua vasta reilun 2 minuutin kohdalla kun ei ole katkomisvehkeitä.

i7 normaalinopeus

i7 1/8-nopeus

ts

Scoop kirjoitti: (5.6.2008 17:18:33)
    Nonnii. Yips-miehen swingiremontti on alkanut. Kaikki palikat radikaalisti uusiksi, nöyrästi ja kärsivällisesti. Yritän dokumentoida eri vaiheet, joten tässä ’day 1’. Paljon vielä korjattavaa ja muokattavaa – itse asissa jälki olisi ollut hieman erilaista jo tunti tämän otoksen jälkeen – mutta siinähän sitten väännetään, luupissa, ja isomman kerran.

Yips-miehen r7

,Notta tourille menossa? 🙂

ts kirjoitti: (5.6.2008 21:50:37)

Yips-miehen r7

,Notta tourille menossa? 🙂

Heh. Tavoitteena olisi päästä edes kerran kentälle tämän kauden aikana…

Yips-miehen r7

Mihinkäs suuntaan olet noita palikoita radikaalisti kasailemassa? Eli mitä haet muutoksella?

Tässä on tullut viimeaikoina lyötyä kuulaa varsin hyvin etenkin raudoilla. Siksipä kuvautin lyömistäni eilen rangella enne kierrosta, jotta näkisin itse miltä näytän kun oikeasti lyön palloa hyvin.

Aika kyyryä meininkiä… Tällä mennään ja sillä selvä.

https://www.youtube.com/watch?v=Fcwv-6CzdhA

januz kirjoitti: (6.6.2008 15:26:26)

Yips-miehen r7

Mihinkäs suuntaan olet noita palikoita radikaalisti kasailemassa? Eli mitä haet muutoksella?

Itse asiassa aloitan nollasta sikäli, että kasaan paketin uusiksi gripistä lähtien. Ja nimenomaan gripistä lähtien. Kuten on tullut mainituksi, n. 10 vuotta sitten swingini sai taudin nimeltä neuromuskulaarinen dystonia, jonka jälkeen normaali lyönti/peli osoittautui mahdottomaksi. Sen jälkeen olen kyhännyt pari kolme ’apuswingiä’, joiden avulla on edes auttavasti voinut lyödä palloa. Ne eivät vain kanna kovinkaan pitkälle, koska ovat alttiita uusille taudin pesäkkeille… Nyt siis opettelen fillarilla ajon uudestaan, ja pyrin tekemään sen (omaa käsitystäni mukailevasti) optimaalisella tavalla. Liikkuvat osat ja kaikki tietoiset käsirotaatiot minimoiva, suljetun lavan tärväisy muuttuu nyt ultraheikon gripin (näennäisesti) avoimen lavan rotaatioswingiksi (annettuna omat biomekaaniset rajoitteeni), ja mahdollisimman kompaktina ja tiiviinä; eli mahdollisimman paljon tehoa ja toisettavuutta mahdollisimman kompakteilla liikeradoilla.

Suurin ongelma on riittävään habituaatioon pääseminen; ei ole aikaa ja mahdollisuuksia lyödä tarpeeksi palloa. Siinä mielessä siis nöyrästi ja pikkuhiljaa; jokainen sessio alkaa ikään kuin alusta, mutta mukautumis/oppimiskäyrä on aina jokseenkin edellistä jyrkempi.

Tuohon alla olevaan t1-swingiin nähden haen stabiliteettia alakertaan (alakuolokohta tuppaa karkaamaan), paremman lähdön bsw:iin (en oikein vielä tiedä/tunnista mikä olisi sopivin/oikein annettuna muut tekijät), ja paremman suunnanvaihdon (oikea puoli pitäisi saada paremmin alas ja kylkeen, nyt tuppaa karkaamaan liikaa ulos). Nämä ovat tietty kaikki yhteydessä toisiinsa, joten meikäläisellä siinä on kyse eniten vanhoista taipumuksista irtipääsemisestä.

On se jännä juttu nää kilpasingelit. Swingissä ei tapahu yhtikäs mitään, Lukuunottamatta seikkaa et pallo varmaan pakenee. Helpon näköistä touhua josta on tosi vaikee kuvitella mitään yipsin kaltaista sairautta,

KL

Tetsa kirjoitti: (7.6.2008 12:49:08)
    Tässä on tullut viimeaikoina lyötyä kuulaa varsin hyvin etenkin raudoilla. Siksipä kuvautin lyömistäni eilen rangella enne kierrosta, jotta näkisin itse miltä näytän kun oikeasti lyön palloa hyvin.

Aika kyyryä meininkiä… Tällä mennään ja sillä selvä.

https://www.youtube.com/watch?v=Fcwv-6CzdhA

Aika hätäisen näköinen suorite, mutta kieltämättä aika paljon svingin näköinen. Katse varsinkin jää hyvin palloon ja lyönti menee kivasti läpi.

Osaisinpa minäkin.

Minusta Tetsan swingissä ei ole mitään hätäistä vaan kylmän viileetä rivakkuutta.

Katselin svingiä muutaman kerran ja olin näkevinäni, että pää nousee bäkärin huipulla. Näinkö väärin ? Kaverilla on sama vika (kuitenkin seuran mestari 2007). Noh, pientä tuo nousu on.

Piti hakea jotain, johon verrata tuossa

KL kirjoitti: (7.6.2008 16:11:36)

Aika hätäisen näköinen suorite, mutta kieltämättä aika paljon svingin näköinen. Katse varsinkin jää hyvin palloon ja lyönti menee kivasti läpi.

Jännä juttu. Musta itestä tuntuu svingatessa että suorite kestää ikuisuuden! Varsinkin backswing. Hämmästyin tuota rytmiä itsekin kun ekan kerran näin tuon svingin. Hätänen jätkä, hätänen svingi…

KL

Tetsa kirjoitti: (7.6.2008 21:57:40)

KL kirjoitti: (7.6.2008 16:11:36)

Jännä juttu. Musta itestä tuntuu svingatessa että suorite kestää ikuisuuden! Varsinkin backswing. Hämmästyin tuota rytmiä itsekin kun ekan kerran näin tuon svingin. Hätänen jätkä, hätänen svingi…

Svingaa sinä vain hätäisesti, kunhan et kiilaa…. ai niin, eihän me soitetakaan swingiä…

Joo en kiilaa…

Mutta hei, ,mulla(kin) on ongelma. Tämä ongelma koskee erityisesti Pickalan Forestin par 3 väyliä. Eli mulle on jostain kehittynyt näillä noin 130 metrisinä pelattavina väylillä paha tapa missata griini vasemmalle. Eihän tämä nyt vakavaa muuten olisi mutta esim ysillä vaanii outti vasemmalla… Eli pienenä lyöty rauta pyrkii vahvasti vasemmalle.

Olen lokalisoinut ongelman tähtäykseen liittyväksi eli jostain syystä en pysty/osaa tähdätä näitä lyöntejä oikein, vaan tuppaan tähtäämään liikaa oikealle ja kuitenkin lyön lippua päin ja tuloksena on matala, menevä hookin tapainen vasemmalle.

Tämä on viime aikoina lisännyt lyöntimäärää huomattavasti, kun muuten pelaisin plus-miinus par -vauhtia ja sitten tulee kunnolla lunta tupaan parin – kolmen autin verran lyhyillä par -kolmosilla…

Onkohan mulla kohtalo-tovereita? Eli onko muita jotka ei osaa/pysty tähtäämään oikein?

Omg! Onko se Michelin-ukko..ei..ei helvetti kyllä se on Michelin-ukko.

Tetsa kirjoitti: (7.6.2008 23:05:03)
    Onkohan mulla kohtalo-tovereita? Eli onko muita jotka ei osaa/pysty tähtäämään oikein?

Joskus kuuluin myös tähän joukkoon. Sitten havahduin ymmärtämään, että koska seison mailanmitan päässä pallosta, niin jos alkuasennossa kierrän päätä hartioiden tasossa niin, että katse on kohteeseen päin, niin kohde mihin haluan lyödä sijoittuu tästä kulmasta katottuna selkeästi katselinjan oikealle puolella. Tuntuu siltä kuin tähtäisin ’vasemmalta ohi’. Mitä pidempi maila, sitä suurempi poikkeama.

Tähtäyksen suurin ongelma on perspektiivivirhe.

Mä tunnustaudun kohtalotoveriksi. Mä vihaan par3:sia. Mun puolesta ne voitaisiin räjäyttää pois ja muuttaa kaikki par5:siksi. Ja joo, tähtään päin helvettiä.

Lavantauti kirjoitti: (9.6.2008 9:39:26)
    Mä tunnustaudun kohtalotoveriksi. Mä vihaan par3:sia. Mun puolesta ne voitaisiin räjäyttää pois ja muuttaa kaikki par5:siksi. Ja joo, tähtään päin helvettiä.

Joo, niin kuin viime vuonna GpI:ssä kuula jäi kolmen senttin päähän kupin oikealle puolelle tosi pahasti. Sen holarin antamia pisteitä oltais kipeästi tarvittu; ettei vaan voitto karannut just siinä!?

Antsu kirjoitti: (9.6.2008 8:50:44)
    Tähtäyksen suurin ongelma on perspektiivivirhe.

Totta turiset. Korjaus löytyy toimivasta swingirutiinista kohdasta aiming and alignment siitä samasta opuksesta.

Esillä 25 viestiä, 851 - 875 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236330 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit