Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 576 - 600 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

fukke diise saisse kirjoitti: (2.1.2008 20:07:54)

ts kirjoitti: (2.1.2008 19:30:07)

fukke diise saisse kirjoitti: (2.1.2008 16:27:10)

Jokainen voi nähdä, että kyynärpäät ovat osuman alueella kaukana toisistaan, vasen käsi koukistuu, vasen rannekulma kovertuu, eli pojan todellinen mielikuva svingistä on jotakin sellaista, missä alavartalo on vain jalusta ja mailaa vedetään käsillä/hartioilla – liekö kyseessä lätkäpelaaja. Sitten kun keskipakovoima ei tuokaan lapaa riittävän nopeasti osumaan, käännetään vartta ranteilla auttaen.

Ihailtavaa tarkkanäköisyyttä ja tässä tullaan taas osoitettua mielikuvan (mentaalipuolen) merkitys Golfissa…

Jos mennään yksityiskohtiin, niin Roope pelaa lätkää rightin puolelta.

Hmm.. tuosta en ole varma, mutta jotenkin olis kuva, että eipä pelaa. Mutta liikkeen mielikuvan muodostumisen kannalta tuolla ei ole merkitystä. Pelaa sitä lätkää kummalta puolelta tahansa, niin ero golflyöntiin on tehtävä varsin selkeäksi, että ei jää hartioilla ja käsillä takomiseksi. Mielikuvahan käsittää pitkälti lihasryhmien aktiivisuuden ja niiden keskinäisten käytön suhteessa toisiinsa. Aika vähän nähnyt lätkäpelaajia jotka vetävät lantiolla läpi 😉

ts kirjoitti: (2.1.2008 20:30:09)
    Aika vähän nähnyt lätkäpelaajia jotka vetävät lantiolla läpi 😉

Yritäpä ite vetää lantiolla läpi niissä syndeissä, yhdeltä jalalta ja kun kaveri roikkuu puserossa 🙂

pjs

Nonih, tulipas sitten omakin huitaisu laitettua kun vähän tuntuu olevan lyönnissä ideaa taas. Valitettavasti ei sivukuvaa tällä hetkellä.

Rauta-7 takaa (ihan täysi svingi minulle, jollain muulla tämä olisi varmaan 3/4…)

Saapi heittää kommenttia.

ts

pjs kirjoitti: (2.1.2008 22:40:07)
    Nonih, tulipas sitten omakin huitaisu laitettua kun vähän tuntuu olevan lyönnissä ideaa taas. Valitettavasti ei sivukuvaa tällä hetkellä.

Rauta-7 takaa (ihan täysi svingi minulle, jollain muulla tämä olisi varmaan 3/4…)

Saapi heittää kommenttia.

Hyvät äänet oli… kuvaa ei sitten näkynytkään näillä softilla mitä minulla on

pjs

ts kirjoitti: (2.1.2008 23:05:37)
    [Hyvät äänet oli… kuvaa ei sitten näkynytkään näillä softilla mitä minulla on

No hyvä että edes kuulosti hyvältä :-)..

Koodasin tuon uusiksi, tällä kertaa MPEG2 formaattiin. Jospa se toimisi paremmin kuin mencoderin tuottama mpeg4..

pjs kirjoitti: (2.1.2008 23:32:30)
    Koodasin tuon uusiksi, tällä kertaa MPEG2 formaattiin. Jospa se toimisi paremmin kuin mencoderin tuottama mpeg4..

Tuntuu niin hyvältä tietää, että koodaus on pantu uusiksi. Soikohan nyt taustalla akordeon?
    😀

Parti PersiMonni kirjoitti: (29.12.2007 20:19:44)
    Swingi tänään
    Tässä tilanne ekan treenijakson jälkeen.

Hyvät uutiset: näen muutosprosessin selkeästi. Muutos on oikeansuuntainen.
    Hyvä uutinen on myös, että prosessi on kesken. Mielenkiinto säilyy ja kevät alkaa suorastaan puskea päälle!
    Huono uutinen on, että sinun pitäisi unohtaa niiden lihasten pullistelu, joilla luulet saaneesi Kisun samaan Halliin kanssasi. Postimyynnistä vuonna -79 tilattu Bullworker joutaa nyt vihdoin sekajätteisiin tai pienmetallikeräykseen kunnasta riippuen. Kirppistäkin voi tietty yrittää.
    Asiaan. Yleistä. Kuntoilufokus: reidet, pakarat, pohkeet. Tyyppiharjoite: keppijumppa kuten sen lanseerasi painonnostoliitto ja edesmennyt Juhani Salakka. Oikeastaan punttimiesten lämmittelyliikkeitähän ne ovat.
    Kaikki muu saman alueen lihaksistoa rassaava on Ok.
    Svingistä: Mielikuvan muuttuessa, kaikki vanha hyvä tekniikka ei toimikaan vaan muuttuu jarruksi. (Kakkua ei voi syödä ja säästää). Nyt pyritään rentouttamaan hartiat täysin. Ensin, käsivarret on set-upissa yksinkertaisesti pakko laskea alemmas eli lähemmäs vartaloa. Tässä pätkässä set-upissa mallaat ensin pallon sisäpuolelle ja jotta saisit yläkerran jämähtämään kunnolla, kurotat pallolle vielä lavan mitan jalkoja liikuttamatta. seurauksena taaksevienti säilyy vielä hartiakontrollissa vaikka anglosaksinen nimitys on backSWING.
    To e continued…

pjs

Bosco kirjoitti: (3.1.2008 3:10:27)

Tuntuu niin hyvältä tietää, että koodaus on pantu uusiksi. Soikohan nyt taustalla akordeon?
    😀

Olen havaitsevinani hienovaraista vihjailua että kaikki eivät saa täyttä tyydytystä tuon svingin kuuntelemisesta. Kolmas kerta toden sanoo — tällä kertaa testattu jopa Windowsilla (aiemmat aukesivat kyllä VLC:llä mutta harvemmilla se on asennettuna).

ts

pjs kirjoitti: (3.1.2008 7:56:32)

Bosco kirjoitti: (3.1.2008 3:10:27)

😀

Olen havaitsevinani hienovaraista vihjailua että kaikki eivät saa täyttä tyydytystä tuon svingin kuuntelemisesta. Kolmas kerta toden sanoo — tällä kertaa testattu jopa Windowsilla (aiemmat aukesivat kyllä VLC:llä mutta harvemmilla se on asennettuna).

Nonysse pelas. Vanha ei meinaan auennu seuraavilla: VLC, Virtual Dub, MPEG Streamer, Video edit magic, Quictime, MPUI… vaikka kuinka koodaili uusiks…. ainii swingistähän tässä piti… hmm… ihan ekana tulee se mieleen kun oon huijannu ihmisiä, että pitäs lyödä sisältä ulos vaan sen takia, että ne ei tulis ulkoo sisään…. osa on sitten ottanu sen todesta ja syntyy jotenkin kulmikas liike. Täytyypä tarkastella tuota paremmin kun saa kahvit ensin nautittua

Bosco kirjoitti: (3.1.2008 4:12:43)
    Svingistä: Mielikuvan muuttuessa, kaikki vanha hyvä tekniikka ei toimikaan vaan muuttuu jarruksi. (Kakkua ei voi syödä ja säästää).

Tuon olen huomannut viime viikkoina konkreettisesti. Olen nyt mielestäni saanut positiivisen kierteen aikaiseksi ja yhden oikeaensuuntaisen muutoksen muuttuessa ajatuksesta lihaksi se ruokkii seuraavaa jne.

Tuon filkan jälkeen esim sain käytännössä kiinni siitä, mitä ts on yrittänyt mulle tolkuttaa jo pitkään liikkeiden suunnasta: Aikaisemmin painoin molemmilla käsillä (varsinkin oikealla) grippiä pallon suuntaan ja läpi. Vähän vaikea selittää mutta ikäänkuin nyrkeillä rintakehän ali/ohi oikean hartian puolelta vasemman suuntaan.
    Nyt tuo liike on käynyt turhaksi rasitteeksi. Tuntuu luontevammalta antaa kropan hoitaa mailan tuominen ja jaättää nyrkit sinne oikealle puolelle antaa niiden heilahtaa vapaasti siellä. Tämäkin on vaikea selittää, mutta jotain sensuuntaista kuin suora heitto keilailussa; palloa ei pyöritetä vartalon ympäri vaan se tulee suoraan vartalon sivuitse takaa eteen. Se liike on vielä vasta nupullaan, mutta silloin tällöin se onnistuu oikein ja silloin mailan liike tuntuu tosi luontevalta osuman läpi loppuasentoon saakka. Noin hyvältä tuntuvan asian täytyy olla oikein 🙂
    Joka tapauksessa on ollut motivaatiota treenata kun on saanut hyviä ohjeita kasvotusten ja täällä.

Ps. jps, mä näin tuon sun pätkän alusta saakka Media Playerillä. Mulla oli varmaan oikeat codecit koneella.

Parti PersiMonni kirjoitti: (3.1.2008 10:25:41)
    jps

Sorry pjs, Sormet väärässä järjestyksessä.

pjs kirjoitti: (2.1.2008 22:40:07)
    … (ihan täysi svingi minulle, jollain muulla tämä olisi varmaan 3/4…) …

Puolikkaalta näyttää.

No ni. Naama on poltettu, maksa huutaa leipää ja perse on edelleen jumissa eilisestä koneessa istumisesta. Mutta ei se mitään! Mä nimittäin muutin svingiäni. Silleen oikeastaan ihan treenaamatta ja heittämällä, mutta tää oli aika helppoa, koska mä vaan jätin yhden jutun tekemättä.

Nimittäin jätin pois sen mun ’muodottamaksi paisuneen svingitriggerin’ eli nojauksen bäkärin alussa. Muita muutoksia en tietääkseni tehnyt, mutta varmaan niitä tuli siinä kaupan päälle.

Hyvinhän tuo lyönti toimi, viimeinen kierros Bali G&CC:lla meni -2, 70. Kaikki väylät, 14 griiniä, par vitoset -3, neloset +2, kolmoset -1. Driverilla carry suunnilleen 240 metriä.

https://www.youtube.com/watch?v=mJScHtwoHCk

Se nyt vaan on aina vaan laittoman helppo tuo Tetsan swingi. Miten helvatussa…

No niin, laitetaan tämä oma kauhuvideo siitä millainen swingin ei tule olla. Tuosta löytää varmaan helpommin ainakin seitsemän virhettä kuin 7-päivää lehden kuvakilpailusta. Että voi ihminen olla yksi jäykkä p***a.
    kundin faijan vedot

Kiva katsoa saako ’svingitohtori’ taottua mitään päähän, kun treenit alkaa viikonloppuna.

Varmaan ymmärrätte miksi en tälle kaverille opeta swingiä, laitetaan se nyt vielä vertailun vuoksi. Olen myös koittanut korostaa ettei ota faijasta oppia.
    kundin vedot

Miksi omituinen kuvakulma?

Edestä tai takaa tai mielummin molemmat, mutta ei yhtä ja samaa tältä väliltä.

Selän takana on hemmetin kirkkaat valot ei näkyisi kuin mustaa, takapuolelta ei taas taida olla oikein tilaa. Huono kuvauspaikka myönnän, mutta jos se on ainut ongelma niin sitten menee ihan hemmetin hyvin 🙂 Täytyy katsoa ensikerralla jos saisi jotenkin muista kulmista.

Rauski kirjoitti: (7.1.2008 12:04:33)
    Selän takana on hemmetin kirkkaat valot ei näkyisi kuin mustaa, takapuolelta ei taas taida olla oikein tilaa. Huono kuvauspaikka myönnän, mutta jos se on ainut ongelma niin sitten menee ihan hemmetin hyvin 🙂 Täytyy katsoa ensikerralla jos saisi jotenkin muista kulmista.

Pystyykö pelaamaan yhtään jos siirtää tuota lyöntimattoa? Eteen, taakse, sivuille…

Täytyy kokeilla saako maton irti. Pitää vaan olla varovainen ettei vanhukselta mene selkä tms. 🙂

Rauski kirjoitti: (7.1.2008 11:28:28)
    No niin, laitetaan tämä oma kauhuvideo siitä millainen swingin ei tule olla. Tuosta löytää varmaan helpommin ainakin seitsemän virhettä kuin 7-päivää lehden kuvakilpailusta. Että voi ihminen olla yksi jäykkä p***a.
    kundin faijan vedot

Kiva katsoa saako ’svingitohtori’ taottua mitään päähän, kun treenit alkaa viikonloppuna.

Varmaan ymmärrätte miksi en tälle kaverille opeta swingiä, laitetaan se nyt vielä vertailun vuoksi. Olen myös koittanut korostaa ettei ota faijasta oppia.
    kundin vedot

No kuulehan Rauski, kuvakulma on tosiaan vähän huono, mutta se mitä tuossa näkyy niin toivon että otat nämä ohjeet kohteliaisuutena.

Positiivista tuossa on lyöntiasennon hakeminen, ensin maila käteen ja sitten laskeutuminen reisille osuman parantamiseksi. Niin tekee monet huiput, eikä niin että maila maahan makaamaan ja haetaan sitten lyöntiasentoa.

Sitten niihin huonoihin puoliin. Pää tekee vähän turhan suureen liikkeen alaspäin lyönnin aikana, johtunee varmaan kehon massan ja lihasten kunnon epäsuhteesta. Selkälihakset ei pysty vastustamaan mailan pään aiheuttamaa keskipakovoimaa.

Vasen käsi voisi olla vähän vähemmän koukussa taaksevedossa, joo tiedän että se on vaikeaa hahmottaa lyönnin aikana, mutta yritä kuitenkin.

Rytmitys on vähän niin ja näin, kaikki näyttää lähtevän liikeelle yhtäaikaa, kun lantion kierron pitäisi aloittaa. Sillä saisi lisää purkautuvaa jännitystä kehoon ja lyöntipituudet voisi kasvaa. Tosin noissa vedoissa ei tainnut jännittää kuin pallo sitä että osuukohan edes.

Koitahan myös pitää päätä (katsetta) vähän kauemmin pallossa, pelikaverit katsoo mihin se pallo menee, joten älä ala kurkkimaan ennenaikojasi.

Loppuasento oli vähän sinnepäin, mutta hyvä svingitohtori varmaan osaa neuvoa sinua minua paljon paremmin.

Koita lisäksi pitää selkää vähemmän kumarassa vai oletko jo ikäsi puolesta alkanut kumartua?

Tuossa nyt aluksi, kyllä noilla neuvoilla händärin pitäisi ensivuonna pysyä lähes yhtä hyvänä kuin se nyt on.

Parasta tuossa on se ettet puutu poikasi lyönteihin.

Joku muu voi varmaan antaa parempia neuvoja kuin minä, joten luehan ne tarkkaan ja ota opiksi ellei ole datan.

Lede kirjoitti: (11.1.2008 0:00:27)
    Päivitystä. Viime viikolla otettuja

https://www.youtube.com/watch?v=83W-Qkc2YXY

https://www.youtube.com/watch?v=WyJ6Ba9OIwU

Käyttäkää hyvät ihmiset sitä[URL] komentoa, se on siinä viimeisenä tämän kirjoituslaatikon yläpuolella, on vähän turhauttavaa maalailla ja kopioida noita linkkejä.
    Autetaan nyt vähän Ledeä:
    Lede1
    Lede2

Rauski kirjoitti: (8.1.2008 23:18:15)
    Sitten niihin huonoihin puoliin. Pää tekee vähän turhan suureen liikkeen alaspäin lyönnin aikana, johtunee varmaan kehon massan ja lihasten kunnon epäsuhteesta. Selkälihakset ei pysty vastustamaan mailan pään aiheuttamaa keskipakovoimaa.

Vasen käsi voisi olla vähän vähemmän koukussa taaksevedossa, joo tiedän että se on vaikeaa hahmottaa lyönnin aikana, mutta yritä kuitenkin.

Rytmitys on vähän niin ja näin, kaikki näyttää lähtevän liikeelle yhtäaikaa, kun lantion kierron pitäisi aloittaa. Sillä saisi lisää purkautuvaa jännitystä kehoon ja lyöntipituudet voisi kasvaa. Tosin noissa vedoissa ei tainnut jännittää kuin pallo sitä että osuukohan edes.

Koitahan myös pitää päätä (katsetta) vähän kauemmin pallossa, pelikaverit katsoo mihin se pallo menee, joten älä ala kurkkimaan ennenaikojasi.

Loppuasento oli vähän sinnepäin, mutta hyvä svingitohtori varmaan osaa neuvoa sinua minua paljon paremmin.

Koita lisäksi pitää selkää vähemmän kumarassa vai oletko jo ikäsi puolesta alkanut kumartua?

Tuossa nyt aluksi, kyllä noilla neuvoilla händärin pitäisi ensivuonna pysyä lähes yhtä hyvänä kuin se nyt on.

Parasta tuossa on se ettet puutu poikasi lyönteihin.

Joku muu voi varmaan antaa parempia neuvoja kuin minä, joten luehan ne tarkkaan ja ota opiksi ellei ole datan.

Mikä menee ylös, sen on tultava alas. Mikä pysyy, se saa menna alemmas, jos alasmenoon on ns hyväksyttävä syy.

Vasen käsivarsi tekee sen minkä pystyy annetuissa olosuhteissa. Hommaa Rauski treeneihin kipsi kyynärpäähän, jos uskot svingin sitä kautta parantuvan! 🙂
    Nyt rytmitys lähtee hartioista, mikä on perseestä. Sen pitäisi lähteä perseestä, ettei se olisi perseestä.

Muistatko kaskun parista golfveteraanista: Ensimmäinen: ’Niitä aikoja! Muistatko, kun haettiin purkautuvaa jännitystä kehoon bägärissä!?’ Toinen: ’ Joo…’ Pienen hiljaisuuden jälkeen jatkaa: ’Muistatko sä, miks hemmetissä me haettiin purkautuvaa jännitystä kehoon bägärissä??’

Rauski, anna pään kiertyä ihan rauhassa katsomaan pallon perään, jos se osumassa on siellä,missä pitääkin. Snä olet kuitenkin ainoa, joka aidosti nautttii, jos lyönti onnistui yli odotusten.

Loppuasento on useimmiten sellainen kuin svingikin.

Händäri ja svingi kulkevat omia polkujaan. Joskus polut kohtaavat. Joskus eivät.

Voipi olla. 😉

Kiitos vinkeistä Bosco, tässä kovasti yritetään työstää tuota perseestä lähtemistä, kerran tuntui että sieltä lähti, mutta se kai olikin jotain muuta. 🙂

No kai sitä vois laittaa swingin tänne leijonankitaan.

Kommentoikaa pois

Esillä 25 viestiä, 576 - 600 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #236088 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit