Aihe: Jäsenten svingit - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Jäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit

Esillä 25 viestiä, 451 - 475 (kaikkiaan 1,142)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #235818 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (24.11.2007 16:24:41)
    Mä tiedän… tätä ei ois pitäny tehdä. En niinkään julkasemista tarkota, vaan oman swingin kuvaamista ylipäätään 😉 Hirvee remontti edessä talven aikana.

Tuolla nyt kumminkin välillä maasta lyötynä..

Ässä maassa ja takaa

Taidanpa poistua maasta, kunnes pöly laskeutuu… jos lähtis vaikkapa.. tuota.. juu… Malesia kuulostais sopivalta tähän yhteyteen.

Ei hitto, olinko muka tuon miehen kursseilla ;), kuiteski hyvää matkaa ja laitahan swingi kuntoon.
    Etelänapamantereella on muuten jo lähes yöttömät yöt siellä voisi parin kuukauden aikana treenata swingiä 7/24. Tilaa on ’kentillä’ vaikka muille jakaa, slaissit ei häiritse kuin pinguja.

#235819 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ai niin, nelosluuppi. 🙂
    Oikeesti Malesiaan!??

#235820 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Bosco kirjoitti: (25.11.2007 0:27:33)
    Ai niin, nelosluuppi. 🙂
    Oikeesti Malesiaan!??

No sinne. Ja aika liki nyt.

#235821 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Bosco kirjoitti: (24.11.2007 23:48:36)
    Ei tuon svingin takia kannata maassa olla. Ainakaan tässä maassa, näillä keleillä.
    Jos pikku remonttia haluat tehdä, ehdottaisin treenin vuoksi karvan verran lisää pre-tilttiä syystä, että siitä luontevammin lähtisi kierto liikkeelle lantio, torso ja käsivarret samassa vaiheessa. (personal preference) Kierron lähtiessä haluaisin vasemman olkapään kiertyvän selvästi reippaammin alakautta (tuupparitovereille huomautus: päätä dippaamatta). Koko kierto taakse olisi selkeämpi, taaksevienti menisi automaattisesti planella ja ahteri pysyisi (dtl-suunnasta katsottuna)takana pidempään, jolloin myös dsw-plane olisi hintsun verran alempana eli lähempänä lähtötasoa. Kokonaisuudessaan liike tulisi vielä selkeämmin alakerrasta eli yläkerta toimisi saman verran rennommin, jolloin loppuasennosta myös häviäisi tuo vähäinen ’hanging back’ tuulahdus ja oikean olkapään nousu.

Täytyypä kokeilla tuota. Tosin saattaa jollain lyhyemmällä mailalla olla jopa automatic. Tuossa nyt vaan sattui R1 käteen 🙂

Mutta kyllä jo eilen huomas pienen sessiion jälkeen, että jos tolle jotain meinaa tehdä, niin kroppa on saatava sille suotuisaksi. Tarkoittaa lisää liikkuvuutta. Noissa molemmissa meinaan tuntuu hyvinkin vahva käsien painaminen kierron vastaiseen suuntaan, mutta joku vika vissiin kamerassa, kun se ei älyä sitä nähdä 😉

Mutta minä kun en taatana venyttele. Enkä syö salaattiia! Nii!

Niijuu… emmää maassa. Paitti erona siihen, että en oo puussa.

#235822 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (24.11.2007 16:24:41)
    Mä tiedän… tätä ei ois pitäny tehdä. En niinkään julkasemista tarkota, vaan oman swingin kuvaamista ylipäätään 😉 Hirvee remontti edessä talven aikana.

Tuolla nyt kumminkin välillä maasta lyötynä..

Ässä maassa ja takaa

Taidanpa poistua maasta, kunnes pöly laskeutuu… jos lähtis vaikkapa.. tuota.. juu… Malesia kuulostais sopivalta tähän yhteyteen.

Svengi on tutun tehokas, ei se mua enää järkytä. Pärjännee sillä Malesiassakin.
    Mutta, mitä noi lokinraadot tekee hallin lattialla? Onks ne joku vastine kebaxin beareille?

#235823 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (25.11.2007 4:40:38)
    Noissa molemmissa meinaan tuntuu hyvinkin vahva käsien painaminen kierron vastaiseen suuntaan, mutta joku vika vissiin kamerassa, kun se ei älyä sitä nähdä 😉

Näkyyhän se. Tästä lähtien mä muuten käytän pysäytyskuvaa tuosta dtl:n osumahetkestä esimerkkinä siitä, miten hartialinja on täysin square osumahetkellä 😉 Muuten en ota kantaa. Paljon mielenkiintoistahan tuossa näkyy muutenkin. Suunnanvaihdon aikana ja sen jälkeen erityisesti. Mutta erään osaavan pro:n pedagogiikkaa noudattaen, jätän tulkinnat lukijan omaehtoisen ajattelun varaan…

Ps. Malesiassa on tällä hetkellä kourallinen epidemioita, ruttoa ja muuta. Ei kannata.

#235824 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olipa kiva treenata tänään. Tuntuu siltä että päänseinäänhakkaaminen alkaa pikkuhiljaa tuottaa tulosta. Seinässä on jo pari selkeää hiusmurtumaa, muutama vuosi raivokasta hakkaamista niin saan ehkä yhden tiilen irti. Jos ei pää putoa ennen sitä.

Olen lopettanut kokonaan ”alkuasennon ottamisen”. Huomasin että tuollainen patsastelu aiheuttaa aina jotain jäpityksiä, jotka tappavat liikkumsen. Nyt seisoskelen pallon lähettyvilla mukavan rentona ja sitten mätkäisen sitä mailalla. Mitään sen monimutkaisempaa en edes yritä tehdä.

Mielestäni swingi menee nyt oikeaan suuntaan. Se lähtee nyt molempiin suuntiin enempi kropalla ja vähemmän käsillä. Tasapaino on parantunut, Mailanpäähän on tullut lisää nopeutta noin 10%. Kaikki tuntuu jotenkin helpommalta.

Tämä ei voi olla hyvän edellä…

#235825 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Parti PersiMonni kirjoitti: (25.11.2007 18:21:21)

Mielestäni swingi menee nyt oikeaan suuntaan. Se lähtee nyt molempiin suuntiin enempi kropalla ja vähemmän käsillä. Tasapaino on parantunut, Mailanpäähän on tullut lisää nopeutta noin 10%. Kaikki tuntuu jotenkin helpommalta.

Tämä itserakas analyysi voidaan tukahduttaa tehokkaasti mr.Murphyllä:

# Jos jokin voi mennä pieleen, se menee.
    # Jos on mahdollista, etta useat asiat menevät pieleen, pieleen menee juuri se, josta koituu enimmin vahinkoa.
    # Jos joukko asioita voi mennä pieleen, ne menevät pahimmassa mahdollisessa järjestyksessä.
    # Jos joku asia voi mennä pieleen pahimmalla mahdollisella hetkellä, se tapahtuu silloin.
    # Kun asiat sujuvat hyvin, jokin menee pieleen.
    # Kun asiat näyttävät kääntyvän parempaan päin, jotakin on jäänyt huomaamatta.
    # Mikään ei ole niin helppoa, kuin miltä näyttää.
    # Kaikki vie kauemmin kuin luulet.
    # Milloin hyvänsä ryhdyt tekemään jotakin, jotain muuta on tehtävä ensin.
    # Kun asiat eivät enää voi muuttua huonommiksi, ne muuttuvat vielä huonommiksi.
    # Mikä hyvänsä, joka alkaa hyvin, päättyy huonosti.
    # Mikä hyvänsä, joka alkaa huonosti, päättyy vielä huonommin.
    # Ennemmin tai myöhemmin syntyy pahin mahdollinen olosuhteiden yhdistelmä.
    # Sillä miten pahoiksi asiat voivat päästä, ei ole mitään rajaa.
    # Pieleen menevät asiat eivät koskaan lopu.
    # Et voi voittaa.
    # Et pääse omillesikaan.
    # Et voi edes luopua leikistä.
    # Kun mainitset jonkin hyvän asian, mitään ei tapahdu.
    # Kun mainitset jonkin pahan asian, se toteutuu.
    # Jos valmistaudut siihen että joku asia voi mennä pieleen neljällä tavalla, se menee pieleen viidennellä.
    # Scnatterlyn yhteenveto: Jos jokin ei voi mennä pieleen, se menee.
    # Asioilla on taipumus järjestyä. Usein huonompaan suuntaan.

#235826 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lavantauti kirjoitti: (25.11.2007 18:57:07)

Olen tuskallisen tietoinen kyseisen herran olemassaolosta ja tässä odottelenkin sitä taivaan putoamista niskaan.
    Mitä enemmän uskot saaneesi jotain swingissä toimimaan, sitä pahemmalta ko herran 45 numeroinen mono tuntuu nivusissa, ja juuri sillä hetkellä kun luulit saavuttaneesi jotain.

#235827 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

[Note] Always look on the bright side of life… [/Note] :o)

Mun piti kanssa mennä kokeilemaan pallon lyömistä vähän toisella tavalla, mutta en saanut aikaiseksi. Katson silti talven ekat treenit pidetyiksi. Hyvin meni! Laitan videota sitten ens kerralla. Aattelin myös siirtyä takaisin stiffeihin varsiin.

#235828 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

# Jos on mahdollista, etta useat asiat menevät pieleen, pieleen menee juuri se, josta koituu enimmin vahinkoa.
    # Jos joukko asioita voi mennä pieleen, ne menevät pahimmassa mahdollisessa järjestyksessä.
    # Jos joku asia voi mennä pieleen pahimmalla mahdollisella hetkellä, se tapahtuu silloin.
    # Kun asiat sujuvat hyvin, jokin menee pieleen.
    # Kun asiat näyttävät kääntyvän parempaan päin, jotakin on jäänyt huomaamatta.
    # Mikään ei ole niin helppoa, kuin miltä näyttää.
    # Kaikki vie kauemmin kuin luulet.
    # Milloin hyvänsä ryhdyt tekemään jotakin, jotain muuta on tehtävä ensin.
    # Kun asiat eivät enää voi muuttua huonommiksi, ne muuttuvat vielä huonommiksi.
    # Mikä hyvänsä, joka alkaa hyvin, päättyy huonosti.
    # Mikä hyvänsä, joka alkaa huonosti, päättyy vielä huonommin.
    # Ennemmin tai myöhemmin syntyy pahin mahdollinen olosuhteiden yhdistelmä.
    # Sillä miten pahoiksi asiat voivat päästä, ei ole mitään rajaa.
    # Pieleen menevät asiat eivät koskaan lopu.
    # Et voi voittaa.
    # Et pääse omillesikaan.
    # Et voi edes luopua leikistä.
    # Kun mainitset jonkin hyvän asian, mitään ei tapahdu.
    # Kun mainitset jonkin pahan asian, se toteutuu.
    # Jos valmistaudut siihen että joku asia voi mennä pieleen neljällä tavalla, se menee pieleen viidennellä.
    # Scnatterlyn yhteenveto: Jos jokin ei voi mennä pieleen, se menee.

Aina puhutaan Murphyn laista. Niinhän se onkin, mutta kyseessä ei oi ole Herra Murphyn keksintö. Herra Murphy on vain kirjannut nuo ylös, ei itse niitä keksinyt. Kyllä minä nuo olisin voinut itsekin aikanaan ylös kirjata, vaikka Rouva ’Murphyä’ en tunnekkaan.

Kunnia sille jolle se kuuluu. Rouva Murphyn laki ei kuulu, Herra Murphylle. Hän vain kuuli sen. Siinä on yksi tärkeän kirjaimen heitto, kun rojalteja aletaan jakelemaan.

#235829 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Yksi johdannainen näistä on myös jäänyt mieleeni. Sopii muistaa kaikkien vaikeuksien ahdistuksen ja katastrofien keskellä:
    Hymyile sillä huomenna on huonommin!

#235830 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Golf on monipuolinen laji, jossa sattuu ja tapahtuu. Mietin juuri kuinka pitkälle kierrosta ehtii pelata ennenkuin on saanut tuon koko listan kasaan.
    Kotikentälläni suuren osan saa kasaan jo parkkipaikalla ja ykkösväylällä, viimeiset kaavitaan kasaan kakkosen bunkasta sokettiosumalla.

#235831 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ku tota tutkii pitkää ni kyllä se molempiin suuntiin pyörii. Jännä juttu!! 😉

#235832 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Late- kirjoitti: (29.11.2007 21:08:43)
    Ku tota tutkii pitkää ni kyllä se molempiin suuntiin pyörii. Jännä juttu!! 😉

Ts:n swingi vai?

Tälviisiin viikko sitten matolla:
    Hentoinen sutaisu

kebax kirjoitti: (1.12.2007 19:08:18)
    Hentoinen sutaisu

Hieno homma kebax että viitsit laittaa swingis tänne (tämähän on sitä varten).
    Se taas ei ole hienoa, että sulla on sama vika kuin mulla. Bsw:ssä vartalo lähtee taakse päin ja nousee ylös.
    Aloita bsw hiukan vasen olkapää alakautta, kierto paranee ja pysyy paremmin paikallaan.
    Tämä on klubipelaajan mielipide, tästä ammattilaiset/muut tietäjät varmaan jatkaa tai aloittaa alusta.

kebax kirjoitti: (1.12.2007 19:08:18)
    Hentoinen sutaisu

Hei mutta tuohan on paljon rytmikkäämmän ja tasapainoisemman oloista kuin mitä olen tottunut sinulta näkemään. Kurinalaisempaa ja kontrolloidumpaa jopa!!!!1

Ehkäpä tuo ”hentoinen” on se taikasana.

Oma swingiremontti on raitellaan ja tuntuu siltä, että päivä päivältä menen oikeaan suuntaan. Viimesten parin päivän aikana olen taas lyönyt vähän enemmän palloja, välissä oli parin viikon tauko lyömisestä (muttei muista harjoitteista) ja tällä hetkellä lyön raudoilla palloa varmaan paremmin kuin koskaan. Saan jopa kunnollisen paineen tuntuman osumaan.

Myös hybridi- ja väyläpuuswingi toimii kelvollisesti, mutta draiveista puuttuu vielä paljon tehoa.

Videonpätkä seuraa lähipäivinä.

Pelasin muuten tänään simulaattorissa 65 hyvän rauta- ja puttipelin ansiosta.

four birdie kirjoitti: (1.12.2007 20:48:01)
    … Bsw:ssä vartalo lähtee taakse päin ja nousee ylös. …
    Aloita bsw hiukan vasen olkapää alakautta, kierto paranee ja pysyy paremmin paikallaan.
    Tämä on klubipelaajan mielipide, tästä ammattilaiset/muut tietäjät varmaan jatkaa tai aloittaa alusta.

Kiertoon olisikin tarkoitus fokusoitua, vaan ennemminkin ehkä muuanne kuin päkäriin.

Mika Hekkanen kirjoitti: (1.12.2007 21:05:57)
    … Ehkäpä tuo ”hentoinen” on se taikasana.

Joo. Mä olen noiden tasapaino-ongelmien kanssa paininut niin kauan kuin oon palloo taputellut.
    Ehkäpä tää nyt kuitenkin tästä lähtee eteenpäin menemään ja johonkin on kenties jo tultukin.

Muinainen hutaisu

kebax kirjoitti: (1.12.2007 23:53:15)

four birdie kirjoitti: (1.12.2007 20:48:01)
    … Bsw:ssä vartalo lähtee taakse päin ja nousee ylös. …

Kiertoon olisikin tarkoitus fokusoitua, vaan ennemminkin ehkä muuanne kuin päkäriin.

Mika Hekkanen kirjoitti: (1.12.2007 21:05:57)
    … Ehkäpä tuo ”hentoinen” on se taikasana.

Joo. Mä olen noiden tasapaino-ongelmien kanssa paininut niin kauan kuin oon palloo taputellut.
    Ehkäpä tää nyt kuitenkin tästä lähtee eteenpäin menemään ja johonkin on kenties jo tultukin.

Muinainen hutaisu

Onkos Kebax ollut ikinä muinaisuudessa yhtään niskavaivoja? Aika persoonallinen tuo päänliike, mutta jos se auttaa lyönnissä niin onhan se ihan OK.

Rauski kirjoitti: (2.12.2007 0:10:08)
    … Onkos Kebax ollut ikinä muinaisuudessa yhtään niskavaivoja? Aika persoonallinen tuo päänliike, mutta jos se auttaa lyönnissä niin onhan se ihan OK.

Veikkaan että tuon pään retkahtamisen takana oli luento aiheesta: ”Violation of Rule 14-1”. Pyrkimys siis oli kaikin mahollisin keinoin yrittää lyöda palloa taputtelun sijaan, vaikka sitten pää lähtisi sijoiltaan. Eipä tällä saralla ole kauheasti aiheessa edetty ja siis palloa kauhoen taputellaan. Pää nyt näyttäis jonninverran paremmin pysyvän harteilla kuitenkin. Pallo ei kuitenkaan siitä silloin tai nyt kauheasti kiinnostunut ole.

Sä oot jollain tapaa mun idoli Kebaxi! En oo ikuna nähny kenenkään livenä lyövän draiverilla samalla antaumuksella ku teikäläinen! Mutta lyhennä nyt helvata tota bäkäriä hiukkasen! Jos vielä pitenee nih nilkoissa tekee kipiää!

Ystävyydellä:

Taikina Rauta

Todella hyvältä näyttää verrattuna muinaisuuteen. Taidat olla sen verran hyvässä ohjauksessa, että neuvoja et taida täältä kaivata.

four birdie kirjoitti: (2.12.2007 19:36:08)
    Todella hyvältä näyttää verrattuna muinaisuuteen. Taidat olla sen verran hyvässä ohjauksessa, että neuvoja et taida täältä kaivata.

Mul on täysi luotto koutsiin ja se ollut siitä asti kun hänen juttuja täältä golfpisteestä ekan kerran luin. Mutta eipä neuvot täältä haitaksi ole, antaa palaa vaan.

Esillä 25 viestiä, 451 - 475 (kaikkiaan 1,142)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #235893 kohteessaJäsenten svingit

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Jäsenten svingit