Aihe: Hupaisia lyöntejä! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Hupaisia lyöntejä!

Etusivu Foorumit Yleistä Hupaisia lyöntejä!

Esillä 17 viestiä, 26 - 42 (kaikkiaan 42)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • double-eagle kirjoitti: (17.9.2007 12:34:19)

Tyypillinen lähes mahdoton, jonka usein saa lipulle on se, että on itse vesiesteessä ja pallo on navan korkeudella raffissa. Ottamalla wedgestä osittain metallivarresta kiinni pääsee siitäkin 100:sta metristä vielä lipulle.

No en mäkään nyt malta olla sanomatta tähän… Siis tässä taas näkee sen ettei kaveri ole tuollaista lyöntiä lyönyt kertaakaan. Jos olisi, tietäisi hän ettei wedgellä ole oikein onnistumisen mahdollisuuksia… Mietippä Jukka vähän noita kulmia mitä syntyy kun lyöt palloa joka on navan korkeudella. Sun pitäisi olla käytännössä tyyliin 45 astetta suljetussa stanssissa kohteeseen nähden, että saisit pallon lähtemään edes suurinpiirtein haluamaasi suuntaan. Sitten mieti millaisessa asennossa sun pitäisi seisoa että ylipäätään voisit osua palloon.

Kyllä toi on niitä mestoja, missä moni pelimies toteaisi prosentit kovin huonoiksi ja miettisi vakavasti esim pelaamatonta paikkaa.

Ikäväähän tässä on se että joku aloitteleva kaveri saattaa uskoa sua. Valitettavasti.

Tetsa kirjoitti: (17.9.2007 22:52:13)

Ikäväähän tässä on se että joku aloitteleva kaveri saattaa uskoa sua. Valitettavasti.

Valitettavasti löin kaksi sellaista lipulle ( kutakuinkin samasta paikasta ) ja matkakin oli 100 metriä. Väylä 13 Virpiniemessä. Vasemmalla on vesieste..lammikko…. ja normaali driveni ulottuu juuri sen lammen puoleenväliin. Pallo on väylän reunassa mutta raffissa ja itse jouduin menemään lammenreunalle ( viettävään rinteeseen ), jotta pääsin pallolle. Lyhyt grippi ja palloa humautetaan lapa hieman pystyssä ja pallo takana ’stanssissa’ jolloin lavan kulma lipulle on pieni. Pelastin sillä parini 2 kertaa. Pakko ei ole uskoa..yksin en kuitenkaan pelannut.

Mä en ota kantaa siihen miten aloittelijat pelaa. Takaa stanssista lyödyt pallot lentävät matalana, mutta aiheuttavat kipua oikeassa kyynärpäässäni, koska kontakti maahan on usein aika rasittava ja maila edelleen kiihtyvässä liikkeessä ( raffista ja tiiltä se on helpompaa ). Aloittelijallakin voi käydä munkki ja lyönti onnistuu.

Se että onko taitoa ja vipua lyödä navan korkeudelta satametrisiä riippuu pelaajasta. Eilen löin myötäseen 170 metriä i9:llä tiiltä. Wedgellä en ole ainakaan tuulettomissa olosuhteissa tuohon päässyt, mutta 150 metrisiä hieman jopa liian usein…siksi olen nyt laittanut stiffit varret ja lisäpainoa ja paksummat gripit….peli ei nyt enää kulje, mutta lyöntien mitat ovat olleet hillitympiä.

Se että oliko pallo tasan navan korkeudella vai nivustaipeen korkeudella ei ole tässä pointti vaan se, että pelaaja on huomattavasti alempana kuin pallo.

Tässä vielä video niin voit paikallistaa sen lammen..( puolivälissä väyläesittelyä väylä 13 ).

http://www.virpiniemigolf.fi/?a=kentta&s=&i=16

Oikeastaan mua hämmästyttää vain se, ettei sua näy telkkarissa muiden isojen poikien kanssa kisaamassa isoista rahoista. Kyse taitaa olla vain siitä, ettei sulla oo kiinnostusta kisaamista kohtaan.

Oikeasti jos noi sun jutut ois totta, niin sulla ei kertakaikkiaan voisi olla noin iso tasoitus. Ihan oikeasti.

Mutta nythän mä keksin! Mitä jos tulisit tänne näyttämään meille kaikille kaikki noi uskomattomat lyöntisi? Tehdään asia mielenkiintoiseksi sillä lailla että kun sä kerran omien sanojesi mukaan olet aivan eriluokan pelimies kuin esim. minä, niin otetaan vaikka viidensadan Nassau valitsemallasi kentällä pääkaupunkiseudulla (Jotta mahdollisimman moni pääsee hämmästelemään taituruuttasi!). Täältä joku ansioitunut palstalainen lähtee varmaan mielellään tuomariksi, ja yleisöä tulee varmaan ihan kivasti tunnelmaa luomaan! Miltä kuulostaa? Ja nämä pelithän käydään luonnollisesti ilman tasoituksia.

Tetsa kirjoitti: (18.9.2007 14:35:01)
    …valitsemallasi kentällä pääkaupunkiseudulla (Jotta mahdollisimman moni pääsee hämmästelemään taituruuttasi!)…

Voiko jostain ostaa lippuja? Voin tuoda ”suopursu mättäitä” sopivien puiden taakse, jos tarvii ”sivukierteisiä lyöntejä” lyödä…

Toivottavasti tämä onnistuu! Juke vois pitää varmaan tapahtuman yhteydessä klinikan jossa näyttää vaihe vaiheelta nämä käsittämättömät lyönnit. Kyllä mä tosta ainakin maksaisin!

Mä varaan paikan sun Cäddieks tohon kisaan!

Te olette loistava, paikka on teidän!

Mikäli tämä ottelu jostain kumman syystä pelattaisiin Virpiniemessä, olen varmasti yleisön joukossa.

Tetsa kirjoitti: (18.9.2007 14:35:01)
    Oikeastaan mua hämmästyttää vain se, ettei sua näy telkkarissa muiden isojen poikien kanssa kisaamassa isoista rahoista. Kyse taitaa olla vain siitä, ettei sulla oo kiinnostusta kisaamista kohtaan.

Oikeasti jos noi sun jutut ois totta, niin sulla ei kertakaikkiaan voisi olla noin iso tasoitus. Ihan oikeasti.

Mutta nythän mä keksin! Mitä jos tulisit tänne näyttämään meille kaikille kaikki noi uskomattomat lyöntisi?

Mun tasoitus oli laskusuunnassa tasan kolme kierrosta…hieman ennen kuin alkoi nämä kylmät säät. Muuten on kesän aikana hcp noussut 0,4 pykälää.

Eilen pelasin ysille 9 pokipingoa…ei tää hääviä ole. Siksi noi erikoisen hyvät suoritukset ehkä jääkin paremmin mieleen. Kesän kierrostulokset olivat välillä 89-125 lyöntiä…jotenkin tuntuu ettei musta olisi sulle kilpaseuraa scratch tasurilla.

Voit toki tulla Tetsa tänne Laviksen kanssa vaikka Mercedes Benz kisaan nyt tulevana viikonloppuna.

Taitaa olla lähinnä sun ongelma se, että et ole siellä isojen poikain kanssa pelaamassa kun rekkasi on se 65 lyöntiä, jolla jo pidät kaikkia muita paitsi Tiikeriä pilkkanasi ja ehkä Zach Johnsonia sekä Lee Westwoodia. : )

Kisoissa olen todella alisuoriutuja en tiedä miksi ( Ruuhikoskella kierrokset 48+68 = 116 ja 65 + 62 = 125 ) ? Peruslyönti raudoilla on hukassa…tuunasin ehkä keppejäni liikaa tai sitten tuo selkäni vanha vamma estää pelin…tai molemmat. Auttaiskohan hiilarivarret uusissa offsetittömissä lavoissa peliin ? Niitä sais nyt 400 ekulla per setti.

double-eagle kirjoitti: (18.9.2007 17:07:45)

… Peruslyönti raudoilla on hukassa…tuunasin ehkä keppejäni liikaa tai sitten tuo selkäni vanha vamma estää pelin…tai molemmat. Auttaiskohan hiilarivarret uusissa offsetittömissä lavoissa peliin ? Niitä sais nyt 400 ekulla per setti.

Vähän ohi aiheen, mutta kannattaiskohan sun unohtaa mailojen ’tuunaminen’ vähäksi aikaa. Keskittäisit ennemmin sen ajan vaikka pelin kehittämiseen ja harjoittelemiseen, siitä voisi olla apuakin.

BurnerPlus 9,5 kirjoitti: (18.9.2007 17:44:29)
    Vähän ohi aiheen, mutta kannattaiskohan sun unohtaa mailojen ’tuunaminen’ vähäksi aikaa. Keskittäisit ennemmin sen ajan vaikka pelin kehittämiseen ja harjoittelemiseen, siitä voisi olla apuakin.

Kyllä joo…menen yleensä ykköstiille kiireessä käymättä rangella…se kyllä syö scorea…mutta yhden gripin aion tänään vaihtaa ( seiskassa normaali ) sitten on kaikissa raudoissa sama ja wedgeen koko varren kun on asteen pari nyt vinossa jo ollut muutaman viikon..tuntuu että pallot karkaa sillä jatkuvasti ( korvienväliasiaa ehkä ).

Kiitos neuvosta….:(

kebax kirjoitti: (17.9.2007 21:44:13)

double-eagle kirjoitti: (17.9.2007 12:34:19)
    … Tyypillinen mistä ei pääse etenemään on skutsissa varpujen seassa niin ettei mailan heilautukselle saa esteetöntä rataa…saati pallolle mitään kunnon rakoa, johon voisi realistisesti osoittaa lyöntiä.

Oletsä kyl mahoton realisti. Mä kyllä tyypillisesti en viiti lähtee kompuroimaan tollaseen asetelmaan vaan vetäsen siitä edeltävästä paikkaa uuren menemään.

Tämä lienee oikea käytäntö tässä paikassa.

Ei missään nimessä sovi. Mun mielestä Jukan on pysyttävä maagisena taikahahmona. Kiellän esim Hekkasta kertomasta tavanneensa Jukkaa (onko Mika tämä ymmärretty?). Jukka häipyy usvan sekaan kuin Bagger Vance ilmestyäkseen taas meidän lukijoiden mielikuviin vain tämän palstan välityksellä. Jukan taikuushan perustuu siihen, ettemme voi olla ihan varmoja onko hän totta vai tarua. Hän on koko palstan positiivisin hahmo, eikä koskaan sorru mihinkään kiukutteluun. Siitä täydet pisteet Jukalle.

Nimetön

Musta tuntuu että tää Jukka on ihan oikeasti fiksu kaveri. Se varmaan istuu kotosalla ja miettii kaikkia näitä älyttömiä juttuja mitä se kirjoittelee, ja miten me tahvot reagoidaan niihin.

Jukka varmaan kerää aineistoa ’Golf Forum for dummies’ kirjaansa ja naureskelee partaansa, että kylläpäs nää jätkät on tyhmiä! Bestselleri siitä tulee, uskokaa pois.

Vaihtoehto 2 on että kaveri on täysin irti tästä maailmasta, ei tollasta oikeesti voi olla.

Toi hajonta kyllä kertoo ettei kaveri ainakaan golfia osaa pelata.

Vasen pakki kirjoitti: (18.9.2007 17:53:28)
    . Jukan taikuushan perustuu siihen, ettemme voi olla ihan varmoja onko hän totta vai tarua. Hän on koko palstan positiivisin hahmo, eikä koskaan sorru mihinkään kiukutteluun. Siitä täydet pisteet Jukalle.

Joo, hiukan asiaa pohdittuani olen kanssasi samaa mieltä! Enkä enää koskaan kyseenalaista Jukan sankaritekoja. Golfpisteläiset tarvii oman Jeesuksensa. :o)

Tetsa kirjoitti: (18.9.2007 19:47:31)

Vasen pakki kirjoitti: (18.9.2007 17:53:28)
    . Jukan taikuushan perustuu siihen, ettemme voi olla ihan varmoja onko hän totta vai tarua. Hän on koko palstan positiivisin hahmo, eikä koskaan sorru mihinkään kiukutteluun. Siitä täydet pisteet Jukalle.

Joo, hiukan asiaa pohdittuani olen kanssasi samaa mieltä! Enkä enää koskaan kyseenalaista Jukan sankaritekoja. Golfpisteläiset tarvii oman Jeesuksensa. :o)

Juurikin näin.

Muistan reilu vuosi sitten Jukan kirjoituksiin ensikertaa tutustuneena olleeni syvästi vaikuttunut Jukasta ihmisenä, ilmiönä ja – rohkenen sanoa – instituutiona. Olen suurten sankarimyyttien ystävä ja näen Jukassa tällaisen.

Olen jo aiemmin tunnustautunut Jukan ihailijaksi, vaikka samalla joudun myöntämään syyllistyneeni satunnaisesti Jukan aliarviointiin ja halpahintaiseen herjanheittoon hänen kustannuksellaan.

Tiedän kuitenkin Jukan olevan muiden sankareiden tapaan immuuni tällaisille pikkumaisuuksille, ja että omat ja muiden palstalaisten ileämieliset heitot kilpistyvät tästä urheilluvammojen arpeuttamasta ja pitkien yksinäisten pyörälenkkien karaisemasta hahmosta kuin troijalaisten keihäät Akilleen pronssisesta panssarista.

Esillä 17 viestiä, 26 - 42 (kaikkiaan 42)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #474034 kohteessaHupaisia lyöntejä!

Etusivu Foorumit Yleistä Hupaisia lyöntejä!