-
JulkaisijaArtikkelit
-
Millä kentällä on huonoin palvelu shopissa ja klubilla? Kuusankosken klubilla oli kyllä melko tympeä palvelu, kun hinnatkin vaihtuivat ’pärstäkertoimen’ mukaan!!!
Reilut toistakymmentä vuotta pelanneena, monilla klubeilla vierailleena niin kotimaassa kuin muissakin maissa yleensä tyytyväisenä palveluun.
Pohjat palvelun tympeydessä ja ylimielisyydessä vetää Meri-teijo. Tunisiassa olivat sentään ystävällisiä, vaikka muuten olikin golf-kulttuuri aika vierasta……
Joko tämä huonoin palvelu-keskustelu taas alkaa.
Ottakaa huomioon nyt arvon herrat, että klubi armossaan ottaa teidät vastaan pelaamaan yksityiselle golfklubille greenfeemaksua vastaan.
Klubit ovat jäsenistön itselleen rakentamia yksityisiä klubeja, ei niitä ole tehty sinua palvelemaan. Perusidea on, että jäsenistö viihtyy klubilla.
Itse olen yleensä saanut Suomessa fiksua ja hyvää palvelua golfklubeilla, myös Koski-Golfissa ja Meri-Teijossa. Eiköhän se golfin peluu ole sittenkin se pääasia.
Tottakai se on aina mukava asia jos viihtyy, jos ei viihdy voi mennä muualle kyläilemään.
Mukavasti sanoit kun puhuit yksityisistä klubeista ja vieraana olemisesta. Kuusankoski on käsittääkseni omillaan toimeentuleva yksityinen klubi, mutta Meri-teijo on jo vuosia ollut omaisuudenhoitoyhtiön omistuksessa (ts konkurssissa), joten luulisi vieraseurot kelpaavan ja asiakaspalvelun ja ystävällisyyden olevan tarpeen kun vieraspelaajiin perustuu toimeentulokin. (myös henkilökunnan toimeentulo).
Kyllä nämä keskustelut ovat mielestäni tarpeen, jos vaikka käsittäisivät ottaa opiksi.
Nyt kyllä Severi päästit sellaisen sammakon suustasi että huh huh…
Jokainen klubi budjetoi tuloihinsa muiden kuin osakkeen omistajien tuomat eurot, joilla katetaan seuran juoksevia menoja. Esimerkki: Talmassa vieraspelaajien osuus (9400) oli kaudella 2001 lähes 25 % kaikista kentällä pelatuista kierroksista.
Tuo luku sisältää luonnollisestikin kaikki yritystapahtumat jne, mutta se ei vaikuta tilanteeseen.
Vaihtoehtona vieraspelaajien sulkemiselle on osakekohtaisen vuosivastikkeen korottaminen sellaiseksi että se kattaa budjetoidut vieraspelaajien tuomat. Arvaa mitä yhtiökokous tuossa tilanteessa vastaa näin hölmälle ehdotukselle.
Kuuntele itseäsi ja opi nauramaan 🙂
Tottakai jokainen klubi budjetoi tuloihinsa vieraspelaajien greenfee-maksut.
Olen ymmärtänyt, että Talmallakaan vieraspelaajien määrä on ongelma ainoastaan siinä mielessä, että niitä on mieluummin liikaa kuin liian vähän.
Joten jokainen Talmaankin pyrkivä vieraspelaaja saa olla tyytyväinen, että mahtuu pelaamaan.
Eli tuskin Talmaakaan rakennetaan vieraspelaajille vaan omille jäsenille ja osakkaille, jotka päättävät erilaisilla rajoituksilla ja greenfeehinnalla montako greenfeepelaajaa budjetoidaan.
Pitipä pitkästä aikaa tarttua kynään ja kirjoitella palstalle, kun järkimiehenä pitämältäni Severianolta lipsahti niin kummallinen kannanotto huonoon palveluun. Jos klubeilla tosiaan ajatellaan, että päästetään vieraspelaajat armosta klubimme ylhäiseen seuraan, niin ei ole ihmekkään, että palvelu on huonoa ja golfilla elitistinen maine. Itse en ainakaan halua olla tällaisen klubin jäsen.
Siinä olen kyllä Severianon kanssa täysin samaa mieltä, että tämä huonon palvelun valitusvirsi on jo kaluttu ja olisi mukava kuulla niistä hyvistä kokemuksista eri klubeilla, jotta osaisi sinne mukaville paikoille mennä.
Severianolle hyviä pelejä ja jatka hyvää kommentointia, vaikka tässä kommenttiasi ihmettelinkin
Kiitos kommentista, ehkä sanontani ’armosta’ ei ole oikea, mutta olen kyllä sitä mieltä, että golfklubi on jäsenistön muodostama yhteisö, jossa jäsenistö viihtyy.
Vieraspelaajille ovat tervetulleita vierailemaan klubilla ja kentällä tietyin edellytyksin.
Halusin korostaa sitä, että vieraalla golfkentällä
pelaat vieraan statuksella.
Ei minulle tulisi mieleenikään tulla arvostelemaan miksi minua ei palvella, koska olen tavallaan kylässä. Yleensä olen saanut hyvää palvelua vierailta klubeilta ja pelannut miellyttävän jäsenistön kanssa, jotka ovat osanneet ottaa vieraan vastaan.
Golf on laji, joka muuttuu hitaasti, jossa hyvät tavat ovat kunniassa. Ehkä tämä tuo käsityksen, että laji olisi jotenkin elitistinen. Samaan suuntaan vaikuttavat erittäin korkeat greenfee-hinnat tietyillä kentillä.
Tässäkin asiassa pätee vanha viisaus, että tympeä asiakas saa vastaansa tympeän palvelun. En ole tavannut yhdelläkään kentällä huonoa palvelua, toki taso voi vaihdella. On kuitenkin paljon mukavampaa maksaa greenfeensä hymyilevälle cm:lle kuin esim. Tanskassa itsepalveluna suljetussa kirjekuoressa postiluukkuun.
Suomalainen golfari on opetettu parempaan palvelutasoon ja tästä me greenfeen hinnoissa joudumme tietysti maksamaan.
Muutoin olen sitä mieltä, että vieraspelaajamaksut Suomessa alkavat olla sillä tasolla, että omasta kukkarostaan maksava ei voi enää edes haaveilla pelaavansa pääkaupunkiseudun kentillä. Golfin yksi rikkaus on testata pelitaitojaan ( ? ) vierailla kentillä mutta kun pariskunta joutuu maksamaan yli 100,- EUR kierroksesta, asia jää harkinnan asteelle.
Outoa juttua!!
Vaikka golfklubi palveleekin pääasiassa jäsenistöänsä, niin eihän tämä mitenkään voi estää suhtautumasta asiallisen ystävällisesti myös greenfee pelaajiin. Voidaan kai ajatella, että maksvalla asiakkaalla on myös oikeuksia – jopa vieraspelaajana golfklubilla. Järki käteen!! Luulisi, että golfin kaltaisen seurapelin harrastajat voisivat suhtautua suvaitsevaisemmin toisiinsa. Onhan meistä jokainen vuorollaan välillä myös vieraspelaajana. Ystävällinen suhtautuminen on sitä paitsi ilmaista.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)