Aihe: Huonoa peliseuraa? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Huonoa peliseuraa?

Etusivu Foorumit Yleistä Huonoa peliseuraa?

Esillä 15 viestiä, 26 - 40 (kaikkiaan 40)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kiara kirjoitti: (13.7.2006 14:01:29)
    Eilen oli vaan harvinaisen hysteerinen päivä :-). Jotenkin luulen, että ei meillä ollut kellään kauhean tylsää siellä kentällä…

Osan porukasta tuntien veikkaan että olet aivan oikiassa =)

Mopsi kirjoitti: (13.7.2006 13:29:40)
    Ja vielä Kiaralle: Taidan itse olla niitä, jotka tykkäävät myös pitää kentällä hauskaa kavereitten kanssa, toki se on suuri osa golfnautintoa. Pientä kuittailua tai vastaavasti kehuja tarpeen mukaan. Jälleen ei tietenkään niin, että muut siitä kärsivät.

Sitten kun Kiara ymmärrät edellisen niin tasoitus putoaa puoleen todella nopeasti.

Jos mielestäsi toiset pelaajat säätävät liian kauan niin kellota se jos ka on 20 sek paikkeilla (myös putit) pallolle tulosta ja lyöntejä on 90 menee siihen ½ tuntia.
    4 hengen ryhmä liikuminen 2 tuntia ja lyönnit 2 tuntia yhteesä 4.
    Niin muista kellottaa myös omat lyöntisi niin voit saada asiaan uutta ajatusta.

Odottavan aika on pitkä.

kebax kirjoitti: (13.7.2006 14:13:57)

Kiara kirjoitti: (13.7.2006 14:01:29)
    Eilen oli vaan harvinaisen hysteerinen päivä :-). Jotenkin luulen, että ei meillä ollut kellään kauhean tylsää siellä kentällä…

Osan porukasta tuntien veikkaan että olet aivan oikiassa =)

Jos minä otan sen raipan bägiin kolmanneksitoista mailaksi, jotta pelitoverit voi antaa minulle piiskaa tarvittaessa pelin nopeuttamiseksi? Saanko käyttää sitä sitten myös itse aina tarpeen tullen toisten (oman ryhmän ja edellä menevien ryhmien) hoputtamiseksi?

Kiara kirjoitti: (13.7.2006 14:19:14)
    [Jos minä otan sen raipan bägiin kolmanneksitoista mailaksi, jotta pelitoverit voi antaa minulle piiskaa tarvittaessa pelin nopeuttamiseksi? Saanko käyttää sitä sitten myös itse aina tarpeen tullen toisten (oman ryhmän ja edellä menevien ryhmien) hoputtamiseksi?

Luonnollisesti 🙂

Myy

Jos minä otan sen raipan bägiin kolmanneksitoista mailaksi, jotta pelitoverit voi antaa minulle piiskaa tarvittaessa pelin nopeuttamiseksi? Saanko käyttää sitä sitten myös itse aina tarpeen tullen toisten (oman ryhmän ja edellä menevien ryhmien) hoputtamiseksi?

Mitä raippaa (merkki/malli) suosittelisit näin aloittelevalle raipankäyttäjälle? Onko gripeissä eroja? Käytän yleensä hanskaa pelatessa. Entä olisiko jotain hyviä harjoitteita takataskussa? :o)

…oho, tais lipsahtaa väline/harjoitteluosastolle…

Nimetön

hömö kirjoitti: (13.7.2006 14:01:26)

Jos varaat tunnin tennisvuoron, onko sinulla oikeus pelata kaksi tuntia?? Tiedät varmaan vastauksen itsekin. Kentillä on ihanneaika määritelty, joka on kentästä riippuen 4-4,5 tunnin välissä. Kenelläkään ei ole oikeutta TAHALLISESTI pelata tätä hitaammin.

Tennisesimerkki hieman ontuu, koska tuon logiikan mukaan golf-kentältä pitäisi poistua määräajan täytyttyä esim. 15. reiän jälkeen. Kuitenkin lähtökohta on, että pelataan 18 holea, rahamiehet saattavat liipaista siihen vielä yhden päällekin klubin terassilla.

Kyllä ne minunkin kierrokseni määräaikaan yleensä putoavat, halusin tuoda vain esille, että kaikilla ei ole golfia pelaamaan mennessään tärkeimpänä päämääränä päästä sieltä alle 4,5 tunnin sisällä pois. Hieman rauhallisempi tahti tyhjällä kentällä ei varmaankaan aiheuta yöunien menetystä. Ymmärrän toki täysin tilanteen erilaisuuden ruuhkahuippuina.

Silti edelleen kiinnostaisi ohitusvelvollisuus. Onko pakko mennä ohi, jos hienoista odottelua aina tii-paikoilla tulisi, mutta jos tämä itselleen sopii oikein hyvin. Kysymys on sinänsäkin tärkeä, että tarvitsee jo jonkun verran kokemusta kolopallosta, että osaa tunnistaa tilanteen, jossa ohitus on oikeasti perusteltavissa ts. ryhmiä ei ole useita putkeen tukkeena tai oma ryhmä on sen verran selvemmin nopea, että pääsee pois jaloista.

Myy kirjoitti: (13.7.2006 14:42:39)

Mitä raippaa (merkki/malli) suosittelisit näin aloittelevalle raipankäyttäjälle? Onko gripeissä eroja? Käytän yleensä hanskaa pelatessa. Entä olisiko jotain hyviä harjoitteita takataskussa? :o)

…oho, tais lipsahtaa väline/harjoitteluosastolle…

Aloittelevan raipankäyttäjän kannattaa pyytää liikkeestä muutama demoraippa mukaan kierrokselle ;-). Kuten swingikin, on raipanheilautus jokaisella persoonallinen. Eli mikä raippamerkki/-malli sopii yhdelle, ei se sitä ole välttämättä toiselle. Toki esim. Prisman ratsastusosastolta löytyy varmasti edukkaita vaihtoehtoja alkuun.

Raippaanalyysia voisi kysäistä varmaan ratsastustallin raippaproffalta ;-).

Tuli yhdyssanavirhe, tarkoitin tietenkin ’raippa-analyysi’ väliviivalla. 😉

Tuo tennis vuoro vertaus oli hyvä.

Nyt kaikille kentille myyntiinmyös aikaan sidottu gree fee.

2 tuntinen 50€ ja tosi nopeille tunnin peli tarjous hintaan 70€.
    Kaikki olis tyytyväisiä toiset laskis edelleen lyöntejä
    ja toiset kehus kenttää:
    voi että oli hyvä kenttä, päästiin tunnin tiketillä uuteen ennätykseen; 7 täyttä väylää. Tää oli ihan toista kuin eilen kun ei ehditty kun 3 väylää, tosin siinä oli 5 minuuttia putti treeniä.

Golfetiketissä ei puhuta ohitusvelvollisuudesta eli sitä ei varsainaisesti ole. Etiketissä on kuitenkin maininta: Pelaa viivyttelemättä! Kenelläkään ei siis ole oikeutta alkaa hidastelemaan, jos edessä oleva ryhmä esittää ohimenon mahdollisuutta pelillisistä syistä, jos esim. ryhmä etsii kadonnutta palloa tms.

Tennisesimerkki ei tietenkään ollut tarkoitettu sellaisenaan sopivaksi. Halusin vain alleviivata sitä, että jo pelkästään muiden huomioonottaminen edellyttää suositeltavan pelivauhdin ylläpitämistä. Monilla kentillä mm. USA:ssa ja Briteissä liian hitaasti pelaavat poistetaan surutta kentältä sheriffien parin ystävällisen huomautuksen jälkeen. Suomessa tuntuu, että jotkut pelaajat luulevat omistavansa koko kentän ja voivansa lamauttaa kaikkien muiden pelaamisen hidastelullaan.

tos

Aikaraja avaisi myös uusia markkinoita tuotekehittelylle.

’Automaattinen golfbägi. Tämä laite laskee automaattisesti etäisyyden lipulle ja työntää käteesi juuri oikean mailan.’

’Uusi Ferrari golfauto kulkee 160 km/h. Pääset pallollesi 30 sekuntia aikaisemmin.’

Golfkentillä voisi sitten olla jonotuslippujärjestelmä. Aina kun saa yhden reiän pelattua, voisi ottaa lippuautomaatista seuraavan vapaan tiin.

Ei mulla ole koskaan ollut todella huonoa peliseuraa. Kerran pelasin Floridassa ja paikallinen jänkki ajoi aina minut tiiauspaikalta pois kun hän itse huitaisi, kun ei pystynyt muuten keskittymään, mutta en tästä hirveästi välittänyt. Ehkä mukavin peliseura on löytynyt englantilaisista, joilla on golfista jo hieman kokemusta ja termistä relax. Kauhean mukavia muistoja on myös ranskalaisista, japanilaisista, ruotsalaisista ja australialaisista juu ja tietysti hemmetin monesta Suomalaisesta.

Tosta ohittamisesta sen verran jotta, kun olen ulkomailla ja pelaan puolityhjää kenttä, niin edellä olevilla tulee usein hysteerinen tarve päästää minut ohi heti eikä vasta sopivassa paikassa (ylireagointi). Suomessa minulla on liian monta kokemusta iholle pyrkimisessä kun edellä olevalla ryhmällä on useita tyhjiä väyliä edessään, että he eivät reagoi mitenkään (alireagointi). Kerran ohitimme ryhmän pelaamatta ko. väylää kun ohitustalupaa ei tuntunut löytyvän, kävelimme vaan ryhmän ohi pelaamatta ko. väylää. Mitään ongelmaa ei syntynyt ohitetun ryhmän odottelun suhteen seuraavalla tiiauspaikalla, koska olimme jo menneet ajat sitten ohi ja puttailimme griinillä kun het avasivat Par 4 väylää. Tietysti jos olisimme halunneet kierrostuloksen olisi edellinen väylä pitänyt pelata.

Vielä ajatuksia pelinopeudesta, joo olen singeli, mutta en sihtaile puttilinjoja kauhean pitkään. Pari meikäläistä kiertää kentän 18 r pariin tuntiin ja neljä alle kolmen tunnin. En mitenkään hermostu tai pyri ohi jos kierros kestää neljä tuntia. Neljä ja puoli tuntia on nippa nappa OK.

En koskaan ole valmistautunut 6 h kierroksiin.

Herbus kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan ollut todella huonoa peliseuraa.

Kerran pelasin Floridassa , mutta en tästä hirveästi välittänyt.

Ehkä mukavin peliseura on löytynyt englantilaisista.

Kauhean mukavia muistoja on myös hemmetin monesta Suomalaisesta.

Tosta ohittamisesta sen verran jotta, niin edellä olevilla tulee usein hysteerinen tarve päästää minut ohi.

Suomessa minulla on liian monta kokemusta iholle pyrkimisessä.

Kerran ohitimme ryhmän pelaamatta ko. väylää.

Mitään ongelmaa ei syntynyt ohitetun ryhmän odottelun suhteen seuraavalla.

Tietysti jos olisimme halunneet kierrostuloksen olisi edellinen väylä pitänyt pelata.

Vielä ajatuksia pelinopeudesta, joo olen singeli

En koskaan ole valmistautunut 6 h kierroksiin.

MINULLE yksinäinen tai kolmen ryhmä. Jopa ilman mutinoita.

Tää perintö arkuuden takia vaan tutun kanssa.

Joskus tuntuu silti ihan hyvältä.

Sattuu edelleen, jos tulee neljänneksi.

Tällöin saa caddie laittaa neljännen kolmanneksi – usein on perässämme peräkkäinkin vai onko?

Saatan olla väärässähii.

(mäkisuksi 9.7.2006 12:31:47)

…jne…

saany – itekö keksit ?

Esillä 15 viestiä, 26 - 40 (kaikkiaan 40)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489991 kohteessaHuonoa peliseuraa?

Etusivu Foorumit Yleistä Huonoa peliseuraa?