21.5.–28.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][16]
KilpailuaSuomalaista

Hiekkaharju Golf

Etusivu Foorumit Yleistä Hiekkaharju Golf

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 416)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL1 – miksi postaat vain löytäessäsi mielestäsi ”virheen”, on se sitten virhe tai vahinko. Hiveleekö sinua syvältäkin olla tekstipoliisi? Milloin olet tuottanut ”Yleistä” osioon johonkin ketjuun merkittävää ja asiaa syventää informaatiota. Milloin sinulla on ollut osastossa aloittamasi ketju?

    Sinulla oli aiemmin täällä vastaparina ”ts” joka sai bännit, nyt saat vain toimia piruilijana. Onko kivaa?

    KL1

    Monikko, eipä ole tässäkään ketjussa kovin paljon tuotettu ’merkittävää ja asiaa syventää informaatiota’, joten en sinuna paukuttelisi henkseleitä. Pikemminkin on pyritty levittelemään disinformaatiota tai peräti vääristelemään faktoja.

    Onko sinusta paha asia puuttua virheisiin? Jonkunhan niin on tehtävä kuitenkin, aivan kuin millä tahansa yhteiskunnan saralla. Miksi tämä palsta olisi jotenkin eri asia?

    Sitä paitsi, jos minä kirjoitan jotakin, jonka luulen olevan oikein ja faktaa, olen pelkästään kiitollinen, jos joku sen minulle oikaisee. Etkö sinä?

    Milloin sinulla on ollut osastossa aloittamasi ketju?

    Nyt kun kysyit, niin 22.9.2017 11:04.

    EDIT: Tuossa kun vähän selailin, niin oletko sinä KOSKAAN aloittanut yhtään ketjua tähän osioon? Meinaan, kannattaako sinun IHAN noin kauheasti pullistella..?

    Tossa tulee telkkarista just dokumentti Venäjän Trollitehtaista… vähän mä olen samaa mieltä, että kyllä KL vois kunnioittaa muita ja jättää länkytys vähemmälle, vaikka selkeesti sanansäilän omaavana miehenä tulee välillä ihan viihdyttävää tekstiä.

    Jos huomaat täällä jotain virheellistä, niin korjaa toki. Jos jätetään nämä selkeät hlökohtaiset pottuilut, mitkä on Hiekkaharjun väen keskinäistä nokittelua, niin muut on olleet asioina ihan oikeita, no välillä puhutaan peltojen paaluttamisesta ja kuopataan jo koko Hiekkaharjua, mutta muuten aika fakta pohjalla on menty.

    Itse olen Hiekkaharjun ihmisten lähipiiriä ja olen elämää seurannut hyvin läheltä, välistä ihan tahtomattakin. Siellä osa kärsii ihan oikeasti sen takia, että eivät pääse vaikuttamaan mihinkään näiden erikoisten sopimusten takia. Ja nyt kun tämä erotettu puheenjohtaja vähän kovemmalla otteella vaati oikeuksia yhteisölle ja asioihin selvyyttä, hänet tällä foorumilla naulattiin huolella. Kaikki hänen tekemät hyvät asiat jätettiin omaan arvoonsa. Mun mielestä se on ihan p:stä!

    Tää kausi on Hiekkaharjun osalta taputeltu, joten toivotaan heille suotuisia tuulia jatkoon ja toivottavasti päästään taas rangelle keväällä ja miksei pelaamaankin!

    KL1

    Tossa juuri kattelin eduskunnan keskustelutuntia ja tuli mieleen nää Kari44:n ehdottoman tarkat kuvaukset HieGin tapauksesta tällä forumilla.

    Asiat täällä ovat monesti jopa vakavia. Esimerkiksi Hiekkiksen asiat koskettavat monia sekä henkisesti että taloudellisesti. Nämä seikat eivät kuitenkaan saa vaikuttaa siihen, etteikö täällä voisi esittää asioita kevennetysti ja vähemmän tiukkapipoisesti. Jos joku asia menee joskus vähän pieleen niin entäs sitten. Ei siihen kukaan kuole. Kohdallasi sanon, että myssyn kuminauhaa ja mielen keveyttä hieman höllentämällä saattaisit löytää asioista ja elämästä aivan uusia ulottuvuuksia. Lue huolella päivälehtiä ja muita julkaisuja. Liitän nimimerkkisi pienin lisäyksin piruuttani johonkin juttuuni. Saat sitten laajempaa julkisuutta.
    Kevyet unet!

    KL1

    Liitän nimimerkkisi pienin lisäyksin piruuttani johonkin juttuuni. Saat sitten laajempaa julkisuutta.

    Journalistiset kykysi pysytellä totuudessa eivät ole täälläkään vakuuttaneet, joten tuskin vakuuttavat muuallakaan. Ole siis varuillasi, ettei homma kuse omille kintuillesi.

    Ai niin! Et ole vastannut kysymykseeni: milloin olet itse aloittanut jonkun ketjun?

    KL1

    Asiat täällä ovat monesti jopa vakavia. Esimerkiksi Hiekkiksen asiat koskettavat monia sekä henkisesti että taloudellisesti. Nämä seikat eivät kuitenkaan saa vaikuttaa siihen, etteikö täällä voisi esittää asioita kevennetysti ja vähemmän tiukkapipoisesti. Jos joku asia menee joskus vähän pieleen niin entäs sitten. Ei siihen kukaan kuole.

    Tämä on muuten aivan helmi! Siis jos olet olevinasi jonkinlainen journalisti tai siihen suuntaan.

    Ensin asiat ovat vakavia, jopa henkisesti! Sitten ei olekaan niin väliä, jos menee joskus vähän pieleen.

    Seisotko sinä ihan oikeasti ja omalla nimelläsi näiden kirjoitustesi takana??

    Olehan oikeasti varovainen…

    En ole journalisti. En edes lähellä. Vapaasti kirjoittelen, kuten sinäkin.
    Juuri kirjoittamaasi otetta tarkoitan. Meni näköjään perille. Hyvä.

    POISTETTU

    Hiekkaharju golf ry:n kotisivuilta voivat kaikki katsoa uuden hallituksen jäsenet ja kapteenin nimen. Kotisivun tiedotteen mukaan heidät valittiin kokouksessa yksimielisesti.
    Oletan tiedon olevan faktaa, elleivät pöytäkirjan tarkastajat ole eri mieltä.

    #1274432 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kirjoitin aiemmin seurakunnan mielenkiinnosta ansaita rahaa. Tämä koskee myös Hiekkiksen Kenttäyhtiötä, jolla on yhtenä vuokraisäntänä Seurakuntayhtymä.

    Lukekaa su 18.11.2018 Hesarista sivulta A18 KAUPUNKI osiosta artikkeli: ”Kirkkovaltuutettu haluaa kiristää vuokrankorotuksia”. Seurakuntayhtymässä lienee muitakin jäseniä, jotka näkevät asioita samalta kantilta, kuin mitä tuossa artikkelissa on esitetty. Tuolloin golfkaan ei varmaan ole heidän ykkös suosikkinsa.

    Uskoisitteko, että tämä on vain yksittäinen juttu? Minä en. Voin vain arvailla mitä teillä voi tulla vastaan tulevassa. Hiekkaharjussa tulisi ottaa huomioon mahdollinen muuttuva tulevaisuus.

    #1274439 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    No nyt seurakunnan jäsenet: tänään taitaa vielä olla mahdollisuus äänestää seurakunnan vaaleissa. Niissä tosin ei taida olla mukana julkista golfpuoluetta, joka pitäisi kentän vuokran siedettävänä.

    #1274477 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Onneks ne ei noi kirkkovaltuutetut päätä vuokrista tai niiden korotuksista…

    #1274478 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kari44 – Pitänee paikkansa. Mutta ollessaan kirkon toimielimissä, voi henkilö olla myös esim. kunnassa päättävässä asemassa. Harvasta asiasta kukaan yksin päättää. Keskustelut synnyttävät usein ratkaisuja. Kuka tietää, mistä ja mitä?

    #1274482 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hiegin maa-alueet omistaa Helsingin seurakuntayhtymä. Siihen kuuluu 18 suomenkielista seurakuntaa 3 ruottinkielistä seurakuntaa.

    #1274484 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ihan vaan heitän ilmaan, että meneekö aina jokainen arvaus oikein. Vantaalainen sekä kunnallishallinnossa että seurakunnassa jo todella monia vuosia vaikuttanut henkilö vie seurakunnan Helsingin Lehtisaarelaisille esittämän vuokrankorotusvaateen oikeuteen. Kuis’ näin?

    Tiedätte jokainen asioista varmasti kaiken, enemmänkin mitä täällä esitätte.
    Minulla on vain omat tietoni. En lähde lakkiani kauppaamaan kovin halvalla. Eipä mulla sen kummempaa.

    #1274486 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tota sun pitää vähän avata lisää, ei tosta muuten selviä mitään. Vantaalainen vie oikeuteen Helsingin Lehtisaarelaisille esittämän vuokrankorotuksen? Miten tää liittyy Hiekkaharjuun? Mikä on syy-yhteys?

    #1274499 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Karille.
    Sekä Lehtisaaren että Hiekkaharjun vuokratontit omistaa Helsingin seurakuntayhtymä, eikä Vantaan seurakunta. Seurakuntayhtymällä on omat päätoksentekoelimensä, mm. seurakuntavaltuusto.

    #1274601 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Omistajat on tiedossa, mutta se on erikseen Helsingin Seurakuntayhtymä ja Vantaan Seurakuntayhtymä. Molemmat laittaa laskut erikseen eli ovat kaksi eri organisaatiota. Edelleen toi Lehtisaari-case ei auennu…

    #1274603 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hiekkaharju on perimmiltään Helsingin Seurakuntayhtymän vuokralainen Vantaan Seurakuntayhtymän välityksellä. Rahoja Seurakuntayhtymässä hallinnoi pääkonttori, muistaakseni toimitalo Kalliossa (siellä istuu mm. talousjohtaja), joka vaikuttaa mm. uuden, aloitetun Tikkurilan kirkon/asuin ja toimistorakennuksen rahoitukseen. Pääkonttorilla on tarvittaessa viimeinen sana ja nyt kysytään tarvitaanko Vantaalla rahaa, se kulkee pääkonttorin kautta, tarvitaan. Vantaalla ei ole erillistä ihka omaa rahaa. Vantaan talousarvio on osa yhteistä kokonaisuutta, vain Vantaan osuus siitä.

    Karille: Lehtisaaressa halutaan nostaa talojen maavuokraa. Talot pistävät hanttiin, mutta Vantaalainen kirkon edustaja haluaa asian oikeuteen. Tämä hakija kuuluu myös seurakunnan keskuselinten päättäjiin.

    En osallistu enempää Seurakunta/Hieg keskesteluun sillä katson olevani jäävi.

    #1274605 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Lehtisaaren tontit omistaa Vantaan seurakuntayhtymä ja hiegin Helsingin seurakuntayhtymä. Molemmilla on omat johtajansa ja omat seurakuntaneuvostonsa, jotka tekevät päätökset omien tonttiensa vuokrista.

    #1274608 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Onier kirjoitti:

    ’Sekä Lehtisaaren että Hiekkaharjun vuokratontit omistaa Helsingin seurakuntayhtymä, eikä Vantaan seurakunta.’

    Onier kirjoitti myös:

    ’Lehtisaaren tontit omistaa Vantaan seurakuntayhtymä ja hiegin Helsingin seurakuntayhtymä.’

    Onier, kuka nyt omistaa kenen maat tai talot..?

    #1274609 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kl:lle
    Vantaan seurakuntaa ei ole olemassakaan eikä myöskään Helsingin seurakuntaa. Siksi totesin viestissä klo 8.28, ettei Vantaan seurakunta omista sen enempää Lehtisaaren kuin Hiegin maitakaan. Ei myöskään Helsingin seurakunta. Googlettamalla minuutissa löytyy tieto, että Lentisaaren maat omistaa Vantaan seurakuntayhtymä ja Hiegin maat Helsingin seurakuntayhtymä. Siksi oikaisin viestissä klo 20.00 asian. Vuokratonteillahan on maa-alueilla yleensä eri omistajat kuin taloilla. Talot omistaa sitä varten perustetut osakeyhtiöt ja maa-alueet joku muu.

    #1274636 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Vaikka noiden nimien ja käsitteiden merkitys kiinnostaa kun kilo turvetta, niin kyllä Onierin jutuista ei ota selvää edes kääntöohjelmalla! Olisko nyt kielimuuri tässä välissä vai muuten vaan sekava tapa asioiden estityksessä? Hiekkaharjun maita omistaa joka tapauksessa sekä Helsingin, että Vantaan Seurakunta-yhtymät, jos sillä nyt mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta on. Onier varmaan tietää ketä on nämä kaksi yksityistä tilallista, ketkä omistaa ne pellot. Mutta kuten sanoin, ei näillä ole tällä hetkellä tässä kokonais tilanteessa mitään merkitystä!

    #1274707 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pitäisiköhän tehdä Tarmokas ja perustaa uusi nimimerkki. No ei sentään, minua hiegi ei kiinnosta niin paljoa kuin Tarmokasta, että pitää sen takia uusi nikki avata.

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 416)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1276204 kohteessaHiekkaharju Golf

Etusivu Foorumit Yleistä Hiekkaharju Golf