Aihe: HELSINGIN CITY GOLF RY - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

HELSINGIN CITY GOLF RY

Etusivu Foorumit Yleistä HELSINGIN CITY GOLF RY

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 86)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onnea golfliiton uudelle jäsenseuralle!

Onpa mielenkiintoista , kerrropa lissää stadin kundille.

Helsinki City Golf Ry toimii ilmeisestikin Paloheinän pay&play kentän seurana. Nyt liiton tasoituskortit saa ilmeisesti suoraan ko. seurasta.

Pay&play kentällä voi jäseniä olla huomattavasti enemmän kuin esim. osakekentillä. Ehkä pääkaupunkiseudulla asuvat nykyiset kaukojäsenet voivat tästä lähtien hankkia tasoituskorttinsa HCG:ltä, joten hesalaisten pelaajien ei tarvitse enää maksaa jäsenmaksujaan Pohjois-Suomen etäseuroihin.

Naantaliinkin taitaa olla rakenteilla pay&play-projekti joka tarjoaa palveluitaan greenfee-hinnalla. Kenties siellä on myös vastaavia seurahankkeita?

KL

Jäsenmäärä on 500 ja enempää ei oteta, joten kovin moni kauko ei pääse vaihtamaan seuraa Helsinkiin.

Jylan kirjoitti: (20.2.2006 13:12:18)
    Helsinki City Golf Ry toimii ilmeisestikin Paloheinän pay&play kentän seurana. Nyt liiton tasoituskortit saa ilmeisesti suoraan ko. seurasta.

Pay&play kentällä voi jäseniä olla huomattavasti enemmän kuin esim. osakekentillä. Ehkä pääkaupunkiseudulla asuvat nykyiset kaukojäsenet voivat tästä lähtien hankkia tasoituskorttinsa HCG:ltä, joten hesalaisten pelaajien ei tarvitse enää maksaa jäsenmaksujaan Pohjois-Suomen etäseuroihin.

HCG:n jäsenillä on pakollinen vuotuinen pelioikeusmaksu, joten pay&play -kentästä tai ns. jokamieskentästä ei ole kysymys, vaikka sellaista mielikuvaa on yritetty myydä. Ero osakekenttään on, että osaketta ei tarvitse hankkia.

Greenfee (2005)

Aikuiset:
    9 reikää 20 €
    18 reikää 32 €

Nykyiselläään kentän pituus (9 r) on jotain 1800 metriä.

Pelaamaan pääsee ilman greencardiakin, vaikkei olisi jäsen, eli pay&play -periaate toimii.

ritari kirjoitti: (20.2.2006 14:17:27)
    Nykyiselläään kentän pituus (9 r) on jotain 1800 metriä.

Mistähän tuollainen tieto mahtaa löytyä? Puhumattakaan reikäkohtaisista mitoista. Netti on tyhjää täyteen asjan tiimoilta. Sateen käpristämän tuloskortinkin oon ehtinnä hukkaamaan.

Ei kyllä sillä että mua IHan hirveesti asia kiinnostais…

Muistaakseni pelikumppanina pitää olla, joku jolla on tasoituskortti, että on makuasia toteutuuko periaate vai ei? Ihan samantekevää minulle.

Jylanille vielä, HCG:n jäsenys ja tasoituskortin saaminen ei siis onnistu ilman pakollista vuotuista pelimaksua oy:lle.

kebax kirjoitti:
    Mistähän tuollainen tieto mahtaa löytyä? Puhumattakaan reikäkohtaisista mitoista. Netti on tyhjää täyteen asjan tiimoilta. Sateen käpristämän tuloskortinkin oon ehtinnä hukkaamaan.

Ei kyllä sillä että mua IHan hirveesti asia kiinnostais…

Olen kenttää aikoinani sahannut riitävästi (3 ensimmäistä pelivuotta). Par taitaa nykyvirityksellä olla 31/62. Siksihän sitä lisämaata tarvittaisiin, koska nykyisellään kentän mitta täyttää niukin naukin tasoituskelpoisuuden.
    Vähän hassua, että kentän kotisivuilta ei löydy kenttäprofiilista ja mitoista halaistua sanaa?
    Minulta kyllä löytyy kortteja, joten voin tarkistaa asian vaikkei se kiinnostakaan :=D

ritari kirjoitti: (20.2.2006 15:14:08)
    Vähän hassua, että kentän kotisivuilta ei löydy kenttäprofiilista ja mitoista halaistua sanaa?

Näin on näreet. Hassu mikä hassu.

ritari kirjoitti: (20.2.2006 15:14:08)
    Minulta kyllä löytyy kortteja, joten voin tarkistaa asian vaikkei se kiinnostakaan :=D

Noni. Kesäkuussa 2004 kävin tutustumassa tuohon kehäykkösen IHmeeseen lievässä vessatteessa. Huvinsa kullakin, niin myös mullakin. Jotta tunnelma ei turha hilpeäksi ois menny nin ilma tosiaan päätti kääntyä sateiseksi varsinkinkin toiselle lenkille. Hmmm, sisääntulossa muuten huomasin oudon seikan eli että kenttä alkoi täyttymään vaikka sade sen kuin koveni. Lieneekö jotain paikallisia tapoja; mene ja tiedä? En mene!

Mutta voithan sää tähän printtailla nuo reikät vaikka tuskin suakaan ny nin kovasti asia kiinnostaapi…

Kentän pituus keltaisilta on 1643 m, joten en ainakaan vähätellyt mittoja.
    Kenttäprofiili:
    Tii 1/par 3/110 m
    Tii 2/par 3/132 m
    Tii 3/par 3/151 m
    Tii 4/par 4/245 m
    Tii 5/par 3/118 m
    Tii 6/par 3/173 m (luullakseni paras reikä, siis ko. golfkentällä)
    Tii 7/par 4/208 m
    Tii 8/par 4/250 m/dogleg, sumpussa outit eli rautalanka-aidat greenin molemmin puolin. Varmuudeksi haiseva vesilammikko edessä.
    Tii 9/par 4/256 m

Paljon vaikeampi ja ilkeämpi kenttä kuin mitoista voisi päätellä. Pienet greenit, out´t joka puolella. Itsellä paras ysi 34 bruttona. Ja vain kerran.
    Hyvälle ja tarkalle i9-i8 pelaajalle haaste.

Kirjoittakaa tänne johonkin threadiin sana Paloheinä ja ritari herää vaikka koomasta sairaalassa kommentoimaan 🙂

Tänks. Tässä päiväunissani pelasin tuota rautakasilla ja santurilla läbi. Mutta niin yksinkertainen tuo ei näytä kyllä olevan… tosiaalta… paras tulos saattais tulla juur tolla yhdisteellä 😉

Niin ei sillä että mua asia mitenkän kiinnostais 😉

Itseasiassa ei kiinnosta ees sen vertaa että haastaisin erään linnanherran tulevana kesänä kahen mailan (+töksyn) kisaan tuolla…

Olen pelannut kentän useita kertoja ja voin sanoa, että tasoitukseen pelaaminen on todella hankalaa Paloheinässä. Slopea saa niukasti, koska kenttä on lyhyt.
    Kentän kunto on parissa vuodessa noussut uuden kenttämestarin ansiosta, mutta millään Kytäjä -tasolla se ei tietenkään ole. Greenit useimmiten liian pitkät.
    Kierrosajat joskus tuskastuttavan pitkiä pay&play -toimintaperiaatteen takia -> runsaasti aloittelevia pelaajia, jotka eivät älyä päästää nopeampia ryhmiä ohitseen.

Mutta toisaalta…kentällä on rento fiilis, eikä ryppyotsaisuuteen juuri törmää.
    Mukavaa on myös se, ettei ole pakko koukata hakemaan himasta golfvetimiä, kun voi mennä farkuissa ja t-paidassa pelaamaan 9 reikää duunipäivän päätteeksi ennen kotiinmenoa.

Viran Omainen kirjoitti: (20.2.2006 20:39:50)
    Olen pelannut kentän useita kertoja ja voin sanoa, että tasoitukseen pelaaminen on todella hankalaa Paloheinässä. Slopea saa niukasti, koska kenttä on lyhyt.

Sluopin on paskan väliä. Anteeksi kiälenkäyttöni…

Apology accepted…

kENTTÄ ON TUTTU JA ihan hyvä reenikiekka.

Jos kiinnostaa, vaikka ei taida, niin haasta kuka vaan linnanherroista, mutta jos minut haastat, niin niin paljoa ei kiinnosta, että sateessa pelaisin.

Kuunaan en ole KsKentällä pelannut, ei ole kiinnostanut, mutta range on tuttu. Tarjoilupuoli sen sijaan on sen verran kiinnostanut, että olen ankaran lyöntiharjoituksen jälkeen nauttinut oluen ulkotarjoilualueella ja todennut sen palauttavan vaikutuksen.

Slopesta olen kanssasi samaa mieltä mutta täytyypä todeta kielenkäytöstäsi, että enpä paljoa hätkähtänyt.

.

kebax kirjoitti: (20.2.2006 20:07:16)
    Itseasiassa ei kiinnosta ees sen vertaa että haastaisin erään linnanherran tulevana kesänä kahen mailan (+töksyn) kisaan tuolla…

No enpä ole pari vuoteen Paloheinän kenttää pelannut eikä ole aikomuksia pelata vaikka niillä nurkilla asustelen, joten en voi ottaa vastaan mahdollista haastetta, jos minua tarkoitit.
    Kentästä olen samaa mieltä toisten kanssa, että tasoitukseensa pelaaminen on melkoinen temppu.

Olen pari kertaa pelannut ko kentän ja kuten Viranomaishoitajamme totesi, niin välitön meininki korvaa kentän pelillisiä puutteita. Käy mainiosti herjoittelupaikasta, mutta nopean pelin ystävien ei kannata lähteä Paloheinään tunkemaan herneitä haistimeen.

ritari kirjoitti: (21.2.2006 9:09:50)
    .

kebax kirjoitti: (20.2.2006 20:07:16)

No enpä ole pari vuoteen Paloheinän kenttää pelannut eikä ole aikomuksia pelata vaikka niillä nurkilla asustelen, joten en voi ottaa vastaan mahdollista haastetta, jos minua tarkoitit.
    Kentästä olen samaa mieltä toisten kanssa, että tasoitukseensa pelaaminen on melkoinen temppu.

Pahus! Siis tuon haasteen suhteen. Tasotuksilla ny mitää väliä ole.

Tästä aiheesta väännettiin aikanaan, kuten suurin osa muistaa, ankarasti alapäätyylistä keskustelua ja siitä johtuen itseäni ei kiinnostanut asiaan juurikaan ottaa kantaa (vaikka siihen aikaan otin kaikkeen, kaikkialla ja kakkisti kantaa), mutta vaikka pieniä oireita samansuuntaisuurteen leijuukin ilmassa tuhnuntuoksuni vieressä, uskaltaudun nyt kuitenkin sen tekemään.

Eittämättä paloheinän range on ihan hyvä ja kun en paikalla ole pitkään aikaan käynyt, niin joudun puhumaan parinvuoden takaisesta tilanteesta, kun en tiedä onko se jo muuttunut: Myöskin ’Clubhouse’, tai oikeastaan sen ravintola oli oikein viihtyisä ja ruoka oli hyvää (piffilöistä tykkää Hän)

Mutta mutta… Kuten ainakin Mäkisuksi totesi, kenttä on ihan hyvä treenikenttä, mutta en pysty käsittämään miten se voi olla tasoituskelpoinen. Olkot slope mitä vaan, niin kenttä jolla ei ole yhtään par vitosta ja pisin par nelkku on 256 m, ei vaan yksinkertaisesti ole golfkenttä. Se vaan Ei Yksinkertaisesti Ole Tasoituskelpoisuuteen Sopiva Golfkenttä.

On ihan sama mitä mieltä kukakin kentästä on, mutta tuo ei ole mielipideasia, vaan julma fakta.

Korkeatasoituksellisten (ja ehkä tasokkaampienkin pelaajien ?) harjoittelupaikkana ja uusien harrastajien houkuttimena aivan erinomaine, mutta ei missään nimessä mikään oikea golfkenttä. Siitä on turha edes yrittää alkaa keskustelemaan.

Mur !

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 86)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #492868 kohteessaHELSINGIN CITY GOLF RY

Etusivu Foorumit Yleistä HELSINGIN CITY GOLF RY