Aihe: HCP huijari? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

HCP huijari?

Etusivu Foorumit Yleistä HCP huijari?

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 125)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.9.2011 0:09:30)
    Mielestäni huijari on se pelaaja, joka ei jätä 20 korttia pelikauden aikana.

Aika raju väite. Voisi sanoa kunnianloukkaus.

Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.9.2011 0:09:30)

Mitäs mä Ulla nyt teen kun mulla on vaan 19 korttia jätettynä ja mailatkin olen luovuttanut pois eli tämä kausi on paketissa?

OLEN SIIS HUIJARI!!!!!!!!

Kualeppi kirjoitti: (21.9.2011 21:35:21)

Vi..u mitä paskaa sanon mä!

ei oikeastaan vaan ihmisillä tuntuu menevän pahasti sekaisin tasoituksellinen ja tasoitukseton kilpailu.

-tasoituksettoman kisan voittajan pitäisi olla se joka pelaa parhaiten

-tasoituksellisen kisan voittajan taas pitäisi olla se henkilö joka pelaa parhaiten suhteessa tuloksentekokykyynsä

Kuinka monella aloittelijalla on edes mielikuvaa omasta ’oikeasta’ tasoituksestaan? Vai pitääkö soittaa toimikunta jokaisen hiukan lahjakkaamman pelurinalun rankesessioita katsomaan?

kyllä jokainen joka on saanut tasoituksensa tippumaan edes 40 hujakoille tietää millaisia tuloksia voi itseltään odottaa ja joikaisen ihan itse on pidettävä huoli siitä että tasoitus on kohdallaan’

Keväällä ensimmäisisissä tasoituksellisissa kisoissa tiedän jo etukäteen, että kärjessä tulevat olemaan talvella tuhansia palloja hallissa hakanneet juniorit. Heille on tullut myös mittaa talven aikana vajaa kymmenen senttiä eli pallo saa kyytiä. Tulokset ovat huimia, mutta suon sen heille, koska HE OVAT HARJOITELLEET. Olen jopa onnellinen, että joku haluaa kehittyä tässä lajissa kateellisista paskiaista välittämättä.

eiköhän tuossa tilanteessa yksi tai kaksi harjoituskierrosta hoida tasoituksen suurinpiirtein kohdilleen? ja vieläpä ennen sitä ensimmäistä suffelikisaa?
    jos tuo pari onnistunutta harjoituskierrosta ei pudota tasoitusta kohdalleen on se tasoitus niin pieni ettei sen tuomalla bp edulla ole käytänön vaikutusta kisan tulokseen

jotenkin tätä keskustelua vaan leimaa tämä Suomalaisten tarve kilpailla menestymisen ei kilpailemisen takia, vähän samanlaista touhua kuin Suomalainen murtomaahiihto jos ei muuten niin epolla sitten

jos sitä menestystä ei tule oikesta kisoista pitää sitä hakea suffelikisoista

ps. kirjoitukseni ei kohdistu viestin aloittajaan, vaan yleisiin havaintoihini 20v golfin pelailusta ja kanssapelaajista ja siitä kuinka ne samat keski-iän ohittaneet miehet dominoivat monen seuran suffelikisoja vuodesta toiseen 40-50 pb tuloksilla ja 20 suuruuskuokan tasoituksilla.

kunnes ikä pudottaa ne taidot / lihaskunnon niin heikoksi että taidot ja tasoitus kohtaavat taas 60v iässä.

Taas kysyn, että miksi yleensä pelataan pb kisoja? Miksi ei vain (osa)tasoituksellisia?

Tästä päästäänkin siihen, että miksi EGAssa on valittu pb tasoituksen perustaksi? Itse jostain syystä saan suurimman osan kierroksistani puskuriin, mutta en paremmaksi. Kun taas lyöntimäärä ei välttämättä vastaa tasoitusta ollenkaan, johtuen jonkun reiän sähläämisestä.

Nimetön

raffikulkija kirjoitti: (22.9.2011 9:34:30)

Kuinka monella aloittelijalla on edes mielikuvaa omasta ’oikeasta’ tasoituksestaan? Vai pitääkö soittaa toimikunta jokaisen hiukan lahjakkaamman pelurinalun rankesessioita katsomaan?

kyllä jokainen joka on saanut tasoituksensa tippumaan edes 40 hujakoille tietää millaisia tuloksia voi itseltään odottaa ja joikaisen ihan itse on pidettävä huoli siitä että tasoitus on kohdallaan’

Enhan minäkään tiedä vaikka händäri on 12. Kortteja on toki jätetty tänä vuonna n. 20. Mulla on aika kova itseluottamus aina kentälle mennessä eli lähden pelaamaan kenttää pariin. En ole päässyt lähellekkään. Olen kuitenkin siinä kuvitelmassa, että voin tehdä sen koska tahansa.
    Pitäisikö siis soittaa toimikunnalle ja pyytää niitä laittamaan händäri nollaan? Ja samalla tehdä itsestään pelle rätsikisoissa?

Toisessa päässä on taas ihmisiä, jotka pitävät itseään paljon huonompina pelaajina, kuin ovatkaan. Tai pelaajalla saattaa tulla joku paha tekniikkavika swingiin ja pelaa pari/kolme kuukautta päin persettä. Taasko soitellaan toimikuntaan? Sanotaan, että nyt ei kulje, saiskos händäriä nostettua?

Eli koitan kertoa sitä, että välillä tuntuu 25 olevan oikea händäri, välillä singeli.

Jamasa kirjoitti: (22.9.2011 9:07:45)

Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.9.2011 0:09:30)

Mitäs mä Ulla nyt teen kun mulla on vaan 19 korttia jätettynä ja mailatkin olen luovuttanut pois eli tämä kausi on paketissa?

OLEN SIIS HUIJARI!!!!!!!!

Apua! Minäkin olen siis huijari. En älynnyt jättää jo ensimmäisestä kevään kierroksesta lähtien tasoituskortteja, että olisin saanut 20 täyteen. Miten minä saan nyt vielä yli 10 kierrosta käytyä tälle syksylle, että saan 20 tasoituskorttia jätettyä?

Entä ne pelaajat, jotka harjoituskierrokset mukaan lukien pelaavat alle 20 kierrosta? Ovatko he kaikki huijareita?

Kualeppi kirjoitti: (22.9.2011 10:25:58)

Eli koitan kertoa sitä, että välillä tuntuu 25 olevan oikea händäri, välillä singeli.

ihan alkuun kertomasi perusteella käsityksesi omasta tasostasi on täysin metsässä ja jotain mitä voi kutsua lähinnä päiväuniksi tai sitten et erota toisistaan termejä ” tavoite / haave” ja ”potentiaali”

oikea muoto lienisi haaveilen par tuloksesta jota tavoittelen, mutta pelaan parhaimmilani karvan yli 80

noilla spekseillö tasoituksesi on täysin yksiselitteisesti aika tarkaan singelitasossa, joka edustaa tuloskykyäsi hyvänä päivänä.

tasoituksen pitää kuvastaa vain ja ainostaan sitä tulostasoa mihin kykenet pelaamaan kun pelaat kierroksen joka vastaa sitä mihin parhaimmillasi pystyt.

Tälle kaudelle GolfBoxiin syötetty 20 nostavaa, eli velvollisuus täytetty. Tulevan kauden virallisena tavoitteena saada 20 nostavaa toukokuun loppuun mennessä ja päästä vihdoin singeli-statuksesta eroon. Vaatii kovaa duunia, mutta on myös palkitsevaa.

raffikulkija kirjoitti: (22.9.2011 15:13:06)
    tasoituksen pitää kuvastaa vain ja ainostaan sitä tulostasoa mihin kykenet pelaamaan kun pelaat kierroksen joka vastaa sitä mihin parhaimmillasi pystyt.

Onko mahdollista ylittää itsensä?

Tasoitus ilmoitetaan lyönneissä mutta muutetaan pb tuloksista. Tästä seuraa se, että se ei vastaa todellisuutta kuin silloin, kun lyönnit käytetään hcp arvoiltaan sopivilla väylillä. Keskiarvoistumista tietysti sattuu, mutta silti on mahdollista osuttaa ne lyönnit oikeille väylille jolloin pisteitä rapisee mukavasti vaikka lyöntimäärällisesti ei tulos olisi niin erikoinen.

Mitä enemmän asiaa miettii, niin tasoituksen sitominen pb on väärin. Tosin tätä on varmaan miettinyt joku ihan työkseenkin, enkä vain minä junan ravintolavaunussa istuen.

shanny kirjoitti: (22.9.2011 15:17:52)
    Tälle kaudelle GolfBoxiin syötetty 20 nostavaa, eli velvollisuus täytetty. Tulevan kauden virallisena tavoitteena saada 20 nostavaa toukokuun loppuun mennessä ja päästä vihdoin singeli-statuksesta eroon. Vaatii kovaa duunia, mutta on myös palkitsevaa.

Sun on pakko olla aika skarppina ,nottei livahda laskevaa sekaan.
    Itse joitakin vuosia sitten askartelin talon ja ko. kesänä taisin pelata 2,5 kierrosta. Tasuri oli ~9 ja seuraavankin kauden alusta rundit kuutamolla ja luokkaa 90-100.
    Naureskelin kaveriporukassa, että pitäis varmaan ottaa tasoitustoimikuntaan yhteyttä…kunnes menin yhteen klubikisaan ja jouduin pokkaamaan muistaakseni 3 alle tuloksella – onneks vaan netto 😉

Q8 kirjoitti: (22.9.2011 15:23:35)
    …Mitä enemmän asiaa miettii, niin tasoituksen sitominen pb on väärin. Tosin tätä on varmaan miettinyt joku ihan työkseenkin, enkä vain minä junan ravintolavaunussa istuen.

Aivan. Minusta on outoa että händäri voi olla 15 hujakoilla vaikkei koskaan ole pelanut alle 100:n rundia…

Nimetön

raffikulkija kirjoitti: (22.9.2011 15:13:06)

Kualeppi kirjoitti: (22.9.2011 10:25:58)

ihan alkuun kertomasi perusteella käsityksesi omasta tasostasi on täysin metsässä ja jotain mitä voi kutsua lähinnä päiväuniksi tai sitten et erota toisistaan termejä ” tavoite / haave” ja ”potentiaali”

Näinhän se menee ja olen erittäin onnellinen ja ylpeä kyseisestä luonteenpiirteestäni.

Ennätyskierrokseni on 78 ja siinä kierroksessa oli monta helvetin huonoa lyöntiä. Ne kun lyö hyvin, niin ’potentiaali’ on alle 70.

Nämä kaikki termit tavoite, haave, potentiaali on veteen piirreettyjä viivoja. Taso nähdään vasta pelatuista kierroksista.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi Suomessa jokaisella pelaajalla on pakko olla händäri.
    Itse näen että tämä pakollisuus ja sen kautta se että jokaisella pelaajalla on jonkinmoinen händäri johtaa tämän ketjun mukaiseen tyhjänjauhantaan.

Jos händäri olisi vapaaehtoinen juttu, sen saamiseksi ja pitämiseksi voisi laittaa sellaiset ehdot että tämäntyyppinen parranpärinä vähenisi.

Jos nämä händärin ylläpitäjät jättäisivät meidät golfinpelaajat rauhaan niin meillä molemmilla olisi helpompaa.

Aivan oikein koko händeri touhu on ihan hanurista.Esim Ulkomailla kun olen pelannut niin kerran on kysytty tasoitusta ja vastasin että on ja asia oli sillä selvä.Ja mitä tommoisella tasoitusella tekee jonka jokainen voi tehdä netissä senmoisen kuin itse haluaa. Ei tarvii pelata yhtään kierosta.Kun aloittaa Golfin niin tekee ensinmäisen viikon aikana muutamia lappuja että Händeri putoo alle 36. niin pääsee pelaamaan melkein mihin vaan.

KL

Parti kirjoitti: (22.9.2011 18:27:14)
    En ole koskaan ymmärtänyt miksi Suomessa jokaisella pelaajalla on pakko olla händäri.
    Itse näen että tämä pakollisuus ja sen kautta se että jokaisella pelaajalla on jonkinmoinen händäri johtaa tämän ketjun mukaiseen tyhjänjauhantaan.

Jos händäri olisi vapaaehtoinen juttu, sen saamiseksi ja pitämiseksi voisi laittaa sellaiset ehdot että tämäntyyppinen parranpärinä vähenisi.

Jos nämä händärin ylläpitäjät jättäisivät meidät golfinpelaajat rauhaan niin meillä molemmilla olisi helpompaa.

Parti kuule, händäri ON vapaaehtoinen tiettyyn pisteeseen saakka.

Pelaaja, joka ei kilpaile tasoituskilpailuissa, ei tarvitse händäriä muuhun kuin peliaikojen varaamiseen. Jahka pelaaja on saanut tasoituksensa alle sen rajan, joka oikeuttaa hänet pelaamaan haluamillaan kentillä, ei hänen enää tarvitse jättää yhtään ainutta tasoituskorttia.

Parasta tässä kaikessa on se, ettei tasoituksestaan kiinnostunut pelaaja pääse pokkaamaan palkintoja mistään hcp-kisoista, ei edes seuran sisäisistä.

KL kirjoitti: (22.9.2011 21:36:01)
    Parti kuule, händäri ON vapaaehtoinen tiettyyn pisteeseen saakka.

Jep, Ja Korean demokraattinen kansantasavalta on demokraattinen tiettyyn pisteeseen saakka. 😉

Teoria on teoriaa.

jappna kirjoitti: (22.9.2011 19:11:41)
    Ja mitä tommoisella tasoitusella tekee jonka jokainen voi tehdä netissä senmoisen kuin itse haluaa. Ei tarvii pelata yhtään kierosta.Kun aloittaa Golfin niin tekee ensinmäisen viikon aikana muutamia lappuja että Händeri putoo alle 36. niin pääsee pelaamaan melkein mihin vaan.

Golf on laji, jonka mielekkyys mitä suurimmassa määrin perustuu harrastajansa tinkimättömään rehellisyyteen. Pelaaminenhan – kuten tasoituksen ylläpitokin – tarjoaa jatkuvasti tilaisuuksia toimia epärehellisesti. Ellei pelaaja ole rehellinen tasoituksensa kanssa, ei hän varmaankaan ole sitä pelin sääntöjenkään kanssa.

Kyllähän golfia voi itsekseen harrastaa liikunnallisena ajanvietteenä noudattamatta lajin sääntöjä, mutta sellaisella harrastajalla ei ole mitään asiaa mihinkään kilpailuihin, eikä mitään perustetta verrata tuloksiaan sääntöjen mukaan pelaavien lajin harrastajien kanssa.

Ballmarker kirjoitti: (23.9.2011 5:55:52)
    Golf on laji, jonka mielekkyys mitä suurimmassa määrin perustuu harrastajansa tinkimättömään rehellisyyteen. Pelaaminenhan – kuten tasoituksen ylläpitokin – tarjoaa jatkuvasti tilaisuuksia toimia epärehellisesti. Ellei pelaaja ole rehellinen tasoituksensa kanssa, ei hän varmaankaan ole sitä pelin sääntöjenkään kanssa.

Kyllähän golfia voi itsekseen harrastaa liikunnallisena ajanvietteenä noudattamatta lajin sääntöjä, mutta sellaisella harrastajalla ei ole mitään asiaa mihinkään kilpailuihin, eikä mitään perustetta verrata tuloksiaan sääntöjen mukaan pelaavien lajin harrastajien kanssa.

Tässä kirjoituksessa niputetaan golfin pelaaminen ja tasoitusjärjestelmä aivan suotta yhdeksi paketiksi.
    Tasoitusjärjestelmä on täysin erillinen juttu itse golfin pelaamisesta. Maailma on väärällään hyviä ja rehtejä golfinpelaajia, joilla ei ole minkäänlaisia händäreitä. Amatöörejäkin.

Parti kirjoitti: (23.9.2011 9:18:14)
    Maailma on väärällään hyviä ja rehtejä golfinpelaajia, joilla ei ole minkäänlaisia händäreitä. Amatöörejäkin.

Juu näin on, esim. siellä Korean demokraattisessa tasavallassa..

AAH kirjoitti: (23.9.2011 9:24:31)

Parti kirjoitti: (23.9.2011 9:18:14)
    Maailma on väärällään hyviä ja rehtejä golfinpelaajia, joilla ei ole minkäänlaisia händäreitä. Amatöörejäkin.

Miten tasoitusjärjestelmä tekee golffarista rehdin?

Ballmarker kirjoitti: (23.9.2011 5:55:52)

jappna kirjoitti: (22.9.2011 19:11:41)
    Ja mitä tommoisella tasoitusella tekee jonka jokainen voi tehdä netissä senmoisen kuin itse haluaa. Ei tarvii pelata yhtään kierosta.Kun aloittaa Golfin niin tekee ensinmäisen viikon aikana muutamia lappuja että Händeri putoo alle 36. niin pääsee pelaamaan melkein mihin vaan.

Juuri näin. Menen vielä astetta pitemmällä ja kerron mielipiteenäni, että sellainen henkilö joka huijaa golfissa mm. tasoitusasiassa, huijaa myös sääntöjen noudattamisessa sekä huijaa kaikessa muussakin toiminnassaan golfin ulkopuolellakin. Kun kohtaan tällaisen ’golfhuijarin’, niin pistän hänet omaan ’lokeroonsa’ sinne epärehellisten ja epäluotettavien henkilöiden joukkoon, joiden kanssa en ole vapaa-ehtoisesti missään tekemisissä.

AAH kirjoitti: (23.9.2011 9:24:31)

Viittaat varmaankin tähän Suuren Johtajan ekaan golf-kierrokseen. Jos kaverilla oli suomalaisen järjestelmän mukaisesti GC taskussa, osake taskussa ja hcp 54, niin saattaapi olla että kyseessä on maailmanhistorian kovin golf-tulos. Eikun anteeksi, pistebogey-tulos.

Paitsi tietenkin jos ko. klubin tasoitustoimikunnassa istuu Chip tai joku muu suoraselkäinen kaveri joka käy ykköstiillä (Suuren johtajan sulavaa harkkaswingiä tarkasteltuaan) ruksaamassa tasoituskortista 54:n yli ja pistää +14 tilalle.

Ja huom. kyseessä on kansantasavalta. Näissä normaaleissa tasavalloissa, kuten meillä Suomessa ollaan vasta puolessa välissä demokratian polulla. Maassa on demokratia, mutta se ei kosketa kansaa.

Viikonloppuja 🙂

Ja taas kymysys. Oletko Chip sitä mieltä, että jokaisen juniorin tasoitus pitäisi arvioida jossain komiteassa joka kevät ennen kisoihin menoa? Eikös se pelaamalla mene kohilleen.

Vi..u mitä paskaa sanon mä!

Asia on juuri noin. Sen pron, joka näitä läpi talven kouluttaa ja harjoituttaa, tulee tietenkin viedä nopeasti kehittyneen juniorin tai vaikka seniorin tasoitusasia tasoitustoimikuntaan ja laitattaa tasoitus vastaamaan tuloksentekokykyä. Mikäli ei tätä ymmärrä, on aika lailla pihalla koko lajista, valitettavasti. Näitä ymmärryksen puutteella varustettuja taapertaa aivan liikaa suomalaisilla golfkentillä, mikä sekin on valitettavaa.

Chip Greenside kirjoitti: (23.9.2011 12:37:15)
    Asia on juuri noin. Sen pron, joka näitä läpi talven kouluttaa ja harjoituttaa, tulee tietenkin viedä nopeasti kehittyneen juniorin tai vaikka seniorin tasoitusasia tasoitustoimikuntaan ja laitattaa tasoitus vastaamaan tuloksentekokykyä. Mikäli ei tätä ymmärrä, on aika lailla pihalla koko lajista, valitettavasti. Näitä ymmärryksen puutteella varustettuja taapertaa aivan liikaa suomalaisilla golfkentillä, mikä sekin on valitettavaa.

Mitäs mieltä olet Chip siitä jos joku pelaaja ei halua sotkeutua tällaiseen hcp-järjestelmään lainkaan, vaan haluaa pelkästään pelata golfia?

Parti kirjoitti: (23.9.2011 13:04:59)

Mitäs mieltä olet Chip siitä jos joku pelaaja ei halua sotkeutua tällaiseen hcp-järjestelmään lainkaan, vaan haluaa pelkästään pelata golfia?

Sehän on täysin oma valinta. Tasoituksellisiin kilpailuihin ei silloin luonnollisesti voisi osallistua. Se, että mitä pahaa tasoitusjärjestelmässä sitten on, sitä en ymmärrä. Huonot pelaajat yleensä vähättelevät tasoitusjärjestelmää ja sen määräyksiä pohjalta ’happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista’. En tunne yhtään hyvää pelaajaa, joka ei kilpailisi. Silloin tarvitaan tuota järjestelmää, jos ei tasoituskilpailuissa, niin ainakin kisoihin pääsyn edellytyksenä. Nyt ei kannata sitten ryhtyä vääntämään ammattilaisista tai jonkun kategorian johonkin omaavista pelaajista.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 125)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #437356 kohteessaHCP huijari?

Etusivu Foorumit Yleistä HCP huijari?