Aihe: Halvat etäisyysmittarit - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Halvat etäisyysmittarit

Etusivu Foorumit Välineet Halvat etäisyysmittarit

Esillä 12 viestiä, 76 - 87 (kaikkiaan 87)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • yeux de serpent kirjoitti: (16.1.2014 22:42:12)

Albatrossi kirjoitti: (12.1.2014 0:06:08)
    Burrelia saa nyt 130 eurolla. Toimiva kapistus, voin suositella.

Kävin tuossa postista hakemassa upouuden oman Burrellin tänään kuuden maissa. Yritin pihalla sihtailla vähän, mutta eihän siitä nähnyt yhtään mitään.

Paska vehje, mä haluun rahat takasi, ja Albatrossille harhaanjohtavasta markkinoinnista liiketoimintakielto ja raippoja..

Tarkoitatko, että ei näy tarkasti? Sitä voi säätää pyörittämällä siitä päästä, johon ööga törkätään. Tosin kovin tarkaksi sitä ei saa, kun sihtailee melko kauas (ainakaan omassa).

Mitan saan kuitenkin lippuun omalla Burrelilla reilusti yli 200 metrinkin päästä, joten tekee sen, mihin minä sen hankin.

Jos laite ei toimi lainkaan, olet saanut sunnuntai-yksilön ja teet tietysti reklamaation. Raippoja en suostu ottamaan, liiketoimintakiellolla ei olisi vaikutusta.

Ehdotan sekä YDS:lle että hänen Burrellilleen valohoitoa n. kuukauden ajan. Se jälkeen pitäisi Suomessakin klo kuudelta näkyä ainakin jotakin 🙂

tpo07 kirjoitti: (17.1.2014 9:04:11)
    Ehdotan sekä YDS:lle että hänen Burrellilleen valohoitoa n. kuukauden ajan. Se jälkeen pitäisi Suomessakin klo kuudelta näkyä ainakin jotakin 🙂

Ai se ei toimikaan pimeässä?
    No, halvalla ei saa hyvää. 🙂

yeux de serpent kirjoitti: (17.1.2014 9:27:30)

tpo07 kirjoitti: (17.1.2014 9:04:11)

Ai se ei toimikaan pimeässä?
    No, halvalla ei saa hyvää. 🙂

Pimeänäköominaisuudesta joutuu maksamaan ekstraa. Itselläni on loistava hämäränäkökyky, joten ehkä tästä syystä meillä on erilaiset käyttäjäkokemukset.

Albatrossi kirjoitti: (17.1.2014 10:04:52)

Pimeänäköominaisuudesta joutuu maksamaan ekstraa. Itselläni on loistava hämäränäkökyky, joten ehkä tästä syystä meillä on erilaiset käyttäjäkokemukset.

Ahaa, voiko tuon fiitsörin asentaa jälkikäteen?
    Mulla taas hämäränäkökyky on kuin sokealla kissalla.

yeux de serpent kirjoitti: (17.1.2014 11:00:11)

Albatrossi kirjoitti: (17.1.2014 10:04:52)

Ahaa, voiko tuon fiitsörin asentaa jälkikäteen?
    Mulla taas hämäränäkökyky on kuin sokealla kissalla.

Sitä ei enää saa mistään eli vaihtoehdoiksi jää rakentaa sellainen itse, muuttaa Australiaan syys-/talvikaudeksi tai käyttää laitetta vain valoisaan aikaan.

Albatrossi kirjoitti: (17.1.2014 12:46:31)

Sitä ei enää saa mistään eli vaihtoehdoiksi jää rakentaa sellainen itse, muuttaa Australiaan syys-/talvikaudeksi tai käyttää laitetta vain valoisaan aikaan.

Joo, täytyy yrittää.
    Mulla on just sopivasti muutama pätkä kakkoskakkosta ja vihreätä elmukelmua.

Ostin viime kesänä Burrellin etäisyysmittarin ja olen ollut hyvin tyytyväinen siihen. Kun sen käyttämiseen tottuu, se ei vie kovin paljoa aikaakaan. Sillä välin kun pelikaveri lyö ehtii hyvin mitata etäisyyden lipulle. Pinseeker toimii hyvin, erottaa lipun taustametsästä pidemmänkin matkan päästä, numerot näkyvät isoina ja selvinä. Scan-toiminto on myös mukana mutta sitä ei ole juuri tarvittu. Etsintälinssi / okulaari (?mahtoiko termi mennä oikein) on myös isoimpia markkinoilla olevista laitteista. Paras puoli on kuitenkin mahdollisuus mitata matkaa esteisiin. Ranteessani on Garmninin A1 ja sillä löyttyy etäisyydet lipulle suurimmassa osassa suomalaisia kenttiä joten suurempi tarve on saada mitta edessä oleviin esteisiin ja tässä Burrell auttaa hyvin.

yeux de serpent kirjoitti: (16.1.2014 22:42:12)

Albatrossi kirjoitti: (12.1.2014 0:06:08)
    Burrelia saa nyt 130 eurolla. Toimiva kapistus, voin suositella.

Kävin tuossa postista hakemassa upouuden oman Burrellin tänään kuuden maissa. Yritin pihalla sihtailla vähän, mutta eihän siitä nähnyt yhtään mitään.

Paska vehje, mä haluun rahat takasi, ja Albatrossille harhaanjohtavasta markkinoinnista liiketoimintakielto ja raippoja..

Kyseessä ei ole laitevika, vaan taitamaton käyttö. Mulla on ollut tuo laite nyt kaksi kautta käytössä ja se toimii loistavasti. Mittasin kerran huvikseni teeltä 350:sen par-nelosen lippuun ja mittari näytti joka kerta saman mitan, siis oikean. Tarkistin mittauksen vielä lipulta takaisinpäin heti teen takana olevaan seinään ja lukema oli sillä muutaman metrin lisäyksellä täysin sama. Joten pinseeker-toiminto toimii erinomaisesti. Ei tosin niin hyvin, että yli 500- metrisen par-vitosen tapauksessa lippu olisi löytynyt, vaan lukema tuli takametsään, joten piti lyödä lay uppi.

Mittarissa on siellä silmänpuoleisessa päässä säätö, jolla saa tarkennettua. Minun mittarillani saa ainakin tarkan kuvan. Paristojen kesto on erinomainen ja ne ovat halpoja. Mulla on luonnollisesti aina varaparistot laitteen laukussa mukana, joten mittauksiin tulee silloin vain hyvin lyhyt tauko, silloin harvoin kun paristot loppuvat. Paristojen vaihto on nopeaa.

Chip Greenside kirjoitti: (26.1.2014 11:58:50)

Kyseessä ei ole laitevika, vaan taitamaton käyttö.

Vasta eilen pääsin päivänvalossa koittamaan.
    Hyvinhän sillä mitat löytyivät, toistaiseksi olen tyytyväinen.

Maaliskuussa pääseen sitten oikeesti kokeilemaan.

KL

Bogey kirjoitti: (21.1.2014 11:07:19)
    Paras puoli on kuitenkin mahdollisuus mitata matkaa esteisiin. Ranteessani on Garmninin A1 ja sillä löyttyy etäisyydet lipulle suurimmassa osassa suomalaisia kenttiä joten suurempi tarve on saada mitta edessä oleviin esteisiin ja tässä Burrell auttaa hyvin.

Miten A1 ne etäisyydet löytää? Eihän se tiedä missä kohdassa griiniä lippu on.

Yleensä nuo gps-laitteet ovat juurikin esteiden etäisyyksien mittaamisessa hyviä ja laser taas lippuun mitattaessa. Miten kummassa saat laserilla luotettavan mitan 200 m päässä olevaan vesiesteeseen? Ainakaan Bushnell V2 ei ota mittaa vesiestepaaluihin tuolta matkalta.

Garminin laite näyttää kolme mittaa, greenin eteen, keskelle ja takareunaan. Monella kentällä kerrotaan, missä kohtaa greeniä lippu sijaitsee; lipussa on jokin merkki ylhäällä, keskellä, alhaalla (esim. Nurmijärvellä, Hillsidessa jne, tai ykköstiillä kerrotaan, missä ,lohkossa lippu on (kuten esim. Rinkussa). Minulle se on toistaiseksi aivan riittävän tarkasti näytetty, Tiedän, että on isompia GPS-laitteita, mitkä näyttävät myös matkan esteisiin mutta A1 ei tätä näytä, joten täytyy yrittää mitata Burrellilla. Olet KL aivan oikeassa siinä, että kovin kaukaisia esteitä on vaikea diffata mutta minun taidoilleni ja lyöntipituuksille laite riittää aivan mainiosti.

Esillä 12 viestiä, 76 - 87 (kaikkiaan 87)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #303963 kohteessaHalvat etäisyysmittarit

Etusivu Foorumit Välineet Halvat etäisyysmittarit