Aihe: Golfseuran rooli Golf Oy -kentällä - Golfpiste.com

5.11.–12.11. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][7]
KilpailuaSuomalaista

Golfseuran rooli Golf Oy -kentällä

Etusivu Foorumit Yleistä Golfseuran rooli Golf Oy -kentällä

Esillä 13 viestiä, 226 - 238 (kaikkiaan 238)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL1

    Pitäisi siirtyä enemmän siihen, että kierros maksetaan heti varattaessa ja myös pelioikeuden haltijan pitäisi maksaa ”varausmaksu”, joka hyvitetään kyseisen henkilön ilmottautuessa pelaamaan – ja jos ei ilmaannu, ei hyvitetä.

    Voin vain kuvitella millainen työmäärä yhtiössä syntyisi satojen rahallisten transaktioiden hoitamisesta lähes päivittäin. Toki näppärä koodaaja värkkäisi jonkin toimivan sovelluksen tuohon, mutta sekin maksaa ja sovellusten käyttäjien vastustajia on paljon. Jonkinlainen panttimaksu (esim 5 x XX euroa) kauden alussa voisi olla helpompi ratkaisu. Siitä sitten vähennetään no show -maksu joka kerta ja pantin loppuessa päättyy myös varausoikeus, jonka saa uudella panttimaksulla takaisin. Tuohonkin malliin riittää pitkä jono vastustajia, sen takaan.

    Mutta eiköhän se kaikkein helpoin tapa olisi no show -maksu kaikille (paitsi vieraspelaajille etukäteismaksu), varauksen peruminen viimeistään edellisenä päivänä klo 21 mennessä ja vain kaksi varausta yhtaikaa voimassa. Alkaisi homma pelittää.

    Nimetön

    En suosisi myöskään tekoälyn sotkemista ajanvaraukseen tai no-show maksujen puljaamiseeen. Pitäisi uittaa nykyisiin varausjärjestelmiin ja (kovat) kustannukset tulevat pelaajien maksettavaksi kuitenkin tavalla tai toisella ja hyöty on olematon. Kivahan niitä on miettiä. Hirsalassa on max kolme voimassa olevaa varausta kahden viikon jaksolla. Minusta se on hyvä. Enemmänkin voi käydä, vaikka joka päivä jos tilaa on. Ja onhan sitä ellei ole kisoja. Vähemmän pelaavat saavat mieluisia aikoja ja enemmän pelaavat sovittelevat menojaan.

    KL1

    Hirsalassa on max kolme voimassa olevaa varausta kahden viikon jaksolla. Minusta se on hyvä. Enemmänkin voi käydä, vaikka joka päivä jos tilaa on. Ja onhan sitä ellei ole kisoja. Vähemmän pelaavat saavat mieluisia aikoja ja enemmän pelaavat sovittelevat menojaan.

    Tähän kun riittäisi rohkeus muillakin kentillä, niin olisi elämässä yksi harmi vähemmän.

    Golfliiton seuratoimintapivässä oli hyvää dataa juuri tähän aiheeseen liittyen. Erityisesti ne, jotka perustuivat Pelaaja Ensin -kyselyyn. Tässä muutama poiminta:
    – Kaikista vastanneista 32 % oli oman näkemyksensä mukaan sitoutuneita seuratoimintaan
    – vanhemmat ikäluokat olivat sitoutuneempia kuin nuoret
    – Sitoutumattomien NPS oli 32 %, mutta sitoutuneille 72 %
    – tuo 72 % on NPS kriteerien mukaan huikean korkea ja myös verrattuna muihin Pohjois.Euroopan maihin
    – Kenttääkin tärkeämpi tekijä pelaajien tyytyväisyyteen on Sosiaalinen Ympäristö
    – Golfseuran vaikutus NPS:ään on merkittävä ja se heijastuu Golf Oy:n liikevaihtoon keskimäärin 100.000 €/v

    KL1

    Mikä on NPS ?

    Mikä on NPS ?

    NPS = Net Promoter Score
    eli suositteluindeksi eli yksinkertaistettuna ”kuinka moni vastaajista suosittelee palvelua kaverilleen”

    kuinka moni vastaajista suosittelee palvelua kaverilleen

    Ja kuinka moni ei suosittele… Eli NPS on suosittelijoiden (9-10) ja arvostelijoiden (0-6) erotus. Laskennassa passiivisia (7-8) ei huomioida. NPS voi olla hyvin korkea jos ei ole paljon ”arvostelijoita”. B2C bisneksessä parhaimmat toimialat pääsee usein 30…50 tasolle, B2B bisneksessä jopa 70…80 tasolle. NPS on vahvasti toimiala- ja aikariippuvainen.

    NPS lasketaan siten, että kysytään millä arvosanalla 0 – 10 on valmis suosittelemaan tuotetta tai palvelua. 9 ja 10 arvosanan antaneiden %-osuudesta vähennetään 0 – 6 arvosanan antaneiden osuus. 7 ja 8 antaneiden osuutta ei lasketa. Yleensä jo NPS 40 on erittäin hyvä kuluttajabusineksssa. Ammattilaisten välisessä kaupassa tämä NPS 40 ei yleensä riitä, varsinkaan, jos tavaran/palvelun toimittajissa on vaihtoehtoja.

    Löytyikö jo nyt ala mistä joku on täysin tietämätön?
    Selityksiä odotellaan täällä alhaallakin kun toi ilmastonmuutos ei täälläkään toimi kun on normaali tammikuun lämpötila ja aika kylmä varjossa.

    Kysymys tosiaan tulisi kysyä vakiomuodossa ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit xxx palvelua tai tuotteita ystävällesi tai kollegallesi?”. NPS alkaa tosin olla menneen talven lumia kun yritetään ymmärtää asiakkaiden sitoutuneisuutta. Tässä yksi suomalainen edelläkävijäfirma: https://www.nayadaya.com/?lang=fi

    NPS on yleinen ja kansainvälisesti standardoitu. Se on puutteistaan huolimatta hyvä mittari ja sille löytyy vertailuryhmiä niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Siinä on puutteensa eikä sitä pidä lukea ”millintarkasti”, vaan erojen pitää olla merkittäviä. Tuo Aarnin esitelmä kannattaa kuunnella läpi kokonaisuudessaan.

    Viestini tässä ketjussa oli, että Seuratoiminta on Golfkentän ytimessä ja lisää pelaajien viihtyisyyttä merkittävästi (NPS tuplaantuu) ja erot ovat vielä merkittävämpiä, jos verrataan muiden verrokkimaiden tuloksiin. Golfkentän viihtyisyys ei tämä mukaan rajoitu kentän kuntoon tai viheriöiden nopeuteen tai peliaikojen saatavuuteen (jotka nekin ovat tärkeitä asioita), vaan olennaisena tekijänä näyttäytyy sosiaalinen ympäristö, jossa golfseuran rooli on ISO.

    Seuratoiminta on jäsenten kesken tapahtuvaa toimintaa. Seuralla on yleensä yksi tai useampi kapteeni ja toimikuntia, joihin halukkaat voivat mennä mukaan. Hyvässä seuratoiminnassa kaikki pyritään ottamaan mukaan ja huomioimaan päivittäisessä toiminnassa kentällä ja klubilla. Kirjoitin näin, koska mielestäni monessa viestissä seuratoiminta on katsottu olevan pääasiassa kilpailujen järjestämistä. Nekin ovat tärkeitä, mutta eivät pääasia. Jos esim kapteeni esittäytyy uusille jäsenille ja tarjoaa tukeaan, niin se jos mikä on seuratoimintaa parhaimmillaan. Kaikenlainen nurkkakuntaisuus taas vie ilmapiiriä huonompaan suuntaan.

    Kirjoitin näin, koska mielestäni monessa viestissä seuratoiminta on katsottu olevan pääasiassa kilpailujen järjestämistä. Nekin ovat tärkeitä, mutta eivät pääasia.

    Golfseuran rooli on paljon moninaisempi kuin vain kilpailut tai tapahtumat. Seura luo golfkentälle sisältöä ja golfkulttuuria, joka ilmenee hyvänä/huonona ilmapiirinä, käyttäytymisenä, erilaisten mielipiteiden huomioonottamisena, jne. Edelleen seuratoimintapäivään viitaten, viimenen puheenvuoro ”teeboxipuheesta” (joka on varmaan sukua paljon käytetylle ”hissipuheelle”) on esimerkki siitä, miten golfkulttuuri ilmenee vieraiden ihmisten tavatessa ekassa tiiboxissa.

Esillä 13 viestiä, 226 - 238 (kaikkiaan 238)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1350822 kohteessaGolfseuran rooli Golf Oy -kentällä

Etusivu Foorumit Yleistä Golfseuran rooli Golf Oy -kentällä