Aihe: Golfmailojen kiillotus - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfmailojen kiillotus

Etusivu Foorumit Välineet Golfmailojen kiillotus

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kellään hyvää vinkkiä millä aineella saisi kiillotettua taotut bleidit kui uusiksi?

kuin uusiksi’

Autosol-tahna kävi ainakin hyvin Vauxhall Victorin etupuskuriin.

koitappa autoglymin metal polishia, sillä pitäis saada aika kiiltäväks.

KL

Ikänä en ole mailojani kiillottanut, vaikka pelikauden aikana viikottain ne pesenkin, mutta tämän ketjun innoittamana kokeilen huomenna (tai siis tänään) perjantaina muutamaa metallipintojen puhdistusainetta omiin bleideihini. Niillä on ainakin tiskipöytä saatu hohtamaan ja sekin on taottu, ei valettu.

Motonetistä hain tätä tahnaa: Farecla G3 hiomatahna
    Komia kiilto tuli vanhoihin mailoihin. Täytynee vielä koitta G10 lientä viimeistelyyn.

KL

KL kirjoitti: (30.4.2010 0:17:22)
    Ikänä en ole mailojani kiillottanut, vaikka pelikauden aikana viikottain ne pesenkin, mutta tämän ketjun innoittamana kokeilen huomenna (tai siis tänään) perjantaina muutamaa metallipintojen puhdistusainetta omiin bleideihini. Niillä on ainakin tiskipöytä saatu hohtamaan ja sekin on taottu, ei valettu.

Ai niin, unohdin raportoida kokemukseni bleidien kiillottamisesta.

Käytin tarkoitukseen erästä metallipintojen puhdistuainetta, josta minulla on muusta yhteydestä useamman vuoden kokemus. Mailaa jynssätessäni tunsin itseni kertakaikkiaan idiootiksi! Mietin hiljaa mielessäni, että miksi ihmeessä mailaa pitää KIILLOTTAA ? Ymmärrän normaalin puhdistamisen, jotta urat toimivat kuten pitää ja jotteivät mailat näytä epäsiisteiltä ylipäätään, mutta että kiillottaminen???

No, sitkeästi jatkoin projektin loppuun kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti ja saatuani mailan mielestäni kiiltäväksi hain bägistäni verrokkikappaleen ja vertailin.

Ei niin piirunkaan eroa kiillossa!! Verrokkikappaleessa oli pieni tahra, jonka perusteella vaimoni erotti mailat toisistaan, muuten olisi jäänyt huomaamatta. Tuloksesta on siis vedettävä johtopäätös, että
    – joko puhdistuaine ei ollut riittävän tehokasta, tai
    – mailani ovat normaalin pesun sekä kierroksen aikana tapahtuvan jokaisen lyönnin jälkeisen pyyhkimisen jäljiltä niin puhtaat, ettei lisäpuhdistusta tarvita

Niin tai näin, oli viimeinen kerta, kun kiillotan mailojani. Ajoittainen pesu mäntynestesaippualla ja yleinen puhtaana pitäminen kierroksen aikana saavat edelleenkin riittää. Kukin tyylillään.

KL kirjoitti: (30.4.2010 21:06:23)

Käytin tarkoitukseen erästä metallipintojen puhdistuainetta, josta minulla on muusta yhteydestä useamman vuoden kokemus. Mailaa jynssätessäni tunsin itseni kertakaikkiaan idiootiksi! Mietin hiljaa mielessäni, että miksi ihmeessä mailaa pitää KIILLOTTAA ?

Idioottimaistahan se on, sillä tuskinpa sillä kiillottamisella on mitään vaikutusta mailojen toimivuuteen. Miksi ihmeessä mailojen pitäisi kiiltää? Saakohan joku siitä kiillosta ihan kicksejäkin? No, ehkä saakin, pitäväthän jopa mieshenkilöt ranteissaan ja sormissaan erilaisia kiiltäviä metalliesineitä. En ole koskaan ymmärtänyt, että MIKSI?

Ballmarker kirjoitti: (1.5.2010 6:33:24)
    Idioottimaistahan se on, sillä tuskinpa sillä kiillottamisella on mitään vaikutusta mailojen toimivuuteen. Miksi ihmeessä mailojen pitäisi kiiltää? Saakohan joku siitä kiillosta ihan kicksejäkin?

Oon kuullu, että osa ihmisistä kiillottaa jopa autonsa. Eihän sillä ole mitään vaikutusta auton toimvuuteen??

Idioottimaistahan se on, sillä tuskinpa sillä kiillottamisella on mitään vaikutusta mailojen toimivuuteen. Miksi ihmeessä mailojen pitäisi kiiltää? Saakohan joku siitä kiillosta ihan kicksejäkin?

Oon kuullu, että osa ihmisistä kiillottaa jopa autonsa. Eihän sillä ole mitään vaikutusta auton toimivuuteen??

Käytin tarkoitukseen erästä metallipintojen puhdistuainetta, josta minulla on muusta yhteydestä useamman vuoden kokemus. Mailaa jynssätessäni tunsin itseni kertakaikkiaan idiootiksi! Mietin hiljaa mielessäni, että miksi ihmeessä mailaa pitää KIILLOTTAA ?

Idioottimaistahan se on, sillä tuskinpa sillä kiillottamisella on mitään vaikutusta mailojen toimivuuteen. Miksi ihmeessä mailojen pitäisi kiiltää? Saakohan joku siitä kiillosta ihan kicksejäkin? No, ehkä saakin, pitäväthän jopa mieshenkilöt ranteissaan ja sormissaan erilaisia kiiltäviä metalliesineitä. En ole koskaan ymmärtänyt, että MIKSI?

Tottakai mailat pitää kiillottaa muutaman kerran vuodessa. Mulla on aivan sitä varten olemassa ainekin (Autosol Chrom Glans). Ainetta vehkeisiin ja kiillotus vanhalla puumailan ’karvahupulla’ ja taas on kiilto mitä mainioin sekä vehkeet valmiina uusiin taistoihin. Erikoisesti puttereihin tulee joskus pientä ruostetahran alkua, joka lähtee aineella erinomaisesti.

Ps. Kiillotus kunniaan!

Vähän niinkuin samaan asiaan, mutta hieman ’purevammasta’ kiillotuksesta kysyttävää:

Lapojen pohjassa kolhuja. Varmaan suurimmaksi osin tullut mailojen ’vauhdikkaasta’ laitosta lyönnin jälkeen bägiin. Jos noita haluaa esim hioa pyöröhiomakonella kevyesti puhtaaksi, onko tuolla mitään merkitystä. Huomanneekohan tällainen tavistuuppari, tai edes parempi hitteri mitään eroa jos lavan pohjasta pyykäiseen millin osia veke ja paino muuttuu himppasen. Bounce varman myös. Onko joku noita hionut ja millä tulee helpoten parasta tulosta?

Eli tällaisista haluaisin päästä eroon. En mailoista. Niistä pidän enemmän kuin kovasti. Nuo ei tosin ole minun, vääräkätisetkin, mutta muuten samat kepukat ja samanmoiset kolhut.

Fabio kirjoitti: (3.5.2010 11:17:45)

Oon kuullu, että osa ihmisistä kiillottaa jopa autonsa. Eihän sillä ole mitään vaikutusta auton toimivuuteen??

Kuulemma sellaista tapahtuu, itse en kylläkään ole autoa vahaillut.

Ballmarker kirjoitti: (3.5.2010 13:32:16)

Minä kerran katselin, kun entinen tyttöystäväni puunasi autoni. Hänestä tuli sittemmin vaimoni.

Henkka kirjoitti: (3.5.2010 12:48:09)
    Vähän niinkuin samaan asiaan, mutta hieman ’purevammasta’ kiillotuksesta kysyttävää:

Lapojen pohjassa kolhuja. Varmaan suurimmaksi osin tullut mailojen ’vauhdikkaasta’ laitosta lyönnin jälkeen bägiin. Jos noita haluaa esim hioa pyöröhiomakonella kevyesti puhtaaksi, onko tuolla mitään merkitystä. Huomanneekohan tällainen tavistuuppari, tai edes parempi hitteri mitään eroa jos lavan pohjasta pyykäiseen millin osia veke ja paino muuttuu himppasen. Bounce varman myös. Onko joku noita hionut ja millä tulee helpoten parasta tulosta?

Mites tulee toimia kunnon klommoien suhteen lapojen pohjissa jotka ovat tulleet kiviin lyödessä. Veivaanko smirgelin käyntiin ja sillä pohjat sileiksi ? Vai jotain ihan muuta ?

Johtaja XXL kirjoitti: (3.5.2010 13:39:42)

Minä kerran katselin, kun entinen tyttöystäväni puunasi autoni. Hänestä tuli sittemmin vaimoni.

Katselin juuri wappuna cava vasemmassa kädessä ja hyvä sigge oikeassa kädessä kun nykyinen tyttöystäväni imuroi tomerasti autoani hanuri pystyssä. Toivottavasti hänestä ei tule ihan vaimoani.

Ballmarker kirjoitti: (3.5.2010 13:32:16)

Oltiinkohan samassa paikassa katselemassa?
    Auton puunausta

Jamasa kirjoitti: (3.5.2010 14:34:04)

Auton puunausta

Muistelen, että meidän äiteeltä kastui paita vain selkäpuolelta, ja auto, jota hän jynssäsi, oli ysisatanen Saab.

Johtaja XXL kirjoitti: (3.5.2010 16:00:59)

Jamasa kirjoitti: (3.5.2010 14:34:04)

Auton puunausta

Muistelen, että meidän äiteeltä kastui paita vain selkäpuolelta, ja auto, jota hän jynssäsi, oli ysisatanen Saab.

Eikai vaan kyseessä ollut se savolaisten seksiauto: Suapi iestä suapi takkaa.

Sä et varmaan pese autoasikaan?

KL

MrLuigi kirjoitti: (3.5.2010 16:33:32)

Sä et varmaan pese autoasikaan?

Minä pesen/pesetän autoani (kuten golfmailojanikin), mutten koskaan kiillota (tosin auto on jo niin iäkäs, ettei siitä enää kiiltävää saisikaan). Toisaalta auton vahaamisen (siis kiillottamisen) ymmärrän, koska ko. toimenpide vähentää tai ainakin hidastaa auton likaantumista. Golfmailojen osalta kiillottaminen tuskin likaantumista estää.

Tunnen kyllä lukuisia ihmisiä, jotka eivät pese mailojaan kuin korkeintaan kerran vuodessa eivätkä niitä myöskään pyyhi puhtaaksi kunkin lyönnin jälkeen. Aika karmaiseva näky ompi sellaisen henkilön pelisetti. Mutta kukin tyylillään ja toiset jopa kokonaan ilman tyyliä.

Minä mitään mailoja pyyhkimään ala. Ihan kuin pyyhkisi lapion jokaisen kuopautuksen jälkeen. Samaan tarkoitukseen ne noin niinkun periaatteessa ovat.

Mutta autonkiillotus kun ei kiinnosta, niin noiden pohjassa olevien jälkien tasoittamisesta soittelin sitte itse asiaa selvittääkseni ja tuomio oli ,notta sen kun vaan hiot jäljet veke. Millin osien hiomista ei tällänen tavistuuppari huomaan.

=> Flame

Minä meinaan käyttää pyöröhiomakoneessa ensin jotakin karkeampaa hiomapaperia ja lopuksi hienointa mitä löytyy ja sitte lumppulaikalla loppusilaus.

Henkka kirjoitti: (4.5.2010 12:06:04)
    Minä mitään mailoja pyyhkimään ala. Ihan kuin pyyhkisi lapion jokaisen kuopautuksen jälkeen. Samaan tarkoitukseen ne noin niinkun periaatteessa ovat.

Mutta autonkiillotus kun ei kiinnosta, niin noiden pohjassa olevien jälkien tasoittamisesta soittelin sitte itse asiaa selvittääkseni ja tuomio oli ,notta sen kun vaan hiot jäljet veke. Millin osien hiomista ei tällänen tavistuuppari huomaan.

=> Flame

Minä meinaan käyttää pyöröhiomakoneessa ensin jotakin karkeampaa hiomapaperia ja lopuksi hienointa mitä löytyy ja sitte lumppulaikalla loppusilaus.

Sitten vielä pienellä siveltimellä ja oikeanlaisella maalilla paint fillit kuntoon. Toisaalta nuo pienet kolot mailan pohjassa eivät millään tavoin vaikuta mailan ominaisuuksiin palloa lyötäessä, joten kyseessä on kiillotukseen, pesuun ja pyyhkimiseen verrattavissa oleva kosmeettinen fiilikseen vaikuttava seikka.

Jos menet hiomaan ’klommot’ tasaisiksi, saat samalla ruostuvan pohjan. Ainakin kuvan perusteella oli mailoissa pinnoitus, joka hiomisessa lähtee huitsin nevadaan ja alta paljastuu ruostuva metalli.

Ällikkämies kirjoitti: (4.5.2010 20:13:06)
    Jos menet hiomaan ’klommot’ tasaisiksi, saat samalla ruostuvan pohjan. Ainakin kuvan perusteella oli mailoissa pinnoitus, joka hiomisessa lähtee huitsin nevadaan ja alta paljastuu ruostuva metalli.

Kävi mielessä Henkan mulle soittaessa ja asiasta juttelimmakin.
    Titun sivuilla vaan sanotaan kyseessä olevan mallin DCI 990 olevan valettu lämpökäsitellystä 431 stainlessista, joten tuota huolta ei ole.

Tokihan pohja grindatessa kirkastuu.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 25)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306922 kohteessaGolfmailojen kiillotus

Etusivu Foorumit Välineet Golfmailojen kiillotus