Aihe: Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[20][26]
KilpailuaSuomalaista

Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 140)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jos tarkkoja ollaan, niin kyllä esimerkiksi kapteeni voi asiasta sanoa, eikä hänen tarvitse caddiemasterilta paljon asiasta kysellä… 😉

    Tarjoat siis liiton yksiselitteisen version tilalle pukeutumisohjeeksi jotain, josta et edes itse eikä mielestäsi kukaan muukaan voi tietää, mitä se tarkoittaa?

    Toivon mukaan kuitenkin klubin sisällä on yhteneväinen käsitys siitä mikä on sopivaa ja mikä ei – aika karua on, jos ensin vaikkapa CM toivottaa tervetulleeksi omassa toimistossaan, startteri (jos sellaisia vielä jostain löytyy) toivottaa tervetulleeksi ykköstiille ja kapteeni toivottaa ykkösen griinillä tervemenoa minne tahansa muualle 😉

    Haloo, pahvi, annetut ohjeet ja henkilökunta on kentällä sitä varten, että asiakkaiden ei tarvitse sääntöjä itselleen keksiä eikä niiden noudattamista valvoa. Se on ikävää hommaa, siksi siitä palkkaa maksetaan.

    Hyvään palveluun kuuluu, että häiriköt heitetään pihalle talon puolesta, mieluummin vähän ennen kuin asiakkaat alkavat sitä vaatia.

    Luetun ymmärtäminen ensin hanskaan, sitten voit alkaa fleimaamaan. Missään kohtaa en ole vaatinut minkään näköisiä sääntömuutoksia. Minulla ei ole mitään valittamista niistä.(Jos nyt ei lasketa sitä että minusta se tigerin käyttämä paita on asiallinen varuste, mihin aiemmin viittasin…)

    Hekkanen: Eikös täälläkin joskus ollut puhetta tapauksesta jossa kapteeni Kukkonen oli ajanut asiattomasti pukeutuneita pois rangelta…

    Luetun ymmärtäminen ensin hanskaan, sitten voit alkaa fleimaamaan. Missään kohtaa en ole vaatinut minkään näköisiä sääntömuutoksia. Minulla ei ole mitään valittamista niistä.(Jos nyt ei lasketa sitä että minusta se tigerin käyttämä paita on asiallinen varuste, mihin aiemmin viittasin…)

    Hekkanen: Eikös täälläkin joskus ollut puhetta tapauksesta jossa kapteeni Kukkonen oli ajanut asiattomasti pukeutuneita pois rangelta…

    Netti teki tepposet…

    Tästä lähtien otetaan käyttöön pukeutumistasoitus.

    Kanssapelaajien keskenään muodostama raati arvioi vuorollaan jokaisen ryhmän jäsenen pukeutumisen numeroin 0-5. Yhteenlaskettu arvio vähennetään pelaajan bruttolyönneistä.

    En sitten tiedä mihin tämä pukeutumista ohjaisi…

    Eikös tuo asteikko pitäisi olla laajempi? Niin että tarpeeksi törkeästä asukokonaisuudesta niitä lyöntejä lisätään bruttotulokseen…;)

    Totta, minusmerkkisiäkin ääniä pitäisi pystyä antamaan ja täten rokottaa ’huonoa’ pukeutumista.

    Samaa mieltä, yritin alempana sanoa, että caddiet valvovat mikä on sopivaa, mikä ei.

    Turha peliään on sotkea toisen epäkorrektin pukeutumisen tähden, jos ilmoittautuessa rytkyt ovat caddielle kelvanneet.

    Muistini syövereistä löytyi tosiaankin jälkiä tuosta Kukkosen käyttäytymisestä, olen sellaisesta kuullut tai lukenut – varmaankin täältä.

    Tässä keskustelussa moni, minä mukaan lukien, on unohtanut tuollaiset harjoittelukäynnit täysin. Rangelle on helppo mennä käymättä CM:n luona jolloin toki on aina vaarassa joutua esim. kapteenin puhutteluun. Jonka voi toki jokainen välttää omallakin toiminnalla. Ja tuollaisissa tilanteissa on edelleen tärkeää, että klubilla on selkeä kanta siihen, mikä on sopivaa ja mikä ei – ja tämä on myös jäsenten sekä vieraiden tiedossa.

    Niin, no satunnainen golfin kokeilija joka on päättänyt rangelle tulla, ei voi tietää näistä säännöistä. Luulisi tosin myös kapteenin sen ymmärtävän…

    Mistä ihmeestä on tullut tämä vaatimus, että golfia pitäisi saada pelata farkuissa tai verkkareissa. Itse kentällä pelatessani pidän tärkeänä, että ( oikeakätisenä ) minulla on oikeassa sivutaskussa helposti otettavissa pari tiitä, greenihaarukka ja merkkausnasta. Tuloskortti ja kynä vastaavasti takataskussa. Kysymys on viime kädessä käytännöllisyydestä, ei mistään ideolgisesta hömpötyksestä.

    Kyllä monissa urheilumuodoissa jo säännöissä määritellään, millaisia urheiluasuja saa käyttää. Esimerkistä käy vaikka judo.

    Etiketti on paljon lisäksi muutakin kuin pukeutumista, esim. turvallisuutta. Tuskin kukaan rusettiluistelija edes ajattelee mennä jäälle jääkiekko-ottelun aikana.

    Olenks mä ymmärtäny oikein et kaljaterasseilla pitää olla paita päällä. Jos näin ni must se on väärin. Onhan tää vapaa maa.

    Kaunis vartalo on paljo siistimpi ku porsaanpunane paita vaik ois kuin tärkätyt kaulukset.

    Kyllähän tuo golf muuttuu vaaralliseksi verkkareissa tai farkuissa pelatessa. Kyllä sen vuoksi pitää pukeutua oikein.

    Ja kaikille päähän skottiruutunen lippis jossa ISO PUNAINEN TUPSU. Näkyis kentällä paremmin myös puskissa. 😉

    Kyllä afrikkalaisillakin golf-klubeilla, vieläpä ’puskassa’, puhumattakaan pääkaupunkien klubeilla, on selkeät ohjeet siitä, miten pukeudutaan. Kerran en päässyt Nairobissa edes Muthaigan ruokasaliin, kun oli siniset farkut jalassa. Hovimestari ohjasi kohteliaasti ulkoterassille juomaan g&t.

    Kamerunin jalkapallomaajoukkue pelasi joku vuosi sitten African Nations Cupia hihattomissa

    ’koripallopaidoissa’. Ei näyttänyt tyylikkäältä. Yrittivät samaa maailmanmestaruuskisoissakin, mutta joutuivat ompelemaan hihat paitoihinsa. Niistä ei kyllä saanut sitenkään tyylikkäitä paitoja.

    Englannissa CM kysyi kaverini Karhu-golfkenkiä ihmetellen ’Ovatko nuo golf-kengät?’ Päästi kuitenkin kierrokselle, vaikka Karhut eivät loistaneetkaan kuin Naantalin aurinko.

    Afrikassa ja Englannissa golf-kulttuuri on tosin vanhempaa kuin Suomessa, mutta eiköhän meilläkin olisi syytä antaa klubien ohjeistaa, mitä niissä pelaavilta suurinpiirtein edellytetään pukeutumisensa suhteen.

    Minkä takia jokaisen klubin pitäisi keksiä erikseen itselleen omat pukeutumissäännöt, kun kerran liitolla jo sellaiset on? Seurojen ja kenttien erilaisilla toimikunnilla lienee muutenkin kädet täynnä työtä, eikä moninen kenttien paikallissääntöjäkään voi erityisen onnistuneina pitää. Suuri osa seuroista/kentistä päätyisi kuitenkin kopioimaan naapurikentän säännöt suoraan. Niinhän liittokin on tehnyt, käytössä olevat ohjeet on yksi-yhteen kopioitu Aura-Golfin pukeutumisohjeista.

    se mitä hesarissa kirjoitettiin oli mielestäni ERITTÄIN hanurista!!!! Kuvasi hyvin sitä että kirjoittajalla ei ollut mitään hajua siitä mitä golf oikeasti on!

    Olen itse toisen kesän golffari ja itse pyrin kunnioittamaan pukeutumiskoodia mahdollisimman pitkälle. Golfilla ja pukeutumisella on pitkät perinteet, pitäisikö sitä muuttaa vaan sen takia että olis kiva olla ilman paitaa tai revityissä farkku sortseissa kentällä… no thanks!!!!

    mielestäni pukeutumis-etiketti on täysin linjassa muitten golfin etiketti sääntöjen kanssa!

    Mielestäni golf on parasta mitä voit tehdä housut jalassa, miksi pilata se ottamalla ne pois tullessaan kentälle.

    Muistakaa se kun seuraavan kerran menette makkariin…

    Minä pelaan henkilökohtaisesti valkoisilla palloilla, valkoisella hanskalla, valkoisilla tiillä, puhtailla mailoilla ja mahdollisimma siisteillä vaatteilla.

    Se on mun juttu ja pelini mielestäni edellyttää nämä vaatimukset, se saa huonommankin swingini näyttänään hieman paremmalta.

    Ja kun minustä tuntuu että swingini näyttää paremmalta olen sen kanssa sujut, niin voin pelata elämäni parhaan kierroksen.

    No, ettei vaan menisi saivarteluksi. Samaa mieltä, golfliitto voi antaa yleiset suositukset, joita klubit voivat soveltaa parhaaksi katsomallaan tavalla. Nehän kuitenkin vastaa toiminnasta paikallisesti ja itsenäisesti. Klubihan ei välttämättä ole sama asia kuin seura. Eikä sen tarvitse kuulua välttämättä liittoonkaan.

    TKJ

    Pukeutumisohjeet ovat vanhentuneiden, heikon itsetunnon omaavien ihmisten egon kohotusta pahimmillaan.

    Kyllä kentälle pitäisi voida mennä myös kauluksettomassa paidassa, sillä kaulus ei ole millään lailla sidoksissa pelin käytännöllisyyteen. Kaulus ei myöskään takaa siistiä paitaa! Hieno t- paita olisi monesti paljon siistimpi, ja nykyaikana ihmisten tulisi itse saada päättää pukeutumisesta.

    Myös farkut pitäisi sallia. Jos joku haluaa farkuissa pelata, niin fine. Ei haittaa minua. Ainoa sääntö tulisi olla sen suhteen, että vaatteet tulee olla ehjät eikä saa olla esim. mitään verkkopaitaa. Miksi nuorten pukeutuminen katsotaan aina mauttomaksi? Nuorten mielestä monet vanhemmat pelaajat käyttävät todella törkeitä vaatteita kentällä.

    Itse en meinannut päästä kerran kentälle, kun päällä oli vaaleat suorat housut ja golfaiheinen yksivärinen uusi kollegepaita. Alla ei ollut kauluspaitaa, joten jouduin puhumaan caddiemasterin ympäri sanoen, että asuni oli siistimpi kuin 95 % kentällä olijoista. Poikkeuslupa tuli, mutta vasta ison väännön jälkeen. Naurettavaa!

    Juuri tälläiset typerät egonkohotussäännöt pilaavat golffin mainetta ja leimaavat pelaajat kermaperseiksi.

    Jos joku vetoaa golffin pitkään historiaan, niin se on huono syy. Maailma muuttuu, Paavo Nurmi ei enää juokse kultaa, ja hevoset eivät ole kulkuväline. Maailma muuttuu onneksi sujaitsevaisempaan suuntaa, jossa ihmisiä ei pakoteta yhteen muottiin. Tämän pitäisi päteä myös Golffiin.

    Tätä mieltä olen n. 6 vuoden pelaamisen kokemuksella, ikää n. 30 vuotta.

    Lopettakaa jo Golfissa asu on osa lajia!

    Muita lajeja joissa asu kuuluu osana lajiin:

    Baseball

    Poolo

    Cricket

    Snookker

    Pesäpallo

    Jne….

    Ei fudiksessakaan saanut pelata niin ettei paita ollut housuissa dumari ojensi minua heti.

    Mun puolesta ei ole pakko pelata jos ei löydä mageita kauluspaitoja.

    Katso mallistot: Quicksilver, Billabong, Airvalk, Peak, Diesel, Kartel, Oscar Jacobsen ja Oakley.

    Jos noiden Golfpaidoista ja housustä löydy räikeää ja nuorekasta mallistoa minulle niin ainakin minä voin lopetta koko lajin pelaamisen.

    Sitäpaitsi voin sanoa ulkonäöllä on ja tilanne pukeutumisella on vaikutus myös vastakkaiseen sukupuoleen.

    Mitä snoinkaan TILANNE PUKEUTUMINEN!!!! Siitäkö tässä nyt kinataa eikö naiset saakkaan mennä häihin kokovalkoisissa vieraaksi enään.

    Onhan tää tilanne pukeutuminen meille puskajusseille ollut aina hieman vaikeaa, mutta

    nyt jotain rajaa.

    Jos ei teitä äiti pienenä opettanut niin pyhäpäivänä pyhä vaatteet ja töihin siistinä, treiffejä ennen peseydytään suihkastaan hieman partavettä ja baanalle.

    Mulle on ihan turha tulla selittämään että onpas vanhan aikaista.

    24 vuotta golfia 27 vuotta ikää, musiikki harrastus on RAP musiikki siviilissä erittäin löysät vaatteet ja kentällä peliasussa.

    Siis aivan uskomaton määrä tekstiä on tästä asiasta tässä ketjussa. Kyllä jotain tarttis tehä kun tää asia vaivaa näin montaa näin paljon.

    Pitäiskö alottaa ketju jonka tarkoituksena olisi kartoittaa hiukan tilastollisessa mielessä sitä kunka monelle on käynyt niin että seurueeseen on tullut joku semmosissa kuteissa että se on oikeesti jotakuta jurppinut ja onko kyseessä ollut etiketinmukainen mutta ruma asu vai siisti mutta ei etiketin mukainen vaiko sekä ruma että etiketinvastainen.

    Tää tuntuu kulminoituvan tohon siisteys vs. etiketinmukaisuus kysymykseen. Jos sais edes siihen kysymykseen jotain selkoa että kumpi on useammin ongelma.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 140)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #378045 kohteessaGolfliiton uudet pukeutumisvaatimukset

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton uudet pukeutumisvaatimukset