Aihe: Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle - Golfpiste.com

9.6.–16.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][27]
KilpailuaSuomalaista

Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 574)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (3.11.2010 19:49:19)
    No tuohan jää nähtäväksi.

Ajatushan ei sinällään ole lainkaan uusi, vaan SGKY teki siitä jo päätöksen varmaan liki 10 vuotta sitten, mutta taisi olla Kullo joka tuolloin ainoana päätöksen toteutti ja maksoi siitä varsin kovan hinnan. Muiden osalta toteutus jäi torsoksi ja alennukset huomattavasti peinemmiksi, mutta syntyi kuitenkin kultakortin alle sen edeltäjä, eli SGKY:n etukortti.

Nythän tuossa olisi mainio paikka kokeilla uudestaan isommalla porukalla tuon sitoutumismerkinnän myötä ja katsoa mitä syntyy. Itse en näe tuossa mitään ristiriitaan sen suhteen, etteikö ns huonoja aikoja voitaisi täyttää edelleen halvemmalla.

Niin eli toistaiseksi kyse on ’huhupuheista ja toivotaan toivotaan’-skenaarioista? Ja joku vielä pari viestiä alempana käytti tällaisia luonnehdintoja, niistä joiden kirjoitukset eivät oikein sopineet pirtaan.

tällä palstalla levitettyä paskapropagandaa… lopettakaa toi saatanan rutina ja koittakaa ymmärtää…. täällä vaahtoaviin on tiedon laajuus ja monipuolisuus… kotioppineet keksivät sellaisia laintulkintoja…

Tarkoitus ei ole irvailla, mutta ilman näyttöjä, tuo sun juttus on vähintäänkin samanlaista kotikonsultointia, josta eräitä muita ojentelet, tuntematta ojentelukohteittesi taustoja/osaamisalueita.

ts

Poodri Hoo kirjoitti: (3.11.2010 20:12:01)

ts kirjoitti: (3.11.2010 19:49:19)
    No tuohan jää nähtäväksi.

Ajatushan ei sinällään ole lainkaan uusi, vaan SGKY teki siitä jo päätöksen varmaan liki 10 vuotta sitten, mutta taisi olla Kullo joka tuolloin ainoana päätöksen toteutti ja maksoi siitä varsin kovan hinnan. Muiden osalta toteutus jäi torsoksi ja alennukset huomattavasti peinemmiksi, mutta syntyi kuitenkin kultakortin alle sen edeltäjä, eli SGKY:n etukortti.

Nythän tuossa olisi mainio paikka kokeilla uudestaan isommalla porukalla tuon sitoutumismerkinnän myötä ja katsoa mitä syntyy. Itse en näe tuossa mitään ristiriitaan sen suhteen, etteikö ns huonoja aikoja voitaisi täyttää edelleen halvemmalla.

Niin eli toistaiseksi kyse on ’huhupuheista ja toivotaan toivotaan’-skenaarioista? Ja joku vielä pari viestiä alempana käytti tällaisia luonnehdintoja, niistä joiden kirjoitukset eivät oikein sopineet pirtaan.

tällä palstalla levitettyä paskapropagandaa… lopettakaa toi saatanan rutina ja koittakaa ymmärtää…. täällä vaahtoaviin on tiedon laajuus ja monipuolisuus… kotioppineet keksivät sellaisia laintulkintoja…

Tarkoitus ei ole irvailla, mutta ilman näyttöjä, tuo sun juttus on vähintäänkin samanlaista kotikonsultointia, josta eräitä muita ojentelet, tuntematta ojentelukohteittesi taustoja/osaamisalueita.

Hei ihan oikeesti, jos joku dokumentti ei ole julkisuuteen tarkoitettu, niin luuletko minun siitä suoria lainauksia tänne laittavan. Jotain tulkintoja sen hengestä voin tehdä ja ajatuksia siltä pohjalta esittää, mutta kokonaisuuksia en todellakaan ala tänne siirtämään. Tuon verran pitäisi ymmärtää jokaisen.

Esimerkiksi lainaamasi lakipuolen tulkinta kuitenkin sinullekin selviää varmasti aikanaan.

ts

Putti-Possu kirjoitti: (3.11.2010 20:02:50)

… ihan aikuisten oikeesti oletko ts siis hakemassa ALENNUKSIA. Eikös tätä halpapelaamista pitänyt juuri välttää. Voi tulla melkomoinen pettymys, kun Hyvinkäällä tarjotaan greenfeet puoleen hintaan, mutta Hyvigolfilaisilta peritään Sarfvikissä sama kuin muiltakin. Siinä ei taida vikinät ’mut ku mä oon sitoutunut’ autttaa.

Käy korjauttamassa se kellos nuppi niin saat sen siirrettyä oikeeseen aikaan. Kukaan ole halpapelaamisesta puhunut aikoihin mitään, kuten sinulle jo aiemmin kerroin. Oikea termi on sitoutumaton pelaaminen ja nimenomaan etuja osakkaille ollaan monella suunnalla tuolla ajamassa. Halpuudesta ei puhu muut kuin sinä.

Toisekseen kohdallani ei ole tullut vastaan pettymyksiä pelaamisen hinnan suhteen, koska olenhan lokkien lokki.

ts kirjoitti: (3.11.2010 19:33:47)

Marx kirjoitti: (3.11.2010 19:31:41)

ts kirjoitti: (3.11.2010 19:25:49)
    Nii.. mulle vaan aina joskus tipahtelee viestejä korvanappiin. Täysin yllätyksenä ja tilaamatta.

Huhuja, kuulopuheita tai keskusteluitahan ei lasketa, jos muistelen oikein aiempia kommentteja.

Raakaa faktaa vaatimme paperilla. (samalla tulee toivottavasti tuetuksi paikallista paperiteollisuutta)

No en mä noita kyllä printtaamaan ala 😉

TS Sorry et sit huomannu noita piilotettuja hymiöitä : Please ei ihan liian vakavasti, noita aiemmin jonkun sanomisia pidä ottaa. Vaikka joku yleensä kommentoikin oikeesti tietämiään asioita nimimerkillä luulen kuulleeni tai olen antanut ehkä itselleni kertoa, tai vastaavaa. Siihen on omat syynsä.

(hymiö) (hymiö) (hymiö) (hymiö)

ts kirjoitti: (3.11.2010 20:23:23)
    Hei ihan oikeesti, jos joku dokumentti ei ole julkisuuteen tarkoitettu, niin luuletko minun siitä suoria lainauksia tänne laittavan. Jotain tulkintoja sen hengestä voin tehdä ja ajatuksia siltä pohjalta esittää, mutta kokonaisuuksia en todellakaan ala tänne siirtämään. Tuon verran pitäisi ymmärtää jokaisen.

Hei ihan oikeesti, jos sulla on jotain ’salaista tietoa’, niin minä ainakin pitäisi turpani visusti kiinni, enkä levittelis edes vihjeitä mitä ne paperit pitää sisällään.

Toisekseen ihan oikeasti en ymmärrä miksi esitysten pitää olla salaisia, jos ne ovat golfliiton esityksiä ja dokumenttejä. Jos paperit ovat peräisin kenttägryndereiltä tai osakejobbareilta, niin sitten mä kyllä ymmärrän, miksi pitäisi olla hys hys-touhua.

Avoimuus päätöksenteossa ja asioiden valmistelussa on edennyt jopa suojelupoliisissa ilmeisesti pidemmälle kuin joissain muissa piireissä.

ts

Poodri Hoo kirjoitti: (3.11.2010 21:22:39)

Hei ihan oikeesti, jos sulla on jotain ’salaista tietoa’, niin minä ainakin pitäisi turpani visusti kiinni, enkä levittelis edes vihjeitä mitä ne paperit pitää sisällään.

Kotijuristi iskee taas. Salaisen ja ei julkisen ero on vallan suuri. Mitään salaista ei hallussani ole.

ts kirjoitti: (3.11.2010 21:45:31)

Kotijuristi iskee taas. Salaisen ja ei julkisen ero on vallan suuri. Mitään salaista ei hallussani ole.

No just joo… jälleen kerran kaivoit kommentoit sitä ’olennaista’. Kyllä on kuule tiedossa, että salassa julistaminen vaatii vähän järeämpää säädöstä. Et vissiin huomannut, että oli ne pienet merkit erään sanan ympärillä?

Mutta pyynnöstäsi otetaan uusiksi:

Hei ihan oikeesti, jos sulla on jotain ei-julkista tietoa, niin minä ainakin pitäisi turpani visusti kiinni, enkä leventelis sillä, että ’minä kuulkaa pojat olenkin paremmin perillä kuin te’.

Toisekseen ihan oikeasti en ymmärrä miksi esitysten pitää olla ei-julksia, jos ne ovat golfliiton esityksiä ja dokumentteja. Jos paperit ovat peräisin kenttägryndereiltä tai osakejobbareilta, niin sitten mä kyllä ymmärrän, miksi pitäisi olla hys hys-touhua.

Avoimuus päätöksenteossa ja asioiden valmistelussa on edennyt jopa suojelupoliisissa ilmeisesti pidemmälle kuin joissain muissa piireissä.

Kelpaako ja tuleeko asiallisia kommentteja itse asiaan? Jos ei, niin ole ystävällinen ja jätä kommentoimatta.

KL

Toisekseen ihan oikeasti en ymmärrä miksi esitysten pitää olla salaisia, jos ne ovat golfliiton esityksiä ja dokumenttejä.

Minä ymmärrän.

Niin paljon potaskaa olisi jäänyt kirjoittamatta, asioita väärin ymmärtämättä, otsasuonia turhaan pullistelematta ja aikaa hukkaan heittämättä, jos noita ALUSTAVIA ESITYKSIÄ ei olisi tullut julkisuuteen lainkaan. Kansalainen on sen verran tyhmä, että hän ottaa kantaa ihan mihin tahansa tietämättä edes mihin ottaa kantaa ja mitä mieltä hän on.

Väistämättä tulee mieleen semmoinen analogia, että vaikkapa Jari Tervon tulisi laittaa aina ensimmäinen hahmotelmansa uudesta kirjastaan nettiin luettavaksi, jotta jokainen voisi kommentoida sitä tyyliin ’ostan’ ja ’en osta’, jotta Tervo osaisi lukijain kommenteista muokata kirjaansa tuotollisesti oikeaan suuntaan.

musta tässä unohtuu koko ajan asiakasnäkökulma. ajatellaan vain kenttäyhtiön tai seuran näkökulmasta, todellista inside out ajattelua. kenttäyhtiön pitää miettiä ketkä ovat sen asiakkaita ja toimia sen mukaisesti.

on selvää että osakkaiden etuja on kirkastettava vaikka muiden pelaajien etuja karsimalla. en kuitenkaan usko mihinkään sitouttamismaksuihin joilla karkoitetaan tulevia pelaajia pois.

kenttäyhtiöt ovat erilaisia ja ratkaisut pitää tehdä paikallisesti. ihmettelen jos oma yhtiöni lähtee antamaan jotain yleistä alennusta sitoutuneille, mitä me siitä hyödymme. jos sen sijaan tehdään kenttäkohtaisesti vastavuoroisuuteen perustuvia alesopimuksia niin sitä kannatan lämpimästi.

suomalaisten golfyhtiöiden pitäisi muutenkin eriytyä toisistaan. jos on riittävästi osakkaita niin portit vaan kiinni ja pelaamaan pääsee vain osakkaan vieraana ja tietyt ’oikeiden’ golfkenttien osakkaat.

jos tämä ei onnistu niin sitten pitää haalia green fee pelaajia. muutama kenttä menee ehkä nurin mutta mitä sitten. jos aikanaan tulee riittävästi kysyntää niin sitten niitä kenttiäkin syntyy lisää. jos peliajasta tulee oikeasti pulaa niin kyllä osakkeet alkavat kiinnostaa enemmän jos sillä varmistaa pelioikeuden.

ts

KL kirjoitti: (3.11.2010 22:11:03)

Toisekseen ihan oikeasti en ymmärrä miksi esitysten pitää olla salaisia, jos ne ovat golfliiton esityksiä ja dokumenttejä.

Minä ymmärrän.

Niin paljon potaskaa olisi jäänyt kirjoittamatta, asioita väärin ymmärtämättä, otsasuonia turhaan pullistelematta ja aikaa hukkaan heittämättä, jos noita ALUSTAVIA ESITYKSIÄ ei olisi tullut julkisuuteen lainkaan. Kansalainen on sen verran tyhmä, että hän ottaa kantaa ihan mihin tahansa tietämättä edes mihin ottaa kantaa ja mitä mieltä hän on.

Väistämättä tulee mieleen semmoinen analogia, että vaikkapa Jari Tervon tulisi laittaa aina ensimmäinen hahmotelmansa uudesta kirjastaan nettiin luettavaksi, jotta jokainen voisi kommentoida sitä tyyliin ’ostan’ ja ’en osta’, jotta Tervo osaisi lukijain kommenteista muokata kirjaansa tuotollisesti oikeaan suuntaan.

Puhumattakaan siitä, että joitain kohtia irroitetaan kokonaisuudesta, jolloin sen merkitys ilman aiemmin kerrottua taustaa saattaa muuttua täysin. Tosille kun tuokin on vaikea ymmärtää, niin kuinkahan menisi itse tekstin kanssa.

Juurin näin… joten mitäs, jos pelattais välillä afrikan tähteä perheen kanssa tässä kesää odotellessa. Pudotettas hanskat hetkeksi ja annettas mailojen ruostua rauhassa helmi-maaliskuulle. Sitten voisi alkaa kyseleen tutuilta talvihallissa, että missähän kentällä tänä vuonna saa pelata!

ts

jyrkkä svingi kirjoitti: (3.11.2010 22:14:50)
    musta tässä unohtuu koko ajan asiakasnäkökulma. ajatellaan vain kenttäyhtiön tai seuran näkökulmasta, todellista inside out ajattelua. kenttäyhtiön pitää miettiä ketkä ovat sen asiakkaita ja toimia sen mukaisesti.

.

Onko oikeesti vieläkin epäselvää, kaiken tämän kirjoittelun jälkeen, että golfkenttää ei ole rakennettu asiakkaille, vaan sen omistajien käyttöön. Kenttäyhtiö = osakkaat, joten on aika ymmärrettävää että he pohtivat asiaa juuri tuolta kannalta.

ts kirjoitti: (3.11.2010 22:20:50)

.

Onko oikeesti vieläkin epäselvää, kaiken tämän kirjoittelun jälkeen, että golfkenttää ei ole rakennettu asiakkaille, vaan sen omistajien käyttöön. Kenttäyhtiö = osakkaat, joten on aika ymmärrettävää että he pohtivat asiaa juuri tuolta kannalta.

Sä oot kyllä TS kaksinaamaisin asioiden kääntäjä ketä tunnen, olen seurannut kirjoitteluasi taas jonkun aikaa…Eli yllä kirjoitat, että kenttä on rakennettu osakkaille (ja saivartele nyt taas että heidän käyttöön).

Eli tässähän tämä juju just onkin – eli miksi kentän omistajat = osakkaat siis eivät sitten itse saa päättää, ketkä siellä pelaavat ja millä ehdoilla? Miksi golfliitto ja kaikenmaailmana Karviset ja Peltoniemen Anat tulee väliin räpeltämään?
    Ja kuten olen alusta asti kysynyt ja nyt jo onneksi moni muukin kysyy – niin miksi Peuramaan tulisi antaa alennusta, jos joku on sitoutunut Virvikiläinen ja maksanut maksunsa Virvikiin, tulee pelaamaan Peuramaalle? Mitä Peuramaa siitä hyötyy? Miksi Kotojärven osakkeen omistajan, ollessaan mökillään Tahkolla tulisi saada alennusta Tahkon Green Feestä heinäkuussa. Niillä on kenttä muutenkin silloin täynnä, niin jos ne antaa akennusta, niin se olisi sama kuin repisivät seteleitä…Tämä johtaa halpapelaamiseen, missä annetaan alennusta pääsääntöisesti ihmisille, jotka muutenkin pelaisivat, sama dilemma kuin nyt syksyllä.

TS, joku on meidän kausivalmennuksessa ja sitoutunut Raskin oppilas. Sun kyllä täytyy tällöin antaa alennusta omista Pro tunneistasi hänelle – antaisitko tällä verukkeella? -Äläkä nyt kaartele ja selittele kuten yleensä, kun kerrankin osuu omaan nilkkaan, vaan vastaa!!!

Tää on niin kaksnaamasta touhua, Nevaksen Koski itkee kokouksissa ja muualla halpapelaamisesta ja ovat suuri Super Golfin käyttäjä, samoin Virvikin Rauski. Joku kirjoitti täällä hyvin, että ensin pitäisi toimia esimerkillisesti itse ja sitten tulla muille itkemään. Täällä toimitaan just toisin…

ts kirjoitti: (3.11.2010 22:20:50)

.

Minä kyllä täsmentäisin tuota niin, että selkeästi suuri enemmistö suomalaisistakin osakaskentistä on rakennettu ensisijaisesti sen omistajien käyttöön, mutta vain harvalla kentällä omistajien enemmistöllä on mitään sitä vastaan, että heiltä käyttämättä jääviä peliaikoja myydään myös ulos – sekä yritystapahtumien järjestäjille että yksittäisille gf-pelaajille. Molemmista asiakasryhmistä kenttäyhtiö saa tervetulleita tuloja.

Esimerkkinä mainittakoon, että mm. Pickalassa toimarin päätehtäviin kuuluu yritystapahtumien hankkiminen kentälle ja sitä kautta lisätulojen saaminen kenttäyhtiölle. Kenttäyhtiön kannaltahan siinä ei ole juurikaan eroa, tuovatko noita lisätuloja yritykset vai yksittäiset golfarit. Pelaavien osakkaiden kannalta yksittäiset ovat jopa parempia, koska he täyttävät hajallaan olevia tyhjiä peliaikoja.

On sitten toisenlaisiakin kenttiä – tukkoisiakin – mutta niitä on vähemmän (usein yhden kentän yhtiöitä).

Näin soisi asioiden myös jatkuvan: kenttäyhtiö harkitsee täysin vapaasti vain omista lähtökohdistaan, haluaako se harjoittaa aktiivista asiakashankintaa vai ei. Toiset haluavat, toiset eivät.

ts

Janne Uotila kirjoitti: (4.11.2010 2:57:57)

Sä oot kyllä TS kaksinaamaisin asioiden kääntäjä ketä tunnen, olen seurannut kirjoitteluasi taas jonkun aikaa…Eli yllä kirjoitat, että kenttä on rakennettu osakkaille (ja saivartele nyt taas että heidän käyttöön).

..

Aika tarkkaan pahin loukkaus mitä mua kohtaan voidaan sanoa, on kaksinaamaisuudesta syyttäminen. Tässä tapauksessa lieventävänä asianhaarana tosin täytyy todeta, että se on tuotettu puhtaasta ymmärtämättömyydestä, joka näkyy kovin monista muistakin teksteistä. Nyt on paras Janne vetäytyä ihan hiljaa miettimään onko oikeesti ymmärtänyt paskan vertaa aihesta ja toisen kirjoituksista ja kömmittyäsi esiin voit laitttaa minulle vaikka meilin aiheesta.

Et edes ymmärtänyt tupta alennuksen määrää, vaikka sen vielä erikseeen selitin? Et ymmärrä sillekään mitään perustetta, että SGKY:n kentät ovat jo vuosia antaneet toistensa sitoutuneille jäsenille alennusta pelaamisesta.

Toisaalta et ymmärrä sitä, että lnimeämäsi henkilöt ovat tuleet, ja koko liitto, tämän sopan sekaan pyynnöstä, joka on lähtenyt kentältä. Tosin Karvisesta en tiedä kuin lähtönsä Sveitsiiin, joka ei kovin paljon tähän taida liittyä.

Tuohon alennuksen antamiseen omalta kohdaltani vastaisin: ehdottomasti!
    Samalla periaattteella kuin tässä toisessakin tapauksessa, eli muille satasen ja hänelle mieluusti antaisin tuon 50% alennuksen. Saisin silloin nimittäin normaalin hinnan.

Täytyy sanoa, että yhden asian olet ymmärtänyt varsin hyvin. Tämä tulee vaikuttamaan rankasti omaan bisnekseesi ja koko toiminta joudutaan miettimään uudestaan, kun yhtäkkiä teidän 7000 jäsenen joukko pitäisikin ahtaa omalle kentälle pelaamaan, kun muualle pääsy vaikeutuu. Ymmärrän sen ahdistavan sen verran, että keskellä yötä joutuu täällä asiasta avautumaan.

Sinä olet lähtenyt golfbisnekseen mukaan tietäen yhteiset pelisäännöt. Parissa vuodessa kuitenkin olit sitä mieltä, että sinua ja bisnestäsi ne eivät koske, vaan voit toimia yhdessä sovittujen systeemien vastaisesti,koska sinulle on parempi niin. Halusit siit yhteisön edut, mutta samalla muuttaa osaltasi ne velvoitteet ja säännöt, jotka eivät miellyttäneet. Ja sitten syytät toista kaksinaamaisuudesta…. suu täynnä pullasta poimittuja rusinoita….

ts kirjoitti: (4.11.2010 6:56:55)

Tuohon alennuksen antamiseen omalta kohdaltani vastaisin: ehdottomasti!
    Samalla periaattteella kuin tässä toisessakin tapauksessa, eli muille satasen ja hänelle mieluusti antaisin tuon 50% alennuksen. Saisin silloin nimittäin normaalin hinnan.

Täytyy sanoa, että yhden asian olet ymmärtänyt varsin hyvin. Tämä tulee vaikuttamaan rankasti omaan bisnekseesi ja koko toiminta joudutaan miettimään uudestaan, kun yhtäkkiä teidän 7000 jäsenen joukko pitäisikin ahtaa omalle kentälle pelaamaan, kun muualle pääsy vaikeutuu. Ymmärrän sen ahdistavan sen verran, että keskellä yötä joutuu täällä asiasta avautumaan.

Sinä olet lähtenyt golfbisnekseen mukaan tietäen yhteiset pelisäännöt. Parissa vuodessa kuitenkin olit sitä mieltä, että sinua ja bisnestäsi ne eivät koske, vaan voit toimia yhdessä sovittujen systeemien vastaisesti,koska sinulle on parempi niin. Halusit siit yhteisön edut, mutta samalla muuttaa osaltasi ne velvoitteet ja säännöt, jotka eivät miellyttäneet. Ja sitten syytät toista kaksinaamaisuudesta…. suu täynnä pullasta poimittuja rusinoita….

Kuule TS – Sä hämmennät täällä niin paljona ja annat ’rivien välistä ymmärtää asioita muille’, samoin kuin takerrut jatkuvasti muiden hyvien kirjoituksien ’pikku viboihin’, jotka ovat heidän kirjoituksen hyvän sisällön kannalta olemattomia. Eli siksi kirjoitan kaksinaamaisin asioiden kääntäjä, en kaksinaamainen henkilö! (taas käänsit).
    Ja sulle en ikinä mitään meilejä kirjottais, koska en pidä sinua näiden kirjoituksiesi johdosta täällä yhtään minään. Mutta mennään itse asiaan takaisin:

Tuohon kentälle mahtumiseen, niin mikä nyt muuttuu? Katso Kenttäoppaasta kuinka monella Uudenmaan kentällä on jo nyt tasoitusrajat käytössä, ollut vuosia – eli mikä muuttuu? Tätähän olen täällä jo useasti kirjoittanut…

Ja siis olet oikeasti sitä mieltä, että myös Prot ja kaikki lähtevät toimialalla tuohon liiton sitoutumismerkintään mukaan. Eli kysymykseni TS:lle ja kaikille Suomen Opettajille on:

Jos joku on jonkun seuran kausivalmennuksessa tai hankkinut jollekin Prolle kymmenen kerran opetuskortin, niin muiden kenttien Proitten täytyisi tällöin antaa alennusta omista Pro tunneista tälle henkilölle – antaisitteko tällä verukkeella?

Kun lähdimme tekemään kenttää, oli kymmeniä tuhansia etäjäseniä maakunnissa. Uudellamaalla oli kirjoittamaton sopimus, jonka St.Laurence, Talma ja Hill Side rikkoivat v.2006. Suuri osa Uudenmaan kenttiä ’oli pakotettuja’ tämän johdosta seuraamaan v.2007 (me siinä joukossa). Eli sun kirjoituksesi loukkaisi meidän seuraa (jos olisimme pikkumaisia, mutta emme ole..), koska asiat ei mene niinkuin kirjoitat. Äläkä syyllistä meidän seuraa tästä, sillä me ei tätä alotettu ja n. 75% Uudenmaan alueen seuroista ottaa jäseniä, ilman pelioikeutetta, eli olemme vain yksi monista.

Ja jos kirjoittaisin omasta puolesta, niin ilomielin ottaisin tuon sitoutuneen merkinnän meidän kymppikorttilaisille ensi vuodeksi, mutta nyt kun en kerrankin TS mieti omista lähtökohdista, vaan yleistä moraalia. Onko oikein, että Virvikin 10-korttilainen (hinta 275€) tai meidän kymppikorttilainen (hinta 295€) saa tuon sitoutunut merkinnän samalla tavoin kuin Masterssin, Sarfvikin, Lohjan tai Keimolan osakkeenomistaja. Mielestäni ei! Ja tämän olen täällä kirjoittanut. Ehdotin itse, että korttiin tulisi merkintä vain osakkeenomistajille (ja tästä olisi siis haittaa meille). Tämä olisi ainoa moraalisesti oikein menevä asia! Tosin käytännössä se kannattaisi toteuttaa, että osakkeenomistajat saisivat omalta yhtiöltä erillisen kortin tähän, ettei tule ongelmia viranomaisten kanssa turhaan. Ja painotan sulle TS, että mun leipä tulee onneksi muualta kuin golfista – mutta tää liiton/työryhmän päätösehdotukset vaan sotii mun moraalia vastaan…

ts kirjoitti: (4.11.2010 6:56:55)

touché

Ehdotan, että kaikki mietitte tuota Liiton ehdotusta omien töidenne kautta, on toimiala mikä vain…

Jos jollain on kausikortti/vuoden käyttöoikeus johonkin tai kymmenen sarjan kortti, niin sitten kilpailevien (saman toimialan eri osakeyhtiöiden) tulisi antaa etuja/alennuksia tälläiselle henkilölle?
    Tällehän ei voi kuin nauraa….

KL kirjoitti: (3.11.2010 22:11:03)

Minä ymmärrän.

KL, vaikka arvostan sinua golftietäjänä, tästä avoimesta ja läpinäkyvästä valmistelusta olen vahvasti eri mieltä. Tervon kirja on huono vertaus, koska siinä ei ole kyse yhteisten asioiden valmistelusta.

Sen sijaan voisi verrata valmistelua EU:n päätöksentekoon, joka oli pitkään kabinettipeliä ja vielä korostetusti Ranskan ja Saksan välistä salaista sopimista. Sitten asiat tuotiin valmiiksi pureskeltuina muiden nähtäväksi ja tavallisesti sanottiin, että ’me ollaan otettu kaikkien etu huomioon ja tämä on valmis paketti – hyväksykää tai hylätkää, mutta sanaakaan ei muuteta’. Sitten oli joukko lobbareita (ja korruptio), jossa jotkut tutut tahot pystyivät vaikuttamaan valmisteluihin suljettujen ovien sisällä (ja jälleen vain pieni porukka tulkitsivat, keiden mielipiteitä kannattaa kuulla).

Tästä valmistelumallista ollaan onneksi tultu hyvin pitkälle eteenpäin ja asioihin voidaan vaikuttaa myös valmisteluvaiheessa. On pakko hyväksyä, että paljon tulee p**kaa, mutta mitä sillä on väliä – olennaista on, jos valmisteluvaiheessa tulee esille jotain hyödyllistä. Parempi on se, että asioihin vaikutetaan avoimesti valmisteluvaiheessa, kuin jälkikäteen purnaamalla. Tämän takia avoin ja läpinäkyvä valmistelu lisää päätösten hyväksyttävyyttä ja myös laatua. Lopputulos on sellainen ratkaisu, jossa laajan joukon näkemykset on otettu kohtuudella huomioon.

Minä kannatan avointa ja läpinäkyvää valmistelua – erityisesti tällaisissa harrastamiseen liittyvässä päätöksenteossa. Tältä pohjalta valmisteluaineiston pitäminen ’salaisena’ tai ’ei-julkisena’ sotii tätä avoimen ja läpinäkyvän valmistelun periaatetta vastaan. Kun tällaista ilmenee, herää väistämättä kysymys, että ’mikä on se kummallisuus, mikä pitää salata’ tai ’onko valmistelija niin herkkähipiäinen, ettei uskalla tuoda valmistelumateriaalia avoimen keskustelun ja kritiikin kohteeksi’.

Putti-Possu kirjoitti: (4.11.2010 9:18:41)
    Minä kannatan avointa ja läpinäkyvää valmistelua – erityisesti tällaisissa harrastamiseen liittyvässä päätöksenteossa. Tältä pohjalta valmisteluaineiston pitäminen ’salaisena’ tai ’ei-julkisena’ sotii tätä avoimen ja läpinäkyvän valmistelun periaatetta vastaan. Kun tällaista ilmenee, herää väistämättä kysymys, että ’mikä on se kummallisuus, mikä pitää salata’ tai ’onko valmistelija niin herkkähipiäinen, ettei uskalla tuoda valmistelumateriaalia avoimen keskustelun ja kritiikin kohteeksi’.

Putti-Possu laittaa asiaa.

REILU PELI ON PERSEESTÄ !!

Nyt vaan on niin että me ns. ’Vanhanliitonmiehet’ olemme ehkä liian tottuneita siihen että ’On sovittu’ menetelmä toimii parhaiten ja tuottaa kaikkien kannalta parhaat tulokset.

Siksi se varmaan on edelleen toimintomallina myös sellaisissa yhteisöissä joissa hallinnossa olevien keski-ikä on joko yli tai rimaa hipoen Senior määritykset täyttäävä. Liitoista riippuen määritykset Senior ja Junior ilmeisesti vaihtelee aikalailla.

Turhaa kysellä asianosaisilta tai ’maksavilta asiakkailta’ yleensä, eihän nen kuitenkaan ymmärrä omaa parastaan. Siinä vaan tulee hirmeesti erilaisia minä itse mielipiteitä ja kannanottoja. Hyvin tuumattu on jo puoliksi tehty ja hyvin. Sama taitaa koskea myös kunnallis ja valtion politikkaa.

Ajattele nyt mitä siitäkin ois tullu että kentän ääntä ois kysytty. Hirmee haloo ja karmee duuni.

Janne Uotila kirjoitti: (4.11.2010 7:59:28)
    Ehdotan, että kaikki mietitte tuota Liiton ehdotusta omien töidenne kautta, on toimiala mikä vain…

Jos jollain on kausikortti/vuoden käyttöoikeus johonkin tai kymmenen sarjan kortti, niin sitten kilpailevien (saman toimialan eri osakeyhtiöiden) tulisi antaa etuja/alennuksia tälläiselle henkilölle?
    Tällehän ei voi kuin nauraa….

Käytetääs Janne sulle vähän rautalankaa, kun et näköjään muuten tunnu ymmärtävän:

Tietenkään tarkoitus ei ole, että tuolla ’sitoutunut golffari’ merkinnällä kukaan saisi nykyisistä green feestä alennuksia – sehän tosiaan vähentäisi kenttien tuloja. Mutta homman jujuhan on siinä, että jatkossa tähän sitoutuneita golffareita suosivaaan hinnoittelusysteemiin mukaan lähtevät kentät nostavat omia julkisia green fee hintojaan nykyistä korkeammalle. Ja sitten kun cädärin tiskille tulee esimerkiksi joku vihtiläinen lokki, hän joutuu maksamaan tuon korotetun green feen. Mutta jos cädärin tiskille tuleekin keimolan sitoutunut osakas, hän saa tuosta julkisesta korkeammasta green feestä vaikkapa 40% alennuksen, jonka jälkeen hänen green feensä vastaa tätä nykyistä, ennen korotusta olevaa green feetä.

Eli itse asiassa kentän tulot eivät putoa yhtään, vaan sen sijaan ne saattavat aavistuksen jopa nousta, jos sitoutumattomat golffarit maksavat korotetun green feen. Jos taas käy niin, että kukaan sitoutumaton ei suostu näitä korotettuja green fee maksuja maksamaan, kentän tulot tippuvat hieman, mutta toisaalta kentällä on sitten sitoutuneille pelaajille paremmin tilaa. Ja kentän osakkaat kiittävät tyytyväisinä.

Ja vielä varmuuden vuoksi Janne tämä vielä sinulle numeroesimerkkinä:

– Kentän XXX nykyinen julkinen green fee kaikille vieraspelaajille: 60 euroa.
    – Jatkossa kentän XXX julkinen green fee hinta: 100 euroa
    – Edellä olevasta uudesta jukisesta hinnasta annetaan sitoutuneille vieraspelaajille 40% alennus eli käytännössä hinta sitoutuneille vieraspelaajille on 60 euroa

Jokohan meni Jannellakin jakeluun???

Marx kirjoitti: (4.11.2010 9:32:01)

Putti-Possu kirjoitti: (4.11.2010 9:18:41)

Putti-Possu laittaa asiaa.

Avointa asioiden valmistelua kannatan minäkin. Siksi ihmettelen kovasti, miksi työryhmien lopullisia raportteja ei ole liiton toimesta julkistettu. Mitä niissä muka on salattavaa? Mitä sellaisia ehdotuksia tai suosituksia siellä on, jotka eivät kestä päivänvaloa? Erityisen kummalliseksi asian tekee mielestäni se, että aiemmin syksyllä ennen alueiden kokouksia liitto kyllä uutisoi niistä työryhmien ensimmäisistä ajatuksista aika laajasti. Mutta nyt kun esitykset ja suositukset ovat muotoutuneet todennäköisesti paremmiksi saadun julkisen palautteen seurauksena, niin nyt nämä lopulliset ehdotukset sitten kuitenkin pimitetään käytännössä kokonaan… (niistä tuntuu tietävän vain joku pieni piiri)

Driving Force kirjoitti: (4.11.2010 9:39:34)
    Ja vielä varmuuden vuoksi Janne tämä vielä sinulle numeroesimerkkinä:

– Kentän XXX nykyinen julkinen green fee kaikille vieraspelaajille: 60 euroa.
    – Jatkossa kentän XXX julkinen green fee hinta: 100 euroa
    – Edellä olevasta uudesta jukisesta hinnasta annetaan sitoutuneille vieraspelaajille 40% alennus eli käytännössä hinta sitoutuneille vieraspelaajille on 60 euroa

Jokohan meni Jannellakin jakeluun???

… joo hienosti toimii hinnankorotukset. Samalla kannattaisi nostaan hintaa myös muille, jolloin kentän tulot nousisivat entisestään. Kunkaikki maksaisivat 100 egee, niin gf-tulot pumpsahtaisivat ylös 67%.

Miksi siis pitäisi antaa Perähikiän sitoutuneelle tuo ale-hinta, kun sillä Perähikiäläisellä ei ole mitään tarjottavaa mulle (paitsi kierros sen huonosti hoidetulla etä-kentällä).

… ja ei kun tuumasta toimeen. jos malli toimii näemme jo huomenna 100 euron gf-tarjouksia sen sijaan, että tarjotaan 20 € per kierros. Ans kattoo, miten toimii 😉

Miksi ihmeessä ne kentät nytkin antaa alennusta ja oikein mainostaa sitä. Jos siihen ei kerran ole tarvetta.
    Jotenkin tuntuu, että tuolla Jannella on enemmän käytännön kokemusta tuosta bisneksestä kuin DF:llä pohtii Vantti

Driving Force kirjoitti: (4.11.2010 9:39:34)
    […

Ja sitten kun cädärin tiskille tulee esimerkiksi joku vihtiläinen lokki, hän joutuu maksamaan tuon korotetun green feen. Mutta jos cädärin tiskille tuleekin keimolan sitoutunut osakas, hän saa tuosta julkisesta korkeammasta green feestä vaikkapa 40% alennuksen, jonka jälkeen hänen green feensä vastaa tätä nykyistä, ennen korotusta olevaa green feetä.

Driving Force :

Please määrittele ’Vihtiläinen Lokki’.

Eroaako se jollain tavoin Keimolalaisesta Lokista tai kauppatorin lokeista.

Miten kutsut esim Vihtdissä asuvaa pelaajaa joka on sitoutumaton pelaaja mutta jäsennä vaikkapa Hirsalassa tai Masterissa kuuluuko samaan Vihtiäisnen Lokki kategiaan..

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 574)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #453397 kohteessaGolfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton hallituksen esitykset liittovaltuustolle