Aihe: Golflehden artikkeli Teknogolfista - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Golflehden artikkeli Teknogolfista

Etusivu Foorumit Yleistä Golflehden artikkeli Teknogolfista

Esillä 8 viestiä, 26 - 33 (kaikkiaan 33)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Niin no, Pekka, kuten tuossa aikaisemmin kysyin, niin jos yhtä nostetaan esille ja jopa ylistetään niin olisiko ollut aihetta laittaa samaan lehteen vaikka lyhyehkö vertailu muista vastaavanlaisista tuotteista? Tällä tavalla saadaan painotettu että tämä kertoo tästä menestystarinasta, mutta myös muita huomionarvoisia tuotteita on jo olemassa. Tämän artikkelin myötä kun kokemattomampi saattaa jäädä olotilaan, että muita ei ole, tämä on se oikea ja paras. Tällöin kuluttajankin oma vertaileminen on vaikeaa. Riippumattomassa mediassa olisi hyvä olla kaikkien kaveri, vaikka onkin jo jonkun bestis.

Mutta niin tai näin, olin tänään kisaamassa DHL:n sponsoroimassa kisassa Espoon Mastersissa. Oletan, että kenttä on mukana GameBook yhteistyössä, koska jo muutaman vuoden ajan olen aina saanut ryhmään heidän laitteensa. Tämä tällainen sähköinen kortti on oikeasti oiva peli. Se, että kenttähenkilökunta pysyy ajan tasalla missä kukin menee ja mahdollisesti vauhdittaa ryhmää joka hidastelee on jo suuri etu. Kilpailussa on mukava seurata omaa ja muiden ryhmien tilanteita, tilastoja ja tapahtumia livenä, se tuo paljon lisää kierrokseen. Se mikä pitää sanoa negatiivisena asiana on, että nämä sähköiset laitteet tai puhelimiin asennetut ohjelmat ovat herkkiä mm. säälle. Meillä tuli vettä solkenaan ensimmäisestä avauksesta aina tuonne kierroksen loppupäähän, jolloin kyseinen Samsungin laite sanoi sopimuksen irti. Ei toiminut jolloin aikaa tuhraantui valtavasti ’joukkueen johtajan’ yrittäessä pelastaa kierroksen tietoja. Olen sitä mieltä, että nämä sähköiset tuloskortit voisivat hyvinkin nopeasti korvata perinteiset paperiversiot jolloin laitteen saisi mukaan aina toimistolta, mutta nämä laitteet tulisivat olla tähän tarkoitukseen suunniteltuja, ei puhelimia.

Olen Mäkeläisen kanssa täsmälleen samaa mieltä. Aihe kuin aihe, niin olisi kiva tietää mitä muita vaihtoehtoja markkinoilla on. Tässä artikkelissa kun vielä mainostettiin, että muita ei ole olemassa. Se antaa minun näkökulmasta kuvan siitä, että toimittaja ei ole asiaa edes tutkinut.

Tuo näkemys siitä, että mobiililaitteista on hyötyö kenttähenkilökunnalle, on mielenkiintoinen. Pitää ihan miettiä, että miten asiaa veisi vielä eteenpäin.

J_M

Mäkeläinen kirjoitti: (24.8.2012 0:44:24)
    Olen sitä mieltä, että nämä sähköiset tuloskortit voisivat hyvinkin nopeasti korvata perinteiset paperiversiot jolloin laitteen saisi mukaan aina toimistolta, mutta nämä laitteet tulisivat olla tähän tarkoitukseen suunniteltuja, ei puhelimia.

Ei hitto, sitten nämä reistailee sateessa, softat kaatuu, patterit loppuu jne jne. Sitten arvotaan kierroksen lopussa että kuka löi ja mitä. Se on huomattu jo nykyisten vehkeiden kanssa että helpompi vahingossa kosketusnäytöltä sohaista väärä numero kuin kirjoittaa väärä numero tuloskorttiin.. vaikka toki joskus niinkin käy.

Tässä kohtaa täytyy sanoa että vanha systeemi on aika simppeli ja toimiva.

J_M kirjoitti: (24.8.2012 9:31:01)

Mäkeläinen kirjoitti: (24.8.2012 0:44:24)
    Olen sitä mieltä, että nämä sähköiset tuloskortit voisivat hyvinkin nopeasti korvata perinteiset paperiversiot jolloin laitteen saisi mukaan aina toimistolta, mutta nämä laitteet tulisivat olla tähän tarkoitukseen suunniteltuja, ei puhelimia.

Ei hitto, sitten nämä reistailee sateessa, softat kaatuu, patterit loppuu jne jne. Sitten arvotaan kierroksen lopussa että kuka löi ja mitä. Se on huomattu jo nykyisten vehkeiden kanssa että helpompi vahingossa kosketusnäytöltä sohaista väärä numero kuin kirjoittaa väärä numero tuloskorttiin.. vaikka toki joskus niinkin käy.

Tässä kohtaa täytyy sanoa että vanha systeemi on aika simppeli ja toimiva.

Kyllähän aikaa menee vielä ennekuin paperiset tuloskortit häviää kokonaan mutta kyllä se aika joskus tulee.

Eilen googlasin, niin näyttää olevan pullollaan erilaisia mobiiliversioita ja laidasta laitaan. Tilastointiinkin erikoistuneita softia näytti olevan ja juuri noilla edellä mainituilla ominaisuuksilla.
    Tulipahan mieleen myös, että niitä pitää osata myös tulkita oikealla tavalla.

Tuossa eilisessä kierroksessa kun ei tuo perinteinenkään malli toiminut… 🙂 Oma tuloskortti oli sateen takia yhtä mössöä jo muutaman väylän jälkeen, joten oli sähkö tai ei niin eilen melkein jouduttiin keksimään uusia konsteja saada tuloksen muistiin… 🙂

Perinteisessä mallissa tapahtuu varmasti muutoksia ja se tulee olemaan rinnalla pitkään, mutta uskon, että sähköisessä on niin monia muita hyötyjä, että kyllä se tulee syrjäyttämään perinteisen mallin ajan kanssa.

Se mikä tässä GolfAreenan ja niin monessa muussa ihmetyttää on juuri tuo, että ne ovat suunniteltu käyttäjälle. Siis tämähän on hyvä asia, mutta ilman kaupallisuutta kuviot ovat liian pieniä ja ilman kaupallista volyymia ei tapahtu tarpeeksi nopeasti kehitystä. Itse lähtisin juuri siihen suuntaan mihin GameBook on menossa, eli sovellus on ilmainen käyttäjlle, mutta maksullinen kentille. Molemmat olisivat pohjaltaan samanlaiset, mutta toiminnat yksityisen ja yrityksen, maksuton ja maksullinen. Samassa yhteydessä kehittäisin jonkin laitevalmistajan kanssa omaa laitetta joka olisi kuin vanha ’pehmustettu Nokialainen’. Tätä myisin sovelluksen kanssa ’edulliseen hintaan’ himo golffareille jotka tahtovat sähköisen tuloskortin, gps laitteen ja harjoitustyökalun. Ja ei, tämä ei oli suunnattu Suomeen vaan suoraan maailmalle. Myös GameBookin markkinat ovat muualla kuin Suomessa ja mikäli he vatvovat tätä liian pitkään näillä markkinoilla niin joku tekee hyvän laitteen edullisesti ennen heitä. Tuo sovellus on varmasti jo monen yrityksen kautta purettu osiin, aikapäivää sitten.

Vaikka moni kuluttaja ei sitä ymmärrä, niin kaupallisuus on kaikkien etu. Vain se on tapa viedä asioita tarpeeksi nopeasti ja tarpeellisella intesiteetillä eteenpäin. Nämä ’talkoohengellä’ tehdyt tuotteet kun tuppaavat kuolemaan omaan pienuunteensa yllättävän usein.

Mijuri kirjoitti: (22.8.2012 17:14:36)
    Taitaa olla maksettu juttu, kun ei ole edes viitsitty ottaa selvää mahdollisista kilpailevista tuotteista. Money talks. Näissä tapauksissa pitäisi vaan olla lehden sivulla selkeästi luettavissa, että mainos on kyseessä.

Samaa mietin 🙂 Itse olen käyttänyt mScorecardia (http://www.mscorecard.com) useamman vuoden, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Siinä on em. ominaisuuksien lisäksi GPS-etäisyysmittaukset ja se toimii lähes kaikissa mahdollisissa puhelimissa.

Oktaani kirjoitti: (21.8.2012 20:50:24)
    OT: Koska muuten tämä ilmeisesti jo muutaman vuoden
    puuhasteltu Nexgolf/Golfbox/Liiton keskusrekisteri yhdistämishässäkkä saadaan maaliin?

Vastaampa tähän ot asiaan, kun siitä jotain olen kuullut.
    Eli keskusrekisteriä ei sinällään olla yhdistämässä, vaan rajapinnasta tehdään avoin niin että muutkin sovellukset juttelevat sen kanssa kuin nexgolf. ilmeisesti tätä varten on käytännössä lähes koko rekisteri pitänyt koodata uudelleen. (tästä minulla ei ole tarkkaa tietoa)

Alunperinhän projektin piti olla valmis vuodenvaihteessa, mutta sille kävi niin kuin 95 % softaprojekteista, eli päivämäärä siirtyi eteenpäin. Viimeisten tietojen mukaan julkaisu olisi syksyn aikana.

ts

RealSid kirjoitti: (30.8.2012 8:39:13)

Alunperinhän projektin piti olla valmis vuodenvaihteessa, mutta sille kävi niin kuin 95 % softaprojekteista, eli päivämäärä siirtyi eteenpäin. Viimeisten tietojen mukaan julkaisu olisi syksyn aikana.

Minkä vuoden?

Esillä 8 viestiä, 26 - 33 (kaikkiaan 33)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #424642 kohteessaGolflehden artikkeli Teknogolfista

Etusivu Foorumit Yleistä Golflehden artikkeli Teknogolfista