Aihe: Golfkurssi 8-vuotiaalle pk-seudulla - Golfpiste.com

19.5.–26.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][15]
KilpailuaSuomalaista

Golfkurssi 8-vuotiaalle pk-seudulla

Etusivu Foorumit Yleistä Golfkurssi 8-vuotiaalle pk-seudulla

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hei, 8-vuotias poikani olisi innokas aloittamaan golfin. Asumme Helsingissä. Olen nyt yrittänyt hakea junnukursseja, mutta olen löytänyt vain kurssin Paloheinässä. Paloheinän kurssit eivät ihan aikataulultaan vastaa toiveitamme ja muutenkin pelkään, että Paloheinä on vähän turhan täynnä. Oppimisen kannalta olisi hyvä, että ryhmäkoot eivät olisi niin isoja. Missä teidän lapsenne on aloittanut golfin? Voisitteko suositella hyvää paikkaa pk-seudulla, jossa järjestettäisiin vkl-kursseja tai ihan golfleirejä junioreille.

Kävin juuri messuilla, niin keskustelin Piccalan osastolla juuri junnutoiminnasta. Ainakin nainen kehui kovasti heidän junnutoimintaa ja kursseja. Sanoi, ette tervetuloa nuoriso vaikka kerraksi tutustumaan junnuharkkoihin.

KL

Aloitetaan siitä missä asutte. SHG ja Talma ovat molemmat erinomaisia junnupaikkoja ja Hiekkaharjussakin on kursseja. Mikä on lähinnä?

Kiitos vinkeistä! Asutaan Helsingissä Tapaninvainiolla.
    Itse olen ollut Kullo golfin jäsen, mutta harkitsen nyt seuran vaihtoa, johonkin lähempänä olevaan ja seuraan, jolla olisi tarjolla myös aktiivista junnutoimintaa.

KL

millit kirjoitti: (8.3.2014 23:11:38)
    Itse olen ollut Kullo golfin jäsen, mutta harkitsen nyt seuran vaihtoa, johonkin lähempänä olevaan ja seuraan, jolla olisi tarjolla myös aktiivista junnutoimintaa.

Tapaninvainiollta pääsee puolessa tunnissa Talmaan, lähes vuorokaudenajasta riippumatta. Luukkiin menee parhaimmillaan alle puoli tuntia, ruuhka-aikaan kolme varttia tai yli. Hiekkaharju on tietenkin kaikken lähimpänä, mutta junnupaikkana (tai muutenkaan) ei millään muotoa vedä vertoja Talmalle tai SHG:lle.

Myös Keimola on kohtuumatkan päässä, mutta sen junnutoiminnasta tai sen laadusta minulla ei ole kokemusta. Paloheinän jättäisin sovinnolla laskuista.

Keimolassa on ainakin aikaisemmin ollut joka kesän alussa parin päivän junnuleiri. Lisäksi siellä pyörii kaiken kesää eri tasoisille junnuille käsittääkseni alle kymmenen junnun ryhmiä. Talvella junnut treenaa lauantaisin PeltomäkiGolfin sisäkoulussa.

Kun ei ole omia junnuja, en tiedä tasosta enkä kokoontumistiheydestäkään. Kandee ehkä kysyä toimistosta, kyllä kait ne tietää. Näkyy lisäksi Keimolassa olevan halpoja/edullisia junnupelioikeuksia 200 alkaen tuon etusivulla pyörivän mainoksen mukaan

ts

KL kirjoitti: (9.3.2014 18:53:29)

Tapaninvainiollta pääsee puolessa tunnissa Talmaan, lähes vuorokaudenajasta riippumatta. Luukkiin menee parhaimmillaan alle puoli tuntia, ruuhka-aikaan kolme varttia tai yli. Hiekkaharju on tietenkin kaikken lähimpänä, mutta junnupaikkana (tai muutenkaan) ei millään muotoa vedä vertoja Talmalle tai SHG:lle.

.

SHG ainakin on saanut juuri uuden Pron jolla varmasti riittää annettavaa vaikka pidemmällekin jos into kasvaa ihan kisapuolelle asti.

KL

ts kirjoitti: (10.3.2014 22:29:43)

KL kirjoitti: (9.3.2014 18:53:29)

.

SHG ainakin on saanut juuri uuden Pron jolla varmasti riittää annettavaa vaikka pidemmällekin jos into kasvaa ihan kisapuolelle asti.

Myös Talmassa puhaltavat valmennuspuolella aivan uudet ja kehittyneemmät tuulet alkavalla kaudella, joten lähden tässä vetämään kotiseuraani päin siitäkin huolimatta, että SHG on erinomainen kasvattajaseura.

Neutraalimpana kannanottona pidän sijaintia tässä vaiheessa ratkaisevana tekijänä, pitäähän junioria kuitenkin autolla kuljettaa paikasta toiseen. Niinpä kodin ja vanhempien työpaikkojen sijainti lienee tässä vaiheessa se tärkein tekijä. Myöhemmin voi miettiä valmennuksen finessejä (sori, ts..).

ts

KL kirjoitti: (10.3.2014 23:03:59)

Neutraalimpana kannanottona pidän sijaintia tässä vaiheessa ratkaisevana tekijänä, pitäähän junioria kuitenkin autolla kuljettaa paikasta toiseen. Niinpä kodin ja vanhempien työpaikkojen sijainti lienee tässä vaiheessa se tärkein tekijä. Myöhemmin voi miettiä valmennuksen finessejä (sori, ts..).

Ei sun tarvi väärässä olemista anteeks multa pyydellä. Olen kovin tottunut siihen jo 🙂

Varsinkin kun mun viestissä se rittävyys oli kovin sivujuonne ja tärkeintä on se mitä ihan alkuun oppii ja millaiselta tyypiltä. Ainin mutta eihän täällä saa kuin mukailla KL:n vastauksia, muuten tulee riita…. jju ehdottomasti vaikka pullaheinään vaan ja mahdollisimman isoon ryhmään ja harjoittelijan hoidettavaksi kunhan vaan sattuu kulkureitille eikä maksa paljon.

KL

ts kirjoitti: (11.3.2014 7:27:37)

KL kirjoitti: (10.3.2014 23:03:59)

Ei sun tarvi väärässä olemista anteeks multa pyydellä. Olen kovin tottunut siihen jo 🙂

Varsinkin kun mun viestissä se rittävyys oli kovin sivujuonne ja tärkeintä on se mitä ihan alkuun oppii ja millaiselta tyypiltä. Ainin mutta eihän täällä saa kuin mukailla KL:n vastauksia, muuten tulee riita…. jju ehdottomasti vaikka pullaheinään vaan ja mahdollisimman isoon ryhmään ja harjoittelijan hoidettavaksi kunhan vaan sattuu kulkureitille eikä maksa paljon.

Oma ajatukseni lähti lähinnä siitä, että juniori pitäisi ensin saada innostumaan jutusta ja vasta sitten laittaa sopivaan valmennukseen. Mutta olet tietenkin oikeassa siinä, että heti alusta alkaen pitäisi saada sitä oikeanlaista opetusta.

Siispä tervetuloa Talmaan, millit + juniori!

KL kirjoitti:

’Oma ajatukseni lähti lähinnä siitä, että juniori pitäisi ensin saada innostumaan jutusta ja vasta sitten laittaa sopivaan valmennukseen. Mutta olet tietenkin oikeassa siinä, että heti alusta alkaen pitäisi saada sitä oikeanlaista opetusta.

Siispä tervetuloa Talmaan, millit + juniori!’

Omaa seuraa saa ja varmaan pitääkin kehua. Mutta muuta ajatuksenjuoksuasi en oikein ymmärrä. Jos seuralla on vankat näytöt juniorityöstä ja vielä hyvästä valmennuksestakin, niin miksi muka juniorit eivät tällaisessa paikassa innostuisi golfista?!

KL

Takatii kirjoitti: (11.3.2014 11:47:24)

KL kirjoitti:

’Oma ajatukseni lähti lähinnä siitä, että juniori pitäisi ensin saada innostumaan jutusta ja vasta sitten laittaa sopivaan valmennukseen. Mutta olet tietenkin oikeassa siinä, että heti alusta alkaen pitäisi saada sitä oikeanlaista opetusta.

Siispä tervetuloa Talmaan, millit + juniori!’

Omaa seuraa saa ja varmaan pitääkin kehua. Mutta muuta ajatuksenjuoksuasi en oikein ymmärrä. Jos seuralla on vankat näytöt juniorityöstä ja vielä hyvästä valmennuksestakin, niin miksi muka juniorit eivät tällaisessa paikassa innostuisi golfista?!

Tottakai innostuisivat! Mielessäni oli tuo kulkemiseen liittyvä ajankäyttö. Noin pienet ovat usein aika kärsimättömiä ja mitä nopeammin johonkin pääsee, sitä parempi. Ei siinä mitään sen kummempaa ollut takana. Monille luultavasti varsin merkityksetön seikka.

Kiitos paljon vastauksista! Talma kuunnostaa hyvältä! Pitääpä jäädä odottamaan, milloin ilmoittelevat tulevan kauden kursseista! 🙂

Hiekkaharjussa järjestetään useampikin juniorikurssi koulujen päättymisen aikoihin. Lisäksi ainakin yksi leikkimielinen varhaisjuniorikurssi alle kouluikäisille. Kotisivuilla http://www.hieg.fi tarkemmat ajankohdat. Lähijuna-asemalta 3 minuutin kävely klubille.

Hiekkaharju on oikeasti hyvä mesta junnulle tutustua golffiin leikin ja muiden lasten kanssa hengailun kautta. Paloheinä kierrä kaukaa, silkkaa rahastusta opetuksen tason kustannuksella! Jos opettajat on golf-ohjaajia ja ryhmässä seisoo vierekkäin 30 miestä ja naista niin siinä on oppiminen tai opettaminen kaukana, kyllä opettajan pitää olla koulutettu valmentaja.

Jos haluaisin oman kersani lajin pariin tutustuttaa niin veisin kyllä lapsien kanssa parhaiten asioita hoitavan valmentajan juttusille ja opetusta läheltä seuranneena yli 25 viiden vuoden ajan kehun Anssi Kankkosta ylitse muiden. En muista missä Anssi luuraa kesällä, talvella Seasonissa, taitaa olla muuten Sarfviikissa.

Keimolassa on kyllä kivoja nappula leirejä kesällä ja siitä iso plussa toimijoille.

Jos rehellisiä ollaan, niin joka seurassa pitäisi olla nappulat ihan etusijalla kun katsoo nykyisen harrastajakunnan ikärakennetta. Seura joka ei panosta tulevaisuuteen voi panna pillit pussiin asap.

Mikäli mahdollista niin voi myös miettiä kurssien sijaan osalistua seuran junioritoimintaan.
    Harjoituksia järjestetään 1-4 krt./ vko seurasta riippuen. Juniorit oppivat, saavat kavereita ja voivat näin pelata ja harjoitella keskenäänkin mikäli innostusta on. Aivan kuten muissakin lajeissa.
    Minun suositus on siis liittyä seuraan jäseneksi (jos se sen vaatii) ja unohtaa kurssit. Leirejä useat seurat järjestävät omille junioreilleen harjoitusten ohessa.
    Pikakurssit lapsille on mielestäni surkeimpia keksintöjä mitä seurat/ valmentajat voivat keksiä. Leirit ovat jo hieman toinen juttu.

Anssi Kankkonen vaikuttaa nykyään Tampereella.
    Leppävaarassa hyvien liikenneyhteyksien varrella on Continental Golf Park, nykyään Hanna-Leena Ronkaisen HLR Academyn hoidossa. Siellä järjestetään kaikenikäisten kursseja, jopa alle kouluikäisille. Espoon Golfkoulun kurssilla olivat meidän lapset viime kesänä eikä parempaa kurssia ja lasten oikenlaista innostamista voi toivoa. Hanna-Leenalla on junnukursseja ja -leirejä pitkin kesää. Junnut tarvitsevat oikeanlaista otetta opetukseen, johon kaikki ammattilaiset eivät pysty.
    Olisiko helpompaa ensin aloittaa ilman kotikenttää, hyvässä opetuksessa ja muiden samantasoisten joukossa ja sitten kun on todettu että tätä olisi kiva jatkaa ja perustaidot on hankittu, lähdetään tekemään golfista harrastusta ja sille omaa ympäristöä.
    Par3-kenttiä löytyy ja niitä pääsee pelaamaan ilman jäsenyyttä.
    Mitä junnutyöhön tulee, niin mm. yli 40-vuotiaat rikastuttavat kenttiämme vielä kymmeniä vuosia, joten kaiken ikäisten harrastusmahdollisuuksiin pitää panostaa. Kentät tarvitsevat rahaa ylläpitoon monta vuotta ennen junnujen kasvua, jokainen seniorin pelivuosi on yhtä tärkeä kuin nuoren aikuisen tai keski-ikäisen harrastajan.
    Golfin rikkaus on sen harrastajien laaja ikähaitari. Pohjoismaissa ikä eriarvoistaa, onneksi muualla Euroopassa, muutamin poikkeuksin, perhearvot ovat kunniassa. Jokainen golfari on asiakas ja ihminen eikä peliä hidastava tutiseva koukkupolvi, palloja pitkin metsiä räiskivä nuori tai lyhytlyöntinen nainen.

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #534550 kohteessaGolfkurssi 8-vuotiaalle pk-seudulla

Etusivu Foorumit Yleistä Golfkurssi 8-vuotiaalle pk-seudulla