30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfkohteena Tanska

Etusivu Foorumit Matkailu Golfkohteena Tanska

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Kun fundeerasin, että kevät voisi Jyllannin länsirannikolla olla jopa kuukaudenkin meitä edellä tilata prätkäytin parin viikon peli- ja treenimatkan Tanskan Ålborgiin.

    Nyt olisin kovasti kiitollinen kaikesta infosta mitä paikan päällä käyneillä on erityisesti seuraavista kentistä: Hvide Klik, Fredrikshavn ja Aalborg. Ajankohta on huhtikuun loppupuolisko.

    Entäpä millainen on hotelli Gamle Kro? Kaikki tieto alueesta kelpaa.

    Paras vastaus palkitaan!

    Golfinn varmaan antaa sulle vinkkejä…

    Mitä mä voitin?

    Nimetön

    En tunne mainitsemaasi nimimerkkiä. Mutta nyt mä tunnen sut.

    Ei aivan tuolta suunnalta Tanskaa ola kokemuksia, mutta asian vierestä:

    Kävin muutama vuosi sitten Sjaellandissa varhaisena keväänä pelaamassa, taisi olla huhtikuun puolivälin paikkeilla. Silloin ainakin kelit sattuivat suosimaan, koko viikon ajan oli aurinkoista ja noin 15 astetta lämmintä, taisi parina parhaana päivänä olla lähelle parikymmentäkin. Paikalliset sanoivat että käytännössä kausi saattaa ulottua jopa koko talven läpi, mutta kuitenkin (ainakin useimmat) klubit ovat joulu- ja tammikuun suljettuina.

    Roskilden eteläpuolella Skoldaensholmin kenttä oli hieno, monipuoliset harjoittelumahdollisuudet, muun muassa pitch-par3 kenttä lähipeliharjoitteluun. Mønin saarella oleva kenttä on myös kiertämisen arvoinen.

    Kokemukset erittäin myönteisiä, loistavaa palvelua ja kentät hyvässä kunnossa. Englantilaiset prot ovat ilmeisesti aika yleisiä, useassa paikassa törmäsimme englantilaisiin kentällä. Selvästi huomasi että golfia on pelattu Tanskanmaalla hieman kauemmin ja laajemmalti kuin Suomessa, loistavaa peliseuraa löytyi aina. Paikallisten pelinopeus kiitettävää luokkaa, joten älä pilaa suomalaisten golfturistien mainetta kieltämällä ohituksia;)

    Nimetön

    Asiaa, Mr Shanks, paljon kiitoksia.

    Kokemuksesi Tanskanmaan golfista ovat pitkälti samansuuntaisia kuin sillä omatoimi-räätälöityjä matkoja järjestävällä toimistolla, jonka kanssa minulla on jo diili.

    Jos siellä on britti-pro -palveluita, kuten kerrot, aion käyttää myös niitä.

    Erityisellä mielihyvällä luin, että huhtikuussa tarkenee jo kunnolla pelata. Matkaa järkkäävä toimisto jopa lupasi ottaa selvää jostakin klubikisasta, johon voisi treenin lomassa myös osallistua.

    Joo ja ohitse päästän aina kun siinä on mieltä, suorastaan tyrkytän sitä, on itselläkin paljon leppoisampaa treenailla.

    Lisääkin voi kirjoittaa, jokainen ymmärtää kuinka tällaiset vinkit palvelevat eivät vain yhtä vaan kymmeniä muitakin golfareita.

    (’Palkinnosta’ sen verran, että se liittyy ensi kesään ja Vanajanlinnaan full service -periaatteella).

    Tokihan mukavista kokemuksista voi muutaman sanasen kirjoittaa, varsinkin nyt kun pimeys jo estää tehokkaan peliajan käytön ensisijaiseen tarkoitukseen. Joten ollos hyvä vain.

    Kelithän voivat toki vaihdella, toivottavasti matkasi aikana on yhtä hyvä onni ilmojen suhteen kuin itselläni kävi. Mutta luulisi että siellä nyt vähintään kymmenkunta astetta olisi huhtikuussa, keskimäärin. Kaikkea voi tapahtua, itse olin golfmatkalla Kyproksella lumisateessa (ensimmäinen kerta sataan vuoteen kun saarella satoi lunta…)

    Aiempi purkaukseni ohituksista oli varsin ilmeisesti väärinkäsitys, taisi olla hieman pinna kireällä kyseisenä aikana koska aihe oli hyvin tuoreessa muistissa kotikentältä. Joten ei kun ohitellaan tarpeen vaatiessa!

    minua kiinnostaa Tanska , piti mennä sinne joskus 2000 mutta oli niin monta kenttää etelä-Ruotsissa pelattavana. Sieltä kannnatis tulla omal autol ja pwelata joitainesim Jönköpingin ympärillä . Kosak tuut testaaan mailojas Stadin.

    Muistan et Tanskas onn kolohvi kenttä aian 50 km päässä toiosistaan.

    Jokunen vuosi sitten lähdettiin pitkää viikonloppua viettämään Tanskaan. Aika oli huhtikuun toinen viikko ja odotukset korkealla.

    Tanskassa oli lumi maassa, ja kentät kiinni.

    Vuokra-autolla sitten etelään, kunnes tuli ensimmäisiä pelikelpoisia kenttiä vastaan. Hampurin eteläpuolella alkoi tulla…

    Nimetön

    No nythän Sulla olis tilaisuus lähteä mukaan, pystyn kyllä muuttamaan varauksen 2 hengelle!

    Tuon J.J:tä kohdanneen epäonnen otin onneksi ennakkoon huomioon, sillä hotelli Ålbäck Gamle Kro`n pihassa odottaa vuokra-auto kahdeksi viikoksi. Esim. majapaikastani Hampuriin on sama matka kuin Tre – Stadi – Tre.

    Olen tulossa aivan näinä päivinä, pistin tänään jo ’ohjelmasta’ Sulle sähköpostia. Testataan stagoja, syödään, juodaan ja n…

    jju juu ja In Hamburg sind die Nächte lang .. st paul ja rebehrbahn .. sinne ver vettää uuvestaan..

    ..

    Jep jep – pidetään varasu kahelle – Tanska on kiva muutennii kolohvikentttiä joka 50km kohalla.

    tavoitteena sr tournee 2006 ja voittoo- lefti jo vapisee.

    Nimetön

    Kesällä tuli Himmerlandin kenttiä kokeiltua.

    Oisko n.50km päästä Aalborgista. Huh huh mahtavat kentät, varsinkin PGA new coursen puoli. Haastetta riittää sopivasti varsinkin väylällä 10 par6 (621m keltaselta).

    Itsellä on myös tarkoitus lähtä keväällä uudestaan tuonne ’golf-kauden avajaisiin’. Tarkoitus olisi tehdä kaksi reissua ensi vuonna Himmerlandiin, keväällä ja kesällä.

    Lue lisää: Himmerland

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #640596 kohteessaGolfkohteena Tanska

Etusivu Foorumit Matkailu Golfkohteena Tanska