Aihe: Golfin aloittaminen, auttakaa aloittelijaa - Golfpiste.com

19.5.–26.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][15]
KilpailuaSuomalaista

Golfin aloittaminen, auttakaa aloittelijaa

Etusivu Foorumit Yleistä Golfin aloittaminen, auttakaa aloittelijaa

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Osaatteko suositella hyvää ja kohtuuhintaista (max 180e+ koe) green card-kurssia nyt ensi viikolla (vk 27) pk-seudulla tai lähialueilla? Hakusessa olisi sellainen kenttä, jolla voisi sitten pelata loppukesän pelilipuilla ja saada tasoituksen laskemaan. Miten tasoituksen saa laskemaan kurssin jälkeen, kun kentille ei pääse pelaamaan kuin tasoituksella väh.36? Aluksi mietin Löfkullaa, mutta siellä ei kai voi sitten laskea tasoitusta? Mitä nyt olen klubien sivuilla surffaillut, niin aika moni tarjoaa kurssin suorittaneille mahdollisuutta ostaa sieltä kurssin jälkeen pelilippuja. Mitä mieltä olette esim. Vuosaaresta ja Paloheinästä? Entä jos en saa laskettua tänä vuonna tasoitusta tuohon 36:een niin mitä sitten pääsen ensi vuonna pelamaan? Suoritan green cardin yhdessä ystäväni kanssa, eikä meillä ole muita tuttuja, jotka pelaavat, joten porukan siivellä emme pääse.

tmv

Ainakin Peuramaalta löytyy hyvät harjoitusalueet. Kurssin hinta näyttää olevan 140e. Peuramaan opettajista minulla on kokemusta vain Murtosen Harrista, joka on viime vuoden Suomen PGA mestari. Ainakin omista kokemuksista Harria voin suositella.

Muutamat tutut ovat suorittaneet GC:n Nurmijärvellä, jossa on ilmeisesti kohtuullisen edullinen kurssi.

Tasoituksen saa laskemaan pelaamalla kentillä, joihin pääsee tasoituksella 54. Näitä löytyy pk-seudultakin ja lähimaastosta, osalla on tosin rajoituksia sen suhteen mihin aikaan tuolla tasoituksella kentälle pääsee. Lähellä Vihti on esimerkiksi hyvä kenttä aloittelijalle, siellä pääsee tasoituksella 54 kentälle kellonajasta riippumatta. Lisäksi Vihdin kenttä on melkoisen avara peltokenttä, joten pallot eivät huku niin herkästi. Green Feekin on Vihdissä asiallinen.

-Soittele paikkohin, jotka kursseja järjestävät. Jos tilaa on viimehetkellä, niin hintakin on varmaan kohdallaan (näin minulle kävi).

-Kun GC on suoritettu, liityt johonkin seuraan, vaikka kaukojäseneksi (paikkoja löydät näistäkin viestiketjuista: Nakkila, Kajaani,…)

-Ostat lippuja haluamallasi kentälle, esim. golfpiste.com:n pörssistä. Pelaamaan pääset heti 54-tasoituksella ainakin Gumböleen, Kotojärvelle, Keimolaan (pelilipuilla), Paloheinään,…

-Tasoitus laskee helpoiten, kun lyö palloa tarkasti ja pitkälle, mahdollisimman lähelle reikää :o)

Hyviä kierroksia!

Niinpä… käytäntö lienee edelleen se, että yli 36:n tasoituksella pääsee vain kotikentälleen ja kotikenttä sinulla on pääkaupunkiseudulla vain silloin, kun hankit pelioikeuden (osakkeen tai vuokraat) jollekin kentälle. Siksi monet pääkaupunkiseudun kentät järjestävät GC-kursseja vain sellaisille, jotka ovat hankkimassa ao. kentältä pelioikeuden. Pelkästään pelilipuilla pelaaminen ei taida onnistua, ellei joku kutsu vieraaksi.

Jos osaat jo lyödä greencardin vaatimukset, niin soita muutamalle lähialueen prolle ja kysy mitä maksaa pelkkä suoritus. Näin tein itse viime kesänä ja pääsin kuudellakympillä onnelliseksi greencardin omistajaksi. Käytännössä kävimme pelaamassa muutaman (7) reiän ja samalla poro kyseli säännöistä. Olimme ystäväni kanssa kahdestaan.

Tämä siis vaatii sen, että osut jo palloon ja se lentää yli 100 metriä about suoraan.
    Kurssit on rahastusta, sillä ottamalla prolta pari tuntia ja kyseisen tavan suorittaa itse koe on oppinut paremmin ja mennyt saman verran rahaa.

Aiemmin viestissä mainitussa vihdissä gc-kurssi on 130e + koe. HillSidessa kurssi maksaa vieraille 160+koe. Porvoossa alkeiskurssin hinta on 120 e+koe. Kurssista 180e + koe on kohtuullisen paljon.

Parempi on ottaa prolta erikseen 1-2 tuntia (n. 40-50 € kipale) kuin käydä kurssia. Sen jälkeen kysyt samaiselta prolta gc:n suoritusmahdollisuutta. Kursseilla opetetaan ryhmiä, jolloin kullekin oppilaalle on vain muutama minuutti henkilökohtaista opetusta.

Green Cardin suorittamisen jälkeen liityt etäjäseneksi johonkin niitä ottavaan seuraan.

Tasoituksella 54 pääset halvalla pelaamaan esim. Supergolfin osakkeilla monelle pääkaupunkiseudun kentistä. Tsekkaa jos et usko!

Lue lisää: Supergolf.fi

ME

Tilaa Golfpisteen jäsenkortti ja käytä sen etuja hyväksesi (mm. Vuosaaressa GC-kurssi puoleen hintaan heinäkuussa). Kokeen jälkeen liityt johonkin seuraan ja käyt kiertämässä eri kenttiä jäsenkortin alennuksia hyväksikäyttäen. Ensi vuonna hankit sitten vuokrapelioikeuden tai osakkeen hyväksi havaitsemaltasi kentältä ja jatkat golfuraasi. Tämän jälkeen vain taivas on enää rajana….

Juu, kyllä. Tämä oli pelkkää mainosta. Uskalsin sen kirjoittaa listalle kaikkien nettikettien vastaisesti, koska mainostin juuri tämän sivuston tuotetta.

Ne pallot uudesta tilaajasta voi lähettää allekirjoittaneelle. Yhteystiedot saa osoitteesta perusvirhe@city.fi

Lue lisää: Jäsenkortti

Nimetön

Kannattaa tarkistaa samalla kuinka iso ryhmä on kyseessä ja montako tuntia opetusta on. Kävin viime kesänä greencard-kurssin etelä-Savossa lomallani koska samalla hinnalla oli 4 päiväinen kurssi ja tais olla jotain 4-5 tuntia päivässä opetusta.

Sit liityt Puulagolffin etäjäseneksi http://www.puulagolf.com/. Tais olla yhteensä 75 egee liittymis- ja jäsenmaksu.

Sitten käyt Luukissa muutamana maanantaina kaverisi kanssa ja vilautat täältä hankittua korttia(eivät vaadi edes greencardia maanantaisin) laskemassa tasoitusta. Ja lähipeliä harjoittelemassa Paloheinässä (siis jos tuolla Luukissa käynnit eivät ole riittäneet. Paloheinä on kiva lähipeli kenttä).

Itse olen pelannut vasta 1.5 kierosta ja tasoitus on pudonnut 40:een ja tänään menen pelaamaan yhden täyden 18 reikää ja sillä mentaliteetillä menen että putoaa tasoitus 36:en alle. Tuo pistepogey järjestelmä on sellainen, että jos yhtään osaat lyödä varmasti ja lähipeli toimii jotenkuten niin saat tasoituksen aika helposti 36:een.

Niin ja käy rangella lyömässä silloin tällöin. Aika harva on oikeasti niin lahjakas että voi kommentoida ’lahjattomat harjoittelee’ 8). Paloheinä on hyvä paikka käydä rangella kun on kehä ykkösen varrella ja on suht’koht paljon lyöntipaikkoja.

Nimetön

Siis olen käynyt 1.5 kierrosta pelaamassa joista olen jättänyt kortin. 4 kertaa olen käynyt harjoittelemassa muualla mutta niitä kortteja olisi ollut turha jättää kun yli 36 tasoitus ei huonone pistelaskenta säännöistä johtuen.

Ja talvella kävin joka toinen maanantai Malmilla kuplahallissa pitämässä svingiä yllä ja harjoittelemassa lyhyempiä lyöntejä

Huomasin tuon Jan Forsellin mainoksen tuossa oikealla, sitä ehkä kannattaisi harkita? Itse olen käynyt monella prolla ja Forsell on kyllä ihan niitä parhaita, ellei paras.

Jos olet kaverin kanssa menossa niin näyttäisi hänellä olevan juuri sinulle sopiva tarjouskin, 1+1 = 320€, eli 160€ per nenä sis. green card kokeen. Ja ajankohtakin sopii, 4.7. alkaa kurssi.

Tämä ei ollut sitten mainos vaan Chrissen pyytämä suositus…

Lue lisää: Jan Forsell kurssitarjous

Nimetön

Kun on GC:n suorittanut ja liittynyt jonnekin halpaan etäseuraan ja kun käy pelailemassa niitä kierroksia niin mitenkäs ne tuloskortit lähetetään sinne ’omaan’ seuraan sehän kuitenkin sitä tasoitusta ylläpitää ?

Opiskelijalla, kun ei valitettavasti löydy niin paljoa, että pystyisi mitään pelioikeuksia tms. vuokrailemaan, joten paljon parjattu kaukoilu on ainoa vaihtoehto…..ja enemmän ja vähemmän hölmöt kysymykset 😉

tmv

Varmaan on seurakohtaisia eroja, mutta yleensä toimivat kaikki kolme yleisintä tapaa:

– Perinteinen posti. Allekirjoitettu tasoituskortti postiin osoitettuna caddiemasterille.

– Faksi. Allekirjoitettu tasoituskortti faksataan caddiemasterille toimistoon kirjattavaksi.

– Sähköposti. Skannaa alkuperäinen allekirjoitettu tasoituskortti esim. jpg-muotoon ja katso että tiedostokoko pysyy järkevänä (esim. 200-800kt). Muokkaa tarvittaessa oikeaan kokoon. Lähetä sähköpostilla caddiemasterille tiedostoliitteenä ja sisällytä meiliin tarkentavat tiedot varmuuden vuoksi (pvm, kenttä, tii, omat tietosi, jäsennro, pelattu tulos).

Seurasta riippumatta tasoituksen pudottaminen voi tapahtua esim seuraavasti. 1.opettele pelaamaan sen verran, että etenet kohti reikää kohtuullisesti. Triplabogivauhti (eli 54 yli parin/18r) vaatii itseasiassa aloitteluvaiheessa jo varsin hyvää peruspeliä. Siitä 36 händäriin on vielä iso hyppäys. Nopein tapa on harjoitella putteja ja chippejä ja opetella tulemaan ylös bunkkerista ekalla huitaisulla.

pelaa tasoituskierroksia (eli sääntöjen mukaan) merkkarin kanssa. Opettele laskemaan itse bogipisteesi ja pidä tasoituksestasi itse kirjaa. Kun lopulta kierros menee niin, että händäri kolahtaa 36:een tai alle, täyttäkää kortti ja allekirjoitettuna postittakaa se kotiseuraan.

jatko samaan tapaan eli muutama kortti kotiseuraan ja lopuista voi itse pitää juoksevaa kirjanpitoa eli ns Congu-korttia.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #348447 kohteessaGolfin aloittaminen, auttakaa aloittelijaa

Etusivu Foorumit Yleistä Golfin aloittaminen, auttakaa aloittelijaa