-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vuonna 2010 sattui tälle Golfcenterille pieni lipsahdus. Julkaisivat omalla sivullaan menossa olleen Demomailapoiston aikana hinnaston mistä selvisi lähes kaikki golfmailojen hinnat. Alkaen ostohinta, suositushinta,normaali netto ja demomyyntihinta. Myymälässä kerroin tämän tutulle myyjälle, olisittepa nähneet ilmeen! Olin ottanut hinnaston itselleni talteen ja yhä löytyy. Siitä näkyy mitkä huimat katteet näissä golfmailoissa on.
Koko Demomailamyynnin mailojen ostohinta oli 36.872 €, suositushinta 135.282 € ja poistomyynnin hinta 76.427 €. Myyntikate 48,24 %.Laitoit varmaan siihen sisäänostohintaan mukaan ensin alvin päälle ja vertasit sen jälkeen siihen suositushintaan? Mitään suuria katteita ei ole missään urheiluvälineissä. Ei myöskään golfissa.
gripster on toiminut vain Tagissa ja muut liikkeet lähettävät mailat sinne.
Onko sopimus tehty, kun liikkeitä oli yksi ja nyt liikkeitä on useampi.
Ehkä esim. Grippien vaihtoja voi tehdä myyjät, kun myymälässä on hiljaisempaa.
Olisiko gripsterillä ollut rahkeita olla jokaisessa golfcenter&balancen myymälässä.Viime vuonna eräs haaraliikkeen myyjä harmitteli, ettã yhden gripin vaihto olisi kestänyt 3-4 päivää, kun huomioi matkat. Yksi myyjistä vaihtoi ja tuoton sai gripster. Yksittäinen tapaus vuosi sitten
Toivottavasti Gripster löytää toimipisteen Espoosta
Vaikuttaa siltä että golf center on tullut ahneeksi, toivottavasti olen väärässä.
“Viime vuonna eräs haaraliikkeen myyjä harmitteli, ettã yhden gripin vaihto olisi kestänyt 3-4 päivää, kun huomioi matkat. Yksi myyjistä vaihtoi ja tuoton sai gripster.”
Tänä vuonna mailoja ei ole enää siirrelty kustannuspaikkojen välillä, Golfcenterin myyjät ovat tehneet vaihdon mutta kuitin mukaan tuotot menneet gripsterille. Selittänee miksi sopimusta ei ole jatkettu.
No nyt on taas ”tarjouksia”… kyseisen mailan ”vertailuhinta” mainoksen mukaan 849 EUR ja nyt sen saa supertarjouksessa hintaan 359 EUR. Onkohan yhtään mailaa ikinä myyty tuolla hinnalla? Vastaus on aika ilmeinen. Alkaa olla kyllä etiikka kaukana näitten veijareitten mainoksista. https://golfcenter.fi/fi/product/callaway-epic-max-star/132262
Tässä KKV:n ohjeistusta toisesta bisneksestä, jossa ei yhtään tuotetta oltu myyty kyseisellä vertailuhinnalla: ”Sohvakalusteiden markkinoinnissa oli käytetty vertailuhintaa myyntihinnan yhteydessä noin kahden vuoden ajan. Elinkeinonharjoittajan mukaan vertailuhinnat olivat ns. normaaleja hintoja, eli yrityksen hyödykkeestä aikaisemmin perimiä hintoja. Koska elinkeinonharjoittaja ei näyttänyt toteen koskaan perineensä hyödykkeistä mainittua vertailuhintaa, markkinointi oli markkinaoikeuden mukaan kuluttajia harhaanjohtavaa ja siten kuluttajansuojalain 2 luvun 6 §:n vastaista. (MAO:655/09)”
Olin kaverin kanssa simussa kun lyönnissä driverin varsi katkesi. Varsi oli reilun vuoden vanha ja olin varautunut ettei siitä korvata mitään. Menin kuitenkin kysymään..
Nuori mies väitti ettei varsi voi tuosta kohtaa katketa lyönnissä ja mitään ei korvata. Olin siis valehtelija ja huijari. Tuo oli tarpeeton loukkaus. Olisin hyväksynyt ihan muutenkin asian. Yritti sitten myydä uutta vartta mutta sanoin että olen muutenkin ostamassa uutta draiveria, en tosin heiltä. Ei oikein ole järkeä ostaa satasen varsi ja myydä draiveri satasella.
Saan paremapaa palvelua vaikka Clubhouse Golfista. Me emme tarvitse toisiamme, eikä vahinko tietenkään haittaa kumpaakaan. 10 vuoden asiakkuus lähti.Gripsterissä varmaan käyn kun tarvitsen grippien vaihtoa. Jaa mutta se lopettaakin Tagissa.
Mutta ei, en istunut vartta poikki. Kyllä se lyönnissä katkesi.
20.8 kirjoitin: Vanhoja ostoja näkyy omalla tilillä, mutta tämän vuoden ostoista ei ole mitään tietoa?!? Ja kuka uskoo, että saavat ne palautettua tilille…. no, onhan tuokin tapa olla antamatta niitä bonuksia.
No, ei vieläkään ole ainakaan minulla noita ”hävinneitä” pisteitä tilillä.
Ja kyllä, olen kysellyt suoraan GolfCenteriltä (vähän ylimalkaisia noi sähköpostiosoitteet), mutta tuloksetta.
Onko vain minulta ”nyysitty” noi pisteet, vai oliko tuo web-uudistus tapa vähentää pistebonuksia.
Eipä tuolla ole niin suusta väilä, sillä onhan noita muitakin kauppoja olemassa, mutta vähän harmittaa tuokin uudistus GolfCenterin osalta…
Minulle ovat kertoneet jo kesästä alkaen, että tämän vuoden ostojen pistekertymä tulee näkyviin tammikuussa järjestelmäuudistuksen vuoksi. En ole osannut tästä olla huolissaan kun sähköpostiin on aina kilahtanut ostokuitti heti ostohetkellä. Ja toki paperisetkin on tallessa.
Heska: ”grafiittivarren katkeaminen…”
Erilaisten grafiittivarsien pikku ongelmana on ollut niiden herkkyys yllättäville vaurioitumisille. Usein niin että varteen on kohdistunut jokin huomaamaton isku/naarmuuntuminen/tms. joka myöhemmin vartta rasitettaessa johtaa/aiheuttaa katkeamisen.
Tätä ”ulkopuolisen tekijän aiheuttamaa iskuherkkyyttä” lienee saatu joillain keinoilla hieman parannettua. Toisaalta mailanvarret eivät ole olleet muutenkaan ihan yhtä arkoja katkeilemaan kuin esim. perhovavat.Harvemmin näitä grafiittivarsia silti katkeilee. Omalle kohdalle on osunut vain yksi tapaus. Siitäkään huolimatta etten ole koskaan käyttänyt mailoissani mitään suojia, huppuja tai vastaavia. Koen että niiden kanssa ”tuhraaminen” pelikierroksella on tarpeetonta ajanhukkaa.
Hieman sopii ihmetellä myyjän nyrpeää asiakaspalvelua takuuvastuun/-korjauksen osalta. Varret itsessään ei paljoa maksa liikkeelle ja vaihtaminenkin on pikku juttu (toivottavasti tästä ei tarvitse kiistellä). Asiallisesta golf-liikkeestä löytyy tarvittavat työkalut ja osaaminen pieniin välinehuoltoihin.
– toisekseen tällaisen pikku fiksauksen hoitaminen on kaikkein parasta markkinointia Asiakkaille.Miksipä kentillä toimivat prot ei opettelisi gripin vaihtoa… ja mutta niin käykin ainakin Rinkussa. Sehän olisi kätevää. Jättää vaan mailat kierroksen jälkeen ja noutaa seuraavalla kerralla. Ei tarvitse kurvailla mihinkään. Ehkä muillakin kentillä? Oliko Nordcenterissä paja?
”Miksipä kentillä toimivat prot ei opettelisi gripin vaihtoa…”
Sopii varmaan niille kenellä ei ole varauskirjat täynnä. Olisihan se vähintäänkin terapeuttista vaihtelua.
20.8 kirjoitin: Vanhoja ostoja näkyy omalla tilillä, mutta tämän vuoden ostoista ei ole mitään tietoa?!? Ja kuka uskoo, että saavat ne palautettua tilille…. no, onhan tuokin tapa olla antamatta niitä bonuksia.
No, ei vieläkään ole ainakaan minulla noita ”hävinneitä” pisteitä tilillä.
Ja kyllä, olen kysellyt suoraan GolfCenteriltä (vähän ylimalkaisia noi sähköpostiosoitteet), mutta tuloksetta.
Onko vain minulta ”nyysitty” noi pisteet, vai oliko tuo web-uudistus tapa vähentää pistebonuksia.
Eipä tuolla ole niin suusta väilä, sillä onhan noita muitakin kauppoja olemassa, mutta vähän harmittaa tuokin uudistus GolfCenterin osalta…
——————————
Eipä vieläkään ole näkynyt päivityksessä hävinneitä pisteitä, eikä vastauksia sähköposti viesteihini.Toivottavasti Sandel ei ole GolfCenterissä vaikuttava Sandell, ja viestisi ei vastaa millään tavoin GolfCenterin arvoja!
Niin, eihän noilla (ainakin toistaiseksi) hävinneillä VIP-bonus pisteillä miljuunia saada, mutta onhan se nyt kumma, jos mainostetaan bonuspisteitä ja niistä saatuja hyötyjä, mutta sitten ne vain katoaa…
-
JulkaisijaArtikkelit