Aihe: GolfCenter – TAGi - Golfpiste.com

3.12. – 10.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

GolfCenter – TAGi

Etusivu Foorumit Yleistä GolfCenter – TAGi

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 57)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ”Mielenkiintoinen ajatus! Minäkin olen aina ollut utelias, miksi jotkut yritykset käyttävät englanninkielisiä nimiä ei-englanninkielisissä maissa.”

    Eikö vielä kummallisempaa ole, että valtion laitokset nimeävät itsensä englanniksi (tai joksikin muuksi kieleksi, jota en tunne), kuten Traficom, Destia, Finavia, Finpro, Solidium, jne

    Golfcenteristä sentään ymmärtää maallikkokin, mistä kaupasta siinä on kyse

    On näköjään verkkosivut uusittu ja kaikki sekaisin kuin käkikello.

    Tuotekorteille nousee ”hauskoja” esittelytekstejä, esim. yhdestä draiverista todetaan: Monipuolinen lyöntikokemus: Yhdistää raudan tarkkuuden ja hybridin anteeksiantavuuden. Optimointi matalalle ja keskikorkealle lentokaarelle: Suunniteltu erityisesti tuottamaan tarkkoja lyöntejä pitkiltä väyliltä.

    Miesten kenkiä haettaessa nostaa sujuvasti myös naisten malleja hakutuloksiin jne.

    On se ihme että tällä firmalla on varaa tehdä sutta ja sekundaa näissä digihankkeissa… no alennusprosentit on ilmeisesti valitun linjan mukaisia eli -3%. Kannattaa siis ostaa ulkomailta.

    Eilen kävin Etsimässä itselleni sopivia kenkiä. Ei olisi voinut olla yställisempää ja avuliaampaa palvelua. Huippu asisiakas kokemus.

    (Moni suosii ’ulkomailta ostamista’, toivottavasti samat henkilöt ostavat terveyspalvelut myös ulkomailta.)

    Tuo GolfCenter:n web-kauppa ei kyllä ole ihan onnistunut.

    Vanhoja ostoja näkyy omalla tilillä, mutta tämän vuoden ostoista ei ole mitään tietoa?!? Ja kuka uskoo, että saavat ne palautettua tilille…. no, onhan tuokin tapa olla antamatta niitä bonuksia.

    Kokeilin ostaa 3 kpl samaa sarjaa olevia wedgejä. Siinä joutuu melko monta kertaa näpytellä ennen kuin löytää sopivat loft/bounce yhdistelmän, koska ei mistään näe varastosaldoa saman tien.

    Hoitivat Titleistin takuuasian ihan hyvin pari viikkoa sitten, siitä pisteet Tapiolan Golfcenterille.

    Liikkeessä hommat sujuu mutta verkkosivut on ihan paskat ja hinnat nykyään pilvissä kun ei ole kilpailua

    Hinnat ovat nousseet, pitää paikkansa.

    Näin on tapahtunut, vaikka jotkut täällä uskoivat, ettei Golf Skyn kaatuminen vaikuta hintatasoon, koska verkkokauppa pitää hinnat kurissa. Yllättävä näkemys, koska jo Golf Balancen fuusio nosti aikanaan hintatasoa Suomessa ja nyt siis on siirrytty lähes monopoliin. Verkkokauppa on vähän eri laji etenkin golfissa, kun pitäisi päästä hypistelemäänkin tuotteita. Lisäksi virheiden korjaaminen verkkokaupassa on niin työlästä, ettei kaikilla ole siihen aikaa eikä aina taitoakaan.

    TAGIssa ei minusta ole ollut moittimista, palvelu on pelannut ihan hyvin. Verkkokauppa on parempi kuin entinen mutta vähän sekavaa vielä. Entinen oli raivostuttava. Jos haluan jonkun tietyn tavaran ostaa, pitäisi päästä suoraan katsomaan onko sitä varastossa. Ei jaksa kiinnostaa mitä muut ostelevat.

    Minä en käy hypistelemässä kaupassa ja osta ulkomailta. Minusta se on väärin ja tappaa kaupan kokonaan. Saatan silti tilata jotain jos sitä ei Suomessa ole tai jos tarvikkeet on vaan halvempia siten. Ei tosin läheskään aina ole näin.

    Näistä verkkosivuista ihmettelen tapausta nimeltä Ping.

    OK, periaatteessa Ping kai kieltää nettimyynnin, mutta nyt Golf Center on piilottanut koko mailamalliston. Eli jää mielikuva, ettei firma myy Pingiä lainkaan. Tämä ei taatusti ole Pingin tarkoitus.

    Varmasti olisi helppoa estää vain nettitilaaminen jos niin tosiaan on tehtävä, mutta kai mallit, hinnat ja myymäläsaatavuudet voisi näyttää. Ainakin kaikki muut liikkeet ympäri maailman tekevät niin.

    Tilasin parisen viikkoa sitten Dormysta uuden puumailan (Ping) kun kotimaisesta kaupasta se ei ollut mahdollista. Hinta ei sinällään ratkaise. Kymppi tai joskus vaikka muutama kymppi sinne-tänne ei välttämättä ratkaise ostopäätöstä. Kotimaisen kaupan kanssa takuut ja vaihdot/palautukset on aina ihan eri levelillä ja samalla saa tukea kotimaista. Mahdollisuus myös testata mailoja, joka on monelle erittäin tärkeää. Siinä on jo aika paljon sitä kuuluisaa kilpailuvalttia. Mutta jos näyttää siltä, että tavaraa ei ole edes tarjolla, niin en oikein ymmärrä miten kauppa voi tällaisessa tilanteessa saada myyntiä aikaan yhtäkään euroa?

    Joskus ollut rangella samaan aikaan kun on ollut Pingin demotapahtuma, niin heidän edustajansa on haukkunut kovaan ääneen Tapiolan Golfcenterin porukoita, jotain kitkaa heidän välillään kai on. En ihmettelisi vaikka olisi sieltä Golfcenterin takaseinältä kyseinen mailamerkki poistettu kokonaan.

    Tämä Pingin edustaja järjestää kyllä demotapahtumia, mutta jostain syystä mailoihin ei saa koskea, saati kokeilla. Onhan se erikoinen tapa markkinoida golfmailoja, mutta jos menee kaupaksi muutenkin, niin mikäpä siinä…

    Mitäs järkeä tässä nyt sitten on? Eikö demotapahtumat ja muut vastaavat ole sitä varten, että siellä pääsee keppejä hypisteleen ja testaileen vai ostaako jotkut mailoja pelkästään ulkonäön perusteella? Aikaisemminkin jotain vastaavaa kuullut. Voisko joku Pingin tyyppi ottaa tähän kantaa ja perustella mikä homma?

    Ei siinä järkeä olekaan, maahantuonnista vastaava yhtiö tekee tappiota. Miksi sitten edustaja haluaa seistä nokka pystyssä rangeilla kun markkinointi on kielletty, niin tuohon en kyllä tiedä vastausta.

    Uno

    Golfcentterin verkkokauppa on vähintään 10 vuotta kilpailijoita jäljessä.

    Onneksi asun kohtuullisen lähellä, että voin hakea tarvittavat tuotteet kivijalkaliikkeestä.

    Arvaukseni on, että varastotaseita ei ole riittävästi automatisoitu.

    Paljon jää rahavirtoja saamatta.

    Konkurssiin menneen puljun perustaja ja edellinen toimitusjohtaja on finderin mukaan tällä hetkellä erään toisen nimeltä mainitsemattoman golfyhtiön toimitusjohtaja. Ollut tässä tehtävässä 03/24 lähtien. Näkeekö joku tässä kuviossa jotain erikoista? Liekö sattumaa tai ei, mutta ainakaan verkkokauppaa ei ole (vielä?) saatu tehtyä paremmaksi.

    Golabaloo nyt menossa…

    CALLAWAY CHROME TOUR TRIPLE TRACK 4DZ = siis 4 tusinaa, (tosin paketissa lukee ilmainen tusina sisältyy), hinta alennuksessa 192 euroa eli tusina 48 euroa.

    CALLAWAY CHROME TOUR yksittäinen paketti alennuksessa 44,90 euroa. Eli kun ostaa 4 tusinaa 179,60 euroa.

    Mitä en ymmärrä? Sitten ymmärrän jos ensimmäiseen pakettiin tulee vielä tuon 4 tusinan lisäksi tuo ilmainen tusina, mutta ei kyllä käy ilmoituksesta ilmi.

    Suurimmaksi osaksi Golbaloot, ystävanmyynnit, Hullut päivät yms. on ihan fuulaa. Maahantuojat tyhjentävöät omia mallikappaleitaan ja käteen jääneitä vanhoja tuotteita, ja toki myydöän kaikkea todella pohjahintaan. Tsekkasin tarjoukset, ”VIP” asiakkaana keskiviikkona etukäteen, koska tarvitsen uuden bägin. Hyvä löytyi ja yritin ostaa, mutta tyhjää näytti jo keksiviikkona, ennen koko tapahtuman alkamista. Miksi pitää laittaa katalogiin tuotteita jos ei löydy edes lähtökohtaisesti.. Tilasin saman bägin, pikkasen halvempaan hintaan netistä, Saksasta.

    Nyt on JJ:n toiveita näköjään kuunneltu: iso mainos etusivulla ”Ping mailat vihdoin myynnissä Golf Centerin verkkokaupassa”

    Aikamoista edelläkävijyyttä 🤣🤣🤣

    Kukas tuolla TAGissa jatkossa huoltaa mailoja, kun Gripterin toiminta siellä päättyy ? Tätä en kyllä pidä minään edistyksenä.

    “Kukas tuolla TAGissa jatkossa huoltaa mailoja, kun Gripterin toiminta siellä päättyy ? Tätä en kyllä pidä minään edistyksenä.”

    Eivät saaneet enää uutta vuokrasopimusta, luulen että Golfcenter ottaa huoltotoiminnan myymälöissä itselleen. Se on erittäin tuottavaa toimintaa, Kiinassa valmistettujen kumigrippien vaihdossa kun on katteet kohdallaan. Jokainen jolla on oikeat välineet osaa vaihtaa gripit mailoihin, ei ole mitään rakettitiedettä.

    Tottakai alessa myydään jämäkappaleita. Ei siinä mitään uutta ole.

    Uusi nettikauppa on paljon parempi kuin entinen. Ihan käytettävissä. En tiedä mikä hintoja on nostanut mutta monopoli ei koskaan ole hyväksi.

    Jokainen osaa ja pystyy vaihtamaan gripit eikä vaadi edes ihme välineitä. Itse kuitenkin maksan mielelläni sen 2-3e vaihdosta kun ei tarvitse itse käyttää aikaa ja sotkea paikkoja liuottimilla. Me golffarit olemme kyllä tarkkoja joistakin lajin marginaalisesta kustannuksista. Toki tämä välineiden rakentelu on joillekin harrastus ja ei ollenkaan huono auttaa lisäämään ymmärrystä mikä vaikuttaa mihinkin.

    Harmi. Taas yksi syy vähemmän käydä TAGissa. Saastamoisen Mika on kyllä ollut tosi ammattilainen ja mukava kaveri muutenkin. Vuosia tullut käytettyä mailat hänellä huollossa. Onneksi tavoittaa PK-seudulla jatkossakin Planmecalta: https://www.gripster.fi/

    “Itse kuitenkin maksan mielelläni sen 2-3e vaihdosta kun ei tarvitse itse käyttää aikaa ja sotkea paikkoja liuottimilla.”

    Toki noin, mutta sen katteen huollossa tekevät itse gripeillä, jotka valmistetaan kaikki Kiinassa. Sisäänostohinta on pari euroa ja ulosmyyntihinta parikymmentä euroa. Siihen vaihtotyö päälle. Setin mailoja kun vaihdattaa niin asiakas maksaa helposti useita satoja euroja. Golfcenter saa tuosta huoltotoiminnan haltuunotosta vuosittaisen puolen miljoonan euron liikevaihdon, jopa enemmän.

    Näyttää muuten kyseisen konsernin liikevaihto olevan noin 13 miljoonaa euroa ja tekee positiivista tulosta. Vielä kun tehostaisivat lopettamalla yhden liikkeen Vantaalta ja toisen Espoosta, niin alkaisi olla myyntikunnossa. Kivijalkaliikkeitä ei pääkaupunkiseudulla tarvita noin montaa, eivät ole kuin ylimääräisiä kustannuspaikkoja.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 57)
Vastaa aiheeseen: GolfCenter – TAGi

Etusivu Foorumit Yleistä GolfCenter – TAGi