16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

Golfautot

Etusivu Foorumit Välineet Golfautot

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Uusimmassa Tekniikanmaailmassa oli golfauto -vertailu. Kehtaako sitä lähteä kentälle alle 10 000 autolla vai pitääkö ostaa markkinoiden paras, n. 20 000 e lisävarusteineen. Lisävarusteisiin kuuluu mm. kylmälokero eli saa pidettyä kaljat kylminä koko kierroksen ajan. Onko jollain kokemusta miten paljon olutta mahtuu lokeroon tai miten nopeasti lämpimät juomat saa kylmäksi.

    Fantti kirjoitti: (13.4.2011 15:45:41)
    Onko jollain kokemusta miten paljon olutta mahtuu lokeroon tai miten nopeasti lämpimät juomat saa kylmäksi.

    Eikö Tekniikan Maailma muka näitä testannut vai etkö lukenut testiä tarkkaan?

    Kannattaa ostaa sellainen jolla voi ajaa myös matkat kentälle ja takaisin. Tietysti kaljan kanssa pitää olla varovainen, niin kentällä kuin tielläkin. Kuinkas se menikään niiden promillerajojen kanssa golfauton ohjaimissa?

    Eikös ne rajat ole samat kuin tavallisessa tieliikenteessäkin.

    Einari kirjoitti: (13.4.2011 16:22:18)
    Eikös ne rajat ole samat kuin tavallisessa tieliikenteessäkin.

    Niin kait siellä kentälläkin?

    Fantti kirjoitti: (13.4.2011 15:45:41)
    Uusimmassa Tekniikanmaailmassa oli golfauto -vertailu. Kehtaako sitä lähteä kentälle alle 10 000 autolla vai pitääkö ostaa markkinoiden paras, n. 20 000 e lisävarusteineen. Lisävarusteisiin kuuluu mm. kylmälokero eli saa pidettyä kaljat kylminä koko kierroksen ajan. Onko jollain kokemusta miten paljon olutta mahtuu lokeroon tai miten nopeasti lämpimät juomat saa kylmäksi.

    Itse en kehtaa lähteä kentälle millään autolla, tervejalkainen kun olen. Mielestäni laji muuttuu biljardiksi siinä vaiheessa, lajia halveksimatta. Poikkeuksellsen kuuma ilma, lihas- yms. kivut tai sairaalloiset korkeuserot ovat lieventäviä asianhaaroja.
    Jos vaikka olohuoneessa ajaisit ympyrää esim. mopolla päissäsi, saat kiinni jäädessäsi rattijuoppoustuomion.

    Aika mielenkiintoinen juttu kun golfauton kylmäkotelosta päästään jo parilla viestillä rattijuopumukseen. Holhousmentaliteetti on kyllä varsin syvällä tässä kansassa.

    No täytyy tunnustaa, etten artikkelia ehtinyt kunnolla lukea, silmäilin vain. Enemmän ihmettelen vertailun tarvetta. Osaltaan TM:n artikkeli antaa maalikoille kuvan, että golffarit tarvitsevat vähintään 7-8000 e maksavia golfautoja ja parasta saa 20 000 eurolla. Pisteissä ei toki ollut suurta eroa, mutta pitäähän se jääkaappi olla golfautossa.

    Ne rajat on muuten golfkentillä ihan samat kuin liikenteessä, kun moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ollaan liikenteessä. Ruoleikkurilla huristelusta maistissa omalla pihalla on annettu kuulemma jonkin tuomio, naapureilla tais olla kinaa ja toinen soitti poliisin paikalle. …Mutta minulle golfkentän _omistajalle_ oluen voimalla ajelu golfkentällä on sallittua, onhan minulla osakkeiden lisäksi 20 ke golfauto … :-).

    Jaa että oluen voimalla? Mää kyllä olen pannut uuden ysivitosen pannaan mutta tuo kuullostaa jo pyhäinhäväistykseltä. Häpeäisit!!1

    kebax kirjoitti: (13.4.2011 17:46:15)
    Aika mielenkiintoinen juttu kun golfauton kylmäkotelosta päästään jo parilla viestillä rattijuopumukseen. Holhousmentaliteetti on kyllä varsin syvällä tässä kansassa.

    Tuskin tuo Fantti mainitsemaansa olutta huvin vuoksi mukanaan kuljettelee. Vaikka kukapa tietää.
    Mutta että golfautoista, fy fan.

    JuKo kirjoitti: (13.4.2011 17:58:07)
    Tuskin tuo Fantti mainitsemaansa olutta huvin vuoksi mukanaan kuljettelee.

    Aivan. Assosiaatioketju on valmis:
    auton kylmälokero->huurteinen->rattijuopumus

    toimiiha se kuten tämäkin päätelmä:
    bägi golfautossa->draiveri->slaissi

    Nyt kannattaa tästä soittaa vaikka Räsäsen Päiville ja ehdottaa että teknarit vedetään pois markkinoilta isomman katastrofin välttämiseksi.

    Fantti kirjoitti: (13.4.2011 15:45:41)
    Uusimmassa Tekniikanmaailmassa oli golfauto -vertailu. Kehtaako sitä lähteä kentälle alle 10 000 autolla vai pitääkö ostaa markkinoiden paras, n. 20 000 e lisävarusteineen. Lisävarusteisiin kuuluu mm. kylmälokero eli saa pidettyä kaljat kylminä koko kierroksen ajan. Onko jollain kokemusta miten paljon olutta mahtuu lokeroon tai miten nopeasti lämpimät juomat saa kylmäksi.

    Ihan hyvä testi, enkä minäkään ole googlaamalla löytänyt maailmalta vastaavaa. Erityisen mielenkiintoinen se oli juuri nyt, kun suomalaisvalmisteinen Garia haastaa markkinaa.

    TM:ssä ei ehkä olla golffareita, kun käyttötarkoitusta ei pohdittu yhtään laajemmin. Suomessa golfauto on monessa tapauksessa kulkuvälinen loma-asunnon ja kentän välillä, vaikka pelattaisiinkin kävellen. Samoin golfauto on erinomainen monessa erityistilanteessa, kuten ystäväperheelläni, jolla nilkkavamman vuoksi 10 km kävely ei onnistunut, mutta golf autolla kyllä. Samoin monelle ikääntyneelle golfauto on ainoa tapa jatkaa pelaamista.

    Nuo puheet 10-20 k€ hinnasta taitavat olla kateellisten jorinoita. Käytetyn golfauton saa alle 3 k€:lla ja vuokrahinta on tasoa 35 €/kierros (17,50 €/pelaaja), mikä on aika vähän verrattuna greenfeen hintaan. Golfauto on ihan ok, vaikka itse pelaankin mieluummin kantaen, niin kauan kun kunto kestää … mutta sen jälkeen toivon mukaan vaikka golfautolla.

    On se erikoista, että tiellä ajettavaan golfautoon vaaditaan turvavyöt ja kaikki, vaikka sillä tuskin pääsee kovempaa kuin 25 km/h. Polkupyörällä, mopolla ja moottoripyörällä saa kuitenkin ajaa, vaikka niillä kaikilla pääsee kovempaa ja ne ovat äkkitilanteissa golfautoa paljon turvattomampia. Näissä vehkeissähän ei turvavöitä ole, vaikka tyynyjä jo moottoripyöriin kokeillaankin.

    Golfauto on normaalikuntoiselle ihmiselle täysin tarpeeton ja vie lajista kaiken liikunnasta saatavan hyödyn, en siis sellaista käytä kuin pakkotilanteessa. On myönnettävä, että kerran kävi kyllä niin viime kesänä kaikkein kuumimpana (+33) päivänä kun pelikumppani ei muuten olisi lähtenyt mukaan ja jo maksetut gf:t olisivat jääneet käyttämättä, samoin kuin varattu aika. Ei auttanut muu kuin käydä hakemassa auto käyttöön. Samanikäisillä toisilla pelikumppaneilla näytti kyllä olevan suhteellisen kuumat oltavat tuolla vuoristokentällä ilman autoa.

    kebax kirjoitti: (13.4.2011 17:46:15)
    Aika mielenkiintoinen juttu kun golfauton kylmäkotelosta päästään jo parilla viestillä rattijuopumukseen. Holhousmentaliteetti on kyllä varsin syvällä tässä kansassa.

    Ja ihan syystä. Esimerkiksi Tahkolla ajellaan yleisesti golfautoilla pitkin raittiä päihtyneenä. Toinen ongelma on se, että autoja annetaan alaikäisille ja ihan yleiseen liikenteeseen.

    Husqvarna kirjoitti: (13.4.2011 20:12:56)

    kebax kirjoitti: (13.4.2011 17:46:15)
    Aika mielenkiintoinen juttu kun golfauton kylmäkotelosta päästään jo parilla viestillä rattijuopumukseen. Holhousmentaliteetti on kyllä varsin syvällä tässä kansassa.

    Ja ihan syystä. Esimerkiksi Tahkolla ajellaan yleisesti golfautoilla pitkin raittiä päihtyneenä. Toinen ongelma on se, että autoja annetaan alaikäisille ja ihan yleiseen liikenteeseen.

    Tähän ei poliisi valitettavasti puutu. Olen jo joskus aikaisemmin kertonut, että kotiklubini poliisin palveluksessa olevat jäsenet eivät millään tavoin puutu tai noteeraa tuota rattijuopumusta, vaikka näkevät sitä keskikesällä päivittäin. Voishan sitä edes törkeimmissä tapauksissa kutsua virkaveljet pillihommiin.

    Testissä olleiden autojen vertailuhinnat olivat 6490, 7500, 8600 ja 19575. Toki viimeisempään sisältyy mm. jääkaappi lisävarusteena (614€!) ja lämmitetty tuulilasi? Edullisinta kärryä saa kolme siihen hintaan mitä kalleinta yhden. Missään vertailun kärryssä ei ole lukittavaa lokeroa.

    En yhtään ihmettele, jos jossain resortissa huristetaan kärryillä miten sattuu ja jopa päihtyneenä. Auton hankinnassa resorttiin voisi olla jotain järkeä: Autoa voi säilyttää tallissa, jollei puututa voi huristella pöyräteillä, ei tartte edes parkkipaikalta kävellä klubilla, junioreja ei tarvitse kuskata, kynnys muutaman ottoon klubilla / aamulla ajoon vähenee. No kerta se on esimmäinenkin, kun asiaan puututaan.

    Onhan se hienoa, että Uudessakaupungissa valmistetaan golfautoja. Perusteita golfauton, etenkin 3 kertaa kalliimman ostoo, joutuu hakemalla hakemaan. Halvimmankin auton hinnalla pelaa 185 kierrosta, a 35 e, laina autolla. Kallimman kohdalla kierrosluku on 560.

    Tuo jääkaapin toimintapa oikeasti kiinnostaa. Onko kyseessä perinteinen autojääkaappi, jolla lämpötilaan saa tiputettua 10-20 astetta ja oluen saaminen kylmäksi kestää tosi kauan vai onko mukana kompura, siis oikea jääkaappi.

    Fantti kirjoitti: (13.4.2011 21:00:30)
    Onhan se hienoa, että Uudessakaupungissa valmistetaan golfautoja. Perusteita golfauton, etenkin 3 kertaa kalliimman ostoo, joutuu hakemalla hakemaan. Halvimmankin auton hinnalla pelaa 185 kierrosta, a 35 e, laina autolla. Kallimman kohdalla kierrosluku on 560.
    i.

    ei kukaan osta Gariaa järkisyillä tai laskemalla kierroshintoja. Garia ostetaan, että muut olis kateellisia. Ihan samasta syystä kuin Ferrari tai Luisvuitton-laukku

    Olis edes Garia testin nopein, mutta ei. Halvemmat antoivat myös paremman suojan sadetta vastaan. Kateelliseksi vois saada esim. lämmitetyillä penkeillä ja ratilla, ilmastoinnilla, gps:llä, hyvällä suojalla sadetta ja viimaa vastaan. Ja tietenkin pitää kulkea kovempaa kuin, jollei muuten rajoittimen sokka pitää saada helposti pois.

    No ei pidä suomalaisena valittaa, jos tuplasti – kolme kertaa kalliimpi menee kaupaksi, onhan siinä halvempiin nähden kylmälokero.

    Ikävä kyllä, EU-alueella saa ajaa golfautoa päihtyneenä golfkentällä. Siitä on pitänyt huolen Etelä-Euroopan valtiot. Teiden ylitys tai parkkipaikalle meno ei ole sallittua. Vakuutukset eivät vastaat toilailuista.
    Tälle kesälle on uutta, että jotkut (ehkä kaikki) kentät vaativat pelaajien omille golfautoille vakuutuksen (mopovakuutus ehkä) jotta vahinkotilanteissa (siis selvin päin) löytyy korvaaja. Vakuutusyhtiöt ovat aikaisemminkin antaneet vakuutuksen, sekä liikenne-, että kaskovakuutuksen ihan golfauto nimikkeellä. Kilpeä ei kuitenkaan ole saaneet kuin tieliikennehyväksytyt golfautot. Joku voisi valaista asiaa tarkemmin, jos tietoa on.

    kebax kirjoitti: (13.4.2011 18:03:14)

    JuKo kirjoitti: (13.4.2011 17:58:07)
    Tuskin tuo Fantti mainitsemaansa olutta huvin vuoksi mukanaan kuljettelee.

    Aivan. Assosiaatioketju on valmis:
    auton kylmälokero->huurteinen->rattijuopumus

    Kai siellä kylmälokerossa voi jäähdytellä muutakin kuin olutta?
    Siis, ihan vaan tavan kokikset ja muutkin juomat.

    Kaikki kun eivät halua sekoittaa päätään etanoli-liuottimella niissä elämän mukavissa hetkissä joita ystävien kanssa golfkentällä vietetään. Sama koskee esimerkiksi äärimmäistä keskittymistä vaativia ammuntakisoja tai kesän aamuisia onkireissuja ja syksyn kuulaissa maisemissa tehtyjä metsästysretkiä jne. Hetki ja nautinto on täydellistä myös ilman alkoholia.

    Ja, onhan sille huurteisellekin omat hetkensä, terassilla pelin jälkeen tai saunalla jne.

    Metkaa miten jotkut aina johdattaa ajatuksiaan alkoholiin. Ehkä se johtuu jostain geenistä?

    Chip Greenside kirjoitti: (13.4.2011 19:45:13)
    Golfauto on normaalikuntoiselle ihmiselle täysin tarpeeton ja vie lajista kaiken liikunnasta saatavan hyödyn, en siis sellaista käytä kuin pakkotilanteessa.

    Tässä asiassa olen Chipin kanssa jyrkästi samaa mieltä. Olennainen osa golfiahan on sen liikunnallinen aspekti, joten vaikea ymmärtää miksi normaalissa kunnossa olevat ihmiset lähtevät harrastamaan liikuntaa ja ulkoilua golfkentälle auton kanssa. Ainoan ymmärrettävän poikkeuksen muodostavat yli 30 asteen menevät lämpötilat.

    Valitettavasti mm. USA:ssa golfauton käyttö on monella kentällä pakoillista, mutta se tekeekin USA:n harrastelijagolfista jossain määrin kokonaan toisen lajin.

    MREX kirjoitti: (13.4.2011 23:33:13)
    Ikävä kyllä, EU-alueella saa ajaa golfautoa päihtyneenä golfkentällä. Siitä on pitänyt huolen Etelä-Euroopan valtiot. Teiden ylitys tai parkkipaikalle meno ei ole sallittua. Vakuutukset eivät vastaat toilailuista.

    Tätä epäilen vahvasti. Eikös jossain korkeimmassa oikeudessa väännetty peistä syylistyikö humalainen kävelyvauhtia kulkevan invavehkeen kuljetta juopuneena moottorivehkeen kuljettamiseen.Golfauto kulkee huomattavasti kovempaa kuin kävelyvauhti. Moottorikäyttöisiin vehkeisiin pätee maalla samat rajat, oli kyse suljetusta tai yleisestä alueesta. Nauttineena ei ole lupa ajaa.

    Fantti kirjoitti: (14.4.2011 9:46:29)

    MREX kirjoitti: (13.4.2011 23:33:13)
    Ikävä kyllä, EU-alueella saa ajaa golfautoa päihtyneenä golfkentällä. Siitä on pitänyt huolen Etelä-Euroopan valtiot. Teiden ylitys tai parkkipaikalle meno ei ole sallittua. Vakuutukset eivät vastaat toilailuista.

    Tätä epäilen vahvasti. Eikös jossain korkeimmassa oikeudessa väännetty peistä syylistyikö humalainen kävelyvauhtia kulkevan invavehkeen kuljetta juopuneena moottorivehkeen kuljettamiseen.Golfauto kulkee huomattavasti kovempaa kuin kävelyvauhti. Moottorikäyttöisiin vehkeisiin pätee maalla samat rajat, oli kyse suljetusta tai yleisestä alueesta. Nauttineena ei ole lupa ajaa.

    Kyseessä on Espanjan ja Portugalin halu suojella turismia sillä, ettei golfareita vainottaisi juopottelusta ja näin turismi menettäisi asiakkaita. Tiedän että kuulostaa tyhmältä ja onkin sitä, mutta kun se on ollut heidän veettonsa aikanaan.

    TeeUrpo kirjoitti: (14.4.2011 13:18:14)

    Fantti kirjoitti: (14.4.2011 9:46:29)

    MREX kirjoitti: (13.4.2011 23:33:13)
    Ikävä kyllä, EU-alueella saa ajaa golfautoa päihtyneenä golfkentällä. Siitä on pitänyt huolen Etelä-Euroopan valtiot. Teiden ylitys tai parkkipaikalle meno ei ole sallittua. Vakuutukset eivät vastaat toilailuista.

    Tätä epäilen vahvasti. Eikös jossain korkeimmassa oikeudessa väännetty peistä syylistyikö humalainen kävelyvauhtia kulkevan invavehkeen kuljetta juopuneena moottorivehkeen kuljettamiseen.Golfauto kulkee huomattavasti kovempaa kuin kävelyvauhti. Moottorikäyttöisiin vehkeisiin pätee maalla samat rajat, oli kyse suljetusta tai yleisestä alueesta. Nauttineena ei ole lupa ajaa.

    Kyseessä on Espanjan ja Portugalin halu suojella turismia sillä, ettei golfareita vainottaisi juopottelusta ja näin turismi menettäisi asiakkaita. Tiedän että kuulostaa tyhmältä ja onkin sitä, mutta kun se on ollut heidän veettonsa aikanaan.

    Niin, tai kuinkahan suuria yhteiskunnallisia ongelmia golfautolla kulkemiseen ja alkoholin käyttöön siinä yhteydessä todella liittyy?

    Ainakin omalta kohdalta palloon osuminen on riittävän vaikeaa jo selvin päin. Ei oikein synny järkeen käypää tarvetta ryyppäämiseen kentällä, pelasipa sitten kävellen tai autolla. Se on eri asia kierroksen jälkeen kun klubilla juhlitaan jonkin tapahtuman yhteydessä.

    Jos nyt pitäisi veikata niin paljon todennäköisemmin potentiaalisen ’rattijuopon’ tapaisi ajettavan ruohonleikkurin ohjaimista kuin golfauton ratista. Tästä voisi johtaa senkin että kylmälokerolla voisi olla jopa enemmän käyttöä leikkurin varusteena kuin golfautossa.

    Mutta sen myötä kun nopeuskamerat ja automaattinen valvonta lisääntyvät kaikkien teiden varsilla, jäänee poliisiviranomaisille paremmin aikaa kohdistaa valvontaiskujaan kansakunnan todellisiin liikenneturvallisuuden ongelmapesäkkeisin, golfkentille ja kotipihojen nurmikoille.

    puttarijari-._/ kirjoitti: (14.4.2011 14:14:14)
    … Ei oikein synny järkeen käypää tarvetta ryyppäämiseen kentällä, pelasipa sitten kävellen tai autolla. …

    Eihän tässä nyt järkeä käytetä vaan seuraavaa päätelmää:
    kylmälaukku + olut = humala

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 44)
Vastaa aiheeseen: Golfautot

Etusivu Foorumit Välineet Golfautot