14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][18]
KilpailuaSuomalaista

Golf seuranta ohjelma

Etusivu Foorumit Yleistä Golf seuranta ohjelma

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 226)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL kirjoitti: (4.7.2012 23:30:10)
    No jos ei elämässä muuta sisältöä ole, niin voi vuonna 2038 lukea mitä Herkko kirjoitti Jarkolle Jarkon Pyhän Laurin kierroksella heinäkuun kuudentena vuonna 2012…

    Hei, ihan oikeasti…! Eikö mitään järkevämpää ohjelmointityötä enää löydy???

    Kylläpä oli omituinen kommentti.

    Meinaatko että jos haluaa toisten kanssa tavalla tai toisella kommunikoida, ei elämässä silloin ole muuta sisältöä? Tai että kaikki mitä teet, on niin järkevää että järkevämpää ei enää ole? Hehehehe…

    Kyllä tuossa käyttöliittymässä on vielä kehitettävää.

    Ainakin itseäni häiritsee pieni teksti, että en kentällä sitä näe ilman laseja. Esim, väylän tiedot siellä ylhäällä ovat aikas pientä printtiä. Ja myös kun aloitan peliä, niin aikas tuskaa ilman laseja tehdä alkuasetukset. Tosin ei Gamebookkikaan tässä asiassa paljon edellä ole mutta pikkuisen on.

    Jotenkin haluaisin näppäillä ensin väylän tuloksen ja sen jälkeen muut mahdolliset tiedot vasta.

    Käytettävyys ei ole vielä sitä luokkaa mitä Gamebookilla on ja myös ulkonäkö ei ainakaan minun silmääni ole niin messevä.

    Myös kun kenttää valitsen ja alna kirjoittamaan kotikenttääni, niin pääsen kirjoituksessani niinkin pitkälle kuin ’No’ ja siinä vaiheessa listalle ilmaantuu kaikki kentät jotka alkavat sanoilla No. Olisi hyvä jos saisi kirjoittaa loppuun ’Nokia’ ja siinä vaiheessa kun painaisi etsi, niin Nokia alkuiset kentät ilmestyisivät.

    KISS

    Pistetään oma lusikka myös tähän soppaan, kun kerran kysytään.

    Kommentointi ois kyllä jees. Tekstarilla on nyt tullut noita juttuja kommentoitua, joten ehkä tolle olisi käyttöä. Tyyliin voisi lähettää kommentin yhdelle pelaajalle tai kaikille pelissä mukana oleville.

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Kyllä tuossa käyttöliittymässä on vielä kehitettävää.

    Ainakin itseäni häiritsee pieni teksti, että en kentällä sitä näe ilman laseja. Esim, väylän tiedot siellä ylhäällä ovat aikas pientä printtiä. Ja myös kun aloitan peliä, niin aikas tuskaa ilman laseja tehdä alkuasetukset. Tosin ei Gamebookkikaan tässä asiassa paljon edellä ole mutta pikkuisen on.

    Tää on kyllä varmaan aika hankala ongelma, kun tuota tilaa on puhelimen näytöllä rajatusti. Itse en koe tätä ongelmana, mutta voin hyvin kuvitella että huonolla näöllä homma on vaikeata

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Käytettävyys ei ole vielä sitä luokkaa mitä Gamebookilla on ja myös ulkonäkö ei ainakaan minun silmääni ole niin messevä.

    Nää taitaa olla aika pitkälti mielipidejuttuja. Mun mielestä nimittäin käytettävyys on parempi kuin Gamebookissaja ulkonäöllä ei ole mitään väliä.

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Myös kun kenttää valitsen ja alna kirjoittamaan kotikenttääni, niin pääsen kirjoituksessani niinkin pitkälle kuin ’No’ ja siinä vaiheessa listalle ilmaantuu kaikki kentät jotka alkavat sanoilla No. Olisi hyvä jos saisi kirjoittaa loppuun ’Nokia’ ja siinä vaiheessa kun painaisi etsi, niin Nokia alkuiset kentät ilmestyisivät.

    Jännä juttu. Mulla ei ole mitään ongelmia tässä kohtaa.

    Yksi juttu mitä itse kaipaisin softaan lisää on kierrosstatistiikka. Eli vois rundin aikana/lopussa katsoa miten rundi on tilastojen valossa mennyt. Merkkaan kummiskin aina kaikki mahdolliset statsti rundilta, niin olisi kiva nähdä jo mobiilissa miten paljon esim GIRrejä on tullut. Tämän ja monirundi kilpailun kun saisi, niin mulla olisi kaikki tarvittava käytössä.

    Kiitoksia kaikille kommenteista. Hyviä kehitysideoita jälleen kerran.

    Pieni tekstikoko on tosiaan haaste. Kuten täälläkin jo mainittiin, puhelimen näyttö on kooltaan aika rajallinen. Pyrimme tähän haasteeseen kuitenkin vastaamaan ja alustavat ajatukset miten asia hoidetaan on jo kehitystiimin kesken vaihdettu.

    Kommentointi on todella pyydetty ominaisuus ja tämä kyllä jo voidaan luvata tulevan. Kehitystyö tämän suhteen on jo käynnissä. Samoin pyydetty kierros statistiikkojen lisääminen mobiilin on kehitystyön alla.

    Nämä muutokset tulevat myöhemmin kesällä/syksyn alussa. Seuraava versio joka julkaistaan ensi viikonloppuna/viikon alussa pitää sisällää ’tournament’ osion. Tämä on siis se paljon pyydetty mahdollisuus pelata useamman rundin kilpailuja. Tähän versioon myös tarkastamme tuon ongelman kentän syötössä. Voi olla että aika koska haku lähtee käyntiin viimeisen oletetun kirjaimen jälkeen on liian lyhyt. Tämä korustuu varsinkin jos joutuu hieman hakemaan kirjaimia esim. huonon näön takia.

    Terveisin,
    Golfarena.com

    aritko kirjoitti: (5.7.2012 9:50:02)

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Myös kun kenttää valitsen ja alna kirjoittamaan kotikenttääni, niin pääsen kirjoituksessani niinkin pitkälle kuin ’No’ ja siinä vaiheessa listalle ilmaantuu kaikki kentät jotka alkavat sanoilla No. Olisi hyvä jos saisi kirjoittaa loppuun ’Nokia’ ja siinä vaiheessa kun painaisi etsi, niin Nokia alkuiset kentät ilmestyisivät.

    Jännä juttu. Mulla ei ole mitään ongelmia tässä kohtaa.

    Saattaa olla iPhonen 4 ominausuus tämä. Tiedä sitten.

    aritko kirjoitti: (5.7.2012 9:50:02)

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Käytettävyys ei ole vielä sitä luokkaa mitä Gamebookilla on ja myös ulkonäkö ei ainakaan minun silmääni ole niin messevä.

    Nää taitaa olla aika pitkälti mielipidejuttuja. Mun mielestä nimittäin käytettävyys on parempi kuin Gamebookissaja ulkonäöllä ei ole mitään väliä.

    Tähän piti vielä tarkkenusta laittaa.
    Eli kun nyt alan pelaamaan, niin oletuksena on 1 väylä (ok juttu) ja kun klikkaan sitä, niin pääsen syöttämään ykkösen asiat puhelimeen. Tämän jälkeen kun syöttö ok, niin voisi kelata automatic seuraavalle reiälle eikä tarvitsi itse sitä sinne kelata (vertaa Gamebook). Mutta toki tuokin on makuasia.

    Ja kyllähän siellä tilaa on tekstille, nimittäin juuri sille väylän tiedolle mikä on siinä yläpuolella nyt tosi pienellä. Ainakin minulla tyhjää täynnä alaosa mihin mahtuisi mainiosti väylän numero, HCP, par-luku sekä metrimäärä. Tähän tieto menisi sitten piiloon kun alkaa tuloksia syöttämään.

    Mutta eiköhän tuo tule tulevaisuudessa paranemaan huomattavasti.

    p.s. ja kuten sanoit, makuasioita. Omasta mielestä ulkonäkö on myös varteenotettava kriteeri kun aletaan tälläisiä järjestelmiä tekemään. Kunhan siinä ei mopo läjhde käsistä niin, että muut asiat unohtuvat.

    Jep, samoilla linjoilla. Kyllä ulkonäkö ja käytettävyys ovat todella tärkeitä asioita nimenomaan mobiililaitteille tehdyissä sovelluksissa. Tämän ensimmäisen version avulla olemme saaneet paljon palautetta käytettävyydestä jne sekä tietenkin itsekin huomanneet asioita, joissa olisi kehitettävää. Joten eiköhän nämä asiat tässä kehity pikkuhiljaa.

    Ja toivottavasti mopo ei lähde meitä käsistä 😉 mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin ohjelmat jotka ovat hitaita käyttää ulkonäön kikkailujen takia..

    Kiitoksia jälleen palautteesta!

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 11:16:19)

    aritko kirjoitti: (5.7.2012 9:50:02)

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Myös kun kenttää valitsen ja alna kirjoittamaan kotikenttääni, niin pääsen kirjoituksessani niinkin pitkälle kuin ’No’ ja siinä vaiheessa listalle ilmaantuu kaikki kentät jotka alkavat sanoilla No. Olisi hyvä jos saisi kirjoittaa loppuun ’Nokia’ ja siinä vaiheessa kun painaisi etsi, niin Nokia alkuiset kentät ilmestyisivät.

    Jännä juttu. Mulla ei ole mitään ongelmia tässä kohtaa.

    Saattaa olla iPhonen 4 ominausuus tämä. Tiedä sitten.

    Tähän tuntuu vaikuttavan kännykkäverkon kuuluvuus tms myös.

    Kokeile kirjoittaa Kartano, josko se löytäisi vähemmän.

    Pari kommenttia ja kehitysehdotusta:

    CBA-kompensaation lisääminen kisakierroksille tekisi tasoituksen muuttumisen realistisemmaksi.

    Kentän nimen kirjoittamisesta valintaruutuun… Jos sattuu valitsemaan ekalla kerralla väärän kentän ja sitten palaa sillä sovelluksen nuolella takaisin siihen valintaruutuun. Softa puskee väkipakolla sen ’Course name’ tekstin siihen ja jos koettaa kirjoittaa sen kentän nimen uudestaan niin se menee siihen ’course name’ tekstin peesiin, vaikka sen koettaa kuinka pyyhkiä tyhjäksi. Jos palaa takaisin nuolella alkuun asti niin sitten toimii ihan normaalisti. Näin siis Lumialla käytettynä.

    Q8 kirjoitti: (8.7.2012 10:03:52)

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 11:16:19)

    aritko kirjoitti: (5.7.2012 9:50:02)

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Myös kun kenttää valitsen ja alna kirjoittamaan kotikenttääni, niin pääsen kirjoituksessani niinkin pitkälle kuin ’No’ ja siinä vaiheessa listalle ilmaantuu kaikki kentät jotka alkavat sanoilla No. Olisi hyvä jos saisi kirjoittaa loppuun ’Nokia’ ja siinä vaiheessa kun painaisi etsi, niin Nokia alkuiset kentät ilmestyisivät.

    Jännä juttu. Mulla ei ole mitään ongelmia tässä kohtaa.

    Saattaa olla iPhonen 4 ominausuus tämä. Tiedä sitten.

    Tähän tuntuu vaikuttavan kännykkäverkon kuuluvuus tms myös.

    Kokeile kirjoittaa Kartano, josko se löytäisi vähemmän.

    Ei tuo ole ongelma vaan se, että kun näpäytän sitä kohtaa mihin pitää kentän nimi kirjoittaa ja aion siihen näpytellä NOKIA, niin kun olen kerinnyt naputella kirjaimilla NO niin kirjaimet mihin naputella häviää ja se alkaa etsimään automatic kenttää ja näyttää kaikki kentät mitkä alkavat kirjaimilla NO.

    Pitää varmaan tehdä video youtubeen 🙂

    Kun oikeen tarkkaan katsoin, niin se vaan listaa kenttiä kun alan naputteleen.
    Tässä video mitä tarkoitan.

    Juutuuppi

    Jamasa kirjoitti: (8.7.2012 23:04:17)
    Kun oikeen tarkkaan katsoin, niin se vaan listaa kenttiä kun alan naputteleen.
    Tässä video mitä tarkoitan.

    Juutuuppi

    Operalla (Nokia) ei näytä tuota listaa mutta alkaa samalla lailla hakea kenttiä.

    Tämän takia ehdotinkin, että näpyttelet KARTANO. Josko tulisi vähemmän vaihtoehtoja…

    HTC:llä sama homma, mutta olen itse vähän softaa huijaamalla kiertänyt tuon niin että aina kun pistän vasemmalla kädellä kirjaimen, täppään oikealla hakukenttää ja uudelleen kirjain ja taas hakukenttää. Silloin se ei ehdi hakemaan yhden kirjaimen perusteella, vaan jää odottamaan seuraavaa kirjainta. Vilunkipeliä, myönnän 🙂

    Q8 kirjoitti: (8.7.2012 23:24:01)

    Jamasa kirjoitti: (8.7.2012 23:04:17)
    Kun oikeen tarkkaan katsoin, niin se vaan listaa kenttiä kun alan naputteleen.
    Tässä video mitä tarkoitan.

    Juutuuppi

    Operalla (Nokia) ei näytä tuota listaa mutta alkaa samalla lailla hakea kenttiä.

    Tämän takia ehdotinkin, että näpyttelet KARTANO. Josko tulisi vähemmän vaihtoehtoja…

    Eipä se muuta tuota bugia. Jos alan kirjoittamaan KARTANO, niin pääsen kirjaimeen K ja listalle tulee läjä kenttiä ja taas pitää painaa hakukenttään ja kerkee laittaa A-kirjaimen….jne….

    Huomenta,

    Miksi maailmassa ei voi olla kuin yksi puhelinmalli ja yksi selain 😉

    Ei vaan, ollaan tätä asiaa kyllä pohdittu kehitystiimimme kanssa. Ei viitsisi mitään ’Hae’ nappiakaan tehdä siihen, koska osalla puhelimista tämä toimii tällaisenaan mainiosti. Täällä oli jossain kirjoituksessa maininta siitä, että Back-toiminnolla kun tulee takaisin kentän valintaan, niin kirjoittaminen ei enää onnistu. Se nyt ainakin saadaan korjattua.

    Huhujen mukaan (hyvät lähteet) ihan lähipäivinä tulee uusi versio mobiilista julkiseksi. Siellä on nyt sitten tätä kilpailu-mokkulaa tehty ensimmäisen version laajuudelta. Siinä rajoitus on se, että kilpailuun osallistujalla pitää olla GA-tili. Nyt sitten kaikki lukijat, joilla ei vielä tiliä ole, perustamaan tili golfarenaan.

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 11:16:19)

    aritko kirjoitti: (5.7.2012 9:50:02)

    Jamasa kirjoitti: (5.7.2012 8:56:52)
    Myös kun kenttää valitsen ja alna kirjoittamaan kotikenttääni, niin pääsen kirjoituksessani niinkin pitkälle kuin ’No’ ja siinä vaiheessa listalle ilmaantuu kaikki kentät jotka alkavat sanoilla No. Olisi hyvä jos saisi kirjoittaa loppuun ’Nokia’ ja siinä vaiheessa kun painaisi etsi, niin Nokia alkuiset kentät ilmestyisivät.

    Jännä juttu. Mulla ei ole mitään ongelmia tässä kohtaa.

    Saattaa olla iPhonen 4 ominausuus tämä. Tiedä sitten.

    Ero meikäläisen Motorolaan on se että itse en ehdi kirjoittaa kuin V jolloin haku jo alkaa. Onneksi oma kotikenttä löytyy listan alkupäästä mutta onhan tuo vähän hassua. Automaattista siirtymistä seuraavalle reiälle en suosittele, ihan hyvä että jää näkyviin mitä on taas tullut näpyteltyä varsinkin jos on useampia pelaajia, sen sijaan itse olen havainnut kahdella eri android-kännykällä että nuoli oikealle (seuraavalle reiälle siis) toimii tahmaisesti eli saa monesti painaa monta kertaa. But maybe it´s just me…

    Golfarenan mobiiliversioon tehtiin tänään nopea lisäpäivitys.

    Eräs käyttäjämme (@huvisan) osallistuu ’tasoitus puoliksi’ -kampanjaan (lisää aiheesta: https://golf.fi/seuraa/tasoitus-puoliksi ) ja hän pyysi lisäämään mobiiliin ominaisuuden, jolla voi piilottaa brutto ja netto tulokset kierroksen ajaksi tulosnäytöltä. Tällä tavoin keskittyminen pelaamiseen helpottuu, kun tulosta ei tarvitse koko aikaa miettiä.

    Tsemppiä tasoituksen puolittamiseen, ainakin pelin ongelma-alueet pitäisi löytyä golfarenan statistiikoista tai graafisista lisäraporteista.

    Ennakoiva tekstinsyöttö on varmaan Jamasa sullakin murheena? Samsung Galaxy S2:n selaimen kanssa on alkoi pärjäämään kun poisti tuon ’predictive text’ asetuksen pois käytöstä.

    Vinkkinä hakutoiminnon kehittämiseen:
    Kun haettava tietomäärä (pelattavat kentät) ei ole kovin suuri, voisin järjestelmässä olevien kenttien tietokantaan lisätä muutakin kuin kentän nimen?
    Esimerkkinä:
    Pelaaja hakee kenttää hakusanalla ’Naantali’ kun ei muista mikä sen valtionpäämiehen kesämökkipaikan mukaan nimetyn kentän nimi olikaan. => ’Sorry, no courses found’ ?

    Parhaimmillaan tuo voisi toimia niin, että haku ehdottaa ’Did you mean Golf course, Naantali’

    Kentän valinnan jälkeinen näkymä (jossa käyttäjä määrittelee pelattavan teeboxin yms.) voisi tuon valitun kentän julkaista otsikon omaisesti.
    Samassa ruudussa: ’Mark following stats’ täpät oletuksena kaikki päälle. Jos käyttäjä ei halua tilastointia voi ne helposti ruksia pois. Oletuksena varmaan haluaa, jos niitä kerran tarjotaan?

    Todella mielenkiintoinen softahan tää on, peukku ja tsempit vaan työryhmälle!

    Oktaani kirjoitti: (12.7.2012 16:08:30)
    Vinkkinä hakutoiminnon kehittämiseen:
    Kun haettava tietomäärä (pelattavat kentät) ei ole kovin suuri, voisin järjestelmässä olevien kenttien tietokantaan lisätä muutakin kuin kentän nimen?
    Esimerkkinä:
    Pelaaja hakee kenttää hakusanalla ’Naantali’ kun ei muista mikä sen valtionpäämiehen kesämökkipaikan mukaan nimetyn kentän nimi olikaan. => ’Sorry, no courses found’ ?

    Parhaimmillaan tuo voisi toimia niin, että haku ehdottaa ’Did you mean Golf course, Naantali’

    Tuo toimii heti, kunhan joku laittaisi esmes Aurinkogolfin ja Kultarannan perään paikkakunnan tuonne nimikenttään. Ei tarvitse koodiin koskea.

    Moi,

    Kiitos ideasta. Tuo kaupungin lisääminen on ihan hyvä asia. Ehkä näin kehittäjänä haluaisin kuitenkin, että kenttien nimet pysyisivät ’virallisina’ ja mahdollisimman lyhyinä. Joissain scorecard-tyyppisissä näytöissä liian pitkä kentän nimi aiheuttaa vähän hankaluuksia tilan suhteen. Kaupungin voisi lisätä sinne samanlaiseksi tiedoksi kuin maakin on nyt. Ja haku voisi ihan hyvin koskea myös tuota kaupunki-kenttää – kuten tässä toivottiinkin. Seuraava ongelma onkin sitten se, että nämä tiedot pitäisi syöttää olemassa oleville kentille 😉 Suomen kentät vielä menee, mutta järjestelmään syötetyt lukuisat ulkolaiset kentät onkin jo vaikeampia. Tosin, jos ei tietoa ole syötetty, niin ei siitä mitään haittaakaan olisi.

    Tuo automaattinen tilastojen ’ruksaaminen’ voisi toimia tosiaan vaikka samalla tavalla kuin web-puolella. Eli, siellä ruksit tulee ruksatuksi samalla tavalla kuin edellisellä pelikerralla olit tehnyt. Meitä käyttäjiä tuolla palvelussa on jo niin paljon, että ei voi enää olettaa kaikkien toimivan juuri tietyllä tavalla. Toisia ei muut tilastot kuin lyönnit kiinnosta ollenkaan ja toiset ei voi tajuta, miksi kaikki ei tilastoi kaikkia asioita.. Yritämme pitää golfarenan käytön mahdollisimman joustavana koko käyttäjäkunnallemme.

    HIenoa, että tätä keskustelua täällä käydään – saamme tätä kautta todella paljon hyviä ideoita kehityslistoillemme.

    On kyllä nostettava hattua miten nopeasti Golfarenaa jatkuvasti kehitetääni. Pari kuukautta sitten sinne tuli huomattavasti heikompia tuloksia.

    No, oisin mä kans voinu kokeilla, mut mut….en pääse eteenpäin koko sovelluksen lataamisesta, pelkkää harmaata koko sivu! että näin…

    tepi62 kirjoitti: (15.7.2012 21:31:55)
    No, oisin mä kans voinu kokeilla, mut mut….en pääse eteenpäin koko sovelluksen lataamisesta, pelkkää harmaata koko sivu! että näin…

    Milläs laitteella? Noksun Symppareilla vaatii Operan.

    Tyhjää välimuisti.

    Mä voisinkin olla onnellinen, jos voisin tyhjätä välimuistia…En siis saa edes ladattua koko softaa puhelimeeni koska sivu ei aukea!! Haenko jostain väärästä paikasta vai miksei tästä pääse mitenkään etteenpäin??
    Tajuan että kesälomia voi olla, mutta mutta….

    No ei vielä selvinnyt millä laitteella tuota yrität, mutta kokeile täältä. Ja selaimenhan pitää olla siis HTML5.

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 226)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #427911 kohteessaGolf seuranta ohjelma

Etusivu Foorumit Yleistä Golf seuranta ohjelma