Aihe: Golf-mailojen osto Amerikasta - Golfpiste.com

12.11.–19.11. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][1]
KilpailuaSuomalaista

Golf-mailojen osto Amerikasta

Etusivu Foorumit Välineet Golf-mailojen osto Amerikasta

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 193)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen pelannut pari vuotta puolisetillä ja pudotellut tasoitusta hissukseen 20 pintaan. Nyt syksyllä olis edessä reissu Miamiin ja samalla houkuttelis hankkia kokonaan uudet mailat. Kierroksia on tähän mennessä kertynyt 10-15 kesässä, mutta aikeissa olis ensi kesänä tuplata määrä pelioikeuden muodossa. Erinäisiä vinkkejä ja linkkejä varustehankintojen suhteen otetaan kiitollisena vastaan!

    eBay is your friend.

    Viime vuonna hankin täyden setin bägeineen NYC:ssä, ja nyt juuri Miamiin myös menossa, ja vaihtuu raudat uusiin samalla… vielä kun lentofirmojen matkatavarasäännöt kiristyneet, mutta G-bägin matkapusseineen saa monilla firmoilla vielä kaupan päälle mukaan, niin otetaan se sitten mukaan vaikka ei varsinaista tarvetta olisi. Saapahan siinä kuskattua raudat ja hieman muutakin ’matkatuliaista’.

    Tiedä mitkä mailat haluat. Jollet osta eBayn kautta, surfaa etukäteen osoitetiedot sopiville kaupoille Internetistä siltä seudulta jonne menet. Golfsmith on yksi isoista ketjuista mutta niitä on monta muutakin.
    Varaudu kokeilemaan ja mahdollisesti sovituksen vaatimaan pariin päivään. Toiset mittaavat ja tilaavat tehtaalta oikeanmuotoiset sinulle sovitettuna, meidän tapauksessa toimitukseen meni 4 tai 5 pv.

    Kuuleman mukaan GolfGalaxy olisi todella hieno ja Suuri golfliike. Jos sattuu matkanvarrelle niin poikkea ihmeessä ja kerro minkälainen oli. 😉

    Kun et mene suoralla lennolla vaan jonkun Euroopan lentokentän kautta niin ei ole tulli vastassa Helsingissä.

    Itse olen lähdössä Floridaan vajaa kuukauden päästä ja ajattelin myös tuoda sieltä kepit, jos hinnat hyvässä kuosissa ja kurssi myös.

    Eikä Ballmarker tullia kysellä kun vaihdamme Finskiin Lontoossa?

    Kannattaa tuoda.

    Kun matkustaja saapuu Suomeen toisesta EU-maasta lähteneellä lennolla, mitään matkatavaroiden tullitarkastusta ei ole, ellei siihen ole erityistä painavaa syytä (vihje tms.). Kun tulee Schengen-maasta, ei siellä ole edes tullimiehiä.

    Jos sen sijaan tulee Finskin suoralla lennolla Amerikasta, tulli on aina paikalla.

    Se ei mitään haittaa, koska rautamailasetti j:ssä maksaa n 400UsD. Valuuttakurssien jälkeen mahtuu mukavasti noihin tullien raameihin.

    Ah, no hyvä tietää.
    BA:lla lennellään Lontooseen ja sieltä sitten Finskillä Hesaan.

    Kyllähän noi tullien määräämät hintaraamit on ollu tiedossa, mutta eipä niitä juuri tule noudatettua.

    Hyvää matkaa sinulle kuitenkin. Minä en ole tulli, enkä myöskään valuuttakurssi, joka voisi tilanteen autuaaksi tehdä.

    ***

    Jos nyt olisi pakko lähteä J.hein, niin matkalaukku olisi tyhjä, kässäreissä vain selviytymispaketti varalta, jossa matkatavarat olisivat kadonneet.

    Näistä ’tullausohjeista’ herääkin kysymys, että kuinka pitkän potkun tai käsipallon hyväksytte golfkierroksella ilman rankkua?

    KL

    Ballmarker kirjoitti: (18.8.2010 21:28:35)
    Kun matkustaja saapuu Suomeen toisesta EU-maasta lähteneellä lennolla, mitään matkatavaroiden tullitarkastusta ei ole, ellei siihen ole erityistä painavaa syytä (vihje tms.). Kun tulee Schengen-maasta, ei siellä ole edes tullimiehiä.

    Jos sen sijaan tulee Finskin suoralla lennolla Amerikasta, tulli on aina paikalla.

    Et vastannut lainkaan Minjan kysymykseen.

    Siis: onko tulli vastassa siellä Lontoossa, johon kone saapuu Ameriikasta? Tai pikemminkin: miksi se tulli EI olisi vastassa siellä Lontoossa, kun se Suomessakin olisi?

    mjn

    Ymmärtääkseni Schengen:n rajalla on kuitenkin EU-tulli. Vaikkei ruumatavaroille tuolla tehdä mitään, niin eiköhän sieltä informaatio kulje Suomeen välissä ja täällä sitten mahdollisesti virkailijat ota asian hoitoonsa.

    Ketjun aloittajalle; kurkkaa 3balls, sieltä olen aikanaan itse tilannut Suomeen mailat, niistä meni kyllä tullit, alvit ja rahdit. Noi ’open box, canceled order’ setit on hyviä kun hinnasta on jo lähtenyt paljon pois.

    KL kirjoitti: (18.8.2010 22:39:20)

    Ballmarker kirjoitti: (18.8.2010 21:28:35)
    Kun matkustaja saapuu Suomeen toisesta EU-maasta lähteneellä lennolla, mitään matkatavaroiden tullitarkastusta ei ole, ellei siihen ole erityistä painavaa syytä (vihje tms.). Kun tulee Schengen-maasta, ei siellä ole edes tullimiehiä.

    Jos sen sijaan tulee Finskin suoralla lennolla Amerikasta, tulli on aina paikalla.

    Et vastannut lainkaan Minjan kysymykseen.

    Siis: onko tulli vastassa siellä Lontoossa, johon kone saapuu Ameriikasta? Tai pikemminkin: miksi se tulli EI olisi vastassa siellä Lontoossa, kun se Suomessakin olisi?

    Ei todellakaan ole tullia missään maassa läpikulkumatkalla oleville lentomatkustajan normaaleille matkatavaroille!!! Ei edes siinäkään tapauksessa, kun EU-raja ylitetään. Eikä taatusti ”informaatiota kulje Suomeen” jostain läpikulkevasta golfbägistä, ellei jostain syystä ole perusteltua epäilyä olemassa, että bägissä yritetään tuoda huumeita.

    Kyllä niillä EU-maiden tullimiehillä on tärkeämpääkin jahdattavaa kuin jonkun suomalaisen (tai ruotsalaisen, tai tsekkiläisen, tai puolalaisen, tai…) matkustajan tavanomaiset läpikulkevat matkatavarat, varsinkin kun ei ole mitään keinoa (eikä kiinnostusta) ottaa siellä Lontoossa tai muulla läpikulkupaikalla selvää siitä, ovatko ne bägin romppeet uudet vai palaamassa takaisin kotiin.

    Todetaan nyt vielä sekin, että kun Helsinkiin saapuva lento on lähtenyt jostakin EU-maasta, tullilla ei ole normaalitapauksissa käytännössä mitään syytä ruveta selvittelemään, ketkä matkustajista ovat alunperin lähteneet Suomeen EU:n ulkopuolelta. Ja sitten yrittää tunnistaa heidät (varsinkaan suomalaiset) maahan tulijoiden jonosta…??! Ja ottaa heidän matkatavaransa tarkastukseen?? Heh heh.

    Toisesta EU-maastahan saa tuoda tavaraa omaan käyttöön mielin määrin. Joten uskokaa nyt – EU-maasta tuleville lentomatkustajille ei ole Helsingissä mitään tullitarkastusta, ellei tullilla ole etukäteen saatua vihjettä vakavasta salakuljetusyrityksestä (huumeet, lääkeaineet yms).

    KL

    Ballmarker kirjoitti: (19.8.2010 6:16:58)
    Todetaan nyt vielä sekin, että kun Helsinkiin saapuva lento on lähtenyt jostakin EU-maasta, tullilla ei ole normaalitapauksissa käytännössä mitään syytä ruveta selvittelemään, ketkä matkustajista ovat alunperin lähteneet Suomeen EU:n ulkopuolelta. Ja sitten yrittää tunnistaa heidät (varsinkaan suomalaiset) maahan tulijoiden jonosta…??! Ja ottaa heidän matkatavaransa tarkastukseen?? Heh heh.

    Toisesta EU-maastahan saa tuoda tavaraa omaan käyttöön mielin määrin. Joten uskokaa nyt – EU-maasta tuleville lentomatkustajille ei ole Helsingissä mitään tullitarkastusta, ellei tullilla ole etukäteen saatua vihjettä vakavasta salakuljetusyrityksestä (huumeet, lääkeaineet yms).

    EU-maiden sisäinen tullittomuus on tuttu juttu eikä sitä kukaan kysynytkään. Kummastuttaa vain EU-tullirajan heppoisuus, jos tullin voi jokainen kiertää tekemällä koneen vaihdon EU:n sisällä.

    Joskus on ollut sellainen käytäntö, että EU:n ulkopuolelta tulevien matkustajien on pitänyt viedä omat matkatavaransa tullin kautta ja sitten tsekata itsensä ja tavaransa EU:n sisäiseen koneeseen. Liekö tuosta sitten jo kokonaan luovuttu? Matkustajankannalta mukavaa, tullin/valtioiden kannalta vähemmän mukavaa.

    KL

    Ballmarker kirjoitti: (19.8.2010 6:00:52)
    Kyllä niillä EU-maiden tullimiehillä on tärkeämpääkin jahdattavaa kuin jonkun suomalaisen (tai ruotsalaisen, tai tsekkiläisen, tai puolalaisen, tai…) matkustajan tavanomaiset läpikulkevat matkatavarat, varsinkin kun ei ole mitään keinoa (eikä kiinnostusta) ottaa siellä Lontoossa tai muulla läpikulkupaikalla selvää siitä, ovatko ne bägin romppeet uudet vai palaamassa takaisin kotiin.

    Muistan kun vuonna -86 kävimme ekskursiomatkalla Saksassa. Siihen aikaan matkustajien tuli tehdä tulliselvitys mukana olevista arvokkaammista esineistä jo ennen poistumista Suomesta. Selvityksen perusteelola pystyi sitten todistamaan kamojen alkuperän. Saksasta sai siihen aikaan halvalla mm. valokuvaustarvikkeita ja minäkin ostin niitä isohkolla summalla kotiin vietäväksi. Suomeen saavuttaessa oli sitten pieni pelko perseessä että miten käy. Varmuden vuoksi jaoin opiskoita ym. kamoja ryhmämme eri jäsenille, koska tullittomalle maahantuonnille oli joku markkamääräinen raja. Matkustajan vastuulla siis oli kyetä selvittämään olivatko mukana kuljetettavat tavarat mukana jo lähtiessä vai ei.

    Keinot valvontaan siis löytyvät, mutta ilmeisesti nykymaailmassa niitä ei haluta käyttää, luultavasti ’kiinnostuksen’ puutteesta.

    KL kirjoitti: (19.8.2010 7:30:11)
    Joskus on ollut sellainen käytäntö, että EU:n ulkopuolelta tulevien matkustajien on pitänyt viedä omat matkatavaransa tullin kautta ja sitten tsekata itsensä ja tavaransa EU:n sisäiseen koneeseen. Liekö tuosta sitten jo kokonaan luovuttu? Matkustajankannalta mukavaa, tullin/valtioiden kannalta vähemmän mukavaa.

    Onko todella ollut? Olen matkustanut vuoden 1989 jälkeen vähintään kerran vuodessa EU:n ulkopuolelle jonkun EU-maan kautta, eikä tuollaista käytäntöä ole koskaan tullut vastaan.

    Tottakai tullit vuotavat kaikkialla, mutta tavallisen matkustajan tavanomaiset matkatavarat mahdollsine vähäisine hintarajojen ylityksineen eivät ole mikään suuren luokan ongelma. Suorilla lennoilla EU:n ulkopuolelta niitä voi jotenkin valvoa, välilaskullisilla lennoilla se on jokseenkin mahdotonta.

    KL kirjoitti: (19.8.2010 7:35:34)

    Ballmarker kirjoitti: (19.8.2010 6:00:52)
    Kyllä niillä EU-maiden tullimiehillä on tärkeämpääkin jahdattavaa kuin jonkun suomalaisen (tai ruotsalaisen, tai tsekkiläisen, tai puolalaisen, tai…) matkustajan tavanomaiset läpikulkevat matkatavarat, varsinkin kun ei ole mitään keinoa (eikä kiinnostusta) ottaa siellä Lontoossa tai muulla läpikulkupaikalla selvää siitä, ovatko ne bägin romppeet uudet vai palaamassa takaisin kotiin.

    Muistan kun vuonna -86 kävimme ekskursiomatkalla Saksassa. Siihen aikaan matkustajien tuli tehdä tulliselvitys mukana olevista arvokkaammista esineistä jo ennen poistumista Suomesta. Selvityksen perusteelola pystyi sitten todistamaan kamojen alkuperän. Saksasta sai siihen aikaan halvalla mm. valokuvaustarvikkeita ja minäkin ostin niitä isohkolla summalla kotiin vietäväksi. Suomeen saavuttaessa oli sitten pieni pelko perseessä että miten käy. Varmuden vuoksi jaoin opiskoita ym. kamoja ryhmämme eri jäsenille, koska tullittomalle maahantuonnille oli joku markkamääräinen raja. Matkustajan vastuulla siis oli kyetä selvittämään olivatko mukana kuljetettavat tavarat mukana jo lähtiessä vai ei.

    Keinot valvontaan siis löytyvät, mutta ilmeisesti nykymaailmassa niitä ei haluta käyttää, luultavasti ’kiinnostuksen’ puutteesta.

    Tällaista oli vielä 80-luvulla, mutta viimeistään EU-jäsenyyden jälkeen sellaiset käytännöt hävisivät historiaan…

    Ballmarker kirjoitti: (18.8.2010 12:43:57)
    Kun et mene suoralla lennolla vaan jonkun Euroopan lentokentän kautta niin ei ole tulli vastassa Helsingissä.

    Ei tunnu olevan edes suoraan EU:n ulkopuolelta tulevien lentojen kohdalla. Itse olen kantanut jos minkänäköistä pakettia EU:n ulkopuolelta tullin läpi, mutta ei multa ole kuin kerran kysytty pahvituubin sisältöä.

    Jos se nyt Ullaa niin kovin kiinnostaa, niin kyllä, minä olen lähdössä matkaan KAHDELLA tyhjällä matkalaukulla. Voit vaan kuvitella että niiden täyttäminen menee yli tuon neljän sadan. Mutta olenhan toki niitä tavaroita jo matkalla käyttänyt eli toisaalta eivät ole enää uusia. Missä menee sitten raja, en tiedä.

    Niin tai näin, ajattelin silti tuoda sieltä kepit.
    Viimeksi tilasin kepit eBaysta ja maksoin tullin. Ei se kallista ollut, jos joku noista alkaa kyselemään. Paitsi että noita kyllä matkalla ajattelin käyttää…

    Minja kirjoitti: (19.8.2010 9:41:59)
    Jos se nyt Ullaa niin kovin kiinnostaa, niin kyllä, minä olen lähdössä matkaan KAHDELLA tyhjällä matkalaukulla. Voit vaan kuvitella että niiden täyttäminen menee yli tuon neljän sadan. Mutta olenhan toki niitä tavaroita jo matkalla käyttänyt eli toisaalta eivät ole enää uusia. Missä menee sitten raja, en tiedä.

    Niin tai näin, ajattelin silti tuoda sieltä kepit.
    Viimeksi tilasin kepit eBaysta ja maksoin tullin. Ei se kallista ollut, jos joku noista alkaa kyselemään. Paitsi että noita kyllä matkalla ajattelin käyttää…

    Tuo uudet mailat ihan rauhassa vaan ja monta laukullista vaatteita. Ei niitä kukaan siellä kentällä syynää.

    Täällä ollaan aivan avoimesti suunnittelemassa rikoksia ja jotkut antavat siihen jopa ohjeita ja kannustusta. Luultavasti samat tahot toteuttavat myöskin myymälävarkauksia ja muita rikoksia. Niistä ei näytä täällä kukaan kuitenkaan antavan ohjeita, eikä kertomuksia hyvistä keinoista varastaa kerro kukaan, miksi ei?

    Chip Greenside kirjoitti: (19.8.2010 10:18:51)
    Täällä ollaan aivan avoimesti suunnittelemassa rikoksia ja jotkut antavat siihen jopa ohjeita ja kannustusta. Luultavasti samat tahot toteuttavat myöskin myymälävarkauksia ja muita rikoksia. Niistä ei näytä täällä kukaan kuitenkaan antavan ohjeita, eikä kertomuksia hyvistä keinoista varastaa kerro kukaan, miksi ei?

    Millä tavalla tuo on varkaus tai rikos?
    Juurihan avoimesti tänne kirjoitin, että maksan kyllä tullin jos sellaista tullaan kysymään.
    Annanko sulle lentoni numerot että voit antaa vinkin heille ja näin ollen saat unirauhan?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 193)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306032 kohteessaGolf-mailojen osto Amerikasta

Etusivu Foorumit Välineet Golf-mailojen osto Amerikasta