Aihe: Golf-kirjat harjoittelussa. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Golf-kirjat harjoittelussa.

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golf-kirjat harjoittelussa.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Selailin Bartholdin ja Aallon kirjaa golfin lihaskuntotreeneistä kirjakaupassa. Vaikutti erinomaiselta. Onko kellään sitä kirjahyllyssä ? Suositteletko ? Mitä muita kirjoja golfin pelaaja tarvii ? Tikrusta on mulla yksi kirja ja Toskin ’ Täydellinen golfaaja ’. Joku sano ettei kolopalloa opi kirjoista..pitääkö paikkkaansa ?

minulla on se Vivien Saundersin kirja jonkaonsuomentanut L-P Tilander niinse kirja oli minun mielestä hyvä vaikka meillä on toinenkin kirja siinä oli hyviä vinkkejä mutta valokuvia saisi olla hiukan enemmmän svingeissä.

Kirjoissa o se paha puoli et pitäis osata lukee. No kuvia sentään osaa katsella. Anthony Ravielli on piirtännä aika hienoja opukseen ’The Modern Fundamentals of Golf’. Toki maestron ohjeiden mukaan.

Jukka-62 kirjoitti: (22.8.2006 17:13:40)

Joku sano ettei kolopalloa opi kirjoista..pitääkö paikkkaansa ?

Pitää, ei sitä opi kuin harjoittelemalla…

Mutta kirjoista voi oppia mitä harjoitella. Jos oikein perusteellista aapelusta haluaa niin Pelzin Putting Bible on aikalailla kaiken kattava puttauksen analyysi. Vaikkei puhtaasti Pelzin puttityyliä halua omaksua niin tässä kirjassa on massiivisesti tietoa putista ja pallon käyttäytymisestä viheriöllä.

Saman miehen Short Game Bible on myös perusteellinen lähipelin analyysi, vaatii vain aikalailla enemmän panostamista harjoitteluun jos aikoo esitetyllä taktiikalla pelata. Aloitetaan lyömällä 5-6000 harjoituslyöntiä wedgellä, toistetaan kolmella muulla wedgellä ja sitten voidaan alkaa keskittyään itse asiaan … 😎 Olin kyllä pettynyt kun ei se yhden kahden euron rangepallokorin lyömisen jälkeen vielä alkanut toimia …

Harvey Penickin Little Red Book on nimensä mukaan pieni, mutta sisältää hienoja näkemyksiä kolopallosta.

Ei näillä kirjoilla pelaamaan opi, mutta antavat hienoja virikkeitä, vastaanottavainen lukija saa varmasti virkistystä omiin tuskailuihinsa lyöntinsä kauheudesta …

Kyllä kunnon videosessio osaavan pron kanssa vie peliä enemmän eteenpäin kuin yksi ilta kirjan parissa. Tosin se omal swingin katsominen videolta ei ole ihan herkkähermoisille …

Jukka,
    Aallon ja Bartholdin kirja on kuin saisit personal trainerin kotiisi –
    edellyttäen ,että olet harrastanut jotain sporttii aiemmin- suosittelen.

Sit on yks hyvä opus, josta oon puhunut enenkin

Newellin Golfopas, jota Ernie Els suositteelee ja miekin –

ku täällä saa mainostaa muttei myydä ni kato Pörssin puolelle
    siellä pitäis olla jotain – tää teos on nimitäin kustantajalta loppu. Tällä korvaat taas monta PRO- tuntia – harkkoja 90 % melkein 200 sivuisessa todellisessa reenikirjassa. Lähdet testisarjoilla selvittään ensimn oman tasos esim. bunkerilyönnistä siis oman tasosi – sit siihen soveltuvat reenit. Silvuplee.

Muutamia kirjoja on löytänyt paikkansa kirjahyllystä. Juuei, ne eivät ole vain koristeena vaan myös aina silloin tällöin niitä tutkiskelenkin.
    – Rotella: Golf is not a game of perfect
    – Penick: Little red book
    – Hogan: Five lessons, the modern fundamentals of golf
    – Pelz: Short Game Bible
    – Tom Watson: Getting up and down

Nää Mikan kirjat on MUST

_Rotella: Golf is not a game of perfect-

erinomainen

– Penick: Little red book –

luen het

– Hogan: Five lessons, the modern fundamentals of golf

luen taas Bible

– Pelz: Short Game Bible-

kiinnostaa

– Tom Watson: Getting up and down ?

epäröin

Ehdottomasti paras, ja melkein ainoa golf kirja jonka ihminen tarvitsee:

JOHN JACOBS: Golf viisautta 50-vuoden kokemuksellatässä

Miksi ihminen tarvitsee jonkun toisen:
    A. kirjhylly näyttää tyhjältä
    B. haluaa katsella kuvia

Tässä kirjassa on mielestäni asiaa!

Perskeles. Ny yhtäkkiä muistankin joskus käyttäneeni kirjoja apuna harjoittelussa. Kasasin niitä nimittäin päällekäin ja sitten koitin siitä chipata ylitse.

Golf-tietämykseni ja svingiteorian alkeet olen hankkinut kirjoista lukemalla. Sen jälkeen olen itse soveltanut teorian käytäntöön. Siitä huolimatta peli ei aina kulje ja tasoitus pysyy vaivoin alle 30:ssä. Toisaalta kierrosten määrä kesässä jää edelleen alle 10:n. Hidas peli on iloinen asia! (vitsivitsivitsi, Ei aloiteta keskustelua tästä, eihän!?!?!)

Waimo onkin sitä mieltä jo tästä kehityksestä, että ’Hittojako siellä kentällä hinkkaat? Lue niitä kirjoja lisää ja käyt vaan kisoissa, kun tuntuu sujuvan’. Ehkäpä kuitenkin aika ajoin harjoittelustakin voisi olla hyötyä.

Paras opas aloittelijalle on mielestäni Gary McCordin Golf for Dummies, elippä golfia vasta-alkajille. Ja vaikkei lyömään oppisikaan, sitä on hauska lukea. Aika ajoin kirjoittajan ansiokas oman osaamisen arvostus työntyy läpi, mutta mitä sitten jos kanttia on.

Toinen tärkeä kirja jota luin lajia aloitellessani oli pankkikirja, jonka sisällys on omalta osaltaan edesauttanut mm. välinehankinnoissa, sekä pelikauden suunnittelussa.

Edellä mainittuja opuksia suosittelee:

http://www.cegolf.com/history.htm

Ben Hoganin swingistä juttua !

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #248802 kohteessaGolf-kirjat harjoittelussa.

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golf-kirjat harjoittelussa.