23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Golf herrasmiesten laji?

Etusivu Foorumit Yleistä Golf herrasmiesten laji?

Esillä 11 viestiä, 151 - 161 (kaikkiaan 161)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tahtoo mukaan!

    Ja jos ei sopivaan porukkaan pääse, niin väännyn paikalle viime tingassa ja tunkeudun johonkin vajaaseen tiimiin ventovieraiden sekaan 🙂

    Tämä koko jahkaaminen on ollut turhaa. Mitään ongelmaa ei olisi, jos jostakin siunaantuisi Raisakaisalle ja Arto Ämmälle kolme kaveria täyteen. Kukaan ei tulisi lokkeilemaan.

    Jaaemmäävaantierä on oma lukunsa. Hän kärsii kolmenkin kaverin kanssa lokkeilijoista, joiden täytyy siis olla joko edellä tai jäljessä lähteneitä tai peräti sattumalta vastaan tulevia. Suosittelen lähtöä kello kolme aamulla.

    Itse olen aloittelija, jolla ei ole säännöllistä pelikaveria. Muutaman kymmenen kierroksen (jos par-3 kentät lasketaan mukaan) jälkeen ovat kokemukseni vieraiden kanssa pelaamisesta olleet yksinomaan myönteisiä. Aloittelijaa on aina neuvottu ja olen saanut paljon lisää tuttuja, joita voi klubilla moikata ja vaihtaa kuulumisia.

    Nimetön

    Joo, olet oikeassa. Kärsin nykyään aivan suunnattomasti edellä menevien hitaasta pelistä. Lähes tulkoon aina. Tätä voitasiin ilmaista käsitteellä esim. pelimaneerilokkeilu. Aivan turhasti sitä itsellensä harmeja ottaa taakakseen, mutta minkäs teet. Tähän on tultu.

    Nimetön

    Ja itse aion lokittaa Team Lokki nimen ja perustaa toisen Lokki tiimin, koska Lokilla ei ole muuta vaihtoehtoa. Sen lisäksi Lokitan vielä kaikki pallot jotka reitin varrelta löydän.

    Ja vkl jatkan Lokkeiluani ainakin kahdella kentällä ja heti perään maanantaina kilpailuissa.

    Voi niitä ressukoita, eivät vieläkään tiedä mikä niihin iskee…

    Voihan Lokin p****…

    ps. täytyy ihmetellä miten ihmisillä on varaa Lokittaa työnantajan maksamaa aikaa tällaiseen viestiketjuun 😉

    Kyllä ootte kaikki asennevammaista porukkaa!

    Käyttäydytään täysin kuluttajana. Eli minä ostan nyt tämän pelin, green-feen, pelioikeuden, nyysin firmalta etuna peliliput, vahät välitän mistään kunhan saan pelata! Muu ei minulle kuulu! Haluan pelata vain kavereiden kanssa kun minulla on pelioikeus. Haluan green-feellä tähän flightiin kun olen maksanut green-feen, businesstähän tämä on!

    Onkos se niin? Ja sitten valitetaan kun

    – ei ole kunnallisia kenttiä (ilmaisia?)

    – maksaa liikaa, green-feet kalliita, kilpalumaksujen pitäisi olla kolmannes grren-feestä ja sisältää lounas sekä hienot palkinnot

    – klubin seniorit tekevät sitä ja tätä

    – kenttä ei ole kunnossa, parkkipaikalla ei ole tilaa, en saa pelata verkkareissa, kahvi/kalja klubilla on kallista, caddie-master ei ole ystävällinen, valvoja v…tuilee…

    Kannattaisi koko porukan miettiä, kuuluuko golfiin pelkkä kuluttajalähtöinen käyttäytyminen? Sitä saa mitä tilaa. Jos haluat olla kuluttaja, hyväksy nykyinen systeemi tai lopeta pelaaminen.

    Jos olet golf-aktiivi,

    – osallistut klubin toimintaan, toimikuntiin, talkoisiin, muihinkin tapahtumiin kuin scr-kisoihin

    – sitä kautta tutustut muihin golfareihin muutenkin kuin pelaamalla

    – osallistut golf-yhteisön rakentamiseen muutenkin kuin kirjoittelemalla nimimerkillä netin keskustelupalstoille, osallistut parannusten ideoimiseen ja ennen kaikkea toteuttamiseen

    Ei ihme, että Suomeen ei ole syntynyt 80-luvun alun jälkeen seurapohjaisia kenttiä, jos golf-yhteisön asenteet ovat kuin näillä palstoilla.

    Jos tämän keskustelun perusteella pitää vastata, niin ei näytä olevan. Toki täällä on pari herrasmiestä, joiden kanssa varmasti olisi mukava kiertäää kenttää, mutta osalla tuntuu MINÄ ITTE ja ’mun kenttä’-asenne olevan päällimmäisenä.

    Asiallehan on toki ratkaisu: Kootkaa porukka 3-4 henkilöä, jotka suurinpiirtein täyttävät ryhmätasoitusrajan. Ei tule lokkeja! Vai eikö löydy niin monta kaveria, jotka suostuisivat teidän kanssanne kentälle lähtemään ?

    Itse olen sekä lokkeillut muiden ryhmiin, että saanut vierata omaan ryhmääni. Ja hyvin monenlaisia ihmisiä. Mutta aina tunnelma on ollut leppoisa ja kierros on pelattu kunnialla loppuun.

    Jopa sen hieman krapulaisen herran kanssa, joka tuli minun ja vaimoni kanssa samaan lähtöön. Vaikka hänen välillä piti napata krapulasiiderit bägistä, niin peli eteni eikä kenellekään tullut mitään ongelmia matkalla (ellei huonoja lyöntejä lasketa).

    Aidon herrasmiehen (ja naisen) tunnistaa siitä, että hän suvaitsee muitakin kun vakiopelikaveritaan, osaa ottaa huomioon muut ihmiset ja käyttäytyä ystävällisesti. Sehän ei tarkoita jatkuvaa smalltalkia. Hiljaisemminkin voi olla kohtelias.

    Koska osa palstan seuraajista ei jaksa lukea pitkiä kirjoituksia, lopetan tähän. Toivotaan viikonlopun kierroksille hyviä ilmoja ja miellyttäviä pelikavereita, siis herrasmiehiä tai leidejä.

    Joo mie vaan sanon sellasta notta mites sitte sellaset pelaajat joilla niitä vakituisia pelikavereita ole ja ovat niitä, jotka pelaavat vain vieraskentillä gf hinnoin…

    Aika tylyä se on meitä kohtaan, jos meitä ei huolita mihkää ryhmään ku kaikki on nii sisäsiittosta sakkia… Ja golffin piti olla muka sosiaalinen laji, jossa tutustuu uusiin ihmisiin?? Ei ainakaa näin pikaisella silmäyksellä…

    Ja sen voin sanoa, että minusta ei ole vaivaksi kenellekään vaikka joskus outoon seuraan (jonkun vakiporukkaan) joudunkin/pääsen pelaamaan… Tapana ei ole turhia jorista kierroksen aikana paitsi tietenkin jos jollain kiinnostaa rupatella… jotain muutakin kuin sitä ainaista valittamista huonoista lyönneistä… Hei herätys peli sujuu paljon paremmin kun lähtee kentälle vaan naatiskelemaan pelaamisesta eikä purista sitä mailaa ja lopettaa sen hampaiden narisuttamisen sen takia, että sillä draiverilla saisi sen 300metriä rikki…

    Mjoo no lipsui aiheesta, mutta sitä mie vaan halusin sanoa, että koitetaan sopia sinne kentälle kaikki vaikka vakiporukat ei tykkäiskää ottaa outoja ihmisiä mukaan ryhmiinsä…

    Hyvää golf kesää kaikille terveisin Yksin pelaaja…

    Kiva, että kolahti. Sean Connery on sanonut, että golf on niin hieno laji ,etei sitä roistot pysty pitkään pelaamaan.

    Kyllä se iortiotto vanhoista ympyröistä kannattaa, jos pelhäiriöitä on liikaa. Torvet on torvia pussihousut jalassaki.

    xl

    Lue lisää: Jäsen xxl

    Nimetön

    Hei!

    Oikeastaan golf on kehitetty niin sanotusti ’seurusteluun’/keskusteluun, saa kuunnella kentälle ’ominaisia’ ääniä!

    Golf ei alun perin ollut kilpailulaji?

    Businesseistä soittiin kentällä jne.

    Olet kyllä myös oikeastaan oikeassa, koska vieraat tosiaan joskus käyttäytyvät todella ’törkeästi’, koska eivät tietenkään välitä toisen/toisten kotikentästä.

    (Muut voivat olla toista mieltä)

    Mutta tämä törkeä käyttäytyminen voi kyllä johtua muustakin..!

    Kuten:

    – Huono suhtautuminen vieraisiin oman kotikentän ’porukalta’.

    – Toiseksi, kaikilla ei aina ole huono päivä!

    – Ja kolmanneksi/viimeiseksi, kyllähän porukka roskaa myös omalla ’klubillaan’!

    Tämähän on tietysti oletettavaa, jokainen ei vaivaudu heittämään vaikkapa ’tumppia’ roskikseen, (roskis 15m:in päässä)

    Suomalaisten/Ruotsalaisten/Norjalaisten/Venäläisten/Saksalaisten/Itävaltalaisten suhtautuminen muuhunkin roskaamiseen (missä vain), on todella TÖRKEÄÄ.

    Tässä tämä minun juttuni alkaa olla, mutta muistakaa, älkää roskatko näillä klubeilla:

    – Nurmijärven Golf Klubi

    – Keimola Golf

    – Muistakaa myös, Pickala Golf, Katinkulta Golf, Masters Golf, Espoon Golf Klubi.

    Tässä taisi olla tärkeimmät.

    Nimetön

    ….jos ei tieda mita se herrasmieheys on niin ei voi vaatia kayttaytymaan sellaisen kaavan mukaan. Kun on ikansa asunut metsassa niin ehkapa niita herrasmiehen kayttaytymis-malleja ei ole kukaan koskaan opettanut. Enemmankin noista viesteista paistaa lapi valinpitamattomyyss ja mina-mina-ensin-periaate.

    Muuten Princess Southampton Fairmontin par 3 kenttaa Bermudalla ei kans saa menna sotkemaan. 😉 Tschau!

    Nimetön

    Sitä tikulla silmään joka vanhoja jne. Täytyi kuitenkin vielä palata hetkeksi tämän viestiketjun pariin yhtä kokemusta rikkaampana.

    Sattui päivänä eräänä Vuosaaressa, että pelikaverini joutui perumaan kierroksensa ja hetken pohdittuani päätin lähteä lokkeilemaan. Kuinka ollakaan toinenkin lokki oli ilmestynyt paikalle ja lensimme yhdessä ykköstiille. Pelailimme sitten yhdessä ja illan hämärtyessä pelikaverini päätti lopettaa puolikkaaseen.

    Jatkoin kuitenkin peliä yksin ja sain kiinni edellä menevän kolmen nuorehkon pelimiehen ryhmän. Pari reikää ennätin peesailla, kunnes sitten väylälle 15 tullessani he olivat avaamassa. Eräs näistä loistavista kavereista heitti, että haluaisinko liittyä seuraan lopuksi kierrosta. Tuumasin, että mikä ettei. Kaikki olivat erinomaisia pelimiehiä suomitourneella – kavereita siis keskenään.

    Mietin vain, että onko tämä lokkeilu tänne etelään siirtolaisina tulleiden vieraspaikkakuntalaisten (l. stadilaistuneiden suomalaisten) päähänpinttymä. Tämä porilainen kolmikko oli ilmeisesti kuitenkin sitä mieltä, että more the merrier.

    Pipoa löysemmälle ja pituutta lyönteihin!

Esillä 11 viestiä, 151 - 161 (kaikkiaan 161)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #510120 kohteessaGolf herrasmiesten laji?

Etusivu Foorumit Yleistä Golf herrasmiesten laji?