Aihe: Golf ei ole olympialaji! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Golf ei ole olympialaji!

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golf ei ole olympialaji!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 68)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • peejii kirjoitti: (5.12.2012 11:50:30)
    YLE:n teksti-tv sivuilla on juttu, jossa Tom Watson hyvin selkeästi perustelee otsikon asian.
    Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä. Suomen Golfliitto vouhottaa asian kanssa aivan
    turhaan, ei suomalaiset tule olympialaisissakaan pärjäämään. Liitto on moninkertaistanut organisaationsa ja käytettävissä olevat resurssinsa, mutta valmennus ja nuorten ohjaaminen menestykseen on valovuoden perässä esimerkiksi siitä, mitä Ruotsissa tehdään. Liiton pomot matkustavat Ryden Cup ym.tapahtumiin meidän rivigolfaajien rahoilla, Nuoria edustuspelaajia sinne pitäisi lähettää haistelemaan tunnelmia ja seuraamaan menestyjiä. Kaikki Peltoniemet pois johtopaikoilta ja suojatyöpaikoista, todellisia tekijöitä tilalle.

Linkki ois kiva. Onko tämä sama juttu? Tämä juttu ei ainakaan liittynyt Suomen Golfliittoon ja suomalaisiin golfareihin millään tavalla.

Onko olympialaisissa muita amatöörilajeja kuin nyrkkeily? Milloin Watson (tai Tilander) on viimeksi katsonut olympialaisia?

Watsonin kommentti: ’Kun ammattilaiset menevät olympiakisoihin, he tekevät sen vääristä syistä.’ En ymmärrä tätä. Eikö ammattilaiset kerrankin tee jotain ’oikeista’ syistä, kun he menevät olympialaisiin pelaamaan pelkästään voitosta ja maineesta ja kunniasta, eikä miljoonan palkintoshekistä. Eiköhän tuostakin voittaja kuittaa vähintään sponsorien bonukset, mutta silti paljon vähemmän kuin majoreista.

peejii kirjoitti: (5.12.2012 11:50:30)
    YLE:n teksti-tv sivuilla on juttu, jossa Tom Watson hyvin selkeästi perustelee otsikon asian.
    Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä. Suomen Golfliitto vouhottaa asian kanssa aivan
    turhaan, ei suomalaiset tule olympialaisissakaan pärjäämään..

Ehkä tärkeämpää onkin se, että kilpailijoiden siivellä eri lajiliittojen päättäjät pääsevät seuraamaan olympialaisia tapahtumapaikoille livenä liittojensa jäsenten kustantamina?

Ballmarker kirjoitti: (6.12.2012 7:20:43)
    Ehkä tärkeämpää onkin se, että kilpailijoiden siivellä eri lajiliittojen päättäjät pääsevät seuraamaan olympialaisia tapahtumapaikoille livenä liittojensa jäsenten kustantamina?

Joo, muistan toissa talvelta kun olin Vancouverin olympialaisissa ja seurasimme miesten pujottelua. Siella oli suomalaisia ’herroja’ sitten paikalla… Kattelivat, kiertelivat. Ketaan ei nayttanyt koko homma kiinnostavan. Ja yht’akkia kun kisa alkoi kaikki havisivat. Sisalle buffet-poydan ja ilmaisen alkoholin pariin?

Oli aika saalittavaa katseltavaa tama urheiluherrojen sahlaily…

ts

Golfinn kirjoitti: (6.12.2012 23:06:47)

Ballmarker kirjoitti: (6.12.2012 7:20:43)

Joo, muistan toissa talvelta kun olin Vancouverin olympialaisissa ja seurasimme miesten pujottelua. Siella oli suomalaisia ’herroja’ sitten paikalla… Kattelivat, kiertelivat. Ketaan ei nayttanyt koko homma kiinnostavan. Ja yht’akkia kun kisa alkoi kaikki havisivat. Sisalle buffet-poydan ja ilmaisen alkoholin pariin?

Oli aika saalittavaa katseltavaa tama urheiluherrojen sahlaily…

Ihan saatanan säälittävää on toi sun jatkuva loanheitto aivan joka suuntaan.

Ei näyttänyt kiinnostavan? Millä perusteella jaat tuon tuomiosi? Ja siis mikä ei näyttänyt kiinnostavan kun kisa ei ollut edes alkanut vielä?

Ja mihin he hävisivät? Tiedätkö vai haluatko vaan arvailullasi heittää heille paskaa niskaan?

On se niin huvittavaa kun monet luulee, että isoillakin virkavuosilla joku noille matkoille oikeesti haluaa lähteä. On varmaan niitäkin, mutta kyllä ne paljon enemmän rasitteita ovat ja sisältö vallan toinen kuin mitä joku sivustaseuraaja voi käsittää. Mutta ymmärtämättömyydestähän se herraviha on kautta vuosikymmenten kummunnut…

ts kirjoitti: (7.12.2012 5:41:16)

On se niin huvittavaa kun monet luulee, että isoillakin virkavuosilla joku noille matkoille oikeesti haluaa lähteä. On varmaan niitäkin, mutta kyllä ne paljon enemmän rasitteita ovat ja sisältö vallan toinen kuin mitä joku sivustaseuraaja voi käsittää. Mutta ymmärtämättömyydestähän se herraviha on kautta vuosikymmenten kummunnut…

Jos jätämme valmentajat ja johonkin kansainväliseen neuvonpitoon ’pakosta’ osallistuvan urheilujohtajan pois laskuista, niin miksi jonkun lajiliiton päättäjäportaaseen kuuluvan olisi pakko olla olympialaisissa paikalla, ellei itse halua? Mikä tehtävä pakottaa paikalla oloon vastoin omaa tahtoa? Haistelemassa ilmapiiriä ja keräämässä kokemuksia? Heh heh….

Kuulemistani lukuisista tarinoista päätellen harvassa ovat ne pomoportaan heput, jotka kokevat vastenmieliseksi matkan olympialaisiin ’hyvien veljien’ kanssa, vaihteeksi ilman eukkoa ja ilman oman rahan käyttöä – jopa päivärahaa nostaen! Mikähän sellaisesta rasitteen voisi tehdä?

ts kirjoitti: (7.12.2012 5:41:16). Mutta ymmärtämättömyydestähän se herraviha on kautta vuosikymmenten kummunnut…

Tästähän on loistavana esimerkkinä ketjun avanneen polseviikin käsitys, että Peltoniemi tarttis suojatyöpaikan!

KL

Ballmarker kirjoitti: (7.12.2012 6:36:06)

Jos jätämme valmentajat ja johonkin kansainväliseen neuvonpitoon ’pakosta’ osallistuvan urheilujohtajan pois laskuista, niin miksi jonkun lajiliiton päättäjäportaaseen kuuluvan olisi pakko olla olympialaisissa paikalla, ellei itse halua? Mikä tehtävä pakottaa paikalla oloon vastoin omaa tahtoa? Haistelemassa ilmapiiriä ja keräämässä kokemuksia? Heh heh….

Kuulemistani lukuisista tarinoista päätellen harvassa ovat ne pomoportaan heput, jotka kokevat vastenmieliseksi matkan olympialaisiin ’hyvien veljien’ kanssa, vaihteeksi ilman eukkoa ja ilman oman rahan käyttöä – jopa päivärahaa nostaen! Mikähän sellaisesta rasitteen voisi tehdä?

Noin yleisesti asiaa sivuten niin siinä vaiheessa, kun vuotuisten työmatkapäivien lukumäärä ylittää 150, kynnys lähteä mihin tahansa karkeloihin alkaa kummasti nousta.

Ja mitä tulee pakottaviin tehtäviin, niin etkös sinäkin mene sinne, minne työnantaja käskee, vaikkei aina huvittaisi..?

KL kirjoitti: (7.12.2012 14:42:39)
    Ja mitä tulee pakottaviin tehtäviin, niin etkös sinäkin mene sinne, minne työnantaja käskee, vaikkei aina huvittaisi..?

Ei tuommoista saa nykypäivänä kysyä.. Se on jokaisen oma asia tekeekö pakottavat tehtävät heti paikalla housuihin vai sinne mihin on ylemmältä taholta käsketty.

KL kirjoitti: (7.12.2012 14:42:39)

Olet ehdottomasti oikeassa! Tässä casessä pitäisi vain pystyä kehittämään se ’pakottava tehtävä’, jonka takia pomoportaan on isolla joukolla osallistuttava olympiakisojen seuraamiseen paikan päällä. Mutta aikaahan on, joten eiköhän se siitä….

ts

Olis hauska lukea sitä rutinan määrää, kun ei korkeimmat päättäjät vaivautuis edes suurkisoihin paikalle.

’Siellä ne pe***eet vaan istuu toimistossaan eikä mene maailmalle oppimaan ja luomaan kontakteja’

Hei, suomalainen golf-pro kommunikoi! lol

Sitte kun sa Tapsa olet ollut paikoissa ja tyoskennellyt ihmisten kanssa missa esim meikalainen on, ja nahnyt ja saanut ensi kaden tietoa tietyista asioista, niin tule sitten taas mesoamaan alkuihmisen tavoin keskustelupalstoille. Sita ennen tammosista asioista puhuminen sun kanssa, joka on kun pikkulapsi karkkikaupassa kun paasee hetkeksi Puolaan ja Espanjaan, ei ole tarpeellista.

Ala nyt vaan keskittya siihen miksi sun pelaajat ei parjaa vuodesta toiseen. Peili.

ts kirjoitti: (7.12.2012 17:59:12)
    Olis hauska lukea sitä rutinan määrää, kun ei korkeimmat päättäjät vaivautuis edes suurkisoihin paikalle.

’Siellä ne pe***eet vaan istuu toimistossaan eikä mene maailmalle oppimaan ja luomaan kontakteja’

Sa oot kylla sulosen ulkona niista asioista mita oikeasti kulissien takana tapahtuu… Hellyyttavaa.

ts

Golfinn kirjoitti: (7.12.2012 18:12:03)

Hei, suomalainen golf-pro kommunikoi! lol

Sitte kun sa Tapsa olet ollut paikoissa ja tyoskennellyt ihmisten kanssa missa esim meikalainen on, ja nahnyt ja saanut ensi kaden tietoa tietyista asioista, niin tule sitten taas mesoamaan alkuihmisen tavoin keskustelupalstoille. Sita ennen tammosista asioista puhuminen sun kanssa, joka on kun pikkulapsi karkkikaupassa kun paasee hetkeksi Puolaan ja Espanjaan, ei ole tarpeellista.

Ala nyt vaan keskittya siihen miksi sun pelaajat ei parjaa vuodesta toiseen. Peili.

Oho.. Oregonn ihmehän on oikeen iskussa. Mä oon muuten viettäny erilaisissa hommissa Suomen ulkopuolella viimesen 25 vuoden aikana semmosen 2kk vuodesta järjestäen, että ihan eka ulkomaan reissu tuo ei ollut.

Mä olen myös nähnyt fiksuja ihmisiä, ja ne ei todellakaan heitä tommosia juttuja, jossa vihjaillaan ukkojen lähteneen dokaamaan kun kisa alko. Se on ihan helvatin typerää käytöstä.

Ja ite voit miettiä miks mun pelaajat on pärjänny vuodesta toiseen.

Parahin Mr Golfinn, voisitko laittaa omat meriittisi tänne näkyville jotta me tavalliset tallaajat voisimme arvostaa kuka on guruista parhain ? Paljonhan toki viisaita kommentteja ja tietoutta jakeletkin mutta ehkäpä joskus on aika jättää old number seven rauhaan ja sitten kirjoitella tänne….Olinko oikeassa ?

Kuulkas nyt kateelliset herravihaajat, on todella älyllisesti epärehellistä vinkua jos jossain näkyy muutama päättäjätason edustaja. So what. Kasvakaa aikuisiksi.

Uskon ja väitän, että mitä enemmän johtavissa asemissa olevat jalkautuvat tapahtumapaikoille – oli kyse urheilujohtajasta, poliitikosta tai yritysjohtajasta – sen parempi. Sitä parempia päätöksiä tulee mitä paremmin ymmärtävät hommansa eri kanteilta.

Kyllä useimmille noille kavereille matkustaminen on enemmänkin rasite kuin kannutsin. OK, varmaan löytyy aina joukosta jokunen joka on päässyt reissuun löyhin perustein, mutta mitäs sitten. Kustannuksena marginaalinen eikä haittaa ketään.

Ja aiheeseen. Watson on pihalla kuin lumiukko. Golf on urheilua siinä missä ammunnat tai purjehduksetkin. Jos jotakuta ei pelaaminen kiinnosta, katsokoot telkkarista. Veikkaan että kiinnostaa, vaikka olisi millainen miljardööri. Katsokaa vaikka NHL-pelaajien intoa olympialaisissa. Tai golfareita Ryder Cupissa.

ts kirjoitti: (7.12.2012 18:24:46) Oho.. Oregonn ihmehän on oikeen iskussa. Mä oon muuten viettäny erilaisissa hommissa Suomen ulkopuolella viimesen 25 vuoden aikana semmosen 2kk vuodesta järjestäen, että ihan eka ulkomaan reissu tuo ei ollut. Mä olen myös nähnyt fiksuja ihmisiä, ja ne ei todellakaan heitä tommosia juttuja, jossa vihjaillaan ukkojen lähteneen dokaamaan kun kisa alko. Se on ihan helvatin typerää käytöstä. Ja ite voit miettiä miks mun pelaajat on pärjänny vuodesta toiseen.

Ehka sun ei kantsis lahtea neuvomaan yhtaan ketaan miten kayttaydytaan… 😉 Kaveri ite vetaa keskustelupalstoilta toisille haukkumassa jengia mita ihmeellisimmista syista ja aina hyvin solvaavalla tyylilla. Nytkin mainitsin ryhmasta suomalaisia urheilujohtajia olleen olympialaisissa ja sun veto siihen oli ’Ihan saatanan säälittävää on toi sun jatkuva loanheitto aivan joka suuntaan.’, varsin henkilokohtaiseen tyyliin. Ma en ensinnakaan sanonut sulle yhtaan mitaan, ni mika velvoittaa sut lahtemaan heittamaan paskaa mun paalle? Toisaalta, sa kun oot aina kailottanut muille sita, etta pitakaa turpanne kiinni jos ette tieda asiasta mitaan, niin eiko se koske sinua ollenkaan? Ei ole nayttaynyt koskevan, mita olen keskusteluja seurannut ja/tai niissa mukana ollut. Ma olen 8 vuotta katsonut mm huippupoliitikojen ym meininkia Suomessa varsin lahelta (hyvin erilaisissa tilanteissa ja tilaisuuksissa) ja sen jalkeen 7.5 vuotta nahnyt sita samaa hyvin HYVIN lahelta ulkomailla, ja perustan sanomiseni mm naihin kokemuksiin. Uskallan sanoa, etta sulla ei ole ollut lahellekaan tuollaisia kokemuksia tai mahdollisuuksia, joten siksi se on niin sopoa kun kaveri tulee ja alkaa arvostelemaan arvailupohjalta toisten tietoja ja sita mita ne nakee ja kokee ym. En ole ikina sanonut, etta olisin jotenkin fiksu tai varsinkaan filmaattinen. Olen kuitenkin suorapuheinen enka koe, etta tarvitsisi kumarrella ihan hirveesti isompia auktoriteettejakaan kohtaan. Sen verran on tullut liikuttua eri maiden presidenttien, korkeiden virkamiesten, kuninkaallisten, maailman luokan julkkisten ja urheilijoiden ynna muiden seassa. Siina ryhmassa suomalainen golfaajatytto ei ole kovin korkealla, vaikka hyvin henk koht suhde meilla silloin olikin (johtuen tietty tyon luonteesta). Edelleen Tapsa, mulla ei ole MITAAN sua vastaan eika mun tartte tulla tanne sulle vittuilemaan. Niin kun en ole vittuillutkaan enaa piiiiitkaan aikaan. Siihen ei ole tarvetta eika se ole fiksua. Enka varsinkaan jaksa sellasta ollenkaan. Jos kuitenkin sanon jotain, ja sina siihen lahdet taas ’besserwisserina’ siihen vittuilemaan, annan tulla takaisin. Eli toivoisin sinunkin jattavan toisten henk koht arvostelut ja vittuilut vahemmalle. Oli se sitten mina, data tai j. okumuu. Jos joku on vaarassa tai sanoo jotain mika lukijaa itseaan ihmetyttaa, niin siihen on muitakin tapoja kun henk koht hyokkays. Ihan kayttaymisen perusteita… Suomalaisten urheilujohtajien ryhmasta en maininnut ketaan nimelta, vaikka olen joskus pari niista tavannutkin, koska name dropping on minusta vahan persiesta. Ja se mita nain siella, rekisteroityi minun silmiin, ei juuri kenenkaan muun. Ei varsinkaan sinun. Katsos, jos minulla ja Butch Harmonilla on edes yksi pienen pieni yhteinen ’lahja’, niin se on se, etta me kummatkin naemme ja kuulemme ’kaiken’. Ja sita lahjaahan ei opita… ;-) En lahde kommentoimaan pelaajista mitaan, en edes sinun. Se kommentti oli vain sinulle ’maailman osaavimpana golf valmentajana’. Pelaajat tekee omaa kovaa hommaansa ja jotkut paasevat tavoitteisiinsa, toiset valitettavasti eivat. Toisilla kehitys pysahtyy kummallisesti, vaikka ihan selviakin lahjoja olis pidemmallekin. Mulla on kuitenkin iso respecti niille kundeille ja tytoille, silla niin vaikeasta lajista kun golf jos haluaa tehda ammatin, hattua paasta. Mutta niin kun missa vaan ammatissa, jatkuva kehitys on must. Jos siita ei pida huolta, syysta tai toisesta, ei valttamatta edses halua ’enempaa’. Tama tasta. Varsinkin nyt kun asken tanne kaveli oppilaani, joka kertoi vaimonsa tehneen itsemurhan (myos oppillaani) syyskuussa. Pienia on nama golfpisteen murheet verrattuna elaman koviin faktoihin…

J.J. kirjoitti: (7.12.2012 18:33:59)

Kyllä useimmille noille kavereille matkustaminen on enemmänkin rasite kuin kannutsin. OK, varmaan löytyy aina joukosta jokunen joka on päässyt reissuun löyhin perustein, mutta mitäs sitten. Kustannuksena marginaalinen eikä haittaa ketään.

Eikös tässä ole aikamoinen ristiriita? Eihän rasitteesta kärsimään joutumista voi sanoa ’pääsemiseksi’? Vai meinaatko, että reissulla on mukana samoilla perusteilla sinne ’joutuneita’ ja ’päässeitä’? Siis lipsuuko jossain…..?

Rauta 1 kirjoitti: (7.12.2012 18:28:27)
    Parahin Mr Golfinn, voisitko laittaa omat meriittisi tänne näkyville jotta me tavalliset tallaajat voisimme arvostaa kuka on guruista parhain ? Paljonhan toki viisaita kommentteja ja tietoutta jakeletkin mutta ehkäpä joskus on aika jättää old number seven rauhaan ja sitten kirjoitella tänne….Olinko oikeassa ?

En ole taalla keraamassa kenenkaan arvostusta 😉 Eiks taa ole golf-henkinen keskustelupalsta, jonne on vapaa paasy?

En ymmarra ’old number seven’ yhteytta…

Ballmarker kirjoitti: (7.12.2012 21:25:38)

J.J. kirjoitti: (7.12.2012 18:33:59)

Eikös tässä ole aikamoinen ristiriita? Eihän rasitteesta kärsimään joutumista voi sanoa ’pääsemiseksi’? Vai meinaatko, että reissulla on mukana samoilla perusteilla sinne ’joutuneita’ ja ’päässeitä’? Siis lipsuuko jossain…..?

Jos vaivautuisit lukaisemaan zeizein tekstin ajatuksen kera, niin huomaisit kenellä lipsuu, ehkä.

ts

Golfinn kirjoitti: (7.12.2012 22:57:27)

En ole taalla keraamassa kenenkaan arvostusta ;) Eiks taa ole golf-henkinen keskustelupalsta, jonne on vapaa paasy?

En ymmarra ’old number seven’ yhteytta…

Tuo on kyllä totta ja siinä olet onnistunut loistavasti. Mainetta on kuitenkin kertynyt yli oman tarpeen ja puoluerajojen… Ja sitten poika kun sä olet yhtä paljon katellu näitä touhuja kuin minä ja monelta suunnalta, tule sitten selittämään vasta tänne palstalle 😉

ts

Niin siis ihan oman ja ympäristönsä puoelsta toivon finnin todellakin olleen ympäripäissään tuota pitkää juttua kirjoittaessaan. Ei kai kukaan oikeesti tuollaista selvinpäin…

ts kirjoitti: (8.12.2012 7:27:48)

Tuo on kyllä totta ja siinä olet onnistunut loistavasti. Mainetta on kuitenkin kertynyt yli oman tarpeen ja puoluerajojen… Ja sitten poika kun sä olet yhtä paljon katellu näitä touhuja kuin minä ja monelta suunnalta, tule sitten selittämään vasta tänne palstalle 😉

Tuo on täysin totta. Ts:n meriitit on toistaiseksi jäänyt tuohon katseluun ja mehupullonkantoon., vaikka lähes jokaiseen ketjuun jotain ’viisauksia’ tuo.

ts

Aprillipila kirjoitti: (8.12.2012 10:31:05)

ts kirjoitti: (8.12.2012 7:27:48)

Tuo on täysin totta. Ts:n meriitit on toistaiseksi jäänyt tuohon katseluun ja mehupullonkantoon., vaikka lähes jokaiseen ketjuun jotain ’viisauksia’ tuo.

LOL 😀

Oootte te saatana melkosia pässejä ja mulkun mittaajia.

Kun käyttäjä ts osallistuu keskusteluun niin ennemmin tai myöhemmin keskustelu muuttuu henkilökohtaisuuksiin menemiseksi, ei aina mutta hyvin usein. Ja vikahan ei tietenkään ole koskaan ts:ssä, ne on ne muut kun on väärässä…

Kannattais ts ehkä vähän kattella peiliin ja miettiä omaa ulosantia sekä asennetta noin yleensäkin kun se säännönmukaisesti johtaa konflikteihin muitten keskustelijoitten kanssa. Toisaalta, käyttäytymisesi täällä foorumilla viittaa myös narsistiseen persoonallisuushäiriöön jolloin se oman käytöksen hallinta ei välttämättä onnistu helposti, se onkin sitten jo vähän hankalampi juttu.

On täällä muitakin huonosti käyttäytyviä, minä mukaan lukien, mutta ts kyllä vie voiton kaikista.

ts

Vetke kirjoitti: (8.12.2012 12:35:02)
    Oootte te saatana melkosia pässejä ja mulkun mittaajia.

Kun käyttäjä ts osallistuu keskusteluun niin ennemmin tai myöhemmin keskustelu muuttuu henkilökohtaisuuksiin menemiseksi, ei aina mutta hyvin usein. Ja vikahan ei tietenkään ole koskaan ts:ssä, ne on ne muut kun on väärässä…

Kannattais ts ehkä vähän kattella peiliin ja miettiä omaa ulosantia sekä asennetta noin yleensäkin kun se säännönmukaisesti johtaa konflikteihin muitten keskustelijoitten kanssa. Toisaalta, käyttäytymisesi täällä foorumilla viittaa myös narsistiseen persoonallisuushäiriöön jolloin se oman käytöksen hallinta ei välttämättä onnistu helposti, se onkin sitten jo vähän hankalampi juttu.

On täällä muitakin huonosti käyttäytyviä, minä mukaan lukien, mutta ts kyllä vie voiton kaikista.

Ja taas sä oot väärässä ja minä oikeessa 🙂

Kovin harvassa ovat ne tyypit, kenen kanssa tulee konfliktiin ajauduttua. Jänä juttu siinä on se, että samat tyypit saa vastaavaa palautetta yleensä muiltakin, ehkä vähän hienostuneemmin. Mulla kun on tapana olla rehellinen.

Siis jos joku pitää tota finnin heittoa urheilupäättäjien siirtymisestä kisan alkaessa ilmaisen viinan pariin edes hiemankaan asiallisena, niin pitäköön. Molemmat on sillon mun silmissä täysiä tolloja.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 68)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #209815 kohteessaGolf ei ole olympialaji!

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golf ei ole olympialaji!