4.6.–11.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][22]
KilpailuaSuomalaista

GoGolf valloittaa

Etusivu Foorumit Yleistä GoGolf valloittaa

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 643)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nämä ovat vain omiaajatuksia ja fiiliksiä mitä GoGolfista on tullut.

    Minulla on vähän ristiriitaisia ajatuksia GoGolfista. Toisaalta näen että ryöstää määräysvaltaa ja kenttiä ne aikanaan rakentaneilta golffareilta. Haalii osake enemmistön ja siirtää röyhkeästi palvelut omiin nimiinsä, niin pro shopit, valmennuksen ja kentän hoidon. Tuntuu että osakas joutuu maksamaan tässä enemmän kuin mitä samat palvelut itse tuotettuna maksaisi.

    Toisaalta olisiko näitä kenttiä olemassa jos GoGolf ei olisi ottanut niitä ”haltuunsa”

    Nimetön

    Periaatteessa se on mulle sama kuka kentän omistaa. Se en ole minä kuitenkaan. Omakustanne osakaskentillä osataan kyllä myös laittaa green feet kalliiksi ja vuokralaisen edut heikoiksi. GoGolfin paketti on aika mielenkiintoinen.

    Mutta olisi hyvä (mun kannalta) jos tulisi kilpailijoita. Varmaan veisi myös Suomen golf harrastusta eteenpäin. Osakaspelaajat voisivat jäädä omille kentilleen, meille muille parempia tarjokkaita. Oltaisiin pois häiritsemästä.

    Varustekaupoissa alkaa olla surkea tilanne pk- seudulla ainakin. Onneksi vielä GoGolfilla on kauppa.

    Nimetön

    On nämä GoGolfin ”HUIKEAT TARJOUKSET” kyllä huikeita!

    VUOSAARI GOLF – GREEN FEE KAHDELLE
    NYT 99 € (norm. 160 €)

    Joku vois olla toista mieltäkin mutta ei se ole hullu joka pyytää.. Varsinkin toi ”norm. ”. Voin ymmärtää että joku maksaa jos haluaa laittaa firman piikkiin ja verovähennyksiin mutta tavis tuskin koskaan maksaa omasta pussistaan 80e Vuokkiin.

    En muutenkaan ymmärrä näitä. Sarfvik toivottaa vierailijat tervetulleeksi, 200e. Huh. No jollekkin mikään ei maksa liikaa. Nämä hinnoittelut kertovat suoraan että pysykää poissa, köyhät.

    80€ on aika normaali green fee nykyään Uudellamaalla. Viime kesänä Pickalan, Masyerin, Tapiolan, Hirsalan, Kytäjän ja Talin green fee oli enemmän kuin 80€. Syrjäisemmät kentät ovat toki halvempia.

    Nimetön

    Epäilen silti ettei niitä juuri makseta omasta pussista. Mutta jos noista pitäisi valita niin Vuokki olisi viimeisenä mun listalla. Nyt en tiedä enää mutta ennen Vuokkiin sai lippuja siinä 35€ / kpl.

    Pidän kaikkia yli 50€ kierroksia turhan kalliina. Enkä pidä sitäkään ”huikeana tarjouksena”, varsinkaan Vuosaareen. Mutta vain mun ongelma varmaan.

    Möllikkä: Pidän kaikkia yli 50€ kierroksia turhan kalliina. Enkä pidä sitäkään ”huikeana tarjouksena”, varsinkaan Vuosaareen. Mutta vain mun ongelma varmaan.

    Me ollaan totuttu peliaikojen ja pelilippujen ylitarjontaan eikä golfkentät ole osanneet kilpailla juuri muilla keinoilla kuin hinnoilla. Jos verrataan näitä hintoja muualle Eurooppaan, niin Suomessa on edelleen melko halpaa, erityisesti nämä vuosimaksut (vastikkeet tai vuokrahinnat).

    Golfin suosion kasvun myötä pelaamisen hinta on kaikkialla kasvanut. Briteissä liittymismaksut ovat nousseet huimasti ja samoin myös green feet. GF hinnan pitäisikin olla lähempänä 100€, jolloin osakkeen omistaminen ja vuosivastikkeen maksaminen olisi perusteltua.

    Nimetön

    Miksi osakkeen omistaminen pitäisi olla perustelua? Käsittääkseni on monia maita joissa ei ole tuollaista systeemiä. Toki vuosimaksut on kalliimpia mutta onhan kausikin ihan eri mittainen. Vaikkapa Algarvessa.. vuosimaksu voi olla 2000€ mutta sillä voi pelata 5:llä kentällä rajattomasti ympäri vuoden. On se vähän toista kuin yksi kenttä ja 5 kuukautta.

    Suhde on vinksahtanut jos osakkaat pelaa n 15e per kierros ja muilta vaadittaisiin 100e jotta se subventoisi osakepelaamista. Ymmärrän että kenttiä perustettiin osakkuuksilla mutta se on mennyttä muinaisuutta.

    Mutta aiheeseen takaisin. GoGolf ei näytä tekevän pelaamisesta kalliimpaa. Kuten totesinkin, kyllä osakaskentät osaavat rahastamisen siinä missä GoGolf. Raha menee aina jonkun taskuun.

    Luulen että GoGolfia kiinnostaa GF kokonaistuotto, ja mahdollisesti muita tuotteita tukeva hinnoittelu. Sen sijaan 100e hintaa esittävä osakas ei välitä meneekö yhtään GF:ää kaupaksi, vain oman osakkeen arvo kiinnostaa.Ja siitä kenttäyhtiö ei juuri hyödy mitään ainakaan pakkovastikepaikoissa.

    Miksi osakkeen omistaminen pitäisi olla perustelua? Käsittääkseni on monia maita joissa ei ole tuollaista systeemiä.

    Osakkeen omistaminen (tai kuka nyt missäkin maassa ja millä systeemillä golfkentän omistaa) päättää pelaamisen hinnoista ulkopuolisille. Sitä paitsi kausi ei Suomessa ole erityisen lyhyt, kun a) monessa etelän maassa on kesäisin niin kuuma, että kentät karrella eikä 40 asteen helteessä simokaan pelaile ja b) talvella lämpöä on, mutta päivä on lyhyt … esimerkiksi siellä Algarvessa talvella oma tiiaika oli 13:15 enkä ehtinyt pelata koko kierrosta. Suomessa kesäaikaan myös työpäivien jälkeen hyvät edellytykset pelata koko kierros.

    Suhde on vinksahtanut jos osakkaat pelaa n 15e per kierros ja muilta vaadittaisiin 100e jotta se subventoisi osakepelaamista. Ymmärrän että kenttiä perustettiin osakkuuksilla mutta se on mennyttä muinaisuutta.

    ”muiden 100€” tai mikä tahansa gf-maksun on nimenomaan tarkoitus subventoida osakaspelaamista. Miksi ihmeessä osakkaat muutoin päästäisivät vieraspelaajia lainkaan kentälleen. Kenttiä tosiaan perustettiin osakkuuksilla, mutta osakkuudet eivät ole muinaisuutta, vaan osakkaat edelleen päättävät golfkentän asioista (niin Gogolfissa kuin millä tahansa osakekentällä).

    Miksi osakkeen omistaminen pitäisi olla perustelua?

    Ihan teoriankin mukaan osakkeenomistajien tavoitteena on osakkeen arvon kasvattaminen … ja golfosakkeen tapauksessa myös oman pelaamisen edullinen ja laadukas mahdollistaminen tai vaihtoehtoisesti vuokratuotto, jos pelioikeus vuokrattuna.

    Nimetön

    Miksi ihmeessä osakkaat muutoin päästäisivät vieraspelaajia lainkaan kentälleen

    Niin. Siksi toivoisinkin että tulisi GoGolf tyyppisiä omistajia enemmän.

    Nimetön

    “Kiitämme vähemmistöosakkaita yhteistyöstä, mutta tämä vaihe Kurk Golfin historiassa sulkeutuu. Menemme eteenpäin.”

    Voiko tuota paremmin sanoa? Se on moro. Osakkaista ei ole mitään hyötyä enää. Maailma muuttuu.

    Näyttää siltä, että luonnonvalinta toimii ja heikoimmat lenkit siirtyvät jalostajille. Muiden kenttien osakkaiden on syytä pitää huolta omistuksestaan, eduistaan ja edullisista/monipuolisista pelimahdollisuuksistaan. Tämä onnistuu parhaiten pitämällä golfoy:n talous kunnossa, lopettamalla halpamyynti, torjumalla kaikki jalostajien houkutukset ja kehittämällä yhteistyökuvioita muiden terveiden yritysten kanssa. Olen onnekseni jäsenenä ja osakkaana yhteisössä, joka on pitänyt huolta edelläolevasta ja jonka nurkanvaltaus ei onnistu millään konstilla.

    Melko ristiriitaiselta kuulostaa, että 2000 euron kausimaksu ulkomaisilla kentillä on ok, kun sillä saa useamman kentän ja pidemmän pelikauden, mutta kotimaassa 50 euroa greenfeestä on jo ihan kipurajoilla. Osakaskentistä halutaan eroon, mutta haikaillaan 35 euron pelilippuja Vuosaareen, vaikka peliliput olivat juurikin osakkaiden kauppaamia.

    No, onneksi useilla kentillä noista pelilipuista on jo luovuttu ja greenfeellä pelaaminen tuo rahat yhtiön kassaan ja pienentää osakkaiden taakkaa.

    ”Vaikkapa Algarvessa.. vuosimaksu voi olla 2000€ mutta sillä voi pelata 5:llä kentällä rajattomasti ympäri vuoden. On se vähän toista kuin yksi kenttä ja 5 kuukautta”

    Suomessa osakkeen omistaja maksaa kentästä riippuen n. 550€-800€ vuosivastikkeen ja voi halutessaan lunastaa kultakortin 165€ hintaan, jolla pääsee pelaamaan 25 eri kentällä 7 kertaa per kausi. Minun mielestä aivan loistava diili ja mukava olla osakkeen omistaja 👍😀

    Nimetön

    Ei mulla ole tarvetta päästä osakaskentistä eroon. Kunhan on vaihtoehtoja.

    5 kenttää, ympräri vuoden 2000e pitää verrata tietenkin suomalaiseen pelioikeuteen, 5 kuukautta, yksikenttä, 800e. Näin laskien ei minusta mitenkään hirveän edullista ole pelata Suomessa. GoGolfista 5 kentän paketti on tuo sama 2000e. Totta on että Etelä-Euroopassa kausi on ehkä 10 kuukautta, ja pimeää tulee talvisin siinä 6 aikaan. 5 kentän rajoittamaton pelioikeus Suomessa viidelle kentälle on varmasti kalliimpi kuin etelässä ja kausi lyhyempi.

    Toki kun puhutaan että golf voisi olla kalliimpaa Suomessa, tarkoitetaan aina, että jollekin toiselle kuin itselle. Meihin on ohjelmoitu että parasta on kun joku toinen maksaa meidän puolesta.

    Mulle 50 euroa on kipuraja greefeessä ja jos viitsii hieman nähdä vaivaa niin pääseehän sillä pelaamaan vieraskentille. Kotikenttää tahkotaan sinne alle 15e per kierros. Tottakai jokainen kenttä voi pyytää 200euroa. Olen varma että tuloja tulee vähemmän kuin pyytämällä 50e.

    Jos kenttäyhtiössä on sijoittajia mukana niin ennen pitkää tulee lunastus. Jos markkinahinta on 1 euro kuten Kurkissa oli, niin voi olla tyytyväinen jos ei tarvitse itse maksaa erossa. Uskon että uusjako tulee, mutta voin olla väärässäkin.

    KL1

    Melko ristiriitaiselta kuulostaa, että 2000 euron kausimaksu ulkomaisilla kentillä on ok, kun sillä saa useamman kentän ja pidemmän pelikauden, mutta kotimaassa 50 euroa greenfeestä on jo ihan kipurajoilla.

    Mikä tuossa on ristiriitaista? Jos pelaat 40 kiekkaa 50 egeä per kiekka, niin 2 000 euroa on kasassa. Jos gf olisi 100 euroa, niin kiekkoja tulisi vain 20. Eikö tuo Algarven diili ole paljon parempi kuin 100 euron gf Suomessa?

    KL1

    Mulle 50 euroa on kipuraja greenfeessä

    Sama täällä. Minulle golf on liikuntaa ja sosiaalista kanssakäymistä asfalttiviidakon ulkopuolella, elämyksistä maksetaan sitten ulkomailla ja hieman eri summia.

    Kyllä green fee hinta on sopeutsttava siihen , mitä on tarjottavana vapaita peliaikoja ja myös ajalla on merkitys.Osakkaaan vieraitten peliaikoja ei tule rajoittaa.

    Minun kentällä ei ole rahahuolia, uolet tuloista tulee muusta kuin hoitovastikkeista, molemmista noin milli.

    Sarvvikilla on varaa, osakkaan vieraat tosin pääsevät halvemmalla. Harva maksaa tätä 200 euroa

    Täällä ilmoittautuu myös yksi 50 e kipurajalainen. Yhden tai kaksi elämyskierrosta vuodessa voi pelata Suomessakin tuota (hieman) kalliimmalla, mutta peruskierrokset ovat eri asia. Tässä tulee ihan rehellisesti jo oman pinkan vaatimaton kokokin vastaan.

    Pidän hyvänä sitä, että pelioikeuksien tms. tarjonta monipuolistuu joten tässä mielessä Gogolf on ainakin toistaiseksi ollut hyvä asia. Toisaalta toivon, että eivät ihan monopoliasemaan pääse. Ja hieman ihmettelen sitä, löytyykö tuolle viiden kentän ja 2000 egen pelioikeudelle oikeasti käyttäjiä. Tuohon hintaan pelaa jo aika monta kierrosta vähintään samalla määrällä kenttiä huomattavasti pienemmälläkin suhauksella. Toisaalta megahevareille oma yhden kentän/yhtiön osakkuus/pelioikeus lienee edelleenkin selkeästi halvempi ja sisältää usein vierailijaetuja yhteistyökentillekin. Ja Gogolf-kentät sinänsä ovat ihan ok, mutta ei kai tuota pakettia kukaan erityisesti nimenomaan kenttien laadun takia hanki?

    https://honour.fi/kultakortti tämän hetken kenttätilanne, loput vahvistuu 15.3 mennessä

    Nimetön

    GoGolf mielii pörssiin.. saapas nähdä miten käy. Se olisi oikeaa osakeomistamista.

    Hyvä asia Peuramaan osakkeenomistajille. Käyttäisivät varmasti osakevaihtoa maksuvälineenä osakkaille. GoGolf ei saa muuten 90% osakeomistusta Peuramaasta.

    Saa nähdä, miten hyvä asia listautuminen on Peuramaan osakkeenomistajille. Mutta vähemmän hyvä se on sitten Peuramaalla ja muilla Gogolfin kentillä pelaaville asiakkaille. Katetta ja voittoa on tahkottava. Eli nyt saavat sitoutumista kammoavat kaivaa kuvetta. Ja taitaa osakkeenomistuksen suosiokin jatkaa toissa vuonna alkanutta kasvuaan.

    GoGolf ei saa muuten 90% osakeomistusta Peuramaasta.

    Miksi pitäisi saada yli 90% – toki lunastusoikeuden vuoksi, mutta entä sitten. Gogolf voi ihan hyvin omistaa 70 %, jolloin pystyy käytännössä johtamaan yhtiötä haluamallaan tavalla, kuten Kotojärvi on meille osoittanut.

    … mutta kun Gogolfilla on kasvuhaluja ja varmaan myös Suomessa, mikäköhän kenttä mahtaa olla Gogolfin seuraava kohde – olisiko valistuneita arvauksia?

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 643)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1336996 kohteessaGoGolf valloittaa

Etusivu Foorumit Yleistä GoGolf valloittaa