21.5.–28.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][16]
KilpailuaSuomalaista

Gamebook- ebirdie

Etusivu Foorumit Yleistä Gamebook- ebirdie

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 72)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Muuten, miten se sinun kaverisi tuloksensa syöttävät, koskapa eivät kännyköitänsä räplää?

    Kynä ja pahvi on heille varma käyttöinen työkalusetti. Sitten en tiedä, yksi oli sitä mieltä että vie CM:lle edelleen niinkuin on aina tehnyt. Ellei tule kynää helppokäyttöisempää. Itse tykkään istua kierroksen jälkeen oluella ja saatanpa syödä lounaan. Siinä on paikka naputella appiin. Tai mun tulos on kellossa. Sen voisi lähettää suoraan sieltä, jos toimisi. En tiedä mikä on Gamebookin toimivuus vaikka iwatchin kanssa.

    KL1

    Siinä on paikka naputella appiin.

    Miksi siihen tarvitaan joku erillinen puhelinsovellus? Miksi et voi näpytellä tulostasi netissä suoraan GolfBoxiin? Kai puhelimellasi pääsee nettiin..?

    Vai onko tämä niitä juttuja, jotka on vain pakko olla, koska siltä tuntuu? (tämäkään ei ole veetuilua, vaan rehellinen kysymys)

    Nimetön

    Miksi siihen tarvitaan joku erillinen puhelinsovellus? Miksi et voi näpytellä tulostasi netissä suoraan GolfBoxiin? Kai puhelimellasi pääsee nettiin..?

    Taisin jo kerran sanoa mutta sanotaan uudestaan 😀 Golfboxin appi on kelvoton. Golfboxin käyttö puhelimen selaimen kautta on kökköä koska se selainsovellus on suunniteltu täysin eri mittaiselle näytölle eli tietokoneelle. Läppäriä en viitsi kantaa mukana.

    Puhelimella pääsee nettiin. Puhelimeen tehdään omat sovellukset ihan syystä.

    KL1

    Golfboxin appi on kelvoton. Golfboxin käyttö puhelimen selaimen kautta on kökköä koska se selainsovellus on suunniteltu täysin eri mittaiselle näytölle eli tietokoneelle.

    En tarkoittanut GolfBoxin puhelinsovellusta, vaan nettisivua. Minua hämmentää, että GolfBoxia olisi hankala käyttää älypuhelimella, koska olen jo erinäisiä vuosia käyttänyt liiton kisoissa toimiessani GolfBoxin tulostensyöttösovellusta (siis selainsovellusta) sekä tabletilla että puhelimella ja molemmilla homma pelittää loistavasti. Ei ole ollut ongelmia näytön koon kanssa, vaikka ikänäköä onkin.

    Vaikuttaa vahvasti siltä, että ns. rivijäsen joutuu käyttämään jotakin kälyistä 90-luvun alun petterijärvinen -tyyppistä Pascal -sovellusta, kun taas kisatoiminnassa mukana oleva saa napsia rusinat pullasta ja vielä syödä sen pullankin. Muuta en keksi tähän hätään.

    Puhelimeen tehdään omat sovellukset ihan syystä.

    Totta. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee raja vastaan, joko muistin tai yhteensopivuuden suhteen (viittaus: GB + eBirdie). Ihan kaikkea varten ei ihan oikeasti todellakaan kannata (tai ainakaan kannattaisi) tehdä puhelinsovellusta. Siis ihan oikeasti. Etenkin, jos henkilö ei edes tarvitse sitä puhelinta asian hoitamiseen, vaan sen voi hoitaa myös tietokoneella.

    KL1: Jossain vaiheessa jonkun kilpaileminen loppuu, koska puhelimeen ei enää mahdu kaikki tarvittavat äpit ja sopiva puhelin maksaa 1375 euroa. Pelleilyä mielestäni.

    Eikös ne tuota kutsu bisnekseksi.

    Amatöörimäistä touhua, sovelluksen ominaisuudet ja käyttöliittymä on mielestäni ihan ok. Toimintavarmuus on ihan surkealla tasolla.
    Itselläni on Applen puhelin ja tällä hetkellä kun käynnistän gamebookin eBirdien kautta, niin kysyy joka kerta salasanaa. Toinen ärsyttävä ominaisuus on sellainen, että Applen kello ei osaa yhdistää eBirdien kautta käytettävän Gamebookin kanssa. Kello toimii vaan natiivin Gamebookin kanssa, ei eBirdien sisään koodatun version kanssa.

    KL1

    Itselläni on Applen puhelin ja tällä hetkellä kun käynnistän gamebookin eBirdien kautta, niin kysyy joka kerta salasanaa.

    Muistan viime vuosikymmeneltä hyvin elävästi IT-osastomme vastauksen moisiin moitteisiin. Ne olivat:
    1. Älä käynnistä GameBookia eBirdien kautta
    2. Salasanan kysyminen ei ole vika, vaan ominaisuus

    Noilla pärjää aika pitkälle, vaikkei hatutus vähenekään…

    Ihan muuten mielenkiinnosta kysyn, miksi GB pitää käynnistää eBirdien kautta? Onko kyse vain siitä, ettei halua asentaa GBtä omaan laitteeseensa vai kenties jokin muu?

    KL: Ihan muuten mielenkiinnosta kysyn, miksi GB pitää käynnistää eBirdien kautta? Onko kyse vain siitä, ettei halua asentaa GBtä omaan laitteeseensa vai kenties jokin muu?

    eBirdie on kaiketi nykyisin ihan välttämättömyys, kun siinä on tasoituskortti ja myös tasoitushistoria. Ymmärtääkseni näitä ei ole Gamebookissa. Jos luotettavuus kärsii siitä, että ladattuina on sekä GB että eBirdie – joten jos pitää valita, kai eBirdie on luonnollinen valinta.

    Tuo iWatch yhteensopivuus on muuten ihan todellinen käytännön ongelma – joka raivostuttaa monen muun ongelman ohessa. Minä en käytä iWatchia, mutta tyttöystäväni kärsii.

    Nimetön

    eBirdie on kaiketi nykyisin ihan välttämättömyys, kun siinä on tasoituskortti ja myös tasoitushistoria. Ymmärtääkseni näitä ei ole Gamebookissa. Jos luotettavuus kärsii siitä, että ladattuina on sekä GB että eBirdie – joten jos pitää valita, kai eBirdie on luonnollinen valinta.

    Tänne ei varmaan GameBook kodarit uskalla enää kirjoitella ja varmistaa, mutta gamebook ja ebirdie on saman organisaation tuotoksia ja jos käytät gamebookia, ei ole mitään syytä pitää ebirdietä asennettuna. En tiedä, mutta vaikuttaa siltä, että kun samaa koodipohjaa pidetään sekä gamebookin sisällä, että omana appina, tulee autentikointiin jotain häikkää.

    Yleisesti gamebookista paistaa epä-iosmaisuus, ehkä alussa oli hyvä idea yrittää tehdä samaa softaa androidille ja iosille käyttämällä jotain pulautinta välissä, tai sitten ei vaan löytynyt ios-kodaria. Vielä ei ole myöhäistä koodaajat, tekninen velka on joskus kuitenkin maksettava ja refaktrointi on hauskaa!

    Itselläni ei ole mitään ongelmaa tuon eBirdien ja GameBookin suhteen. Olen tässä pelannut muutaman kierroksen ”virtuaalisesti” nojatuolissa ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Myös tuloksen siirto ja tasoituksen päivitys onnistuu. GameBook on tämä eBirdieen ”naitettu” versio. Puhelin Huawei P30 ja ohjelmaversio uusin Android 10.

    KL1

    Olen käyttänyt GameBookia eBirdie asennettuna koko tämän kauden enkä ole huomannut mitään sellaisia ongelmia, joita ei olisi ollut olemassa jo viime vuonna. Käytössä iPhone.

    eBirdie on kaiketi nykyisin ihan välttämättömyys, kun siinä on tasoituskortti ja myös tasoitushistoria. Ymmärtääkseni näitä ei ole Gamebookissa. Jos luotettavuus kärsii siitä, että ladattuina on sekä GB että eBirdie – joten jos pitää valita, kai eBirdie on luonnollinen valinta.

    Asian voi nähdä myös päinvastoin. Suomessa ei kukaan tarvitse jäsenkorttia ja tasoitushistoria löytyy NexGolfista/GolfBoxista. Joten jos siis pitää valita, GameBook on se luonnollisempi valinta.

    Nimetön

    Kaikki on niin toimivaa ja asiat on hyvin.

    Golfboxiin siirtyy Gamebookista jahka kerkee… useita päiviä.

    KL1

    Voit toki jatkaa pääsi hakkaamista seinään ja elämäsi surkeuden vinkumista täällä forumilla, tai sitten tehdä ratkaisuja.

    1. Vaihda kotiseurasi sellaiseksi, joka käyttää NexGolfia.
    2. Älä käytä GameBookia kotona, vaan syötä tuloksesi suoraan GolfBoxiin tietokoneella. Sen jälkeen voit syöttää sen saman tuloksen GameBookiin, mutta ei tasoituskierroksena, muuten homma ns. kusee.
    3. Kirjaa kaikki kierrostuloksesi joka kerta tuloskortille, toimita kortit kotiseuraasi ja odota, kunnes datan siirtymisen ongelmat on ratkaistu. Sen jälkeen voit siityä käyttämään haluamaasi äppiä siellä kotona.

    Nimetön

    Nyt sinä liioittelet. Tämä on murheiden pienimmästä päästä.

    Seuraa on sentään vaihda järjestelmän takia. Mutta muuten ihan hyviä vaihtoehtoja. Vanha tietojärjestelmä asiantuntija ei vaan millään saa ammattiminää pois päältä. Liian pitkään nähnyt järjestelmien ongelmia ja aina ne on samat tai ainakin siltä näyttää. En kyllä ymmärrä seuratoimintaa tarpeeksi jotta ymmärtäisin miksi meillä tavan tuuppareilla pitää olla ylipäätään seurajärjestelmä, muuhun kuin teeaikojen varaamiseen. Onneksi mun ei tarvitse miettiä sitä.

    En kyllä ymmärrä seuratoimintaa tarpeeksi jotta ymmärtäisin miksi meillä tavan tuuppareilla pitää olla ylipäätään seurajärjestelmä, muuhun kuin teeaikojen varaamiseen.

    Kysy itseltäsi, miksi yrityksellä pitäisi olla CRM – saitko vastauksen?

    Nimetön

    Kysy itseltäsi, miksi yrityksellä pitäisi olla CRM – saitko vastauksen?

    No en. Mutta sanoinkin ettei mun tarvitse miettiä. Jos minä olen asiakas, mitä minä välitän millainen CRM myyjällä on? Ei se ole minulle tarkoitettu. Jos jotain ostaisin niin en kai minä kysy onko sulla Salesforce?

    No en. Mutta sanoinkin ettei mun tarvitse miettiä. Jos minä olen asiakas, mitä minä välitän millainen CRM myyjällä on? Ei se ole minulle tarkoitettu. Jos jotain ostaisin niin en kai minä kysy onko sulla Salesforce?

    Tarkoitin, että seurajärjestelmä Nexgolf tekee paljon muutakin, kuin tarjoaa tasoituslaskurin sinulle. Se hoitaa mm. Jäsenrekisterin, laskutuksen, maksut, pelioikeudet, pelaajan yhteystiedot, kilpailut, ilmottautumiset, tuloslaskennan jne.

    Eli tavallaan pelaajalla ei ole seurajärjestelmää, vaan se on nimensä mukaisesti golfseuralla. Tähän samaan järjestelmään on synkronoitu nykyisin eBirdie-tasoitusrekisteri ja -laskenta. Selvensikö yhtään?

    Nimetön

    Joo tattista vaan. Suuri osa tietty sellaisia joita mun ei tarvitse nähdä. Tokihan seura järjestelmänsä tarvitsee, olen valaistunut.

    Ainoo mitä ihmettelen on tuo tasoitus tieto ja sen siirtely. 31.5. Tehty tulos on Gamebookissa ja voi olla että putkahtaa viikon kuluessa Golfboxiin. Onkohan tämä kerrottu jossain, eli kuinka kauan siinä menee. Ei mulla kiirettä ole joten ihan pelkkää ihmettelyä ajan kuluksi.

    En tiedä toimiiko siirrot paremmin jo nyt, mutta multa puuttuu Golfboxista edelleen 2.3.2020 pelattu tasoituskierros, joka siis on kirjattu ja näkyvissä eBirdiessä. Datassa on muitakin virheitä joita olen koittanut saada korjautetuksi linjalla eBirdien tuki, Gamebookin tuki ja oma seura. Henkilökohtaisesti ei asialla sinänsä ole väliä, aika viimeistään korjaa, mutta on tämä tietty hiukan surkuhupaisaa…

    Nyt vähän hävettää.. Tajusin että natiivissa Gamebookissa on myös sisäänrakennettuna eBirdie. Iso sininen nappi aloitusnäytössä. Eli natiivissa Gamebookissa on sisään koodattu eBirdie ja eBirdiessa on sisäänkoodattuna Gamebook. Kannattaa siis toinen poistaa, toimintavarmuus paranee…. Itse käytän tuota natiivia appia, koska iWatch toimii sen kanssa.

    Nimetön

    Suoraan sanottuna, kun Ebirdie-Gamebookissa tulee mainos lähes jokaisen reiän täyttämisen jälkeen, se on ihan perseestä. Ja kun tuloksien siirto Golfboxiin kestää päivätolkulla, se on myös ihan perseestä. On meillä systeemit.

    KL1

    Puhumattakaan siitä, että GB kadottaa yhteyden tuon tuostakin, miltei joka reiän jälkeen saa taas liittyä peliin uudelleen.

    Olen vähentänyt tuoosta aiheutuvaa vit…, ei kun rasitusta ja myös mainosten määrää kirjaamalla tuloksiani vain 4-5 kertaa kierroksen aikana. Ei ole ylivoimaista muistaa viimeksi pelaamansa 3-4 reikää.

    Mutta Möllikän kanssa samaa mieltä, olisi kiva, jos meillä olisi toimivat systeemit, on tässä sentään ollut aikaa vääntää niitä kohdilleen. Jotain mätää Tanskanmaalla(kin)…

    Nimetön

    Golfboxiin tallennettu tulos häviää taivaan tuuliin vaikka tulee ilmoistus että tulos tallennettu. Sitä ei näy missään.

    Eikä noita Gamebookista 10.6. ja 13.6. tallennettuja ja siirtymättömiä vaan näy Golfboxissa.

    Lähinnä tämä huvittaa, harrastushan tämä on. On vaan niin tyypillistä suomalaista tietojärjestelmän käyttöönottoa kuin olla ja voi. Onneksi ei olla sairaalassa nyt. Testaaminen on toki tylsää, kuka sitä viitsii tehdä isoilla massoilla ainakaan. Käyttäjät testatkoon.

    Huomasiko joku muu tasoituslaskennassa epäjohdomukaisuutta viikonlopun aikana? Meidän ryhmässä pelattiin sunnuntaina nettotuloksilla -5, +4, +5 ja +6 eikä kenenkään tasoitus muuttunut yön yli (su-ma).

    Möllikkä: Eikä noita Gamebookista 10.6. ja 13.6. tallennettuja ja siirtymättömiä vaan näy Golfboxissa.

    Olethan ilmoittanut noista omalle seurallesi? Mikäli eivät ole noita korjanneet, niin seura tai miehet vaihtoon. Omassa seurassani ainakin ovat pystyneet ilmoittamani virheet korjaamaan. Tietenkään sen ei pitäisi mennä noin, mutta se nyt vaan on kestettävä tämä ongelma, vaikka vi..hatuttaakin.

    Taitavat kyllä tanskalaiset nauraa partaansa, kun Suomi-pojat ovat koekaniineja. Vai tuleeko ongelma suomalaisen GameBooking myötä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 72)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1314756 kohteessaGamebook- ebirdie

Etusivu Foorumit Yleistä Gamebook- ebirdie