Aihe: Gallup: Kuinka korkeelta takatiiltä? - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Gallup: Kuinka korkeelta takatiiltä?

Etusivu Foorumit Yleistä Gallup: Kuinka korkeelta takatiiltä?

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Täsä IHtellä ompi gauhia kynnys mennä kokeilemaan nuitten valkoisten pompuloitten välistä. Sinne kuitennii kapuan jossain kohtaa gallupin tuloksista hualimati. Mutta asjaan: Paljonko tasoituksesi oli korkeimmillaan kun pelasit takatiiltä?

Ihan tarkasti en enää muista, mutta joskus 80-luvun lopulla taisin pelata ~30:n händärillä. Pisin maila muuten bägissä oli silloin r3, millä taisin saada pallin parhaimmillaan ~170m päähän. Nykyään menen mieluummin bäkärille, kun sieltä saa enemmän lapsilisiä ontuvaan lähipeliini 😉 Tänä vuonna olen vain 2 kertaa pelannut kortin, molemmat kisoissa bäkäriltä.

Mestiksiä pelasin joskus jollain 24:n händärillä bäkäriltä. Ja jotain iltaysejä on tullut pelattua varmaan isommallakin händärillä.

Noin 18 se oli. Ekaa kertaa pelasin valkoisilta tuossa noin viikko sitten.

Eipä tuo värin vaihto kotikentälläni juuri vaikuta, kun kenttä pitenee vain noin 140 metriä (sama slope tasoituksellani kelt/valk). Ainoa vaikutus tulokseen oli varmaankin, kun yksi avaus olisi keltaisilta mennyt lammen sijasta sen vastarannalle. Ei puuttunut kuin 15cm mittaa 🙂

Olen vähän kateellinen, jos pääset pelaamaan valkoisilta. Itsekin haluaisin kokeilla.

Punaisilta on pelattu pariin kertaan käytännön syistä ja sekin oli ihan mielenkiintoinen kokemus.

Kuka kieltää menemästä back-teelle?

16 tasurilla on tullut pari lyöntiä kokeiltua valkoiselta. Ei sieltä voi pelata. IHan hirmu vaikeata.

ps. tiin korkeutta en mitannut silloin kun valkoisilta löin. Enemmän ku 2,5′ se ei ainakaan ollut, eli laillinen oli.

Monilla kentillä on tasoitus vaatimus 11 tai parempi taka tiille, mutta ei se mikään absoluuttinen raja ole , jos pallo etenee niin ei ongelmaa mielestäni !

takatii n. 0.5′ korkea ja sitäkautta 15 % vaikeampi glubipelaajille, eli riipuu kentästä ja pelityylistä, oletko hyvä pitkissä vai lyhyissä lyönneissä?

Kaikilla kentillä ei ole ns. takatiitä. Tarkottaskohan ritari tätä?

Jaa, itse olen kuvitellut, että yli kahdenkympin tasurilla ei takatiiltä saisi pelata?

Omaan peliin takatii tuskin vaikuttaisi paljoa, koska äärimmäisen harvoin olen muutenkaan greenillä kahdella/kolmella lyönnillä poislukien normaalia lyhyemmät väylät. Yleensä tarvitaan yksi lisälyönti (tai kaksi :=).

Seuran mestiksissä on perskule PAKKO pelata valkosilta. Händikäpeistä riippumatta.

Erittäin suppean datan persteella klubilaiset on erehtyneet takatiille keskimäärin 22 tasoituksella.

IHte aion mennä tässä joskus huitelemaan huomattavasti korkiammalta. Hattula on paperilla 600m pidempi valkoisilta. Tuo ei sinänsä huoleta, lyödään sitten vähän enämpi. Suurin onkelma tulee olemaan ysireikä jossa pallia pitääpi lyörä eikä taputtaa.

Voihan sitä pelata sen ysin oikeelta seiftinä. Joo, varmaan… 🙂

Kakkonen voi olla myös aika paha.

Masokisti?

Ysiä voi olla vaikiaa seiftata juu muuten kuin vasemmalta. Ja silloinkin o syytä varmistaa että kakkosella ei ole ketään =) No kakkosta en hirveän hankalana pidä, matka ainakin taittuu… luulisin =) Ykkönen ja seiska ’kapenee’ aika tavalla. Muilla reikillä sitten vaan pelkästään lyörään enämpi. Paitti vitosella. Luulisin =)

Voihan sen veden kai kiertää sieltä oikealta, vai voiko? Näin ainakin muistaisin. Muutenhan se väylä ei hirveän pitkä ole…

Vaimo pelas ysin oikealta raffin kautta bunkkerit kiertäen. Taktiikka sekin. Se tosin onkin aika hyvä lyömään raffista… 🙂

Siellä raffissa on kyl kohtia jotka eivät ole raffia. Sieltä mä sitä yritän kans yleensä pelittää. Takatiitä oikean kautta seiftaaminen vaatinee sivusuunnassa melkoista tarkkuutta. Jos ei vaadi nin palli menis yli jokatapauksessa. Sen verta ovat lyhkäsiä meikäläisen nepit =)

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #346022 kohteessaGallup: Kuinka korkeelta takatiiltä?

Etusivu Foorumit Yleistä Gallup: Kuinka korkeelta takatiiltä?