Aihe: Freakikö? - Golfpiste.com

4.8.–11.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

Freakikö?

Etusivu Foorumit Yleistä Freakikö?

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #188649 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Luen usein henkilöistä jotka pelaavat kaudessa 150+ kierrosta. Missä menee ns. friikkiraja? Itse pelasin Touko-Marraskuussa n.80 täysmittaista kiekkaa (18r) ja omasta mielestä se oli jo paljon. Jos ajatellaan että Touko-Marraskuussa on päiviä keskimäärin 210. Lomaa on n. 4vko eli n. 30pv. Jos loman aikana pelataan joka päivä on oma yhtälöni yksinkertaistettuna seuraava: 210-30=180 (eli 180 pelipäivää lomien ulkopuolella) 80-30=50 (kierrokset-lomanaikaiset pelit) 50/180=0.28 (eli 2.8 kierrosta lomien ulkopuolella) Lasku pitänee hyvin paikkaansa sillä pelasin ainoastaan viikonloppuisin ja satunnaisesti jonkun arkipäivän työaikana. Sama lasku näille 150+ pelaajille: 100/180=0.56 eli 5.6 päivää työajalla ja viikonloppuisin. Miten he ehtivät? Onko elämässä muuta kuin golfia?

#496148 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Jokaisella on omat kiinnostuksensa ja joillakin golf täyttää koko elämän. Se heille suotakoon.

Itselleni riittää peli viikossa kaksi parhaassa, paitsi Katinkullan lomaviikollani, jolloin pelaan viisi kierrosta.

Ja kausikin loppuu silloin, kun pitäisi alkaa laittaa extra vaatetusta, tänä vuonna syyskuun lopulla.

#496149 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paljolti riippuu millasta työtä tekee. Jotkut käyvät aamuisin ennen töihin menoa heittämässä rundin ja silleen saa kierroksia kertymään kauden aikana aikas paljon. Eläkeläiset ovat asia erikseen sekä koululaiset jotka eivät ole kesätöissä.

Ja ei ole, elämässä ei ole muuta kuin golfia.

#496150 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oli pieni ajatuskatko tuossa alkuperäisessä laskelmassa.

Itse asiassa 150+ kierrosta pelaajien kaava menee:

210 päivää – lomat=180 päivää

lomakierroksia 30 = jää 120 kierrosta (150-30)

120 arkikierrosta/180 = 0.67 per päivä

0.67*7=4.67 kierrosta viikossa lomien ulkopuolella.

#496151 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minulla tulee n. 130-135 kierrosta kesässä Suomessa. Käyn töissä enkä viikolla kovin paljon ehdi pelaamaan, koska kotikenttäni ei ole ihan lähellä. Viikonloppuisin asumme golfkentän lähellä eikä siellä ole juuri muuta tekemistä kuin golfin peluu. Näin tulee hyvin usein pelattua kaksi kierrosta päivässä, joskus kolmekin. Eikä rupea puulta maistumaan!

#496152 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mun ennätys, 15 v- kolohviuralla , oli v. 1999- 100 kierrosta, joista 50 kilpailua. Tosin mukana oli mm. viikko Malagassa maaliskuussa ja yksi 5 peräkkäisen kilpailupäivän kokeilu
    sesongilla. .

Saatoin myös käyttää yrittäjänä arkipäiviä – eläkeläisillä on loistavat ja edulliset pelimahdollisuudet samoin nuorilla.

Kun ikisvingi on kotona , luulen , että

80 harj. ja pelikierrosta on
    friikkiyden tai fanaattisuuden raja.

50 harjoitusta ( 30 pelikierrosta)

ja kolmekymentä kilpailua on aika yläraja vakiintuneelle innostuneelle kolohvarille.

#496153 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tunnen yhden ihmisen(?), joka oli vappuun mennessä pelannut 100 kierrosta. Niistä kotimaassakin kolmanneksen.

Ikävä kyllä en ole törmännyt heppuun enää vuoden lopussa, mutta kyllä 300 on varmaan aika lähellä. Friikki? Vuorenvarmasti!

#496154 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja mistä muista seikoista tietää että itseä uhkaa friikkiys? No ainakin itse autolla ajaessa treenasin tänään grippiä ja katselin montako rystystä näkyy…

Mitä tuota laskemaan. Pitää pelata niin kauan kun se tuntuu kivalta eikä pakkopullalta.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #496154 kohteessaFreakikö?

Etusivu Foorumit Yleistä Freakikö?