Aihe: Fiilis vs. analyysi - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Fiilis vs. analyysi

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Fiilis vs. analyysi

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 74)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #247437 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

double-eagle kirjoitti: (24.10.2006 14:29:04)
    Vaikeusastetta lisäsi pakkanen ja hieman jäätynyt hiekka ja greeni.

Huh! Onneksi olet siellä pohjoisessa tappamassa griinejä…

#247438 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jamasa kirjoitti: (24.10.2006 15:07:51)

Sielläpäinkö saa pelata jäätyneille kerneille? Vai ymmärsinkö IHan väärin?

Lue tarkemmin harjoitus par-3 kentällä väyliä 3 kpl. Kentät oli suljettu yes.

#247439 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

double-eagle kirjoitti: (24.10.2006 16:42:03)

Jos mää oon mentalcase, niin mitäs sää, Jukkis, sitte oikein oot?

#247440 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kebax kirjoitti: (24.10.2006 16:51:37)

double-eagle kirjoitti: (24.10.2006 16:42:03)

Jos mää oon mentalcase, niin mitäs sää, Jukkis, sitte oikein oot?

Kuinka niin ?

Sileäksi ja kovaksi jäätyneelle harjoitusgreenille ei jää edes jälkeä pallosta joka tulee 100 metrisestä pitchistä…sen sijaan raffissa kävellessä katkee joka ruohon tynkä pakkasessa jonka päälle astuu..siksi seisoinkin palaneella jäätyneellä väylällä ja pallot asettelin ruohopedille..ne katkesivat lyönnissä kivasti, mutta niin olisivat katkenneet kyllä kesälläkin.

No harm done.

#247441 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

LAINAUS:Itse kun olen erään tyyppinen erikoisuuden tavoittelija, niin olen hylännyt tiukan analyysin täysin ja kokonaan. Mun mielestä on mahdotonta saavuttaa toivottua tulosta (hyvää lyöntiä) tekemällä orjallisesti niitä pron antamia tipsejä. Siis vaikka että ’sun pitää nyt vaan kato huolehtia siitä ettei se lantio karkaa edelle…’ Tuo on mun mielestä BS:ää isolla B:llä ja S:llä.

Eikös se lyönti (swingi) ole silloin hyvä,ko se pallon osoite on oikea. Vaikka olis sen näkönen kun humalainen yrittää poimia maahan pudonnutta tupakkiaskia, ja hätistelee toisella kädellä ampiaista pois pään vierestä.??

Onkos sitten oikeaa ja väärää svingiä,jos kuoppainen valkoinen pylpyrä saadaan sinne minne on meininki.

Aloittelialle vaikeaa: mikähän tää aihe oli?

SE mitä joku Tigru tekee fiiliksellä,,, muistetaan että se fiilis alkoi 29vuotta sitten.
    liekkö sitten toistellut: luin PIRKASTA että on ’Lukema’.

PS: pitäisköhän vaihtaa nimi merkkiä ’LAINAUSMERKKI TIETÄJÄ’ olis helventin hyvä tai vaikka peräti ’LAINAUSMERKKI PRO’

#247442 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Katos! Vihdoinkin joku ’tajus’, että emmä itekään tajunnu mitä mä oikein tohon alotukseen ’kirjoitin’. Olihan mulla ihan selkee ’visio’ siitä mitä mun piti sanoa, mutta jossain ensimmäisen ja toisen kappaleen välissä multa hävis ’punainen lanka’.

Mutta ei anneta sen häiritä! Tässä on kuitenkin käyty ’rehevää’ keskustelua asiasta ja sen vierestä, ja ainakin mua lämmittää tähän kylmään ja vittumaiseen vuodenaikaan se että monet ovat huolissaan jäisille griineille pelaamisesta, joka ainakin mun mielestä vaatii poikkeuksellista välinpitämättömyyttä ja seniiliyteen verrattavaa ’selkeän havaintokyvyn’ puutetta. Siis se jäätyneille griineille pelaaminen, ei siitä huolissaan oleminen…

Joku saattoi havaita että tän ketjun avaus oli ehkä hiukan ’kärkkäästi’ kirjoitettu. Se johtuu vaan siitä että mulla on tällä hetkellä töissä vähän tylsää. Ts. mulla ei oo hirveen paljon parempaa tekemistä. Olisipa tilanne ollut sama kesällä… Että sori vaan saatana. Mutta emmä silti aio treenaamaan ruveta. Eikös se ollut lahjattomia varten muutenkin. Treenaaminen? (ja varmuuden vuoksi tähän tällainen ’silmäniskuhymiö’ ;o), ettei kukaan nyt vaan mee ottaa herneihiä käkättimeen näistä mun joutavanpäiväisistä jutuista.

Piis.

#247443 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos vetäsee sen hernee käkättimeensä, niin räkäsköön sen jäiselle griinille.

En enää ota hirveemmin kantaa harjoitteluun, toistoihin, mutta itselle oli ne tärkeää ne jumalattomat toistomäärät koska aloitin koko harrasteen toukokuussa.

Sain siinä jotain (aikamonia) keskiverto pallon naputtajaa kiinni.

Mielestäni tähän vuodenaikaan ei pitäisi minkäännäköisille griineille tiputella 30 metrin korkeudesta tulevia palloja. Kun ei itse niitä hoida ei myöskään välitä. mitäs niitä palloilla kiusaa (jäisiä ja märkiä) luoja keksi jääpoltteen.

Asia jonka ’keltatiinokkana’ huomasin, mitä enemmän alankirjoja selailit, sitä enemmän meni se swinkula wituiksi.

Silti olen joka päivä palloa jonkunmoisella raudalla poskille läiskinyt.

Sama vika rahikaisella,vuodenaika,tuleva räntä,lumi.KYLLÄ ylentää aloittelevan pienen valkopallon napsian mieltä.

Eipä tulis itsekään enään hakkailtua,jos joutuisi hilaamaan perseensä niin ja mailat, vaikka 50km:n päähän

Olen muuten sitämieltä että, oman lyöntini kyllä lumipeittää 90%:sesti. koska takana on vasta 4.5kuukautta, olkoonkin niitä toistoja takana se 10000 kappaletta mutta silti,aloittelia mikä ALOITTELIA.

#247444 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tetsa kirjoitti: (24.10.2006 19:59:52)
    Mutta ei anneta sen häiritä! Tässä on kuitenkin käyty ’rehevää’ keskustelua asiasta ja sen vierestä, ja ainakin mua lämmittää tähän kylmään ja vittumaiseen vuodenaikaan se että monet ovat huolissaan jäisille griineille pelaamisesta, joka ainakin mun mielestä vaatii poikkeuksellista välinpitämättömyyttä ja seniiliyteen verrattavaa ’selkeän havaintokyvyn’ puutetta. Siis se jäätyneille griineille pelaaminen, ei siitä huolissaan oleminen…

Turha selvennys tää boldattu, toi ’joka’ riittää asian ymmärrettäväksi tekemiseen. ’Mikä’ sensijaan viittais edeltävään lauseeseen. Tän mä muistan aikojen takaa skolesta.

#247445 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ihan ihmetyttää, miksi Tiger Woodsillakin on valmentaja, kun pelkällä fiilikselläkin pärjää…

#247446 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

A……. multa hävis ’punainen lanka’.

B….. mua lämmittää tähän kylmään ja vittumaiseen vuodenaikaan se että monet ovat huolissaan jäisille griineille pelaamisesta, joka ainakin mun mielestä vaatii poikkeuksellista välinpitämättömyyttä ja seniiliyteen verrattavaa ’selkeän havaintokyvyn’ puutetta.

C.Se johtuu vaan siitä että mulla on tällä hetkellä töissä vähän tylsää. Ts. mulla ei oo hirveen paljon parempaa tekemistä.

D.Piis.

A. Se on Tetsa huomattu.

B. Kukaan ei ole pelannut jäisille greeneille. Mä kyllä perjantaina treenasin koville kylmille greeille par-3 kentällä. Täällä kun toi kausi on niin lyhyt…siellä etelässähän on esimerkiksi Teijossa +12…joten kausi jatkuu.

C. Tee niinkuin mä ota kynä ja paperia ja ala suunnittelemaan ’lifting body’ periaatteella toimivaa lentävää autoa…siitä ei vielä ole kukaan onnistunut tekemään menestyvää kaupallista sovellusta. Siinä kuluu aika joutuisasti.

D. Rauhantervehdys sinnekin !

#247447 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

double-eagle kirjoitti: (25.10.2006 9:34:06)

A. Se on Tetsa huomattu.

Vaatii kyllä täydellistä itsekritiikin puutetta kommentoida punaisen langan katoamista mieheltä, joka itse hukkaa sen kolmekin kertaa samassa kappaleessa.

#247448 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

B. Kukaan ei ole pelannut jäisille greeneille. Mä kyllä perjantaina treenasin koville kylmille greeille par-3 kentällä.

Aijaaa, no ei SITTEN mitään jos ei kerran pelattu. Treenattiin vaan. 😀

#247449 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jäsen XXL kirjoitti: (25.10.2006 9:50:05)
    Vaatii kyllä täydellistä itsekritiikin puutetta kommentoida punaisen langan katoamista mieheltä, joka itse hukkaa sen kolmekin kertaa samassa kappaleessa.

Niin mutta sehän on itsestäänselvyys kaiffarilta joka on selkeästi seniili !?

#247450 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Jäsen XXL kirjoitti: (25.10.2006 9:50:05)

A. Se on Tetsa huomattu.

Miten voi hukata kolme kertaa sellaisen mitä ei ole ollut monissa tapauksissa olemassakaan?

#247451 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Huomaan olevani Tetsan kanssa samaa mieltä siitä, että golfia on kivempi pelata fiilistellen kuin analysoiden (jos ymmärsin oikein Tetsan kadottaman punaisen langan). Inspirointi mekaanisen toiston sijasta on nautinnollisempaa, vaikka se voikin lisätä scoren epävarmuutta. Mutta emmehän me tuupparit olekaan ensisijaisesti tavoittelemassa hyvää scorea vaan antoisaa liikunta-ajanvietettä, vai mitä? Mekaaninen golfhan on tylsempää.

Ja tästä pääsenkin taas luontevasti lempiaiheeseeni eli siihen järjettömyyteen, että kivan golfin pelaamiseen tarvittaisiin sellaista pelivälinearsenaalia minkä säännöt sallivat. Tietenkin saan ja voin pelata vähemmällä mailamäärällä – ja niin teenkin – mutta periaatteellisella tasolla moisen kalustomäärän raahaaminen golfkentällä tuntuu naurettavalta.

Olen edelleenkin vakuuttunut siitä, että keskivertogolfari tekee suurinpiirtein samat kierrostulokset yhdellä avausmailalla, kahdella väylämailalla, yhdellä lyhyellä raudalla, kahdella wedgellä ja yhdellä putterilla kuin täydellä arsenaalilla.

#247452 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ballmarker kirjoitti: (25.10.2006 10:38:11)
    Olen edelleenkin vakuuttunut siitä, että keskivertogolfari tekee suurinpiirtein samat kierrostulokset yhdellä avausmailalla, kahdella väylämailalla, yhdellä lyhyellä raudalla, kahdella wedgellä ja yhdellä putterilla kuin täydellä arsenaalilla.

Mitäs sitten pelurit jotka ovat parempia kuin keskivertogolfari? =)

Tuosta fiilistelystä olen sitä mieltä (tällä kaudella sitä enemmän harrastaneena myös =), että siihen vaaditaan joko pitkää pelikokemusta ja/tai hyvin (&kohtuullisen varmasti) toimiva swingi. Omastakin seurasta näitä ’fiilistelijöitä’ löytyy kohtuu paljon kauan pelanneiden 1-2tasoitusryhmäläisten keskuudesta.

#247453 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tietenkin saan ja voin pelata vähemmällä mailamäärällä – ja niin teenkin – mutta periaatteellisella tasolla moisen kalustomäärän raahaaminen golfkentällä tuntuu naurettavalta.

Mä sudin tän kauden taas vaihteeks vajaalla setillä josta siis puuttui ikäänkuin joka toinen maila jotenkin näin: koira,puufemma,pikkuhyrpes,i6,i8,peeveli ja santalan wekke. Kyllä nuillakin meikäläinen sutii siinä missä kokosetilläkin. Jotenkin tuntuu että jää vähemmän funtsittavaakin kun on vähän isommat välit kepuloissa.

Tän kauden kannoin päkiä seljässäni ekan kerran. Täydellä setillä tää ei olisi tullut kysymykseenkään. Elikkäs ne ylimääräiset mailat ova myös turhaa painolastia jollei niille käyttöä ole.

#247454 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (25.10.2006 10:50:09)

Mitäs sitten pelurit jotka ovat parempia kuin keskivertogolfari? =)

Kyllä nekin (jopa kilpapelaajat!) varmasti jonkin aikaa totuteltuaan oppivat inspiroimalla tulemaan toimeen vähemmällä kalumäärällä.

#247455 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

yippee kirjoitti: (25.10.2006 10:14:46)
    Miten voi hukata kolme kertaa sellaisen mitä ei ole ollut monissa tapauksissa olemassakaan?

Sinäkin pruuttukseni…edelleen….selkeästi seniilille kaikki on mahdollista.

#247456 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ballmarker kirjoitti: (25.10.2006 10:56:55)
    Kyllä nekin (jopa kilpapelaajat!) varmasti jonkin aikaa totuteltuaan oppivat inspiroimalla
    tulemaan toimeen vähemmällä kalumäärällä.

Vajaata kalupakkia suosi aikanaan vuoden 1954 Open voittaja ja Rydercup peluri Max Faulkner pinkeissä… ööö… lohenpunaisissa polvihousuissaan.

#247457 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä nekin (jopa kilpapelaajat!) varmasti jonkin aikaa totuteltuaan oppivat inspiroimalla tulemaan toimeen vähemmällä kalumäärällä.

Mutta mikä ihmeen järki tässä olisi? Täydellä mailamäärällä pudottaa vajaaseen settiin verrattuna kuitenkin useita lyöntejä. (Riippuen kierroksesta ja kentästä)

Itsellä on tällä hetkellä 16 mailaa tällä hetkellä käytössä joista sitten valitaan ’fiiliksen’ mukaan mailat kierrokselle. =)

#247458 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (25.10.2006 11:20:44)

Mutta mikä ihmeen järki tässä olisi?

Ei kait fiilistelyssä järkeä haetakaan?

#247459 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (25.10.2006 11:20:44)
    [Mutta mikä ihmeen järki tässä olisi?

Miksi pelaat golfia? Tavoitteletko hyvää tulosta vai hyvää fiilistä? Toisille pelaamisen tarkoitus on päästä aina vaan alhaisempaan lyöntimäärään, toisille viettää mukavaa liikunnallista vapaa-aikaa. Edelliset panevat painon mekaanisen suorituksen toistettavuudelle ja ’järkevyydelle’, jälkimmäiset kokeilemiselle, inspiroinnille, fiilistelylle. Olet golfin perimmäisen kysymyksen äärellä miettiessäsi kumpaan ryhmään kuulut.

#247460 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ballmarker kirjoitti: (25.10.2006 11:40:15)
    Miksi pelaat golfia? Tavoitteletko hyvää tulosta vai hyvää fiilistä?

Kumpaakin. Hyvä tulos huonolla pallonlyömisellä ei tuota hyvää fiilistä vaan kierroksesta jää hiukan happama maku kuitenkin suuhun. Hyvä tulos + hyvä pallonlyöminen samalla kierroksella = Todella hyvä fiilis.=) Valitettavasti tällaista kierrosta en ole vielä koskaan pelannut tai ainakaan en muista.

Huonosta tuloksesta mutta hyvästä pallonlyömisestä jää kierroksen jälkeen ihan hyvä maku kuitenkin ja tsemppiä ja uskoa seuraavalle kierrokselle paremmasta tuloksesta.

#247461 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kebax kirjoitti: (25.10.2006 11:24:32)
    Ei kait fiilistelyssä järkeä haetakaan?

Miten fiilistely liittyy siihen että pitäisi jättää bägistä mailoja pois?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 74)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #247475 kohteessaFiilis vs. analyysi

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Fiilis vs. analyysi