Aihe: Erikoinen Tapaus - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Erikoinen Tapaus

Etusivu Foorumit Yleistä Erikoinen Tapaus

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Olen myynyt pörsin kautta mailoja jo 2 vuotta, eikä koskaan ole ollut ongelmia. Joulukuun 17. päivä sovin erään henkilön kanssa, että kaupat on sovittu ja hän sanoi, että lähetä mailat. Lähetin mailat postiennakolla kuten tavallisesti(rautamailat, hinta 450) Jostain syystä rahoja ei alkanut kuulumaan tilille ja ihmettelin sitä. Lähetin henkilölle useita sähköposti viestejä, en saanut vastausta. 3 viikkoa lähetyksen jälkeen henkilö vastasi minulle, sanoi joutuneensa yllättäen työmatkalle ja sanoi olleen pahoillansa ja kertoi tulevansa kohta suomeen ynm. Pian hän lähetti viestin että on suomessa ja pyysi lähetämään uudestaan. Lähetin mailat uudestaan 24.1 ja tällä kertaa ilman postiennakkoa, puoli huolimattomissani. Lähetin viestiä, että maksaisi tililleni noutamisen jälkeen. 3 viikkoa lähetyksen jälkeen henkilö ei vastaa/nouda pakettia. Henkilön yhteystiedot ovat salaiset. Mitä pitäisi tehdä? Henkilön nimi *** PIILOTETTU *** Kiitos Mitä minun pitäisi tehdä?

Nimetön

Eli ongelma on myös se, että olen maksanut kaikki postikulut/lisännyt ne hintaan.

Olisi kiva saada edes ne takaisin. saati sitten jouluna menetyt ’mahdolliset ostajat’

Nimetön

Aika heikoilla käytännössä olet ja asiaa tuskin kannattaa lähteä viemään eteenpäin kun kyseessä on kuitenkin varsin pieni summa.

Pidä nyt kuitenkin huolta, että saat edes mailat takaisin jos et ole sitä jo tehnyt.

Nimetön

Turha enempää jahkailla, poliisille rikosilmoitus ja tutkintapyyntö.
    Eikä mitään pehmoilua asian suhteen.

Nimetön

iikka kirjoitti: (6.2.2006 14:36:22)
    Turha enempää jahkailla, poliisille rikosilmoitus ja tutkintapyyntö.
    Eikä mitään pehmoilua asian suhteen.

Just joo tosi hyvä neuvo. Mitä jos nyt kuitenkin hieman kyselisit joltain asioista enemmän ymmärtäviltä ennen kuin ryntäilet mitään tekemään, vaikka netistä saadut neuvot varmasti luotettavia ovatkin 😉 Ja jos et tunne ketään sellaista henkilöä niin kysele sitten vaikka epävirallisesti poliisiviranomaisilta millä perusteilla ja millaisissa tapauksissa kannattaa lähteä ruutia polttelemaan.

Hommaa mailat takaisin ja pistä uudestaan myyntiin. Paras myyntiaika on vielä edessä. Ei skoudet ala tutkia yksityishenkilöitten pisneksiä, varsinkaan, jos mailoja ei ole vielä noudettu ja jätetty maksamatta eli rikosta ei ole vielä tapahtunut. Mutta toimi nopeasti ennenkuin *** PIILOTETTU *** hiffaa ilmaiset mailat postissa!

Vahinkoahan on tapahtunut vasta sinun työn ja vaivan osuuden verran ja tietysti postimaksut. Marssit postiin sen lähetyslapun kanssa ja pyydät saada paketin takaisin, helppoa jos on vielä sillä vastaanottajan postissa. Muutenkin paketin pitäisi olla tulossa takaisin jos ei ole noudettu. Kärsimys itselle on nuo edellämainitut.
    Olen joutunut samanlaisien heräteostajien uhriksi, tilaavat mutta eivät sitten nouda pakettia. Opetukseksi älä koskaan lähetä mitään ennen makua tai posti-/rahtiennakoa.
    Mailat uudestaan myyntiin jos sama ostaja kyselee niin unohda tai sitten kaikilla kuluilla höystetty hinta.

Kerrankos sitä sattuu, että ’äiti’ sanoo, että jos nuo mailat tulee meille niin minä lähden. Pitänee vissiin suhdettaan uusia mailoja tärkeämpänä. Soita postiin, että palauttavat mailat Sinulle ja pane uusi ilmoitus pörssiin, 500€ koska kuluja on syntynyt.

Bisneksen teko olisi helppoa, jos kaikki toimisi niin kuin on suunniteltu. Virallisessa kaupassa laki on vahvasti ostajan puolella. Netistä, postimyynnistä ja vaikkapa kotikäynnillä tilatun/ostetun tuotteen voi palauttaa ilman sen kummanpaa syytä 14? vrk:n kuluessa. Tuote täytyy olla uuden veroinen.

Huutokauppa-jutut, esim. ebay on mielenkiintoinen kuluttajan kannalta. Sitoudut ostamaan huutamasi tuotteen ilman empäs-mää-tälläistä tarvitsekaan palautustakuuta. Myös ebayssä ja huutonetissä voi tulla takkiin. Kuten alussa totesin, jos rahojen saati olisi varmaan, niin bisneksen teko olisi helppoa. Osta halvalla ja myy kalliimalla :-).

Empäs-mää-tälläistä haluakkaan takuuta, en ole joutunut käyttämään. Kerran tuli paketti palautettua nettikauppaan, koska kaikki tuotteet eivät vastanneet sitä, mitä tilasin.

Nimetön

JEES OLEN RIFLEN KANSSA SAMOILLA LINJOILLA NÄIDEN SLURBAANOJEN MUKAAN TULOSTA,HALOO TÖTTÖRÖÖÖ. A,ENSINNÄKIN NIITÄ V***T KIINNOSTAA JOKIN MAILAN HAKEMATTA JÄTTÖ JUBINA JA B,EIKÖHÄN NE KESKITY IHAN ERI LUOKAN JUTTUIHIN KUTEN ESIMERKIKSI AMMATTI JA TAPARIKOLLISUUS JOKA VEIKEÄSTI MYÖS NIMELLÄ ATARI TUNNETAAN,MUTTA KUITENKIN SE ON HUONO JUTTU KUN JOKU TEKEE NOIN./

Nimetön

Kyselin Vaasa Väestörekisteristä ja tämmöinen oli vastaus:

’Olen katsonut Vaasan kaupungin luottamushenkilörekisteristä, joten hän
    ei ainakaan ole missään luottamustoimessa Vaasassa tai saa muuta kautta palkkaa
    Vaasan kaupungilta.
    Häntä ei myöskään löydy Vaasan kaupungin väestörekisteristä eli hän ei asu
    Vaasan kaupungin
    alueella.’

Eli taitaa olla huijausta koko homma…

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #493309 kohteessaErikoinen Tapaus

Etusivu Foorumit Yleistä Erikoinen Tapaus