Aihe: Energia/kestävyys juomat golfissa? - Golfpiste.com

19.5.–26.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][15]
KilpailuaSuomalaista

Energia/kestävyys juomat golfissa?

Etusivu Foorumit Yleistä Energia/kestävyys juomat golfissa?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Eli mitä muut juovat kierrostensa aikana että saavat tasaista energiaa ja kestävyyttä lisää? Itse olen käyttänyt Sport Balance merkkistä juomajauhetta ja ollut ihan hyvää. Nyt kuitenkin vaatisi jotain parempaa/tehokkaampaa juomaa pulloon kierrokselle. Ja nyt ei siis haeta vastauksia tyyliin:Juo olutta!:) Olen katsonut tuollaista Amino vital endurance tuotetta alustavasti.Noita en ainakaan googlella löytänyt että olisi suomessa myynnissä. Mitäs ne käytti tuolla PGA tourilla melkein kaikki ennen kuin se meni kiellettyjen aineiden listalle?Myös Tiger käytti sitä silloin. Mielellään tilaisin suomesta mutta myös ulkomailta tilausta en sulje pois.

KL

Ajankohtainen aihe, juurihan tänään oli Hesarissa teinien energiajuomatesti. Sen perusteella jäi kovin epäselväksi piristävätkö nuo liemet vaiko eivät. Teinit itsekään eivät olleet asiasta lainkaan yksimielisiä.

Erityisen hauskaa (lue: säälittävää) on mielestäni, kun valmistajat mainostavat ’sokerittomia energiajuomia’. Edes Heinolan Erkki ei ole niin tyhmä, ettei ymmärtäisi kyseessä olevan megaluokan fuula. Yhtä hyvin voisi väittää ekstaasin antavan lisää energiaa, se kun saa ihmisen hyppimään housuistaan alta aikayksikön.

Tasaista energiaa ei saa energiajuomista, paitsi tietenkin laittamalla niitä suoraan suoneen sopivana konsentraationa 1 ml/min. Tippapullon kiskomisen sijaan kannattaisi keskittyä sopivan seoksen hitaasti ja jonkin verran nopeammin imeytyvien energianlähteiden nauttimiseen. Banaani ja ruisleipä veden kera on kerrassaan oiva valinta ja pesee kaikki maailman energiajuomat mennen tullen. Tosin ko. yhdistelmän seksikkyydessä on kieltämättä toivomisen varaa…

Golf on sen verran matalaintensiteettistä hommaa, että ei siinä energiajuomia tarvita. KLlää kompaten banaanista ja ruisleivästä pitkiä hiilareita ja vatsanympäryksestä rasvoja :-).

Asiaa:

’Banaani ja ruisleipä veden kera on kerrassaan oiva valinta ja pesee kaikki maailman energiajuomat mennen tullen. Tosin ko. yhdistelmän seksikkyydessä on kieltämättä toivomisen varaa…

(KL 14.5.2010 22:35:19)’

Jos ei muuta niin säästelisin aivoja/hampaita käyttämättä näitä ’Sport Balance’ ym. litkuja.

Kyllä itse olen huomannut tuosta sport balance jauheesta, että jaksaa paremmin keskittyä kierroksella kuin että ei sitä joisi.

Toki tulee nautittua banaania ja ruisleipää usein kanssa kentällä.

Ei vaan voi syödä kovin paljoa putkeen että ei tule wc:hen tarvetta mennä kesken kierroksen.On meinaa sen verta nopea ruuan sulatus.

EFC

markkuk8 kirjoitti: (14.5.2010 21:58:59)
    Eli mitä muut juovat kierrostensa aikana että saavat tasaista energiaa ja kestävyyttä lisää?

Vettä tulee normaalisti hörpittyä ja juhannuskisassa olutta. Joskus tulee syötyä jo mainittuja banaania tai ruisleipää, riippuu hieman siitä miten syönyt ennen kierrosta.

Suolatasapainon ylläpito on myös tärkeää energian ohella varsinkin helteillä.
    Tosin kuulin tarinan kun yksi juniori joi vain kokista kierroksella, siinä erä vanhempi alkoi poikaa neuvomaan, että tuosta saa vain nopeasti energiaa, mitäs teet kun se loppuu. Siihen junnu:’ Juon lisää kokista’. Että se siitä terveyskasvatuksesta.

Täytyy sen verran itsekin myöntää, että kun tänään oli helteessä vesipullot (2L) kulutettu niin kyllä se kokis maistui aivan hemmetin hyvältä.

minun ja perheem ns. paremman pelaajan juomana on ollut 6v flöy ja vesi ja se(kin) näyttää toimvan

Olen kuullut helteisessä maassa pysyvästi asuvan golfarin suusta, että sellaisissa olosuhteissa juomaa kierroksella menee 1,5-2 l, ja siinä pitää ehdottomasti olla mukana muutakin kuin vettä. Hänen sanojensa mukaan hyviä vettä täydentäviä nesteitä ovat erilaiset Gatorade-tyyppiset energiajuomat. Kysymys taisi olla veren sokeritasapainosta.

Suomessa oli sellaiset olosuhteet eilen, ja on samanlaisia varmasti lähikuukausina vielä lisääkin. Vähemmässä helteessä tarpeet lienevät toisenlaiset.

Minulla on mukana 1/2 litraa Hartsport urheilujuomaa + 1 litra vettä. Lisäksi banaani tai kaksi. Niillä pärjää hienosti.

Ns. ’köyhän miehen’ urheilujuomaa saa myös halvalla: puoleen vesilitraan 2 teelusikallista
    sokeria ja 1 lusikallinen suolaa. Tuo sokerin ja suolan suhde, niin toimii hyvin.

KL

Briha kirjoitti: (15.5.2010 9:09:29)

Minulla on mukana 1/2 litraa Hartsport urheilujuomaa + 1 litra vettä. Lisäksi banaani tai kaksi. Niillä pärjää hienosti.

Ns. ’köyhän miehen’ urheilujuomaa saa myös halvalla: puoleen vesilitraan 2 teelusikallista
    sokeria ja 1 lusikallinen suolaa. Tuo sokerin ja suolan suhde, niin toimii hyvin.

Ja hammaslääkäri tykkää…

ts

BayStream kirjoitti: (15.5.2010 0:15:11)
    minun ja perheem ns. paremman pelaajan juomana on ollut 6v flöy ja vesi ja se(kin) näyttää toimvan

Täytyy sanoa, että flöyn tullessa markkinoille tuli tunne, että voi ei, taas jotain muka toimivaa. Ilokseni jouduin toteamaan sen todellakin toimivaksi. Aika monta lounasta jo tullu sillä korvattua.

Ai miten niin ns.????? *isoirviö*

J-P

PS. Flöy wörkkii hyvin myös kuumissa oloissa, ite prifeeraan sitä aika väljään veteen tehtynä

Jaa nii Baystreamin rooli on olla kotihengetär.

Mää oon kiedrrosjuomien suhteen sekakäyttäjä ja juon vettä,vissyä,gatoria sekä flöytä.
    Ja luonnollisesti B-vitamiinia.

tgc

Huomenna olis kisat Sastamalassa ja keliksi ennakoidaan + 24 ja aurinkoista. Näin ollen mukaan lähtee peruseväät:

– 3 x Flow (litkussa oleva vihreä tee rauhoittaa ja laskee sykettä) ja on lisäksi hyvän makuista.

– ’Flöy’n jälkeen huuhdellaan suu (je niellään pesuvesi) tamperelaisella kraanavedellä. Pitää ajatella hammaskiillettä. T:relainen kraanavesi osoittautui testissä vähemmän bakteereja sisältäväksi ja yhtä hyvän makuiseksi kuin kalleimmat ranskalaiset muoti-kivennäisvedet.

– 2 banaania

– Puolipakollisen ilmaisen leivän tai sämpylän nappaan vauhdissa bägiin vastaista käyttöä ajatellen. Esim. ehkäisemään kuuluisaa 15. reiän simahtamista, jolloin kahden metrin putit alkavat pysähtyä reunoille.

Kuumalla ilmalla hörpyt pitäisi ottaa jokaisella teepaikalla, jolloin energiatasapaino pysyy tasaisena. Kuntohan yleensä meillä riittää, mutta mikä estää pudottamasta scooria oikein nautituilla ja valituilla aineilla jokusen lyönnin.

Erinomaisen hyvä keskustelun avaus.
    Olen huomannut usein että vaikka peli kulkee ensimmäiset väylät mukavasti niin jossain vaiheessa sitten tulee ne ’sössisimiset’..eli helpoillakin väylillä tupla-tripla jne.. ja
    suurin syy on ollut energiatason laskeminen joko ’aivoissa-tai lihaksissa’ alle ns. normaalin, johon voi vaikuttaa lämmin ilma, kova kilpailutilanne tai muu syy..home-sweet home tyyliin.

Otin eilen ihan testatakseni mukaan..vichyä-banaania-energiajuomaa-suffeleita ja vettä, lisäksi söin 9-reiän jälkeen klubilla höyrymakkaran ja join lasin maitoa.. ja mikä oleellista noiden nauttiminen kierroksen aikana antoi mukavan lopputuloksen..no pelillisesti ihan omiin..paitsi yksi ns. ylisuoritus eli birdie mutta olo oli kierroksen jälkeen ihan jees, eikä mitään low down tuntemuksia eikä lihaskaramppeja tms…ja ’se’ toimi vielä kotonakin pitkän poissaolon tuoman kaipuun poistamisessa -:)

Näyttää jotkut menevän kentälle nauttimaan evästä vaan.

Kyllä siellä vedellä pärjää pitkälle ja tuosta flöystä olen kuullut hyvää juttua.

Kyllä siellä vedellä pärjää pitkälle ja tuosta flöystä olen kuullut hyvää juttua.

Jamasa kirjoitti: (15.5.2010 17:33:51)

Outo juttu, mutta ilman hypeä ääni menee Flow:lle. Endurance versiosta tykkään. Kaikki muut pl. Viron veteen tehdyt Isostarit (kaupan lantraus) on niin makean makuisia. Siellä tuttu tuote maistui – tuota niin… viemärille.

Ei kai mutsi vaan ole juottanut snadina ämpäri tolkulla sport balanse litkuja maidon sijasta,hampaitahan saa tekareita mut kuis ton kuupan kanssa.
    Ettei se vaan huononis enään.

ts kirjoitti: (15.5.2010 10:00:39)

Täytyy sanoa, että flöyn tullessa markkinoille tuli tunne, että voi ei, taas jotain muka toimivaa. Ilokseni jouduin toteamaan sen todellakin toimivaksi. Aika monta lounasta jo tullu sillä korvattua.

Tuon ovat monet huomanneet nuorekkaamasta olomuodosta.

Ihmiset ovat erilaisia ja tarvitsevat, haluavat, käyttävät erilaisia keinoja selviytyäkseen suorituksissaan. Yksi ei ole parempi toista vaan jokin asia sopii yhdelle ja jokin toinen toiselle paremmin. Itse olen käyttänyt kiinteänä tankkauksena banaaneja ja ruisleipää, minkä välissä on salaattia ja kinkkua. Energiaa tulee, nälkä lähtee ja taas jaksaa painaa. Kesäkuumalla tarvitaan myös janojuomaa, hiilareita ja suoloja. Ihminen kuitenkin hikoiulee aika paljon ja erittää juuri elintärkeitä suoloja hien mukana. Pelkkä vesi, vaikka hyvää ja tarpeellista onkin, ei riitä täydentämään näitä varantoja. Pari vuotta sitten törmäsin Hiihtoliiton kehittämään energiajuomaan, mikä pitää sisällään juuri näitä tärkeitä kehon energiatalouteen ja elpymiseen liittyviä hiilareita ja suoloja. Juoman nimi on Puhti (älkää naurako, kyseessä ei ole åila eikä doping-juttu) ja sitä voi tilata netin kautta. Hiihtoliiton sivuilla pitäisi olola infoa tästä. Käytän juomaa myös raskaammissa urheiluissa kuten esim. pidemmillä rullaluistelulenkeillä sekä 1 1/2 tunnin salibandy-treeneissä. Energiaa riittää.

T. Laurijuhani

Kärsin aikaisemmin lähes poikkeuksetta siitä että hyydyin kun Espoon bussi viimeistään takaysillä, siihen ei oikein mikään tankkaus auttanut. Sitten kuulin sattumalta SuperGreen juomasta, joka energisoi ja alkalisoi. Olen nyt käyttänyt 2,5v SG juomaa, ja ei ole mitään ongelmia jaksamisen kanssa enää. Kyseessä on oikeastaan nestemäinen salaattijuoma jonka teho perustuu pH-tasapainoon, ei siis mikään sokerinen energiajuoma. Lisään 1L sekoitukseen puoli lusikallista himalajansuolaa. Avot, toimii ku junan vessa. Eikä oo mitään douppinkia, vaan luomu sertifoitu tuote. Mutta kun kyseessä on verkostomarkkinointi tuote niin ennakkoluulothan on porukalla yleensä samaa luokkaa kun ostostv:n tuotteilla, valitettavasti. Kannattaa kokeilla.

KL kirjoitti: (14.5.2010 22:35:19)
    Ajankohtainen aihe, juurihan tänään oli Hesarissa teinien energiajuomatesti. Sen perusteella jäi kovin epäselväksi piristävätkö nuo liemet vaiko eivät. Teinit itsekään eivät olleet asiasta lainkaan yksimielisiä.

Erityisen hauskaa (lue: säälittävää) on mielestäni, kun valmistajat mainostavat ’sokerittomia energiajuomia’. Edes Heinolan Erkki ei ole niin tyhmä, ettei ymmärtäisi kyseessä olevan megaluokan fuula. Yhtä hyvin voisi väittää ekstaasin antavan lisää energiaa, se kun saa ihmisen hyppimään housuistaan alta aikayksikön.

Tasaista energiaa ei saa energiajuomista, paitsi tietenkin laittamalla niitä suoraan suoneen sopivana konsentraationa 1 ml/min. Tippapullon kiskomisen sijaan kannattaisi keskittyä sopivan seoksen hitaasti ja jonkin verran nopeammin imeytyvien energianlähteiden nauttimiseen. Banaani ja ruisleipä veden kera on kerrassaan oiva valinta ja pesee kaikki maailman energiajuomat mennen tullen. Tosin ko. yhdistelmän seksikkyydessä on kieltämättä toivomisen varaa…

Tai perinteisesti syökää pastaa päivällä ennen illan kierrosta. Kyllä se siitä lähtee noi kaiken maailman super energiat voi jättää vaan pois.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #463731 kohteessaEnergia/kestävyys juomat golfissa?

Etusivu Foorumit Yleistä Energia/kestävyys juomat golfissa?