Aihe: Draiverilla lyöntityylin muuttaminen - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Draiverilla lyöntityylin muuttaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Draiverilla lyöntityylin muuttaminen

Esillä 20 viestiä, 76 - 95 (kaikkiaan 95)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pistä videoo tuonne ’jäsenten svingeihin’, ni yritetään laittaa jarruja kehityksellesi. Eihän tää näin saa jatkua!

Ehkä vasta sen jälkeen, kun on tullut käytyä swingiklinikalla. Perskules, kun tuo pää tekee jotain kamalaa nyökkäystä, ainakin välillä. Ei nyt niin pahaa kuin kebaxin muinaisissa swingeissä.

Rauski kirjoitti: (7.12.2007 19:24:30)
    Lyhyin, väyläoppaasta katsottuna, vastatuuleen ja lievään ylämäkeen noin 210 m ja pisin sivumyötäiseen lievään alamäkeen noin 270m. Kun ottaa vielä huomioon lämpötilan (5 C), paljon vaatetta, pehmeän kentän, tuulen, niin luulen etten koskaan aikaisemmin ole lyönyt avauksia noin hyvin edes vahingossa yhdellä kierroksella.

Lyhyin 210 metriä vasta tuuleen, lämpötila 5C. Mites on kuinka pitkiä ne sattuu olemaan kesäsin?

Kstseba kirjoitti: (7.12.2007 23:38:04)

Rauski kirjoitti: (7.12.2007 19:24:30)
    Lyhyin, väyläoppaasta katsottuna, vastatuuleen ja lievään ylämäkeen noin 210 m ja pisin sivumyötäiseen lievään alamäkeen noin 270m. Kun ottaa vielä huomioon lämpötilan (5 C), paljon vaatetta, pehmeän kentän, tuulen, niin luulen etten koskaan aikaisemmin ole lyönyt avauksia noin hyvin edes vahingossa yhdellä kierroksella.

Lyhyin 210 metriä vasta tuuleen, lämpötila 5C. Mites on kuinka pitkiä ne sattuu olemaan kesäsin?

Senkun tietäisi kuinka paljon lämpötila vaikuttaa pallon ominaisuuksiin Täytyypä googlata, kun ei ihan noihin klubilegendoihin voi luottaa, kun arviot on vahdellut 10 metristä 50 metriin. Arvelisin tuollaista 20 metriä, noilla pituuksilla. Jos jollain olisi tietoa niin laittakaahan tulemaan

Rauski kirjoitti: (7.12.2007 23:36:46)
    Ehkä vasta sen jälkeen, kun on tullut käytyä swingiklinikalla. Perskules, kun tuo pää tekee jotain kamalaa nyökkäystä, ainakin välillä. Ei nyt niin pahaa kuin kebaxin muinaisissa swingeissä.

Jäsenten svingithän on kollektiivinen svingiklinikka.
    Kebaxin pään ’nyökkäys’ muinaisissa taisi olla sen svingin paras osa.

Kaikella kunnioituksella Kebaxia kohtaan, mutta eikös se ollut enemmän retkahdus.

Tuolta sitten tutkimustuloksia lämpötilan ja muunkin vaikutuksista pallon lentorataan ja pituuteen:
    KVG

Olisko jossain golfliikkeissä myytävänä pallon lämmittimiä, kun tämän mukaan ne pomppivat parhaiten 40-50 asteen lämpötilassa. Kuumetta kun harvoin on ihan noin paljoa, ainakaan pelatessa.

Yhdestä noissa linkeissä mainittiin, että 5,56 C lämpötilan nousu pallossa lisää pallon lentoa 1,45 m. 5–>25 astetta tekisi siis noin 5,5 m. Ilman lämpötilan vaikutus oli noin 10 metriä (5->25 C). Näin päädyttäisiin lukemaan 15,5 m. Nämä siis draiverilla.

Kehoitettiin myös tämän eliminoimiseksi kierrättämään kokoajan kolmea palloa taskussa niin saat aina lämpimän pallo avaukseen.

Onkos kellään tietoa kuinka paljon maailman huiput kiinnittää tähän huomiota, tosin taitavat melkein aina pelata melko lämpimässä. Ainakin yhdessä taulukossa oli vaikutukset myös 5-raudalla ja siinä oli monta metriä eroa, pelkästään ilman osalta.

Rauski kirjoitti: (8.12.2007 0:50:35)
    Yhdestä noissa linkeissä mainittiin, että 5,56 C lämpötilan nousu pallossa lisää pallon lentoa 1,45 m. 5–>25 astetta tekisi siis noin 5,5 m. Ilman lämpötilan vaikutus oli noin 10 metriä (5->25 C). Näin päädyttäisiin lukemaan 15,5 m. Nämä siis draiverilla.

Eli siis kesällä draivisi laskeutuvat keskimäärin sinne 250m paremmalle puolelle..

Näin näyttää käyvän. Ellei saada työnnetyksi kapuloita rattaisiin jäsenten ’klinikalla’.

Bosco kirjoitti: (8.12.2007 12:03:25)
    Näin näyttää käyvän. Ellei saada työnnetyksi kapuloita rattaisiin jäsenten ’klinikalla’.

Vaatii hemmetinmoista itsetuntoa säilyttää oma tyyli, kun muut sen torppaavat.;)

Rauski kirjoitti: (8.12.2007 0:22:07)
    Olisko jossain golfliikkeissä myytävänä pallon lämmittimiä, kun tämän mukaan ne pomppivat parhaiten 40-50 asteen lämpötilassa. Kuumetta kun harvoin on ihan noin paljoa, ainakaan pelatessa.

Pallo pitää siirtymävaiheen ajaksi jemmata lämpimään paikkaan. Tuollainen nokkela ja touhukas poika kuin Sinä, varmaan keksii paikan.

Johtaja XXL kirjoitti: (8.12.2007 21:53:21)

Pallo pitää siirtymävaiheen ajaksi jemmata lämpimään paikkaan. Tuollainen nokkela ja touhukas poika kuin Sinä, varmaan keksii paikan.

Arvaa vaan onko kokeiltu ja enää ei kokeilla, meni pari hyvää golfpäivää hukkaan odotellessa turvotuksen laskemista. Pari palloa unohtui sinne swingin ajaksi ja neljä palloa siellä on kyllä aivan liikaa. Taaemmaksi niitä ei kannata myöskään laittaa sen verran on anatomiasta tietoa.

Rauski kirjoitti: (8.12.2007 22:24:41)

Johtaja XXL kirjoitti: (8.12.2007 21:53:21)

Arvaa vaan onko kokeiltu……….. Pari palloa unohtui sinne swingin ajaksi ja neljä palloa siellä on kyllä aivan liikaa.

Tämä vinkki tulee ystävällisessä mielessä. Rauski, kaikki itseään kunniottavat ja omaa tulostaan kunnioittavat golfarit eivät pidä ylimääräisiä palloja taskuissaan.

Kukas tässä taskuista on puhunut ;).

Syssyyllä on hyvä pitää pallot taskuissa – ne pysyy tointalämpöisinä.

Syssyyllä on hyvä pitää pallot taskuissa – ne pysyy tointalämpöisinä.

#470402 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitä hittoa nämä ladyt oikein tekevät, ja mäkun ihmettelin omaa pään liikettä lyönnin aikana:
    Creamer&Culbis
    Tohon mäkään en pysty.

#470403 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rauski kirjoitti: (11.12.2007 14:18:56)
    Mitä hittoa nämä ladyt oikein tekevät, ja mäkun ihmettelin omaa pään liikettä lyönnin aikana:
    Creamer&Culbis
    Tohon mäkään en pysty.

Alleviivattuun jotta lyövät palloa kohtuullisen hyvin:) Mä lähetin taannoin ton saman otoksen yhdelle mun kaverille kun se kommentoi että mun pää tilttaa alaspäin lyödessä. No kaveri on jätettänyt mun pään ton filkan ansiosta nyt rauhaan kun virheitä on riittävästi muuallakin. Tosiaan hurjan näköistä toi leidien lyönti, olisi kiva lukea paremmin tietäviltä että mistä toi johtuu tai mitä sillä haetaan?

#470404 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Taika Rauta kirjoitti: (11.12.2007 22:36:26)

Rauski kirjoitti: (11.12.2007 14:18:56)
    Creamer&Culbis
    Tohon mäkään en pysty.

Alleviivattuun jotta lyövät palloa kohtuullisen hyvin:) Mä lähetin taannoin ton saman otoksen yhdelle mun kaverille kun se kommentoi että mun pää tilttaa alaspäin lyödessä. No kaveri on jätettänyt mun pään ton filkan ansiosta nyt rauhaan kun virheitä on riittävästi muuallakin. Tosiaan hurjan näköistä toi leidien lyönti, olisi kiva lukea paremmin tietäviltä että mistä toi johtuu tai mitä sillä haetaan?

Vai lyövätkö palloa hyvin siitä huolimatta?

Esillä 20 viestiä, 76 - 95 (kaikkiaan 95)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #470311 kohteessaDraiverilla lyöntityylin muuttaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Draiverilla lyöntityylin muuttaminen