Aihe: Clubhouse simulaattorigolf 2004 - Golfpiste.com

4.8.–11.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

Clubhouse simulaattorigolf 2004

Etusivu Foorumit Yleistä Clubhouse simulaattorigolf 2004

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 331)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • En ollut kärpäsenä katossa, vaan kävin ihan reilusti moikkaamassa niitä, jotka olivat paikalla noin 12 maissa ja vielä kannustamassa arvoisaa GolfLadyä :o), kun olin lopetellut omat treenit klo 14 kieppeillä. Paikalla olivat silloin ainakin GolfLadyn lisäksi JKO, Henkka, Kobo, Turzi – Z ori ja Rodkin taisivat siinä pyörähtää :o), mutta me emme tainneet sitten tavata tällä kertaa.

T. Golfbot

Rod

Kiitos peliseurasta. Kunto oli vähän huono eilen. Jumbofinaali pitää järjestää.

Ensimmäisen kokemuksen perusteella vaikuttaa siltä, että simu rankaisee keskipitkiä ja lyhyitä lyöntejä. Omista onnistuneista lyönneistä tuntui häviävän mittaa 50-60%, mikä johtuu ilmeisesti mailanpään ja hitaasta nopeudesta. Nähtävästi avauslyönnit on lyötävä mahdollisimman lähelle alareunaa.

Lähipelissä ja puteissa ollaan lähempänä reaalimaailmaa.

Ehdottaisin, että satasen kerho pitäisi oman jumbofinaalinsa ellei muuten niin terapeuttisessa mielessä. Esim. varsinaisen finaalin lämmittelynä. Luulisin, että jumbofinaali rentouttaisi finalistit ainakin hyvälle tuulelle ;-).

Kilpailumuotoa jäin myös miettimään. Selvää on, että tasoitukseton lyöntipeli on ainoa oikea tapa ratkaista kukkulan kunkku.

Miltä maistuisi tasoitukselliset karsinnat jatkossa (jos tästä tulee perinne) niin, että pelaaja voisi vapaasti valita tiivärin. Valkoisilta 3/4 tasoitus, keltaisilta 1/2, sinisiltä 1/4, punaisilta 0?

Juu oli siitä eilen jo puhetta. Ritari, huomasin muuten saman ongelman. En saanut millään pituutta avauksiin vaikka kuinka paiskoin paksulla bertalla ja väyläpuilla. Raudoilla toimi ehkä vähän paremmin.

Edellisen kerran ollessani simussa (siinä viereiseissä). Paiskoin väyläpuulla 150 metriä. Eilen oli kai enkka jotain 107 metriä. Erot simujen keskekin ovat melkoiset.

Väylällä 13 veden ylittäminen tuotti todella tuskaa, vaikka mittojen mukaan matkaa ei ole satasta enempää.

Olikohan yhdeksäs tai kymmenes yritys (epätoivoinen riuhtaisu) joka epäonnistui ja lähti matalana laakana pressuun alareunaan ja meni komeasti ensimmäisen veden yli ja kannaksen yli uudelleen veteen. Droppi 61 metristä. Pelikaveritkin totesivat, että kaikkein viimeksi tuon olisi pitänyt mennä veden yli.

Tulos reiällä muhkea 15.

Tässä malmin 2 ryhmän tulokset:

JKO: 7+6+3+7+4+4+5+6+6=48 7+7+3+7+5+6+4+3+6=48+48=96-12=84

Turzi: 4+4+2+4+4+4+5+3+4=34 5+6+2+4+2+5+3+4+5+36+34=70-3=67

Z ori: 6+5+4+5+4+3+6+4+6=43 4+7+5+11+17+5+5+5+5=64+43=107-8=99

Spin 6: 3+6+3+3+3+4+4+5+4=35 4+4+4+4+3+5+4+3+5=36+35=71-3=68

Olen vasta nyt back joululomilta. Hyvää uutta vuotta kaikille.

Simulaattori on näköjään ollut jo kovassa käytössä ja pelejä on pelattu. Olen valmis osallistumaan, kunhan löytyy peliseuraa. Ilmoitelkaa jos johonkin ryhmään mahtuu?

Viestejä oli tullut niin paljon, että en ole ehtinyt lukea kaikkia. Miten simulaattorikisa etenee? Mikä on pelimuoto ja mitkä on säännöt ym.?

Varasin ensi maanantain iltavuoron Malmin Green Golfin simusta. Kaveri puhelimessa väitti kovasti että tuossa 3 tunnissa ei kerkeä kuin kolme pelaajaa vääntämään 18 reikää läpi.

Eli kaksi vielä pelaamatonta pitäisi saada kaveriksi. Golf, anyone?

CH-1, Kettu ja allemerkinnyt selvisivät sunnuntaina aavistuksen yli kahdessa tunnissa. Aloitetaanko keskustelu nopeasta ja hitaasta pelaamisesta simulaattorissa?

Hmm… Tuo jumbofinaali olisi kyllä kiva pitää. Saadaan lisää pelejä talven ratoksi.

Tevetuloa takaisin.

Säännöt linkissä

Kärki tällähetkellä kun 18, tai 19 / 24 käynyt alkukarsinnat. Tasurit voi katsoa linkistä ja ynnätä bruttolyönnit.

Tulokset netto:Turzi (67),paksupekka (67),Tetsa (67),Spin 6 (68),Kobo(73),Henkka(73),CH-1(79),EFC (80)

Tulokset epävirallisia, eli virheitä voipi olla. Kettu varmaan siirtää alkukarsintojen tulokset linkissä olevalle sivulle, kunhan ehtii.

Lue lisää: GP Simulaattoriskaba

Lisäyksenä vielä;

Karsinnan suorittamattomia:

King Kong, Podri Hoo, Tuoppi, Tommy Armour, Firestick, Parti ja Mäkisuksi.

Joten 17/24 on karsinnat käynyt. Ihan kaikki ilmoittautuneet eivät välttämättä kisaan kuitenkaan osallistu.

Jos ei kolmen flaitti tule muuten täyteen niin voisin lähteä merkkaajaksi/ottamaan tuntumaa Malmin simuun. Kisakierroksenhan olen jo pelannut.

Tulen mukaan mielelläni jos sopii. Mikä aika?

Lähetä Ketulle händärisi ja kerro se meille myös ? Pelitasoitushan on ½ hcp.

Kun tämä elämä kaiksesta huolimatta näyttää edellen jatkuvan, niin jotta voisi naureskella itselleen lisää… löytyiskös ne 1 ryhmän väyläkohtaiset tuloksetkin vielä. Näkis taas miten tuli sössityä… Toivossa on hyvä elää sano lapamato.

Golfladyllä.

Meillä vielä Toivo elää, sano lapamato…

Lyödäänkö tuopillinen huurteista, että cut menee meidän välistä.

T: Ikuinen Optimisti 🙂

Sattuneesta syystä jouduimme vaihtamaan simuja kesken kierroksen ja jotenkin jäi sellainen hytinä, että olimme pelanneet eka ysin myötätuulisimussa ja takaysillä tuuli kääntyi vastaiseksi.

Omia havaintoja: II simussa Turzi pommitti ajurilla 240-250m siivuja konemaisella varmuudella, omat pituudet 240 m nurkilla.

I simussa en muista yhtään yli 230 avausta. (pl. Z-orin rautasivallus, vajaa 600m)

Väsymystäkö vai??

II simussa rauta 6 —>175 m, I simu —>>155 m

Lisäksi simujen lyöntialustoissa oli eroa. I simun bunkkeri- ja raffikuopat oli tuplasti syvempiä kuin II simussa.

Puhumattakaan siitä II simun puttimatolla olevasta ns. Turzi-urasta. Ihmettelin kun Turzi ei putannut etuysillä kuin kerran ? puttimaton vasemmalta puolen. Enää en ihmettele…

Jätän kilpailun juryn harkittavaksi, voidaanko tulevaa finaalia järjestää rinnakkain Malmilla jos koneissa on noinkin suuria eroja?

Finaalissa vois vaihtaa simuja ekan 9 jälkeen.

OK. Mä ilmestyin Malmille vasta tuossa kolmen jälkeen ja roikuin puol seitsemään. Ehdin pari väylää seurata vielä viimeisenkin ryhmän pelailua.

Taas sai nippu nimimerkkejä kasvot. Lisäksi oli mukava vaihtaa ajatuksia ihan näin ’live-chattinä’. Kiitokset kaikille paikalla olleille!

Kirjailen noita tuloksia tuossa hetkenpäästä tuonne mailaverstaalle, mutta kaipailisin reikäkohtaiset tulokset koska tein tuommoisen hienon taulukonkin jo. Eli reikäkohtaiset tuloksethan puuttuvat Malmin 1 ryhmältä.

Sitten vielä pakolliset selitykset omasta pelistä. Se kone oli oikeesti mua vastaan eilen. Kaikki alkoi heti ekalla väylällä, kun edessä oli muka joku puu, no siihen vetelin muistaakseni kolme kertaa ja tulokseksi hienosti heti tripla. Driverin käyttö piti lopetaa, koska pituudet pyörivät 120-170 metrissä, no puu3 ilman tiitä toimi ok. Paitsi että välillä se kone innostu mun puu3 lyönneistä ja ne oli sitten vielä griiniä lähestyttäessä. Tyyliin matkaa jäljellä 220 siitä sitten spooni 310 takalaittomaksi outtiin. Ja sitten vielä mun putit, no pitänee vaihtaa grippi putteriin jos se auttais 🙂

Selkeitä eroja kyllä noissa simuissa on, sillä kun noin kuukaus sitten kävin Niittykummussa simussa pelailemassa, niin siellä mulla ei ollut lyöntimatkoissa lähellekkään noin paljon kirjavuutta kuin eilen tossa Malmin vehkeessä.

Tommy varaus on maanantai 17:30-20:30, siellä nähdään.

Tetsa, tervetuloa mukaan, minun puolestani voit lähteä mukaan jopa neljänneksikin, jos kolmas kisaaja vielä löytyy jostain.

Minäkin väittäisin kyllä perstuntumalta omien (ja muiden) simulaattorikokemusten perusteella että neljä pelaa täyden lenkin kolmessa tunnissa.

Juurikin näin… Omassa selittely osuudessani (jokos pääsisin sinne purnauskentän jäsenistöön?selityksiä meinaan löytyy ja lisää keksitään ;-)) jo kys asiaa pohdiskelin, mutta kenttä pelataan sellaisena kun se on… Henkkahan ton valinnan suoritti purpurpurnausta ei se mun vika ole jos huonosti pelaan vika on kentässä, mailoissa, pallossa, ilmassa tai muutenvaan kukaan ei rakasta mua.

Kyllä tietysti ihmetyttää kun kärki karkasi multa ja Henkalta noinkin kauas ja cuttikin voi jäädä haaveeksi 😉

Ai niin johan sekin kertoo pelaamamme simun vaikeudesta jotain kun Tetsakaan ei yrityksistä huolimatta millään päässy 14 saarelle, mehän sinne mentiin että heilahti. joten jotain hyvitystä meille (esim 6 lyöntiä ;)) jotka tahkosimme kokoajan tässä jo todistetusti vaikeammassa 🙂 Joo kieli on poskella, jos joku ajatteli että tosissani…

Olihan niissä simuissa aikamoinen ero, mutta onhan reaaligolfissakin aikamoisia eroja lyöntipeleissä aamulähtöjen ja iltapäivälähtöjen välillä, vaikka pelataankin samalla kentällä. Täähän oli nyt kätevä tapa simuloida erilaisia olosuhteita vaikka pelattiinkin ’samaan’ aikaan. Tää on just sitä golfin epäoikeudenmukaisuutta, mistä Arkkola ja Tillander aina paasaa noissa selostuksissaan. Vasta viimeisille kierroksille, kun pelaajat on sijoitettu paremmuusjärjestyksessä ryhmiin, peli saadaan vähän oikeudenmukaisemmaksi.

Yhteen vetona voisi todeta, että reikäpeli olisi oikeudenmukaisempi pelimuoto, mikäli pelataan useilla eri simulaattoreilla, mutta ajanvietteenä tämä ajoi asiansa ja spekuloitavaa jäi enemmän.

Neljä ehtii mun(kin?) kokemuksen mukaan pelata 18 reikää kolmeen tuntiin, kunhan eivät kohella / sössi / mukella / koita iskeä golftyttösiä jne…

Toisaalta kolmen ryhmässä on kivempi peliryhtmi. Pysyy lämpimänä helpomin. Joten: Katsotaan tilanteen mukaan mahdunko joukkoon.

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 331)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #495807 kohteessaClubhouse simulaattorigolf 2004

Etusivu Foorumit Yleistä Clubhouse simulaattorigolf 2004