-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuli tollanen hankittua joululahjaksi. Onko kenelläkään kokemusta kauan patteri kestää aktiivisessa käytössä?
En tullut laskeneeksi kierroksia, mutta pariston pitkä ikä yllätti. Ostin kesän alussa ja vaihdoin pariston alkusyksystä. Kesto oli vähintään 40 kierrosta, kun toimin mittauksessa käyttöohjeen mukaan, eli käyntiin yhdellä painalluksella ja mittaukseen vain lyhyt painallus. Olen ollut heräteostokseeni tyytyväinen.
Minulla on V2:ssa kestänyt noin 40 kierrosta, eli menee useampi vuodessa. Alkuun hieman huolestuin patterien kulutuksesta, kunnes
– kunhan ostaa edullista paikoista niin eivät maksa kuin alle 4€ kpl
– muistaa aina pitää varaparistoa bägissäJoo, minunkin mielestäni Bushnellista saatavat hyödyt ovat riittävän suuret perustelemaan vuotuiset paristokulut.
Putti-Possu kirjoitti: (25.12.2014 18:43:19)
Minulla on V2:ssa kestänyt noin 40 kierrosta, eli menee useampi vuodessa. Alkuun hieman huolestuin patterien kulutuksesta, kunnes
– kunhan ostaa edullista paikoista niin eivät maksa kuin alle 4€ kpl
– muistaa aina pitää varaparistoa bägissäPariston poistaminen aina käytön jälkeen lisää sen kestoa merkittävästi V2:ssa. Tosin jos pelaa 100+ kierrosta vuodessa, niin paristokustannukset tuskin ovat ne suurimmat eivätkä edes millään tavalla olennaiset…
V3:ssa pariston kestoon on satsattu, ainakin laitetta netissä ylistävien kokemusten valossa. Siis jos niihin haluaa uskoa. Ja vaikkei uskoisikaan, niin paristokustannukset eivät ole golfissa mitenkään olennaiset. Keskinopeuden laskeminen ja muutaman äkkikiihdytyksen väliin jättäminen per pelaamaan autolla ajaminen kattavat paristokustannukset, vaikka vaihtaisi patterit joka viikko…
Ja kuten ajs kirjoitti, mittari on paristonsa väärti.
KL kirjoitti: (30.12.2014 21:05:35)
Pariston poistaminen aina käytön jälkeen lisää sen kestoa merkittävästi V2:ssa. Tosin jos pelaa 100+ kierrosta vuodessa, niin paristokustannukset tuskin ovat ne suurimmat eivätkä edes millään tavalla olennaiset…
.
Jep. Itellä ollu viime aikoina enemmänkin ongelma tiitikkujen kulutus. Meni jossain vaiheessa kolmekin tiitä kierroksella, mutta sitten aloin vetämään niihin teipin ympärille valmiiks niin kesto parani huomattavasti.
Ongelmana edeleen sellaiset tiipaikat missä edustalla on vesieste tai jotain ryteikköä ja olen ajatellut laittaa sellaisen ohuen langan niihin vielä estämään katoamista.
Onko jollain hyvää ajatusta mistä tuollaista lankaa saisi edullisesti. tori.fi ja e-bay katsottu, mutta jos joku edullisempi vielä löytyis…
Niin ja sorry ot.. tullut oltua taas hetki autopuolen foorumeilla niin tarttuu … 😀
Jos V3:seen menee sama erikoispatteri kuin V2:een, niin Clasulta saa niitä muistaakseni jotain 5e/pari. Niitä voi sitten ostaa kerralla bägiin vaikka kaksi pakettia, niin voi mitata vaikka kaksi kertaa per väylä ihan koko kesän ajan, ja ei tartte jännittää että loppuuko virta..
Lavantauti kirjoitti: (3.1.2015 16:48:30)
Jos V3:seen menee sama erikoispatteri kuin V2:een, niin Clasulta saa niitä muistaakseni jotain 5e/pari. Niitä voi sitten ostaa kerralla bägiin vaikka kaksi pakettia, niin voi mitata vaikka kaksi kertaa per väylä ihan koko kesän ajan, ja ei tartte jännittää että loppuuko virta..On olemassa sellaisiakin kiikareita, joissa käytetään tavallisia AAA-paristoja ja säästö vuodessa nousee aivan uudelle tasolle!
Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 13:22:07)
Lavantauti kirjoitti: (3.1.2015 16:48:30)
Jos V3:seen menee sama erikoispatteri kuin V2:een, niin Clasulta saa niitä muistaakseni jotain 5e/pari. Niitä voi sitten ostaa kerralla bägiin vaikka kaksi pakettia, niin voi mitata vaikka kaksi kertaa per väylä ihan koko kesän ajan, ja ei tartte jännittää että loppuuko virta..On olemassa sellaisiakin kiikareita, joissa käytetään tavallisia AAA-paristoja ja säästö vuodessa nousee aivan uudelle tasolle!
Sellaisen laitteen kanssa pääsee vieläkin halvemmalla, kun käyttää ladattavia AAA-akkuja!
Tosin silloin on syytä muistaa akkujen ja latauslaitteen hankinnassa vs. paristot muistaa ottaa pääomakulut huomioon. Pahimmassa tapauksessa jääkin koko kiikari hankkimatta!
KL kirjoitti: (8.1.2015 16:28:49)
Chip Greenside kirjoitti: (8.1.2015 13:22:07)
Lavantauti kirjoitti: (3.1.2015 16:48:30)
Jos V3:seen menee sama erikoispatteri kuin V2:een, niin Clasulta saa niitä muistaakseni jotain 5e/pari. Niitä voi sitten ostaa kerralla bägiin vaikka kaksi pakettia, niin voi mitata vaikka kaksi kertaa per väylä ihan koko kesän ajan, ja ei tartte jännittää että loppuuko virta..On olemassa sellaisiakin kiikareita, joissa käytetään tavallisia AAA-paristoja ja säästö vuodessa nousee aivan uudelle tasolle!
Sellaisen laitteen kanssa pääsee vieläkin halvemmalla, kun käyttää ladattavia AAA-akkuja!
Tosin silloin on syytä muistaa akkujen ja latauslaitteen hankinnassa vs. paristot muistaa ottaa pääomakulut huomioon. Pahimmassa tapauksessa jääkin koko kiikari hankkimatta!
Laite kannattanee vuokrata ja sijoittaa tuottavasti säästynyt varallisuus.
Bushnell V2/3 käyttöö sellaista 3V paristoa, esim Varta CR2. Sitä saa myös ladattavana akkuna hintaan noin 13€ (Googlettamalla löytyy jälleenmyyjä). Kustannus ei tosin ole kummoinen paristoissakaan, jos ostaa esim Verkkokaupasta. Minua kyllä hirvitti, kun ekan kerran jouduin vaihtamaan pariston ja jouduin ostamaan sen ProShopista, jossa hinta oli noin 15€
yeux de serpent kirjoitti: (8.1.2015 23:54:05)
Etäisyysmittarien käyttöoikeusjalostajalta saanee tarvittavat palvelut halvimmalla, eikä tarvitse sitoutua mihinkään.Olisiko tuosta liikeideaksi tai edes kentän tarjoamaksi palveluksi?
Mittari maksaa palttiarallaa 300 euroa. Sen vuokra kierrokselle voisi olla vaikkapa 5 euroa ja sitä markkinoitaisiin tutustumismielessä kokeiltavaksi, vieraspelaajalle avuksi tai oman mittarinsa kotiin unohtaneelle pelastukseksi. Parhaassa tapauksessa laitteen maahantuoja saattaisi osallistua laitteen hankintakustannuksiin tai jopa lainata laitteen kenttäyhtiön käyttöön markkinointitarkoituksessa.
Toimisiko?
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)