23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][15]
KilpailuaSuomalaista

Big Max TI-1000 vai Sun Mountain Speed Cart V1 ?

Etusivu Foorumit Välineet Big Max TI-1000 vai Sun Mountain Speed Cart V1 ?

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hei! Olen hankkimassa kolmipyöräisiä golfkärryjä, ja etenkin otsikossa mainitut kärryt ovat herättäneet mielenkiintoni. Onko teillä kokemuksia kyseisistä kärryistä? Big Maxit ovat selvästi edullisemmat ja niissä on 5 vuoden takuu, mutta onko käyttömukavuus lähelläkään Sun Mountaineja? Erityisesti käyttökokemukset Big Maxeista kiinnostavat, sillä niitä on ollut hankala löytää netistä. -Stobe

    Kyllä täytyy kompata noiden Clicgearien puolesta. Hieman on hinnakkaammat kuin nuo toiset esimerkit, mutta kyllä sanoisin, että hintaerolle löytyy laadussa vastineensa. Sen verran on kokeiltu. Nettikaupoista sai kohtuu hyvään hintaan, mutta punnan ja euron suhdetta kannattaa sitten seurata. Tällä hetkellä taitaa olla jo hinnat tasoissa – varmasti en tätä tiedä.

    Samoin, Clicgearia suosittelen, isona plussana lisäksi taittuu pieneen tilaan ja helposti.
    Ostospaikkana oli Golfpoint Pitäjänmäellä, jossa oli ainakin vielä ennen joulua monenmerkkisiä kärryjä vertailtavana ja nähtävästi uutuutena nelipyöräinenkin.

    Mies kävelee golfkauppaan ja pyytää yhden tuuman levyistä grippiteippiä.
    Myyjä ilmoittaa hänelle että ’et sä sitä halua, vaan tätä 2 tuumaa leveää!’.

    Mitä tekee tarinan mies?

    Lavantauti kirjoitti: (22.2.2011 8:07:39)
    Mies kävelee golfkauppaan ja pyytää yhden tuuman levyistä grippiteippiä.
    Myyjä ilmoittaa hänelle että ’et sä sitä halua, vaan tätä 2 tuumaa leveää!’.

    Mitä tekee tarinan mies?

    Todennäköisesti ostaa uudet mailat, jos myyjä osaa työnsä, mutta asia ymmärretty. Nyt tuli jo toinen turha postaus, tyhmää suositella hyviä tuotteita, kun sitä ei pyydetty.

    Stobe2 kirjoitti: (21.2.2011 19:12:24)
    Hei!

    Olen hankkimassa kolmipyöräisiä golfkärryjä, ja etenkin otsikossa mainitut kärryt ovat herättäneet mielenkiintoni. Onko teillä kokemuksia kyseisistä kärryistä? Big Maxit ovat selvästi edullisemmat ja niissä on 5 vuoden takuu, mutta onko käyttömukavuus lähelläkään Sun Mountaineja? Erityisesti käyttökokemukset Big Maxeista kiinnostavat, sillä niitä on ollut hankala löytää netistä.

    -Stobe

    Big Max on erittäin laadukas ja kestävä kärry. Kärryssä on yksinkertainen ja tukeva rakenne, joten siinä ei ole monta niveltä kokoontaitettaessa. Ei takuulla hajoa siinä viidessä takuuvuodessakaan. Kärry on lisäksi ilmakumirenkaiden ansiosta erittäin kevyt työntää. Ainoa haittapuoli on isompi tilantarve kokoontaitettuna kuin esim Clicgear’issa.

    EFC

    Lavantauti kirjoitti: (22.2.2011 8:07:39)
    Mies kävelee golfkauppaan ja pyytää yhden tuuman levyistä grippiteippiä.
    Myyjä ilmoittaa hänelle että ’et sä sitä halua, vaan tätä 2 tuumaa leveää!’.

    Hieman OT, mutta saman tyyppinen ilmiö esiintyy tuolla HiFi-puolella liki aina kun joku kysyy esim. hintaluokkaan 400e integroitua vahvistinta, niin lähes heti kaveri saa joukon vastauksia jossa todetaan ettei tolla rahalla saa kunnollista laitetta. Ehkä fiksummat kysyjät jos valmiiksi laittavatkin muka budjettinsa vaikkapa 25% alle sen mihin oikeesti on varaa.

    Chip Greenside kirjoitti: (22.2.2011 10:46:24)

    Stobe2 kirjoitti: (21.2.2011 19:12:24)
    Hei!

    Olen hankkimassa kolmipyöräisiä golfkärryjä, ja etenkin otsikossa mainitut kärryt ovat herättäneet mielenkiintoni. Onko teillä kokemuksia kyseisistä kärryistä? Big Maxit ovat selvästi edullisemmat ja niissä on 5 vuoden takuu, mutta onko käyttömukavuus lähelläkään Sun Mountaineja? Erityisesti käyttökokemukset Big Maxeista kiinnostavat, sillä niitä on ollut hankala löytää netistä.

    -Stobe

    Big Max on erittäin laadukas ja kestävä kärry. Kärryssä on yksinkertainen ja tukeva rakenne, joten siinä ei ole monta niveltä kokoontaitettaessa. Ei takuulla hajoa siinä viidessä takuuvuodessakaan. Kärry on lisäksi ilmakumirenkaiden ansiosta erittäin kevyt työntää. Ainoa haittapuoli on isompi tilantarve kokoontaitettuna kuin esim Clicgear’issa.

    joku kehui kuinka klikkear menee pieneen tilaan. täytyy olla eri mieltä. ite pelaan omalla kentällä isolla bäkillä ja sen kanssa se ei mahdu häkkikoppiin jonka olen vuokrannut kentältä. esim sun ja bagboy mahtuu hyvin. ja minusta kärry (clickgear) on kankea ja raskas työntää.

    Olen pari kertaa pelannut tuollaisen kolmipyöräisen kärryn kanssa. Sehän on kyllä ihan mukavaa, parempi tavan kärry.

    Mutta mikä on se oleellisin syy miksi olette näitä omia kärryjä hankkineet? Onko kerholla, missä pelaatte liian huonot kärryt, vai maksaako kärryjen käyttö? Itseäni hieman mietityttää, miten mahtuu autoon (normi suht pieni farkku) kaksi bägiä ja kahdet tämmöiset kärryt? Vai säilytättekö kerholla?

    Ulkomaille kirjoitti: (22.2.2011 23:37:37)Mutta mikä on se oleellisin syy miksi olette näitä omia kärryjä hankkineet?

    Itsellä ja vaimolla on Clicgear-kärryt, jotka ovat mielestäni aivan huippuvehkeet. Mahtuvat pieneen tilaan, mekanismi on tukevaa tekoa ja ovatpa vielä hyvän näköisetkin. Emäntä pitää kärryä bägihäkissä, mutta Kultakorttikentille matkatessa kaksi bägiä ja kärryä mahtuu ilman ongelmia pikkufarkkuun (Peugeot 307).

    Kotikentällämme on kyllä saatavissa ihan hyvät, ilmaiset kärryt, mutta omien käyttö tuo joitain etuja: Kolmipyöräisten pääidea (minulle) on, että niitä työnnetään. Työntäminen on mielestäni selvästi kroppaystävällisempää kuin vetäminen, johon yhdistyy vielä pystysuoraa käsien pingotusta. Sateen sattuessa (kilpailulierroksilla) on pelivälineiden ja itsensä pitäminen kuivempana vaivattomampaa kuin tavallista kärryä käyttäen. Liittyy kolmipyörän käyttöön pari huonompaakin puolta: Mäkisessä maastossa on muistettava käsijarrun käyttö ja erityisesti kostealla kelillä on kärryt puhdistettava huolella ennen auton perään heittoa.

    Minullahan on tuollainen Clicgear myöskin. Hyvä kärry, mutta ei todellakaan taitu pieneen tilaan. A4 farkun ollessa kyseessä saan tehdä valinnan, laitanko bägin vai kärryn takahutlariin.

    Khelde kirjoitti: (23.2.2011 11:55:41)
    Minullahan on tuollainen Clicgear myöskin. Hyvä kärry, mutta ei todellakaan taitu pieneen tilaan. A4 farkun ollessa kyseessä saan tehdä valinnan, laitanko bägin vai kärryn takahutlariin.

    Toteutuvatko nämä mitat?

    Diswestin sivuilta: Kasattuna Clicgear ei vie enemmän tilaa kuin käsimatkatavara lentokoneessa: 59 cm korkea, 37 cm syvä ja 32 cm leveä.

    Jos 307:aan mahtuu mutta ei A4:seen, niin onko käyttötavassa eroa? Oleellinen kysymys, kun autoni tilat ovat tuota samaa luokkaa.

    Hello

    Mulla itselläni on tuo Sun Mountainin kärry ja olen ollut todella tyytyväinen. Toukokuussa köytän bägin kiinni ja sitten syksyllä jossain vaiheessa otan irti. Oon sen verran laiska etten jaksa irroitella bägiä kärrystä. Menee heittämällä ainakin Passat Variantin konttiin ja toinen samanlainen paketti päälle ihan kevyesti.
    Eturatas taittuu alle ja muuten menee kompaktiin nippuun. Kevyt mennä tuon kärryn kanssa. Jarru ei oo ihan yhtä hyvä ku edellisessä samantyylisessä kärryssä mut pysyy se paikallaan jollei hirveeseen mäkeen sitä laita.
    Suosittelen

    -Jukka-

    Näiden tarjottujen mittojen on tarkoitettava mittoja renkaat irrotettuina. Ja kaiken kukkuraksi onhan tuo A4:n takakontti säälittävän pieni. Jos loihdin jostain kahisevaa, vaihdan uuteen A6:een syksyllä.

    Khelde kirjoitti: (23.2.2011 14:08:13)
    Näiden tarjottujen mittojen on tarkoitettava mittoja renkaat irrotettuina. Ja kaiken kukkuraksi onhan tuo A4:n takakontti säälittävän pieni. Jos loihdin jostain kahisevaa, vaihdan uuteen A6:een syksyllä.

    Eihän Clicgearista irroiteta renkaita.
    Löysästi mitattuna 63x42x33, oikeat mitat voisivat siis hyvinkin olla nuo 59x37x32

    Arvelin, että siitä on renkaiden irrottava, mikäli noin pieneen tilaan pääsee. Kenties omassa kärryssäni on jokin rakennevika, sillä ei se kovin kompaktiksi tosiaan taitu.

    Ei perhana, tuli vaahdottua aivan suotta. Epäilys alkoi hiipiä puseroon ja kävin autotallissa tarkistamassa – ja minullahan on Ez-Tron kärryt eikä mitkään Clicgearit!! Jostain syystä tuo Clicgear vain tuntui aivan liian tutulta. Pahoitteluni.

    http://www.diswest.fi/golf/index.php/tuotteet?page=shop.product_details&category_id=44&flypage=flypage.tpl&product_id=209

    Samaa näköä on paljon, mutta Ez-Trot ovat kiusallisen kookkaita. Nythän pääsen huomattavasti halvemmalla, kun autonvaihdon sijaan vaihdan kärryjä.

    itse olen pökkiny 3-pyöräistä n.8-10 vuotta ja tuli hankittua kun iskias käski. tai kokeilin kaverin moista värkkiä ja se tuntui helpommalta. 2-pyöräisen ongelmahan on se kun sitä vedetään yhdellä kädellä yleensä niin alaselkään tulee epänormaali asento. en enää vaihda mistään hinnasta takaisin. on ollut todella iso apu selkävaivoihin.
    se kun moitin sen clicgearin jäykkyyttä ja raskautta perustuu meidän itse tekemiin vertailuihin. mukana vertailussa oli clic 2.0, sun mountain (en muista mallia) ja bag boy (express jotain) kaikkien mielestä näistä köykäsin työnnellä oli bag boy ja kakkosena sun. ne kaikki menee tosi pieneen tilaan varsinkin jos fillarit ottaa pois. sunissa se kääntyi alle eli piti ottaa irti kärrystä että sai tosi pieneen tilaan. sillä clic kaverilla oli muuten valmistajan oma ”säilytys pussi” ettei autoon tuu kurat sun muut kentältä. itellä on uuden kärryn hankinta edessä tulevalle kaudelle. luulen että valitsen jonkun big max mallin, en välttämättä 1000:a. englannista tilattuna hinnat on kohillaan.
    kato tuolta

    Vuoden olen työnnellyt Sun Mountainia ja olen ollut todella tyytyväinen, alaselkä oli ennen helposti jumissa kiekan jälkeen, työntelyn myötä vaivat ovat vähentyneet.

    Ainoa valituksen kohde koskee jarrua, löystyy käytössä, tämän seurauksena kärry pakitti messilässä 18. reijän bunkkeriin… Jarruvaijerin jouduin vaihtamaan noin 50 kiekan jälkeen, varaosa polkupyöräkaupasta noin 3 euroa, vaihto oli muutaman minuutin homma.

    Uusimmissa malleissa taitaa olla umpikumit, omassa on ilmatäytteiset. Taisin kesällä työnnellä kärryjä muutaman viikon tyhjällä eturenkaalla, kaveri sattui huomaan, että ilmat on kadoksissa, itse ei juuri huomannut eroa. Tyhjät takarenkaat olisi ehkä huomannut paremmin, kun niillä on enemmän painoa päällä. Mukana tulee pumppu.

    Sateenvarjon pidike on todella käytännöllinen, ennen kärryjä ei sateenvarjoa juuri jaksanut käyttää kun oli koko ajan tiellä. Tuli jopa käytettyä viime kesän helteillä sontsaa aurinkovarjona, kun kulki niin vaivattomasti kärryjen pidikkeessä.

    Iso Wilsoni kärrybagi ja kärryt menee heittämällä Octavian takakonttiin. Mukaan mahtuu helposti useampi bägi, tosin tätä helpottaa koiraverkko kontissa -> voi ladata kontin kattoon asti täyteen. Kuljetan bägiä ja kärryjä erikseen, mahtuis varmaan kokonaisenakin, mutta niitä on helpompi nostella erikseen. Bägin virittämisessä kärryyn menee tyypillisesti vähemmän aikaa mitä kavereilla menee lainakärryn noutamiseen.

    Minulla on tuommoinen BiG Max TI-1000. Kärry oli melko sopuhintainen, kun sen Kärkkäiseltä ostin. Sedan malliseen mecen takakontiin sen laittaessani joudun ottamaan kärrystä takarenkaat aina pois, mutta ei siihen aikaa mitenkään kovin paljoa kulu. Eturengashan taittuu kärryn alle.
    Kärry on tukeva. Jarru toimii jalalla painamalla, mutta se ei mene aina yksintein lukkoon. En sitä itseasiassa enään käytä, vaan käännän kärryn sellaiseen asentoon, että se ei lähde rullailemaan. Tässä suhteessa clicgearin käsijarru on varmasti parempi. Onhan tuo clicgear myös hienomman näköinen, mutta en aio omaani kuitenkaan siihen päivittää, koska kärryni on kuitenkin riittävän hyvä ja ilmeisesti saattaa olla jossain mielessä parempikin. Käyttökokemuksia clicgearistä minulla ei tosin ole.

    Merkistä tai mallista viis, minulle kolmipyöräisestä kärrystä on ollut huomattavaa hyötyä. Aiemmin alaselkä tuppasi menemään kärryä vetäessä siinä 12..14 reiän kohdalla jumiin, mikä ihan selvästi vaikutti lyönteihin. Kierroksen jälkeen autoon istuessa aina tuntui, kuin olisi saanut selkäänsä, mitä ei enään kolmipyöräistä työnnellessä ole tapahtunut. Tuon ei pitäisi heikoista selkälihaksistakaan johtua, koska kuntosalitreeniä on tullut harrastettua parisen vuosikymmentä säännöllisesti. Suosittelen vilpittömästi kolmipyöräistä kärryä kaikille, jos oireet vähänkään tuntuvat tutulta. Varsinkin, kun tasurinikin parani viime kesänä kolmisen pykälää kolmen vuoden ylöspäin kipuamisen jälkeen. Suuren osan lasken siitä kärryn piikkiin.

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Big Max TI-1000 vai Sun Mountain Speed Cart V1 ?

Etusivu Foorumit Välineet Big Max TI-1000 vai Sun Mountain Speed Cart V1 ?