Aihe: bägi ei kestä - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

bägi ei kestä

Etusivu Foorumit Välineet bägi ei kestä

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • olen pelannut nyt 3 vuotta ja rikkonut 3 bägiä! mistä löytäisin sellaisen bägin, joka kestäis?!! Eli luultavammin jalallinen kantobägi. …kestävä, tilava, riittävästi taskuja, hyvät jalat.

robin hook kirjoitti: (6.10.2008 15:22:25)
    olen pelannut nyt 3 vuotta ja rikkonut 3 bägiä! mistä löytäisin sellaisen bägin, joka kestäis?!! Eli luultavammin jalallinen kantobägi. …kestävä, tilava, riittävästi taskuja, hyvät jalat.

Korotan: Runsaan vuoden sisällä mennyt rikki 3 bägiä. Ja kaikki hintaluokkaa 130++€.

Eka oli wanha Nike joka ehti kyllä palvella uskollisesti luokkaa 3 kautta, mutta 07 loppukesällä päävetskari repesi lopullisesti hajalle. Uutta ostamaan, päädyin sen kauden uutuuteen Callaway Euro stand bagiin, loistavat varmaan 10cm leveät olkaimet ja kaikin puolin asiallinen peli… kunnes samana syksynä, oikean puolen kantohihna repesi irti bägin suuaukon vierestä. Noh, takuun piikkiin samanlainen tilalle. Ja keväällä, talven tauko ja ehkä 20 kierrosta pelattuna, jälleen *reps*. Sama hihna, toisesta päästään vain.

Saman takuun piikkiin vein takaisin kauppaan ja vaihdoin Ogion Gromiin, joka on nyt selvinnyt hengissä n 45 kierrosta, olkainten pehmusteet vaan lähteneet pahasti rispaantumaan. Ei ole helppoa. Ja kaikki jotka mut tuntee tietää että käsittelen kamojani tosi hellävaroen… 😉

mulla nyt kanssa ogio grom. jalat ei toiminu alunperinkään hyvin, nyt ei juuri ollenkaan. taskut revenny = sataa sisään…

oma kohtasesti parhaat kokemukset löytyy niken bägeistä. viimesin palvellu jo kolme kesää eikä hajoamisen merkkejä löyty vielä mistää. ehkä eniten vältellä kannattaa jo hintansa puolesta ogion rojuja, eivät kestänee ainakaa kavereiden käytössä yhtä kautta pitempää.

robin hook kirjoitti: (6.10.2008 16:13:59)
    mulla nyt kanssa ogio grom. jalat ei toiminu alunperinkään hyvin, nyt ei juuri ollenkaan. taskut revenny = sataa sisään…

Heh. Täytyy myöntää ettei ton munkaan gromin jalkojen action ole enää ihan 100%, toinen jää kantoasennossa tyhmästi vähän heilumaan erilleen bägin kyljestä.

Tossa on muuten asia mistä on aivan täysin mahdoton saada puolueetonta tietoa. Se että kyljessä lukee kalliin merkin iso logo ei ole hevon h****in merkitystä. Lisäks mallit menee uusiksi joka vuosi, niin että jos joku onnistuu vahingossa kehittämään bägimallin joka kestäisi pidempään kuin vuoden/100 rundia, niin ensi vuoden mallistoon se on jo korvattu kevyemmällä, kalliimmalla ja heppoisemmalla.

Teoriassahan tänne voisi ruveta kasaamaan bägien mustaa/vikalistaa, niin ihmiset tietäisivät varoa ostamasta paskaa, vaikka sillä ole mitään väliä koska ensi vuonna mitään listatuista malleista ei enää ole saatavilla…

KL

Kummaa väkeä, rikkovat tavaroita…. Mulla on Ogion kantobägi, ollut jo kolme vuotta eikä siinä ole vielä mitään vikaa, tosin käytän sitä vähemmän kuin GO:n kärrybägiä, jossa ei siinäkään ole mitään vikaa ja 3-4 vuotta vanha sekin. Vaimon Wilson kantobägi hajosi kolmesta kohdasta n. 20 kierroksen jälkeen, antoivat uuden tilalle, vaikka takuu olikin jo mennyt umpeen. Kyllä bägin pitää sentään yli 20 kiekkaa kestää.

Sen olen näistä golfvälineistä oppinut, että kun pitää niitä hyvin ja huoltaa asiallisesti, ne kestävät paljon pidempään. Erityisesti tämä koskee kenkiä, mutta myös mailoja, kärryjä ja bägejä.

Minä ostin O’Gion Gromin vuonna 2002 ja nyt se alkaa olla vähän kauhtunut. Koko ajan olen kantanut siinä 14 mailaa ja kierroksia on tullut vuosittain 50:n ja sadan välille, kuka niitä laskee. Bägi on käynyt neljä kertaa Irlannissa, sitä on nakelleet Finskin ja Lufthansan handlarit. Suomenlahden myrskyjäkin se on uhmannut useasti.

Huhtikuusta marraskuuhun se on viettänyt aikaansa auton takahudlarissa jossa sen päälle on lastattu kaasupulloja, multasäkkejä ja alkoholin tukkupakkauksia. Minkäänlaisia talvihuoltoja sille ei ole tehty.

Siinä on pehmustettu pikkutasku johon laitan lompakon ja autonavaimet kun menen palloa lyömään. Sen vetoketjun vedin lähti irti parin vuoden jälkeen. Korvasin sen sellaisella teräsrenkaalla jollaiseen avaimia pujotetaan. Se on toiminut hyvin.

Toinen näkyvä vaurio on ilmaantunut kantohihnan ylempään kiinnityspisteeseen. Se on jo puoliksi murtunut. En enää saata retkauttaa bagia selkääni vauhdikkaasti vaan asetan sen olalle rauhallisin liikkein. Uskoisin sen kestävän sellaisenaan vielä pari vuotta ennen kuin veisin sen skutsarille korjattavaksi.

Jalkojen mekanismi toimii moitteetta, on toiminut koko ajan. Kaikkien vetoketjujen toiminta on moitteetonta. Sälytysosastojen tikkaukset ovat täydessä tikissä, näin saattaa nyt sanoa. Huppu on kadonnut ties minne ja Luoja tietää koska. En ole sitä koskaan käyttänyt.

Mailalokeroiden suut ovat kärsineet. Varsinkin putterin lokero on rispaantunut, koska olen kuskannut siinä pääsääntöisesti 2-ballia, joka hankaa ympäristöään joka suuntaan. Samoin draiverin lokeron suu nirhasi KsTzeban varteen kosmeettisen vaurion jonka johdosta sain aiheen uusia koko setin.

Törkeimmän näköinen on kuitenkin se osa, joka on ollut selkääni vasten sadat usein aika saatanan hikisetkin kierrokset. Se alkaa kulua puhki. Ja juuri sitä kohtaa katsellessa tein päätöksen uuden bagin hankinnasta.

Tämän bagin vien mökille ja alan kerätä siihen käytöstä poistettuja mailoja. Vaimo ilahtuu. Tämä on jo viides bagi siellä.

Vai panisinko nettiin ilmoituksen ja myisin pois. Ja antaisin jollekin räkänokalle rikottavaksi? No tuskin!

Johtaja XXL kirjoitti: (6.10.2008 19:47:59)

Vai panisinko nettiin ilmoituksen ja myisin pois. Ja antaisin jollekin räkänokalle rikottavaksi? No tuskin!

Tähän löytyy helppo ratkaisu. Kirjoitat tussilla bägin kylkeen ’Mizuno’ ja myyt sitten Tampereelle yhdelle kaverille. Kaupat tulee varmasti.

MP-33 kirjoitti: (8.10.2008 10:08:08)

Tähän löytyy helppo ratkaisu. Kirjoitat tussilla bägin kylkeen ’Mizuno’ ja myyt sitten Tampereelle yhdelle kaverille. Kaupat tulee varmasti.

Kieltämättä houkutteleva ajatus, mutta epäilyttää, onko KsTamperelainen oikeustoimikelpoinen asiakas?!

Johtaja XXL kirjoitti: (8.10.2008 10:34:23)

MP-33 kirjoitti: (8.10.2008 10:08:08)

Kieltämättä houkutteleva ajatus, mutta epäilyttää, onko KsTamperelainen oikeustoimikelpoinen asiakas?!

Aina on olemassa mahdollisuus että kaveri viime hetkillä peruu koko jutun.

11 vuotta silleen aktiivisemmin harrastettu ja 2 kpl Wilsonin kantobägejä ollut tuona aikana. Tänä kesänä hommasin uuden (Mizuno Aerostar…). Kertaakaan ei ole tarvinnut vaihtaa sen vuoksi, että olis mennyt rikki, tuo ulkonäkö alkaa vaan olla kauhtunut. Joku muu olis varmaan muutaman vuoden vielä kannellut.
    Mitä h….tan maanantaiversioita teillä oikein on.

Dosto kirjoitti: (8.10.2008 11:14:57)
    Mitä h….tan maanantaiversioita teillä oikein on.

Tasan ei mene nallekarkit.

Ne Callyn bagit olivat kyllä aivan valtaisa pettymys, koska kyseessä oli sekä suunnittelu- että laatuongelma: Se irronneiden olkainten kiinnitys oli tehty tekemällä tollaisesta 20mm nylonnauhasta lenkki, joka oli yhdellä pyöreällä niitillä bägin rungossa kiinni. Se nylon repesi kahtia siitä niitin kohdalta kummassakin keississä, eikä sitä ollut mitään keinoa korjata. Liian heikkoa kuitua kiinnitettäväksi yhdellä niitillä.

Ostakaa kunnon tourbägi, niin ei tartte miettiä että hajoais.

goldencap kirjoitti: (8.10.2008 15:22:55)

Ei se nyt voi olla ehdoton edellytys kestävyydelle että bägissä on vaan yks olkain, 10′ suuaukko ja taskut, joihin mahtuu kaikki vaatteet jotka omistaa. Kyllä sen kantobägi pitää olla, ettei tarvitse sitä kärryä kiskoa perässä.

Lisäksi, mikä on ’kunnon’? Yhtään bägiä en ole valinnut sen takia, että se olisi kaikkein halvin tai edes kaikkein kevyin, enemminkin olen ottanut kaikki siitä isommasta ja raskaammasta päästä kuvitellen että sillä on jokin yhtymäkohta mekaaniseen kestävyyteen. *bzzzt* Väärin meni.

Mulla on kaikki bägit kestäny oikeen hyvin mut se että mitä ne joutuu kestämään on oikeestaan itestä kiinni. Olen omistanut kaksi ns. ’halppis bägiä’ jotka olen vaihtanut kulumisen takia mutta kumpikin ihan kunnossa. Lisäksi mulla on ollut titleistin bägi ja se oli käytössä reilun kolme vuotta ja siitä katkaisin itse tukikepin rungon sisältä. Tänä kesänä ostin uuden ogion joka on kyllä aivan loistava! ja kaikki siis kantobägejä ja yhdestäkään ei jalat ole hajonneet, kun niitä ei potki tai muuten pahoinpitele niin kestää ehjänä…

goldencap kirjoitti: (8.10.2008 15:22:55)

Unohdit tästä nyt sen brodeerauksen.

#311061 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei ne kestäkään, 160 – 200 kierrosta riittää.

Itellä ollut pari Bullettia, jotka on olleet todella kestäviä. Nyloninen tour-versio on vieläkin täysin kunnossa, vaikka ikää sillä on n. 10 vuotta.

Kantobagit
    Bullet ’pensil’, jossa Wilson levitator-hihnat toimi hyvin, mutta suuaukko liian kovaa muovia – varret ei tykänny – vaihdoin pois.
    ’Ashworth’: Lentoyhtiö rikkoi matkatavaroissa.
    IZZO: kastuessaan venyi sen verran, että tukitankojen pohjatulpat lenteli kentälle,
    Nike – Xtreme lite – jalkamekanismi heppoinen, aukon kankaat rispaantui pilalle 2 kesässä.
    Mizuno GTX, jossa myös IZZOn patentoima olkahihnaratkaisu.

Mizussa sivutaskut on snadisti ahtaat. Jalat on hyvät, mutta saranan muotoilu huono. Ne tarttuu perstaskuihin, kun nostaa repun selkään.

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311058 kohteessabägi ei kestä

Etusivu Foorumit Välineet bägi ei kestä