11.6.–18.6 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][23]
KilpailuaSuomalaista

Aurinkorannikon paras hinta/laatu-suhde

Etusivu Foorumit Matkailu Aurinkorannikon paras hinta/laatu-suhde

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 50)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #1396431 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Näin talvikauden kynnyksellä olisiko foorumilaisilla mielipidettä parhaista Costa del Solin golfkentistä – noin niinkuin hinta/laatu -suhteen. Alueella on myös muutama uusi kenttä, kuten Azata tai 9r El Higueral, joista olen pelannut jälkimmäisen ja se oli ihan ok, mutta 9-reikäiseksi minusta aika hinnakas (low season 9r gf 45€).

    Kenttäkommenteista on usein myös vaikea löytää sitä, mitkä kentistä ovat käveltävissä, esim. miten on Azatan kanssa. Joku toki kävellee kentän kuin kentän, mutta sellaiset kuin LaCala Europa tai Calanova ovat kyllä mäkisten siirtymien johdosta aika haastavia kävellä. Toisaalta esim. Torrequebrada on toki mäkinen, mutta normikuntoiselta ihan hyvin kävellen pelattavissa.

    Listatkaapa suosikkikenttiä (tai myös inhokkeja) ja low season hintatasoja. Varmaan huippukentät, kuten Valderama, Sotogrande, FincaCortesin, jne ovat joidenkin mielestä parhaita, mutta 300-500 GF on minusta omalla kukkarolla pelaavalle rasvainen hinta, etenkin low seasonina. Mutta jos mielessä joitakin käveltäviä ”helmiä”, niitä keräisi mielellään.

    #1396448 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kenttähelmet ovat varsin subjektiivinen kokemus. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Kenttien erilaisuus ja outouskin on tämän lajin rikkaus. Käveltävyys tai lupa kävellä selviää soittamalla, jos se ei näy nettisivulla, josta eri sesonkien hinnat löytyvät. Pääsääntöisestihän Euroopan kentillä on lupa kävellä, kun USAssa asia on usein päinvastoin. Jos on lupa kävellä niin kyllä ne sitten kaikki ovat käveltävissä, jos ei ole liikuntarajoitteinen. Jos on epäilyksiä, niin soittamisen lisäksi Google Mapsista voi katsella layoutin ja kenttäesittelyistä näkyy usein hyvin kävelijän haasteet.

    Yleisellä tasolla voi todeta hinnoista, että kannattaa harkita alennuskorttien käyttöä. Korttien hinta on yleensä kuitattu jo ensimmäisen pelin yhteydessä. Esimerkiksi Golfamorella (entinen Golfhäftet, 59 euroa/v) on Euroopassa noin 1300 kenttää ja alennus näissä 50 % normaalista greenfeestä. Alennuksen voi käyttää kerran/kenttä, jos ei osta plus-ominaisuutta (20 euroa), jolloin kertoja voi olla enemmän joillakin kentillä. Ennen Marokon matkaa tutkin pelimahdollisuuksia siellä. Löytyi ranskalainen Golf O Max. Heillä on Keski- ja Etelä-Euroopassa, ja Marokossa, yhteensä 557 alennuskenttää ja niille 1700 voucheria/korttiostos (44 euroa) ja alennukset greenfeestä yleensä 25-50 %. Maksamalla muutaman kympin lisää saa vouchereita 2x tai 3x enemmän. Appi toimi oikein hyvin. Lisäksi on ainakin aiemmin ollut tarjolla Espanjaan keskittyvä Two4One -kortti, jolla on ollut Espanjassa noin 100 alennuskenttää ja lukuisia muita kuin pelialennuksia. Pelialennukset ovat tyyppiä kaksi yhden hinnalla. Muitakin alennuskortteja voi löytyä ja kokemuksista niistä olisi mukava kuulla. Joillekin kentille on ollut myös saatavilla lyhytaikaisia 1-6 kk pelioikeuksia tai pelilippupaketteja. Kannattaa kysyä. Ehkä jollakin olisi näistäkin ajantasaista tietoa?

    Ps. Cabopino on myös mukava jumppakenttä kuntoa kohottavalle.

    #1396470 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hyviä käveltäviä kentttiä, ei kylläkään ihan halvimpia ovat minun mielestäni: Santana, Rio Real ja Los Naranjos.

    #1396473 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Azataa en ole itse pelannut, mutta kaverini kommentoi: ”Tämä ei mene kovin lähelle hyvien kenttien kärkeä”

    #1396493 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Jos on lupa kävellä niin kyllä ne sitten kaikki ovat käveltävissä, jos ei ole liikuntarajoitteinen.

    Menee ohi Aurinkorannikon topicin, mutta muutama viikko sitten olin aivan puulla päähän lyöty, kun muuan nuorehko miekkonen cädeineen KÄVELI Thracian Cliffsin. Matkaa tulee toistakymmentä kilometriä ja siihen päälle valtava määrä todella jyrkkiä nousuja ja laskuja.

    Ei ollut liikuntarajoitteinen kumpikaan, mutta ilmeisen vähävaraisia taisivat olla, kun autoon ei ollut varaa…

    #1396511 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jos on lupa kävellä niin kyllä ne sitten kaikki ovat käveltävissä, jos ei ole liikuntarajoitteinen.

    Minäkin mielelläni kävelen, mutta rajansa kaikella. Aurinkorannikolla on kenttiä, joissa ongelma ei ole väylät, vaan siirtymät. Esimerkiksi LaCala Europe tai Calanova sisältävät melko haastavia siirtymiä. Sitten tulee eteen myös pelinopeus erityisesti noilla pitkien siirtymien väylillä.

    #1396514 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Autopakko golfkentällä on joskus perusteltua pitkistä siirtymistä johtuen, jotta kenttä kiertäisi kohtuullista vauhtia. Tämän harkitsee ja määrää kentän johto. Layoutin näkee asiakaskin kenttäesittelyistä ja Google Mapsista ja voi itse arvioida asian. Väylien topografia ei estä normaaliterveen ja kohtuukuntoisen ihmisen kävellen pelaamista. Esimerkiksi La Calassakin on erikseen ”Walking offer” kaikille kolmelle kentälle eli sielläkin kentän johto näkee tämän olevan mahdollista niin, ettei bisnes kärsi. Calanovassa väyläjärjestys kyllä aiheuttaa kohtuuttoman pitkiä siirtymiä ja autopakko olisi perusteltua. Ensivaikutelmani kentästä oli aikoinaan se, että onpa huonosti suunniteltu, kun pitää ristiin rastiin kentällä ajella. Jokainen sitten lopulta määrittelee itse oman kuntonsa perusteella, mikä on ”liian vaikea” kenttä käveltäväksi.

    #1396523 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    La Calassakin on erikseen ”Walking offer”

    Varauskalenterissa on kaikissa lähdöissä ”Buggy incl”. Hinnastossa on walking offer, mutta missään ei ole vihjettäkään siitä, miten käveltävä kenttä on. Kun pelasin vuosia sitten ekaa kertaa Europa-kentän kävellen, jo matka ykköstiille oli tosi tiukka. Hyvä oli kantobägillä pelata, kun sain kyydin griineiltä tiipaikoille. Korkeuseroja on lähes mahdoton selvittää karttojen ja kenttäkuvien perusteella.

    #1396525 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kentät esittävät asiakkaan kannalta valitettavan kirjavasti ja osin puutteellisesti tietonsa. Jos suositus tai pakko on auton käyttö niin se perusteluineen pitäisi selvästi sanoa jo kenttäesittelyssä. Jotkin kentät esittävät kenttäkartan (esim. Cabopino) ja jotkut esittelevät vain yksittäisiä väyliä (esim. La Cala Europe).  Kenttäkartta kertoo väylien sijoittelun suhteessa toisiinsa sekä griinien ja seuraavan tiiauspaikan läheisyyden. Tarkan mittakaavan saa Google Mapsista.  Korkeuskäyrät eivät sieltä näy, mutta sen voi halutessaan kysyä kentältä. Tai jos sattuu olemaan käytössä alueen maastokartta, niin korkeuskäyrät löytyvät sieltä. Mutta harvoin siellä kulkuväylillä sellaisia pystyseiniä on, ettei niitä voisi kävellä

    #1396528 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olen menossa joulun jälkeen. Olen jämähtänyt aika lailla samoille kentille. Torrequebrada on mielenkiintoisuudessaan ehkä suosikkini. Santana toinen. Ei halpoja, mutta eivät mitään ökykalliita kuitenkaan. Mijaksen kentät edullisia (ainakin olleet) ja lähellä Fugea jos sielläpäin majailee (kuten itse). Kentät ei ehkä huippuja, mutta kyllä kerran reissullansa pelaa ihan mielellään (ja tykkään ei-niin-hienosta ’klubitalosta’ ravintoloineen). Los Naranjos hieman lännempänä olisi myös pitkästä aikaa tarkoitus pelata, kiva kenttä.
    Täytyypä tsekata noita alejuttuja, kiitos tiedoista JarmoH.

    #1396529 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Näyttää Torressa olevan tähän aikaan vuodesta (low/mid season) normi GF olevan 79-99 euroa, ei kovin paha. Mun mielestä oli tuolla tasolla jo 10 v sitten.

    #1396531 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Santana ja Mijaksen kentät saavat minunkin ääneni kävelykenttänä. Hinnoittelussa tulee mukavasti alennusta, jos jaksaa vääntäytyä kentälle aamusella.

    #1396576 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    JarmoH:n mainitsemaa Cabopinoa tuli pelattua heidän kymppikorteillaan ennen koronaa, aina kävellen ja usein aamun ekana ryhmänä. Mielestäni hyvin käveltävissä, hyvinkin hintansa arvoinen eikä ollut kovin ruuhkainenkaan. Kymppikortilla kierrosmaksu näyttäisi olevan luokkaa 45-65€ sesongin mukaan.

    #1396579 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Paljoa ei viitsi täällä kommentoida, mutta..

    Azata on autokenttä. Kaiken voi kävellä jos haluaa olla tulppana muille. Muistaakseni auto kuuluu hintaan. 2 kertaa käynyt, riitti mulle, ei suosikki. Lähellä on Valle Romano. Se on käveltävissä.

    Suosikkeja: Eka rivi: Almenara, La Quinta, Marbella.

    Sitten: El Paraiso, Cabopino, Guadalhorce. Jne… Mijas, Torrequebrada, Guadalmina Sur. Ja moni muu. Miljonäärikentillä en ole käynyt.32 muuta kuitenkin.

    #1396678 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Minun suosikkejani ovat (kaikki käveltävissä):
    – Santana
    – Torrequebrada
    – Mijas Lagos
    – El Paraiso
    – Atalaya Old
    – San Roque New
    – Alcaidesa Links
    – Los Naranjos
    – Rio Real
    – Santa Clara

    … ja ihan ok kenttiä (käveltävissä)
    – Guadalhorce
    – La Quinta
    – Mijas Olivos
    – Parador
    – Valle Romano
    – LaCala America

    Mutta mitä mieltä sellaisista, joita en ole pelannut vuosiin
    – Gabopino
    – Chapparal (sokkoväyliä liikaa)
    – Alhaurin (liikaa sokkoja)
    – Anoreta
    – Almenara
    – LaCanada
    – Miraflores
    – Estepona
    – Lauro

    Jätin listasta pois ne, jotka minusta a) törkyhintaisia tai b) autokenttiä tai c) 9-reikäisiä

    Onko käsitystä, onko listani ok ja onko viimeksi mainituissa joitain, jotka kannattaisi pelata. Ja puuttuuko listaltani joku hyvä kohtuuhintainen ?

    #1396681 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Onko käsitystä, onko listani ok ja onko viimeksi mainituissa joitain, jotka kannattaisi pelata.

    Kyllä se on sinulle ok. Ja onhan siinä kivoja kenttiä. Ehkä hyvässä kunnossa oleva kenttä ja hyvä oma peli saavat ajattelemaan positiivisesti. Käydessäni Los Naranjos oli perin huonossa kunnossa, en siis tykännyt siitä.

    Guadalmina Sur on ainakin käveltävissä hyvin. Marbella Golf, en kyllä jaksa muistaa miten autoiltava se on. La Canada on minusta ok mutta Parador on tylsä lätty. Cabopinon etu9 on ok, samoin Santanan etu9. Cabopinossa taitaa auto kuulua hintaan, oliko sähkökärry vaihtoehtona. Santana ja Torrequebrada ovat hieman turhan paljon kehuttuja vaikka kivoja ovatkin. Alcaidesa Heatland lienee mallia ok. Muistaakseni siellä on kohta jossa kävelijä voi puuskuttaa.

    Monet väheksyy Mijas/Los Olivosta. Minusta se on ok, vaikka lyhyt onkin.

    Käveltävät mä kävelen, autoiltavat autoilen. Ei minusta niin iso asia ole, kyllähän autollakin tulee aika paljon käveltyä.Ainakin minun.

    #1396686 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pavosen Heska: ’Käydessäni Los Naranjos oli perin huonossa kunnossa, en siis tykännyt siitä.’
    Milloin pelasit, kiinnostaa koska olin ajatellut pelata sen ensi kuussa?

    #1396689 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Milloin pelasit, kiinnostaa koska olin ajatellut pelata sen ensi kuussa?

    Tasan vuosi sitten. Vuodet eivät ole veljeksiä. En tietenkään osaa sanoa mikä tilanne on tänä vuonna.

    #1396758 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Erityisesti kiinnostaa Cabopino, Anoreta ja Almenara – eli kannattaako noita pelata? onko kokemuksia?

    #1396783 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Noh, mulle Cabopino kelpasi valmistautumiseen kotimaan golf(höntsä)kisakauteen. Los Naranjosia olen myös aika paljon kiertänyt, se on parempi mutta kalliimpi. Och Naranjos betjärnar även på svenska.

    #1396817 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pelattiin Los Naranjos 17.10.2023 ja oli erinomaisessa kunnossa; suosittelen lämpimästi!

    #1396840 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kiitos Minna, vanha tuttu 😁

    #1396847 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Erityisesti kiinnostaa Cabopino, Anoreta ja Almenara – eli kannattaako noita pelata? onko kokemuksia?

    Cabopino on erilainen, talojen välissä . Etu9 on kiva kun ei lyö muita päähän. Taka9 ok. Kannattaa käydä kun se on usein edullinen. Luulen että mulle 5 kertaa riittää.

    Anoreta, siirtymiä on joten autoilua. Se on idässä, en tiedä onko vaivan arvoinen. Mulle ei ole.

    Almenara on minusta hieno 3* 9. Itse tykkäsin, johtuisiko siitä ett kerrankin osuin palloon hyvin koko matkan. Menisin uudestaan jos siellä päin liikkun. Hinnasta en osaa sanoa kun olen ostanut paketteja golfatm :stä.

    Muilla on varmaan muita mielipiteitä.

    #1396853 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    LaCala Asia ja America hyvässä kunnossa ja Europa ei niin kiinosta ja Cabopino myös hyvässä heinässä koko kenttä ja Santanassa kannattaa aina käydä,Mijaksessa toinen kenttä kuulemma kiinni joku kastelu ongelma.
    Jos haluaa tehdä golfista liikuntaa ja ehkä myös hieman urheilua niin bägi selkään ja nauttimaan hyvistä ilmoista vaikka jo vähän viilenee jo ilmat.
    Onko joku käynyt Alcaidesassa pelailemassa nyt syksyllä?

    #1396891 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Almenara on minusta hieno 3* 9. Itse tykkäsin, johtuisiko siitä ett kerrankin osuin palloon hyvin koko matkan. Menisin uudestaan jos siellä päin liikkun. Hinnasta en osaa sanoa kun olen ostanut paketteja golfatm :stä.

    Almenara on aika kohtuuhintainen ainakin lowseasonin aikaan. Onko kenttä normaalikuntoisen käveltävissä. Joulukuun alusta gf 70€ pp ja jaetun auton kanssa 88 € pp.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 50)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1398500 kohteessaAurinkorannikon paras hinta/laatu-suhde

Etusivu Foorumit Matkailu Aurinkorannikon paras hinta/laatu-suhde