23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Asiakastyytyväisyyskysely

Etusivu Foorumit Yleistä Asiakastyytyväisyyskysely

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olisin kiitollinen käytännön kokemuksista ja vinkeistä seuroissa tai yhtiöissänne suoritetuista asiakastyytyväisyyskyselyistä. Mielellään vinkkejä onnistuneista kokemuksista, eikä epäonnistuneista, kiitos. – tekninen toteutus > netissä, paperiversioina, miten – sisällöllinen kattavuus > onko esim eri ryhmille eri kysymykset, kokemuksia miten laajaa kannattaa tehdä – datan kokoaminen helposti – edullisuus – jne

    KL

    Miten määritellään onnistunut kokemus?

    KL kirjoitti: (5.1.2015 18:09:31)
    Miten määritellään onnistunut kokemus?

    Hyvä täsmennys. Onnistunut kokemus voi olla sekin, että firmanne haukutaan alimpaan sontalaatikkoon. Tarkoitan sisällöllisesti hyvää kyselyä, joka on hyvä ja helppo ja käytännöllistä toteuttaa, josta saa kätevästi ja selkeästi tulokset irti. Kohtuukustannuksin. Loput rajaukset tehköön kukin itse.

    KL

    Yleisesti ottaen tyytyväisyyskyselyt ovat aivan liian pitkiä ja monilta jää niihin vastaamatta juurikin sen vuoksi. Jos itse laatisin kyselyn, jakaisin sen aiheosioihin ja pyytäisin kommentoimaan vain niitä osioita, jotka aidosti kiinnostavat. Uskoisin sen ohjaavan ottamaan kantaa niihin asioihin, joihin kaivataan parannuksia ja alentavan vastaamiskynnystä.

    Tulosten analysoinnin kannalta oikein laaditut monivalinnat ovat selkeä ykkösvaihtoehto. Vapaan sanan osioon pyytäisin ainoastaan kehitysehdotuksia ja toiveita minimoidakseni käsiteltävän datan.

    Ja eiköhän se nettikysely ole kaikkein paras väline tähän tarkoitukseen niin tiedon käsittelemisen kuin kustannustenkin kannalta.

    Töissä tuli käytettyä tällaista palvelua:

    http://www.arviointikone.fi/

    Palvelu sisältää kyselysoftan käytön + tarvittavat serverit. Ja kaikki tapahtuu omalta koneelta web-käyttöliittymällä. Suomalainen firma josta saa hyvin tukea. Hintaa en osaa sanoa, mutta siitähän voi aina neuvotella.

    Pienellä opettelulla saa tehtyä helposti sähköisen kyselyn isollekin joukolle. Työkalulla voi seurata vastausprosenttia ja raportti generoituu automaattisesti. Ja eri ryhmille voi tehdä eri kysymyksiä.

    Vastauksia saa parhaiten kun kysymyksiä on vähän ja nekin monivalintoja. Kysymyksiin voi liittää vapaan tekstikentän, johon halukkaat voi sitten kirjoitella omia ajatuksiaan.

    Suosittelen jos vaan saa teille sopivaan hintaan. Ja minä en saa provikoita tästä – olen vain tyytyväinen käyttäjä 🙂

    Tuntuu siltä, että OP on melko lailla ensi kertaa pappia kyydissä, joten jos osaamista ei liikaa ole, niin heikompaankin kyselyyn saa varmasti vastauksia, kun lupaat vastanneille riittävän hyvät palkinnot. Palkinnot lisäävät vastausprosenttia todella paljon.

    Älä ainakaan:

    – unohda ryhmitellä kysymyksiä selkeästi teeman mukaan
    – kysy samaa asiaa kahta kertaa
    – kysy epäselvästi
    – kysy liikaa kysymyksiä
    – tee vastaajalle asioita liian vaikeaksi, esim paska tekninen toteutus tai turhien tietojen kysely

    Tsemppiä, mutta älä hölmöile 😉

    jos kyselyyn vastaaminen vie yli 5 min, vain tosiaktiivit viitsivät sen läpikäydä. Kannattaa jättää tyhjänpäiväisyydet pois ja kysyä vain merkityksellistä.

    Olen laatinut ja tulkinnut lukuisia kyselyitä, ja myös saanut koulutusta asiassa. Sikäli yleisellä tasolla minulla on vähän käsitystä asiasta. Golfkyselyihin en ole osallistunut enkä niitä tehnyt. Golfaiheisia as.tyyt.kyselyitä olen löytänyt netistä useita, mutta henkilökohtaiset kokemuksenne näistä puuttuvat. Niitä peräjän, niitä halajan. Kiitos BigDuffille, mielenkiintoinen linkki. Tutustun.

    … vinkit voi toki laittaa mulle emailiin, jos joku nimim. ei halua tulla tunnistetuksi kenttänsä kautta… yst. terv. nimim. ’luottamuksella’.

    ERG on tehnyt tällaista kyselyä omilta pelaajilta ja myös meillä käyneille vieraspelaajille lähetetään mailitse oma kyselynsä. En tiedä kenen tuotteillä tämä on toteutettu, mutta toimivan tuntuinen peli.
    Toimarimme Ari varmaan kertoo mielellään toteutuspuolesta lisää jos otat häneen yhteyttä.
    Yhteystiedot

    Hana kirjoitti: (5.1.2015 17:59:49)
    Olisin kiitollinen käytännön kokemuksista ja vinkeistä seuroissa tai yhtiöissänne suoritetuista asiakastyytyväisyyskyselyistä. Mielellään vinkkejä onnistuneista kokemuksista, eikä epäonnistuneista, kiitos.
    – tekninen toteutus > netissä, paperiversioina, miten
    – sisällöllinen kattavuus > onko esim eri ryhmille eri kysymykset, kokemuksia miten laajaa kannattaa tehdä
    – datan kokoaminen helposti
    – edullisuus
    – jne

    En tiedä missä roolissa Hana toimii, mutta Golfliitto ja jäsenseurat ovat käyttäneet jo jonkin aikaa ZEF:n kyselyjärjestelmää. Sama softa tuli ponnahti esiin täällä GP:n etusivulla, kun halusivat tietää miten sisältöä ja sivustoa yleensä tuli uudistaa.

    Ehkä Baystream tai joku muu GL:n toimihenkilö joka näitä keskusteluita seurailee voisi kommentoida?

    Tuo http://www.arviointikone.fi/ on nimenomaan XEF:in tuote.

    Edit: ZEF:in …

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Asiakastyytyväisyyskysely

Etusivu Foorumit Yleistä Asiakastyytyväisyyskysely