23.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][28]
KilpailuaSuomalaista

Angel Cabrera etelä-afrikassa!

Etusivu Foorumit Säännöt Angel Cabrera etelä-afrikassa!

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #180991 Ilmoita asiaton viesti

    Katselin eilen urheilu+ kanavalta lähetystä ja siinä Angel Cabreran caddie puhdisti hänen pallonsa ja asetti sen takaisin greenille. Kysymykseni kuuluu että saako noin tehdä? Cabrera nosti pallonsa, asetti sen ja merkki oli koko ajan greenillä… Heti tuli kyllä mieleen että jos merkkiä ei ole poistettu välillä ja pelaaja merkkaa ja poistaa merkin kaikki on ok???

    #288870 Ilmoita asiaton viesti
    ts

    askitformore2 kirjoitti: (20.12.2009 11:27:57)
    Katselin eilen urheilu+ kanavalta lähetystä ja siinä Angel Cabreran caddie puhdisti hänen pallonsa ja asetti sen takaisin greenille. Kysymykseni kuuluu että saako noin tehdä? Cabrera nosti pallonsa, asetti sen ja merkki oli koko ajan greenillä… Heti tuli kyllä mieleen että jos merkkiä ei ole poistettu välillä ja pelaaja merkkaa ja poistaa merkin kaikki on ok???

    Vanha ja edelleen kiertävä huhu kovasti kertoo, että sen joka nosti pallon, pitää se asettaa myös takaisin. Tuo ei edelleenkään pidä paikkansa, eikä tuossa siis ole tapahtunut mitään väärää. Pelaaja on kuitenkin aina vastuussa tapahtumista.

    #288871 Ilmoita asiaton viesti
    k.

    ts kirjoitti: (20.12.2009 11:54:43)

    askitformore2 kirjoitti: (20.12.2009 11:27:57)
    Katselin eilen urheilu+ kanavalta lähetystä ja siinä Angel Cabreran caddie puhdisti hänen pallonsa ja asetti sen takaisin greenille. Kysymykseni kuuluu että saako noin tehdä? Cabrera nosti pallonsa, asetti sen ja merkki oli koko ajan greenillä… Heti tuli kyllä mieleen että jos merkkiä ei ole poistettu välillä ja pelaaja merkkaa ja poistaa merkin kaikki on ok???

    Vanha ja edelleen kiertävä huhu kovasti kertoo, että sen joka nosti pallon, pitää se asettaa myös takaisin. Tuo ei edelleenkään pidä paikkansa, eikä tuossa siis ole tapahtunut mitään väärää. Pelaaja on kuitenkin aina vastuussa tapahtumista.

    Mutta läheltä piti? Kuka oli nostanut pallon? Ellei mailapoika sitä tehnyt, hän ei saa sitä takaisinkaan asettaa. Jos pallon oli nostanut Cabrera ja hän olisi pelannut mailapojan asettamaa palloa, niin rangaistushan siitä olisi seurannut. Kun pallo on asetettava uudestaan paikalle, josta se nostettiin tai sitä liikutettiin, asettamisen tekee pelaaja, hänen joukkuetoverinsa tai se henkilö, joka pallon nosti tai liikutti sitä.

    #288872 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    askitformore2 kirjoitti: (20.12.2009 11:27:57)
    Katselin eilen urheilu+ kanavalta lähetystä ja siinä Angel Cabreran caddie puhdisti hänen pallonsa ja asetti sen takaisin greenille. Kysymykseni kuuluu että saako noin tehdä? Cabrera nosti pallonsa, asetti sen ja merkki oli koko ajan greenillä… Heti tuli kyllä mieleen että jos merkkiä ei ole poistettu välillä ja pelaaja merkkaa ja poistaa merkin kaikki on ok???

    Vaikka merkki olisi välillä poistettukin, olisi pelaajalla silti ollut mahdollisuus korjata virhe ja välttyä rangaistukselta merkitsemällä pallo, nostamalla se ja asettamalla takaisin paikoilleen (20-3a).

    Jos taas caddie oli pallon alunperinkin nostanut, hänellä olisi oikeus samaisen säännön perusteella asettaa pallo takaisin paikoilleen, kuten k. jo kertoikin.

    #288873 Ilmoita asiaton viesti

    katso dec 20-4/2 uusin, muokattu versio

    #288874 Ilmoita asiaton viesti
    KL

    vieraspelaaja kirjoitti: (31.12.2009 18:58:08)
    katso dec 20-4/2 uusin, muokattu versio

    Eikös tuo vain selvennä asiaa, muttei muuta lopputulemaa? Eli pelaajalla on edelleen mahdollisuus korjata virhe ja säilyä rangaistuksitta nostamalla pallo ja asettamalla se alkuperäiselle paikalleen.

    Vai?

    k.

    KL kirjoitti: (31.12.2009 20:34:52)

    vieraspelaaja kirjoitti: (31.12.2009 18:58:08)
    katso dec 20-4/2 uusin, muokattu versio

    Eikös tuo vain selvennä asiaa, muttei muuta lopputulemaa? Eli pelaajalla on edelleen mahdollisuus korjata virhe ja säilyä rangaistuksitta nostamalla pallo ja asettamalla se alkuperäiselle paikalleen.

    Vai?

    Ymmärsin – tuossa aikaisemmin – ettei ko. 20-4/2 (2010–2011) ota kantaa siihen, saako ’caddie’ (mailapoika) laittaa pallon peliin, rangaistuksetta. Ottaa kantaa siihen, onko pallo pelissä. Eli juuri niin, 20-6 sanoo: saa nostaa ja toimia sääntöjen mukaan. Rangaistuksetta.

    KL

    k. kirjoitti: (1.1.2010 18:43:24)

    KL kirjoitti: (31.12.2009 20:34:52)

    vieraspelaaja kirjoitti: (31.12.2009 18:58:08)
    katso dec 20-4/2 uusin, muokattu versio

    Eikös tuo vain selvennä asiaa, muttei muuta lopputulemaa? Eli pelaajalla on edelleen mahdollisuus korjata virhe ja säilyä rangaistuksitta nostamalla pallo ja asettamalla se alkuperäiselle paikalleen.

    Vai?

    Ymmärsin – tuossa aikaisemmin – ettei ko. 20-4/2 (2010–2011) ota kantaa siihen, saako ’caddie’ (mailapoika) laittaa pallon peliin, rangaistuksetta. Ottaa kantaa siihen, onko pallo pelissä. Eli juuri niin, 20-6 sanoo: saa nostaa ja toimia sääntöjen mukaan. Rangaistuksetta.

    Saatatpa olla oikeassa, onhan niitä viljalti muitakin deccareita, jotka selventävät itsestäänselvyyksiä. Tuo sääntö 20-4 ei nimittäin mitenkään ota kantaa siihen, kuka pallon asettaa tai pudottaa:

    20-4.When Ball Dropped or Placed is in Play

    If the player’s ball in play has been lifted, it is again in play when dropped or placed.

    A substituted ball becomes the ball in play when it has been dropped or placed.

    (Ball incorrectly substituted – see Rule 15-2)
    (Lifting ball incorrectly substituted, dropped or placed – see Rule 20-6)

    Nuo suluissa olevat loppukaneetit taasen ohjaavat niiden asioiden pariin, joita tulee tehdä, jos palloa ei ole asetettu tai pudotettu sääntöjen mukaan.

    Pallo siis on pelissä, asetti tai droppasi sen kuka tahansa, pelaajarassukka kun on vastuussa likipitäen kaikesta, mitä hänen pallolleen tapahtuu. Onneksi pelaajalla on mahdollisuus korjata tuo virhe ja välttää rangaistus.

    Tuo uusitun deccarin näkemys tarkoituksellisuudesta on itse asiassa aika mielenkiintoinen, onanoidaanpa sen tiimoilta hiukan.

    Jos caddie ei tarkoittanut asettaa palloa peliin ja pelaaja nostaa pallomerkkinsä (luullen pallon olevan pelissä), eikös pelaaja saa silloin yhden lyönnin rangaistuksen?

    Entä jos caddie tarkoitti asettaa pallon peliin ja pelaaja nostaa merkkinsä, niin silloinhan pallo on pelissä eikä pelaaja saa rangaistusta ennen kuin lyö palloaan?

    k.

    KL kirjoitti: (2.1.2010 19:16:35)
    Tuo uusitun deccarin näkemys tarkoituksellisuudesta on itse asiassa aika mielenkiintoinen, onanoidaanpa sen tiimoilta hiukan.

    Jos caddie ei tarkoittanut asettaa palloa peliin ja pelaaja nostaa pallomerkkinsä (luullen pallon olevan pelissä), eikös pelaaja saa silloin yhden lyönnin rangaistuksen?

    Entä jos caddie tarkoitti asettaa pallon peliin ja pelaaja nostaa merkkinsä, niin silloinhan pallo on pelissä eikä pelaaja saa rangaistusta ennen kuin lyö palloaan?

    Eikö 20-6 päde molempiin tapauksiin – ’…. pallo … asetettu … muutoin sääntöjen vastaisesti, eikä sitä vielä ole pelattu.’?

    Seuraamus on eri eo. tapauksissa silloin, kun pelaaja lyö palloaan.

    PS Painettu sana hakkaa sähköisen ilmestysvauhdin Decisions -tapuksessa. Miksi?

    KL

    k. kirjoitti: (4.1.2010 19:50:51)

    KL kirjoitti: (2.1.2010 19:16:35)
    Tuo uusitun deccarin näkemys tarkoituksellisuudesta on itse asiassa aika mielenkiintoinen, onanoidaanpa sen tiimoilta hiukan.

    Jos caddie ei tarkoittanut asettaa palloa peliin ja pelaaja nostaa pallomerkkinsä (luullen pallon olevan pelissä), eikös pelaaja saa silloin yhden lyönnin rangaistuksen?

    Entä jos caddie tarkoitti asettaa pallon peliin ja pelaaja nostaa merkkinsä, niin silloinhan pallo on pelissä eikä pelaaja saa rangaistusta ennen kuin lyö palloaan?

    Eikö 20-6 päde molempiin tapauksiin – ’…. pallo … asetettu … muutoin sääntöjen vastaisesti, eikä sitä vielä ole pelattu.’?

    Seuraamus on eri eo. tapauksissa silloin, kun pelaaja lyö palloaan.

    Tuossa ensimmäisessä tapauksessa pallo siis EI ole pelissä, joten se voisi yhtä hyvin olla vaikka pelaajan taskussa. Kun hän nostaa merkkinsä, hän rikkoo sääntöä 20-1. Rangaistus siis seuraa heti eikä vasta pelaajan lyötyä palloaan.

    Vaiko eikö?

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Etusivu Foorumit Säännöt Angel Cabrera etelä-afrikassa!