Aihe: Amatöörimeininkiä - Golfpiste.com

27.11.–3.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][6]
KilpailuaSuomalaista

Amatöörimeininkiä

Etusivu Foorumit Yleistä Amatöörimeininkiä

Esillä 18 viestiä, 26 - 43 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jälleen kerran huvittavaa seurattavaa nämä golfpisteen kotiproitten keskustelut. Minkä takia rivigolfari ei saisi valittaa jos hänelle on myyty *******a? No tottakai saa.

    Suomalaisten golfareitten ongelma nro.1 on tällähetkellä juuri se, että ei osata vaatia tarpeeksi hyvää. Mielestäni on täyttä *******ilua maksavia greenfeegolfareita kohtaan vedättää hintoja paskoissa kunnoissa oleville kentille. Ihmiset ovat vaan tottuneet kiltisti maksamaan sen mitä pyydetään. (Itse pelaan osakkeella eli turha alkaa mussuttamaan mitään että ’taas yksi katkera blahblahblah..’)

    Tottakai kenttien ollessa hyvässä(priima) kunnossa greenfeetten on oltava korkeat, koska silloin kentän hoitohenkilökunta on onnistunut tehtävässään ja siitä pitää saada myös sen mukainen korvaus. Ja mitä aiemmin keväällä kentät saadaan tai’ottua kuntoon, sitä nopeammin hintojen pitääkin nousta. (Vrt. kysynnän ja tarjonnan laki)

    Ilmaisena vihjeenä voisi vielä kertoa, että järjen käyttö on sallitua myös vieraskentille mentäessä. Menkää se 5 min. aikaisemmin kentälle ja käykää hieman lähempää vilkaisemassa yhtä tai paria kentän greeniä, sillähän se lopullinen kunto selviää, eikö? Soitto etukäteen kentälle myös helpottaa lähtöpäätöstä jos kenttä on kovinkin kaukana.

    Rauhaa ja parempia pelejä kaikille!

    Ei voi kuin ihmetellä tätäkin viestiketjua… En oikein ymmärrä miten joku voi puolustaa Kankaisten Golfpuistoa kaiken tapahtuneen jälkeen. (oletetaan että tapaus kävi todellisuudesssa niinkuin kerrottiin…)

    Vaikuttaa siltä että aika monella golfkentällä ei ymmärretä yhtään TODELLISESTA asiakaspalvelusta. Tärkein osa asiakaspalvelua on suhtautuminen reklamaatioihin. Ja reklamaatio on reklamaatio, vaikka se huudettaisiin täysillä toimitusjohtajan pöytään koko terassin yli. Nytkin on tullut taas todistetuksi se tosiasia, että huonosta palvelusta kerrotaan 10 kertaa useammalle henkilölle, kuin hyvästä palvelusta. (tässä tapauksessa tosin varmaan 100 kertaa useammalle tämän palstan kautta)

    Onneksi täällä pohjoisemmassa on pelaajia sen verran vähemmän suhteessa kenttien määrään kuin etelessä, että täällä sentään saa hyvää palvelua. (lukuunottamatta muutamaa eliittiklubia…)

    Etelässä on pelaajia niin paljon, että raha ja status ratkaisevat palvelun tason…. valitettavasti. Golfista on vielä inhimillisyys kaukana. Odotan sitä päivää, että kaikilla golf klubeilla kohdellaan ihmisiä ihmisinä, eikä ’vieraspelaajina’ tai ’junioreina’ tai ’alle 50 000e arvoisen auton omistajina’ tai ’muuten köyhinä’ tai ’tällä klubilla alle 20v. jäsenenä olleina’ ym. (…keksi itse lisää tähän…)

    Onneksi sentään suurin osa CM:ta on nuoria ja hyväkäytöksisiä hienoja ihmisiä, joten ’tärkeämmilläkin’ klubeilla sentään saa hieman edes inhimillistä kosketusta.

    P.S Nämä eivät ole omakohtaisia kokemuksia vaan havaittuja asioita (Minullakin on kaksi korvaa…). Olen vain katkera ihmisyyden puolesta.

    Yleensäkin näissä asioissa suhtautuminen, maassa lumen jään, on kummallinen.

    Villissä lännessä kerrottiin varausta tehtäessä mahdollisista operaatioista kentällä ja samalla kerrottiin esim. että GF ./. 50%.

    Samoin sateen ja/tai ukkosen häiritessä, pelimaksu palautettiin, tai sai uuden tiiajan, tai kamaa shopista. Kenellekään ei haluttu jättää pahaa mieltä klubilla käynnistä.

    Täällä taas lyödään lyötyä ja siitä jopa nautitaan.

    (PS. itse em. tapauksesta en tiedä mitään)

    Sen nyt jotenkin ymmärtää, että kauden alkumetreillä green feet ovat ylihinnoiteltuja, koska tarjontaa on niukkaa ja kaikki ymmärtävät puutteet.

    Tässä kuvatussa tapauksessa kyllä asiallinen tiedottaminen oli törkeästi lyöty laimin.

    Minusta pelaajalla ei ole mitään velvoitetta lähteä syynäämään ennakkoon greenin tai väylien kuntoa. Perusoletuksena on, että kenttä on normaalissa kunnossa. Jos on vaikka hiekoituksia, puhumattakaan isommista remonteista, velvoite informaatioon on yksiselitteisesti kentän.

    Hyvin voi kysellä myös markkinointitaitojen perään, jos kelvotonta tuotetta kaupataan täyteen hintaan.

    Voi olla, että green fee -hinnoissa jotain kipupisteitä on tullut vastaan, koska Golf-liiton sivuilla näkyy Vuosaari Golfin kampanja ja vielä parhaaseen loma-aikaan.

    Itsekään en tästä tapauksesta tiedä mitään, mutta ehkä kuitenkin reklamaatio olisi pitänyt tehdä etukäteen (viimeistään tokan väylän jälkeen tms.) eikä pelata peliä loppuun ja vaatia hyvitystä sitten. Toisaalta taas golf-kenttä olisi voinut hyvin antaa GF-lapun.

    Mutta asiaan.. Pari kertaa olen seurannut sivusta, kun omalla kotikentälläni GF-pelaaja on keskeyttänyt kierroksen ysin jälkeen esim. todella kovan sateen (ei ukkosen) vuoksi. Noilla kerroilla on annettu käteen GF-lappu, joka oikeuttaa ysin pelaamiseen. Mielestäni todella hienoa toimintaa, kukaan ei sinällään menetä mitään, mutta kaikille tulee hyvä mieli ja GF-pelaajakin varmaan tulee mieluusti uudestaan normaalihintaiselle kierroksellekin.

    Kuten sivusta seurannut totesi, golf-kentät ovat liikeyrityksiä ja niiden pitäisi pyrkiä (ja pystyäkin) ammattimaiseen asiakaspalveluun kaikissa tilanteissa. Loppupeleissä asiakas on kuitenkin aina asiakas – vaikka kai osakkaat ovat kuitenkin aina Oy:n kannalta tärkeimmässä asemassa.

    Kankaisten osalta voin vahvistaa väitteen, että griinit ovat surkeimmassa kunnossa millään kentällä näkemistäni. Eikä pelatessani ensimmäisen ja muutamaan vuoteen viimeisen rundini kentällä mistään griinien repimestä / leikkauksesta ollut tietoakaan.

    Nuori CM oli OK ja plavelualtis, joten hommat toimi. Firmakisan ollessa kyseessä hinnasta ei keskusteltu, mutta jos olisi ollut privaattirundi kyseessä, olisi reklamaatio lähtenyt. Kenttänä Kankaisista varmaan kehittyy ihan OK. Ainakin komeat rakennukset ja upea parkkipaikka on saatu aikaan (first things first).

    Golf ry:iin tai Oy:hin liitosta puhumattakaan ei tässä maassa näytä ihan skarpeimmat talentit hakeutuvan, mutta näistä puuha-petejen aikaansaannoksista on riittävän monta threadiä tälläkin foorumilla.

    Nimetön

    Olisikohan mahdollista. ottaa käyttöön kausi hinnoiteltua gf:eetä.

    esim. 1.1-1.6 20E ja 2.6-1.9 40E ja 2.9-30.12 20 E

    Kentät tekisivät ehkä jopa paremmin rahaa tällä tavoin, koska ihmiset pelaisivat gree feellä jo kauden alussa vaikka kentän kunto on mitä on.

    vali vali vali, älä valita.

    Eikös hasardi sanonut, että ohimennen mainitsi?

    Suomessa kun ei osata edes ravintolassa palauttaa väärin paistettua pihviä vaan syödään ja mutistaan kaverille.

    Aina voi sanoa jos on asiasta sanomista eikä tyytyä ja mennä kotia mussuttamaan. Palautetta se on negatiivinenkin palaute.

    Nimetön

    Ruotsalainen peliryhmä nosti mekkalan pelikierroksen jälkeen kun viheriöt oli ilmattu ja hiekotettu, ja veloitus oli ollut normaali greenfee.

    Saivat puolet rahoista takaisin, tämä oli oikein.

    Länsinaapurissa greenfee yleensä puolitettu jos hoitotyöt ovat menossa.

    Jos minä olen maksanut täyden maksun ja viheriöt esim huonosti leikattu tai hoidon alla, niin tunnempa myöskin itseäni petetyksi.

    Toivokaamme golfkulttuurin leviämista Suomeenkin, ja järkeä veloitukseen jos kenttä ei kunnossa. Koskee keväisin mielestäni myös osittain talviviheriöille pelaamista. Jne jne, -aiheesta voisi kirjoittaa vaikka kuinka jne…

    Pitäisikö alennusta saada myös jos ukkonen sattuu kohdalle ja peli keskeytyy?

    Tai jos kenttä on aamulla suljettu huurteen vuoksi, pitäisikö korvata matkat?

    Ainakin jos edessä on ollut hidas ryhmä…

    Itse olen saanut vapaan greenfee kun ukkonen keskeytti pelaamisen ja vettä tuli kaatamalla.

    Eikös se ole kuitenkin eri asia saada pyytämättä, kuin pyytää saamatta;->

    Pitäisikö KAIKKIEN saada?

    Mihin raja vedetään?

    Viime vuoden elokuussa olimme varanneet Tarinaan lähtöajan (klo 18) -säätiedotuksessa luvattiin poutaa- ja vettä alkoi sataa kaatamalla. Ennätimme juuri lyödä avaukset väylällä 1.

    Koko kenttä pysähtyi kaatosateessa jolle ei tullut loppua ainakaan kahdessa tunnissa. Istuimme klubilla (kun kävelimme takaisin väylältä yksi) ja klo 20 kysäisimme voisimmeko saada lähtöajan seuraavalle aamulle (samalla green feella = 40 euroa), ja toimistossa vain naureskeltiin että tietenkin saatte ajan mutta ei tästä mitään korvata. Huom! ainakin kaikki greenit olivat veden alla = pelaamattomassa kunnossa.

    No, ei tähän maailmani kaatunut… Mutta jälkeemme seuraavassa ryhmässä lähtövuorossa olleet (jotka eivät siis ennättäneet edes lyödä avauslyöntiäkään) kaksi englantilaista ja yksi skotti päivittelivät kohtelua (heillekään ei hyvitetty penniä/senttiäkään!) Vannoivat etteivät enää eksy ainakaan ko. kentälle. Selittelin heille että kyllä Suomessa löytyy myös kenttiä, jotka ymmärtävät sanan ’kohtuullisuus’…

    Tietenkin jokainen ottaa vesisateen/ukkosen riskin omaan piikkiinsä, mutta tässä tapauksessa olisi CM helposti saanut kentälleen ’hyvän palvelun’ maineen – nyt jäi ulkomaan eläville selvästi p…n maku suuhun…

    ’Ilmaisia lounaita ei ole’. Ei jaksa enää naurattaa.

    Ei TIETENKÄÄN kaikkien !!!

    Vedetään raja vaikka aluksi niin, että sulle ei ainakaan korvata mitään, mutta mulle ja FP:lle voidaan perustellusta pyynnöstä korvata jotain. 🙂

    Mielestäni kenttien on turha jälkeenpäin lähteä ’hyvittelemään’ turhautuneille pelaajille mitään.

    Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että kentällä olevat poikkeukselliset olosuhteet pitäisi kertoa ilmoitustaululla selkeästi etukäteen, jotta esim. vieraspelaajat voivat tehdä päätöksensä – pelata vai ei. Jos työt vaikuttavat kenttään todella paljon voidaan etukäteen antaa kaikille 10-50% alennusta.

    Muuten pelataan normaalisti.

    Asiassa voi nyt käyttää vaikkapa sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Ei kai kaikille voi korvata jos vaikka hyttynen puraisee tms.

    Kyllä siitä vaan jää hyvä maku jos vaikka tuossa Tarinan tapauksessa olisi annettu uusi aika tai vapaa greenfee, ainakin heille jotka eivät kerenneet edes kentälle. Vai oletko eri mieltä?

    Jos ostat kaupassa viallisen tuotteen, palautatko?

    Puskaradion kautta se maine leviää, ja varsinkin negatiivinen, todella nopeasti.

    Itse kun jouduin ukkosen ja kaatosateen kouriin olin väylällä numero 7 ja menin ihan pilke silmäkulmassa CM:n luo ja kas kummaa, antoivat mielellään uuden greenfeen jonka käytin kuukauden päästä. Ja kenttä on Lakeside Vammala.

    Taas palataan johonkin vanhaan keskusteluun mutta sanonpahan nyt kummiskin. Tapa millä esittää valituksen tai vaatimuksen saada nyt esim. vapaan greenfeen jollain persuteella edesauttaa asiaa jompaan kumpaan suuntaan.

    Sorry kun kirjoitin liian pitkästi.

    Ja perskules. Mä olen saanut lounaan josta en maksanut 🙂

Esillä 18 viestiä, 26 - 43 (kaikkiaan 43)
Vastaa aiheeseen: Amatöörimeininkiä

Etusivu Foorumit Yleistä Amatöörimeininkiä