Aihe: Aloite kaikille Suomen golfklubeille - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Aloite kaikille Suomen golfklubeille

Etusivu Foorumit Yleistä Aloite kaikille Suomen golfklubeille

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mitäpä jos jokainen suomalainen golfklubi avaisi vapaan wifin? Helpottaisi elämää kovasti jos tietäisi että hyvä yhteys löytyy aina. Se toisi elämää klubeille ja asiakkaita niiden ravintoloihin. Kentät ovat sellaisissa paikoissa ettei väärinkäytöksistä ole vaaraa.

Onhan näitä jo olemassa. Omalla kotikentällä ainakin löytyy avoin wifi, olen törmännyt muuallakin avoimeen wifiin.

Voisi levittää koko kentälle WiFin, niin Gamebookkia ja muita vastaavia voisi käyttää sen yli.
    Osakkaat voisivat maksaa nämä kulut.

Eikös kaikilla nykyjään kule se wifi paidan taskussa?

kebax kirjoitti: (8.8.2012 11:25:22)
    Eikös kaikilla nykyjään kule se wifi paidan taskussa?

Juuri näin. Tuopin hinnalla kuukaudessa, ei datarajaa

Vaikkei varsinaisesti WiFi olekaan, mutta korvaa sen komiasti.

KL

Parti kirjoitti: (8.8.2012 22:28:40)

Minä kun luulin, ettei koiria saa tuoda mukaan kierrokselle! Meidänkin Fifimme juoksisi mielellään paitsi pallojen, niin myös kaikkien muidenkin liikkuvien ulkopuolisten tekijöiden perässä, ja ihan pyytämättä!

KL kirjoitti: (8.8.2012 22:38:17)
    Minä kun luulin, ettei koiria saa tuoda mukaan kierrokselle!

Nyt KL tarkempana. Kyseessähän oli nimenomaan klubitalo-wifi. Kai siellä koirat saavat mellastaa…

Kenttäwifista sen verran että henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että koulutettu koira mahtuu kentälle hienosti. Tähän tulokseen tulin kun tapasin emäntäänsä kävelyttämässä olleen kultaisen noutajan St. Andrewin Milleneumin kolmosväylällä. Vaihdettiin (emännän kanssa) muutama sana, rapsutin (koiraa) korvan takaa ja sen jälkeen jatkettiin kumpikin puuhiamme.

***vai menikse sittenkin toisinpäin?***

Häh? Ei kai liittymä mikää laite oo? Kyllähän ny jokaisella on tetheroiva luuri nykyjäns?

Perkeleen puuttuva edit. Niin tietty jos se päätelaitekin on paidan taskussa niin kuka mitään wifejä sitten kaipaakaan…

Jamasa kirjoitti: (8.8.2012 9:27:23)
    Voisi levittää koko kentälle WiFin, niin Gamebookkia ja muita vastaavia voisi käyttää sen yli.
    Osakkaat voisivat maksaa nämä kulut.

Eee. Tai no en tiijä. Eikös nuo tavan wifit kuitennii vaadi päätelaitteen räpläämistä kun siirrytään tukiasemasta toiseen? Elikkäs tarittais sitten WiMax. JA kelläs nyt on varaa kaikille sellaset päätelaittee hankkia? Häh? Saat vapaasti korjata tai pillastua valintasi mukaan.

kebax kirjoitti: (8.8.2012 23:26:17)

Häh? Ei kai liittymä mikää laite oo? Kyllähän ny jokaisella on tetheroiva luuri nykyjäns?

Viesti yritti sanoa:
    Miksi käyttää edes klubilla WiFi-verkkoa kun tuopin hinnalla kuussa voi käyttää koko kentän (ja Suomen) alueella toimivaa 3G/GPRS-verkkoa.
    Olisi suht huono idea rakentaa koko kentän kattava WiFi-verkko. Oikeastaan hyvin huono.

kebax kirjoitti: (9.8.2012 0:32:28)
    nuo tavan wifit kuitennii vaadi päätelaitteen räpläämistä kun siirrytään tukiasemasta toiseen?

Ei vaadi

Parti kirjoitti: (9.8.2012 9:11:34)
    Olisi suht huono idea rakentaa koko kentän kattava WiFi-verkko. Oikeastaan hyvin huono.

Kyllä. Varsinkin kun se wifi kulkee paidan taskussa. =) Se on toki eri juttu tartteeko koko kentän alueella wifiä. Mainittu GameBook todennäköisesti toimii suoraan siinä paidantaskutukarissa, notta turha silloin tetheröidä mitn.

Mutta takaisin alkuperäiseen kyssäriin. Täsä nyt on näytetty kuinka internet kulkee nykyajan ihmisen mukana joka paikkaan jolloin tarve wifille on selkeästi vähentynyt.

Kun golfari klubiravintolassa tuskailee että miksei klubin wlaniin pääse niin varmaan unohtuu se että on ihan työkäytössä siellä toimistossa. Erillisen avoimen wlanin perustaminen ja ylläpitäminen ei ole rakettitiedettä mutta vaatii kuitenkin ponnistuksia. Päätöksen tuosta tekee jokainen kenttä itse onko tuolalinen palvelu sitä mitä golfarit haluavat. Itse olen sitä mieltä että tämä aloite kuoli jo ennenkuin syntyikään.

Eikun:
    Jotkut puhelimet osaavat toimia WiFi (=WLAN) tukiasemina, mutta ne liikennöivät netin suuntaan koko ajan 3G/GPRS-verkon läpi.

Toki flight voi virittää sellaisen härvelin että yksi puhelin toimii muille pelaajille WiFi-tukiasemana ja muut menevät yleiseen verkkoon tuon yhden 3G-liittymän kautta. Toimii. Varmaan jollakin tapaa, mutta turha viritys. Paitsi jos jollakin pelaajalla ei ole käytössä 3G/GPRS-verkkoa. Ei kai sellaisia enää olekaan, ainakaan golfareita.

Ai jotkut? Eiköhän noita tetheröiviä luureja ole jo jo maailma väärällään?

Mutta mitä sitten tulee taskussa kannettavan tukiaseman turhuuteen niin ainakin minä arvostan suuresti että läppärini yhteyskäytännöt ovat vakioidut. Olen nääs sevverta vanhanaikainen että päätelaitteeksi mulle ei juurikaan kelpaa luuri. Golfkentällä nykyjään en kyllä tartte mitään päätelaitteita vaikka ajanvietteenä joissain tapauksissa voisikin olla kätevää.

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #424701 kohteessaAloite kaikille Suomen golfklubeille

Etusivu Foorumit Yleistä Aloite kaikille Suomen golfklubeille