Aihe: 3D mallinnusta - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

3D mallinnusta

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu 3D mallinnusta

Esillä 25 viestiä, 576 - 600 (kaikkiaan 1,265)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

flog kirjoitti: (6.5.2012 10:59:01)
    [
    Voihan se johtua siitäkin ettei tuntuma etäisyydestä (vähän niin kuin synnyinlahja) vajailla lyönneillä ole parasta a-luokkaa. Sama juttu voisi selittää miksi puteissa ei ole ihan kärjessä. Näitähän voi aina tulkita niin että sopivat omaan teoriaan.

Minähän en edelleenkään ole ollut yhdelläkään Foleyn tunnilla enkä seuraamassa hänen opetustaan. Jossain vaiheessa kommentoinut sitä vaihetta jossa Tiger oli menossa, mutta siitäkään ei voi tietää oliko kyse sen hetken neuvoista vai Tigerin kyvyistä noudattaa niitä. Kaukana ne on monen minunkin valmennettavan swingit siitä mitä haluaisin niiden olevan 😉

Mutta tuo etäisyyshallinta wedgellä voi hyvinkin liittyä tekniikkaan ja meilessä lähinnä on se, miksi niin usein hyvät draivaajat ovat yllättävän kädettömiä wedgen kanssa. Oikean käden ojentuminen kun muuttaa loftia kovin herkästi ja sitä kautta saattaa varsin paljon vaikuttaa etäisyyskontrolliin verrattuna kulmat säilyttävään vetoon. Sitten on tietysti vielä nuo pehmeiden käsien pelaajat, jotka käsittelevät lapaa enemmän käsillä myös muissa lyönneissä.

B kirjoitti: (6.5.2012 8:35:05)

Vasen pakki kirjoitti: (5.5.2012 22:31:19)

data kirjoitti: (5.5.2012 16:22:35)
    Virhe tulee sulla siitä, että sä et liikuta mailaa tasolla vaan kartiopinnalla. Se liikkuu sinulla kartiopinnalla, koska se on hitaassa liikkeessä mahdollista ja koska sä kierrät vartaloa pystyakselin ( eli sinänsä jo väärän akselin ) ympäri ja lisäksi huomattavasti enemmän kuin nopeassa liikkeessä pystyisit. Tuossa tilanteessa aksiaalisulkua ei juuri tarvita, mutta täydessä swingissä toimit toisin.

Se että mä en näe tuossa mitään merkittävän suuruista aksiaalikiertoa voi olla merkki vain siitä, että en osaa katsoa oikeaa asiaa.

Sitä Mahan videota voi muuten kelata kuva kerrallaan edes takas. Jälkimmäisessä swingissä tuossa 0:57-1:01 näkee todella tarkasti tuon käsien tulon osumaan. Esim 57-58 välillä on aika mielenkiintoinen muutos vasemman kämmenselän asennossa. Mutta todella mielenkiintoista on katsoa lantionkierron nopeutta osumaan tullessa.

Mä kyllä näen supinaation ja ilmeisen vas ranteen kupertumisen (PF) ja samalla oikean käden DF:n lisääntymisen ja pronaation tuolla välillä. Liike alkaa jo hyvän matkaa klo 9 aiemmin ja jatkuu läpi osuman ja saattoon. Voin toki olla väärässä.

’Usein jo käynti optikolla riittää’ sanoi entinen mainos;-). Ihan oikeasti siinä ei näy mitään supinaatiota, toisin kuin allaolevassa linkissä:

Mun pointti on, että lavan saa suoraksi eri tekniikoilla. Aksiaalikierto ei ole mikään pakollinen komponentti. Ja koska Luke on tehnyt golfhistoriaa, niin eihän toi lavan suoristaminen sillä tavalla ihan huono tapa voi olla.

B

Vasen pakki kirjoitti: (6.5.2012 16:20:16)
    Mun pointti on, että lavan saa suoraksi eri tekniikoilla. Aksiaalikierto ei ole mikään pakollinen komponentti. Ja koska Luke on tehnyt golfhistoriaa, niin eihän toi lavan suoristaminen sillä tavalla ihan huono tapa voi olla.

Mun pointti on, etteivät aksiaalisulku ja ’krossaus’ ole toistensa synonyymejä. Näyttää siltä, että sä et ole sitä ymmärtänyt. Voin olla väärässäkin, mutta en siinä, että siltä se vaikuttaa.

B kirjoitti: (6.5.2012 17:05:21)

Mun pointti on, etteivät aksiaalisulku ja ’krossaus’ ole toistensa synonyymejä. Näyttää siltä, että sä et ole sitä ymmärtänyt. Voin olla väärässäkin, mutta en siinä, että siltä se vaikuttaa.

Tapahtuuko sinun mielestäsi backsvingissä aksaaliavaus?

ts

B kirjoitti: (6.5.2012 17:05:21)

Vasen pakki kirjoitti: (6.5.2012 16:20:16)

Hieno pointti ja hieno uusi sana tuo aksiaalisulku. Tosin netti ei unohda mitään ja tähän asti olet väittänyt kaiikien hyvien pelaajien supinoivan ja krossaavan. Samoin on data väittänyt lapaa olevan pakko sulkea käsivarsien kiertoliikkeellä ja PF ei ole tuohon koskaan vaihtoehdoksi kelvannut.

Ja silti VP on edelleen oikeassa, että gripin tekstin kiertyminen varren akselin ympäri on minimaalista, koko varren kiertyminen pystyakselin ympäri sen sijaan suurta.

B

ts kirjoitti: (6.5.2012 17:19:41)
    Tosin netti ei unohda mitään ja tähän asti olet väittänyt kaiikien hyvien pelaajien supinoivan ja krossaavan.

Mullehan on kelvannut aiemmin myös se vaihtoehto, ettei kukaan krossaa. Tämä termi on niitä, jotka sopivat sinunlaisellesi sattumasanageneraattorin pyörittäjälle. Määritelmän voi rakentaa itse ja nähdä suttuisista videoista sen mitä haluaa.
    Supinaatiosta viittaan käymääsi rakentavaan keskusteluun maailman foorumeilla. Haluatko. että lainaan vielä saamaasi palautetta tänne? Epäilen. Voin toki olla väärässä tässäkin.
    Kommenttisi ja vielä huvittavammat selittelyt mm Mahanin statseista ovat myös vertaansa vailla. 😀

ts

B kirjoitti: (6.5.2012 17:44:09)
    [
    Supinaatiosta viittaan käymääsi rakentavaan keskusteluun maailman foorumeilla. Haluatko. että lainaan vielä saamaasi palautetta tänne? Epäilen. Voin toki olla väärässä tässäkin.
    D

Tarkoittanet muutaman erittäin älykkään oloisen kaverin kirjoittelua, koska fiksummat kommunikoivat siellä vain taustalla noiden muutaman älypään vuoksi. Hehän saavat tällaista palautetta:

The problem you have jxxx is you have no respect for people with true talent.

You actually feel that because you have some knowledge of biomechanics, that anyone is fair game for your analysis.
    That would be OK in principle, but, you go about it with a reckless authoritative bravado. You make comments about
    pros like they are beneath you and you’re guru and savior Kelvin, is the ultimate source for swing analysis. Basically
    you are taking his work and repeating it on the internet. Not exactly much of an accomplishment.

Dispassionate analysis. That’s a joke. You sorely lack experience of any kind. No teaching, can’t play, and your people
    skills aren’t exactly award winning. As far as I’m concerned, you’re a real snake too. I deleted a post on your website last
    night because I decided to take the high road and what did you do??? You put it back up without my permission so you
    could go ahead and continue your tirade about Hogan. I believe this is the kind of bogus mindset you have. It irks you
    that I knew Hogan, so you had to 86 me.

Without Kelvin’s input Jeffy, your website doesn’t have much to offer.

Ja sitten siellä on se eräs totaalinen älypåää dap…..

Read more: http://richie3jack.proboards.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=3418&page=8#ixzz1u6LjOLrh

ts

Tai ehkä B haluat lisää kommentteja ajatuksistani mitä tuolta muualta tulee:

Simplicity and depth. Please put this video in the Video Vault. If every golf lesson, video and book started with this video, it would convert a lot of the ’why’ and ’arbitraryness'(is this a word?) dilemmas that ensue into understanding. Thanks, Tapio!

Ja oikeesti niin… osa hyvistä pelaajista krossaa, osa ei. Sikälikin olet väärässä. Kaksi varsin erilaista tapaa lyödä palloa ja molemmissa paljon tunnusmerkkejä tyylistä nähtävissä.

B

Huhhuh. Miten siinä aina käy noin, kun tsuomipro haluaa opettaa korkeampia tieteitä maailmalle?

ts

B kirjoitti: (6.5.2012 18:28:31)
    Huhhuh. Miten siinä aina käy noin, kun tsuomipro haluaa opettaa korkeampia tieteitä maailmalle?

Kunhan nyt suurimmat typerykset edes perusasiat ymmärtäisivät.

Onkios sulla muuten itse aiheeseen jotain annettavaa vai ruvetaanko taas ylläpidon kanssa viestittelemään. Porukalla taitaa olla sormet napeilla taas aika herkässä sun typeryyksien osalta.

ts kirjoitti: (6.5.2012 18:32:06)

Tilanne väittelyn osalta ei ole edennyt.
    Tilanne on edelleen se , että USGA, MacKenzie ja Mahan-analyysi edustavat edelleenkin älyllisellä tasolla oikein perusteltuja näkemyksiä.

Vastapuoli on esittänyt 140 asteen sulkevaa kiertoa yhdistettynä 50 asteen
    avaavaan kiertoon välillä klo9-osuma. Tämä johtaa käsinopeuksiin, joilla lyötäisiin 500m kaaria ja varmasti lisäksi kipeytyneisiin niveliin.

ts

data kirjoitti: (6.5.2012 18:49:54)

ts kirjoitti: (6.5.2012 18:32:06)

Tilanne on edelleen se , että USGA, MacKenzie ja Mahan-analyysi edustavat edelleenkin älyllisellä tasolla oikein perusteltuja näkemyksiä.

avaavaan kiertoon välillä klo9-osuma. Tämä johtaa käsinopeuksiin, joilla lyötäisiin 500m kaaria ja varmasti lisäksi kipeytyneisiin niveliin.

Ja täyttä sontaa puskee taas ulos datan tuutista. Etkö voi ymmärtää, että ne rannekulmat voivat purkautua muutakin kautta kuin käsivarsia kiertämällä? Eikö se ihan oikeesti mene sulle perille? Käsivarsien kierrolla ei saavuteta lisänopåeutta lavalle juuri yhtään. piste.

No on se musta sen verran edennyt, että postasin tänne erittäin hyvälaatuista videota Mahanin swingistä, joka mun mielestä kiistattomasti osoittaa miten lapa voidaan suoristaa osumaan pelkällä PF:llä ja lantionkierrolla. Postasin myös toisen videon, jossa nähdään se aksiaalisulkuun perustuva swingi.

Mun etuna tosin on, että mä en ole kaivautunut taisteluhautoihin ja sen takia mun ei tartte pitää kiinni omasta mielipiteestä silloinkin, kun sitä vastaan esitetään selvää näyttöä. Mä voin jopa ihan hyvin sanoa tuosta Mahan videosta ne jutut, jotka heikentää sen todistusarvoa. Sehän on wedge swingi. Suurin osa tour proffien wedge lyönneistä on just tuollaisia ’dead hands’ swingejä. Jos kyseessä olisi Mahanin draiveri swingi, niin se voisi näyttää ihan toisenlaiselta. Toi nyt vaan sattui olemaan niin hyvälaatuista ja esittää niin selvästi tuon 0-aksiaalisulkua jutun, että laitoin sen tyrkylle.

Mä en ole mikään lastentarhanopettaja, eli mua ei sinänsä kiinnosta teidän lapsellinen riitely. Mä vaan koitan nostaa keskustelun tasoa näyttämällä molemmille osapuolille, että toisen sanomisissa voi sittenkin olla paljon järkeä.

Ja jos data ja B on oikeasti sitä mieltä, ettei lapaa voi yrittää kiertää auki osumassa, niin ehdotan että kokeilette. Sillähän se selviää. Muistan kun itse ekan kerran yritin tuota Vierumäen vanhan kentän rangella. Pelotti ihan älyttömästi, että slaissaan pallon sinne parkkipaikalle. Nyt tietysti voi sanoa, että ’susta vaan tuntui, että sä avaisit lapaa, vaikka oikeasti sä suljit sitä’. Bullshit, kyllä mä tiedän milloin mä yritän lyödä tarkoituksellisen maksimaalisen slaissin lapaa avaamalla. Ja riittävällä lantionkierrolla se pallo lähti piikkisuoraan.

Vasen pakki kirjoitti: (6.5.2012 20:18:44)

No on se musta sen verran edennyt, että postasin tänne erittäin hyvälaatuista videota Mahanin swingistä, joka mun mielestä kiistattomasti osoittaa miten lapa voidaan suoristaa osumaan pelkällä PF:llä ja lantionkierrolla. Postasin myös toisen videon, jossa nähdään se aksiaalisulkuun perustuva swingi.

Mun etuna tosin on, että mä en ole kaivautunut taisteluhautoihin ja sen takia mun ei tartte pitää kiinni omasta mielipiteestä silloinkin, kun sitä vastaan esitetään selvää näyttöä. Mä voin jopa ihan hyvin sanoa tuosta Mahan videosta ne jutut, jotka heikentää sen todistusarvoa. Sehän on wedge swingi. Suurin osa tour proffien wedge lyönneistä on just tuollaisia ’dead hands’ swingejä. Jos kyseessä olisi Mahanin draiveri swingi, niin se voisi näyttää ihan toisenlaiselta. Toi nyt vaan sattui olemaan niin hyvälaatuista ja esittää niin selvästi tuon 0-aksiaalisulkua jutun, että laitoin sen tyrkylle.

Mä en ole mikään lastentarhanopettaja, eli mua ei sinänsä kiinnosta teidän lapsellinen riitely. Mä vaan koitan nostaa keskustelun tasoa näyttämällä molemmille osapuolille, että toisen sanomisissa voi sittenkin olla paljon järkeä.

Ja jos data ja B on oikeasti sitä mieltä, ettei lapaa voi yrittää kiertää auki osumassa, niin ehdotan että kokeilette. Sillähän se selviää. Muistan kun itse ekan kerran yritin tuota Vierumäen vanhan kentän rangella. Pelotti ihan älyttömästi, että slaissaan pallon sinne parkkipaikalle. Nyt tietysti voi sanoa, että ’susta vaan tuntui, että sä avaisit lapaa, vaikka oikeasti sä suljit sitä’. Bullshit, kyllä mä tiedän milloin mä yritän lyödä tarkoituksellisen maksimaalisen slaissin lapaa avaamalla. Ja riittävällä lantionkierrolla se pallo lähti piikkisuoraan.

Nostat siis mielestäsi keskustelun tasoa toteamalla asioita videosta
    katsomalla. Eihän tämä keskustelu nyt mitään hirveän tasokasta tietenkään
    ole johtuen niin suuresta hajonnasta tietotasojen suhteen, mutta kyllä täällä
    nyt jonkun tason perustelujakin ihan laskelmineen on esitetty. Eli kyllä sä joudut vielä aika paljon petraamaan tuosta asioiden toteamisesta ennen kuin sä voit väittää nostaneesi keskustelun tasoa. Nuo Mahanin ja Luken erothan on
    täällä aiemmin jo selvitetty.

ts

data kirjoitti: (6.5.2012 20:38:09)
    Eihän tämä keskustelu nyt mitään hirveän tasokasta tietenkään
    nyt jonkun tason perustelujakin ihan laskelmineen on esitetty.

Tietotasoissa kieltämättä on vallan suuret erot täällä. Jollain on aitoa mittausdataa ja kokemusta sekä omasta että myös valmennettavien lyönnistä, joku tekee analyysia heikkotasoisen 30 tai 25fps videon perusteella huonosta kuvakulmasta. Lisäksi täytyy toki todeta, että myös Pakin tietotaso on varsin korkea ja hän myös osaa tuon supinoimattoman tavan toteuttaa. Laskeahan voi oikein, väärin, mäkeä tai vaikka housuunsa, mutta niillä ei tuo geometria silti selviä.

Mitäs jos koittasit ihan oikeesti hetken perehtyä niihin vaihtoehtoihin millä erilaiset tavat on toteutettavissa ja mitä niissä pitää nähdä jo perusteiltaan eri tavoin. Niissä on nimittäin yllättävän vähän samaa vaikka perinteisistä kuvakulmista kovin yhtäläisilät äkkiseltään näyttävätkin. Ja toisessa on pakko sulkea lapaa käsivarsien kierrolla, toisessa tavassa se johtaa välittömään tuhoon ja liikkeen käsivarsissa on oltava päinvastainen. Senkin näkee helposti kuvista jos osaa katsoa oikeita paikkoja.

ts kirjoitti: (6.5.2012 20:56:49)

Eihän tämä keskustelu nyt mitään hirveän tasokasta tietenkään
    nyt jonkun tason perustelujakin ihan laskelmineen on esitetty.

Tietotasoissa kieltämättä on vallan suuret erot täällä. Jollain on aitoa mittausdataa ja kokemusta sekä omasta että myös valmennettavien lyönnistä, joku tekee analyysia heikkotasoisen 30 tai 25fps videon perusteella huonosta kuvakulmasta. Lisäksi täytyy toki todeta, että myös Pakin tietotaso on varsin korkea ja hän myös osaa tuon supinoimattoman tavan toteuttaa. Laskeahan voi oikein, väärin, mäkeä tai vaikka housuunsa, mutta niillä ei tuo geometria silti selviä.

Mitäs jos koittasit ihan oikeesti hetken perehtyä niihin vaihtoehtoihin millä erilaiset tavat on toteutettavissa ja mitä niissä pitää nähdä jo perusteiltaan eri tavoin. Niissä on nimittäin yllättävän vähän samaa vaikka perinteisistä kuvakulmista kovin yhtäläisilät äkkiseltään näyttävätkin. Ja toisessa on pakko sulkea lapaa käsivarsien kierrolla, toisessa tavassa se johtaa välittömään tuhoon ja liikkeen käsivarsissa on oltava päinvastainen. Senkin näkee helposti kuvista jos osaa katsoa oikeita paikkoja.

Pakkihan kertoo suljennan onnistuvan PF:llä. Sehän ei ole välttämättä
    ristiriidassa minun väittämieni kanssa, koska kuten olen moneen kertaan
    todennut, niin PF on aksiaalisuljennan eräs ilmenemismuoto. Esim. Mahanin
    ja Luken erot liittyvät hieman erilaiseen PF:n käyttöön. Kokonais aksiaalisuljennassa taas ei suurta eroa ole. Huipuilla on kuitenkin lisäksi myös supinaatiota ja harvoin pelkkää PF:ää. Sen sijaan mistään 50 asteen lavan avaamisista VP ei kertonut, joten yhtymäkohtia sinun teorioihisi en kyllä löydä. VP on ehkä ymmärtämättään tukenut minun näkemyksiä, vaikka ilmeisesti sinun avuksesi oli tullut.

nyt jonkun tason perustelujakin ihan laskelmineen on esitetty. Eli kyllä sä joudut vielä aika paljon petraamaan tuosta asioiden toteamisesta ennen kuin sä voit väittää nostaneesi keskustelun tasoa. Nuo Mahanin ja Luken erothan on

Väärä tulkinta data. Koitin nostaa teidän keskustelunne tasoa. Sen sijaan että suorittaisitte täällä pippelin mittausta täysin asiaankuulumattomilla argumenteilla, voisitte koittaa väitellä älykkäiden ihmisten tavoin. Ja tämä siis koskee ihan yhtä paljon Tapsaa, sinua ja herra B:tä.

Mutta pysäytä toi mun Mahan video 58s kohdalle ja sitten uudestaan osumaan. Molemmissa kuvissa gripin logotekstit osoittaa taivaalle, eikö vaan? Paljonko siis sinun mielestäsi varsi on tuossa välissä kiertynyt pituusakselinsa ympäri? Mun tietotason mukaan aika tarkkaan nolla astetta. Jotta sä saisit mut vakuuttuneeksi omasta näkökannastasi, sun pitää pystyä perustelemaan mulle jotenkin muuten kuin sanomalla ’olet idiootti ja et ymmärrä’.

Mä uskoisin kykeneväni ymmärtämään mekaniikan lakeja sen verran, että osaan jättää pois laskuista mahdottomat liikeradat. Mailan nupin paino on tiedossa, lavat nopeus ja nopeuden suunta voidaan varmaan laskea tai mitata riittävällä tarkkuudella klo 9 ja osumassa. Ihmisen kyky tuottaa lavalle erisuuntaisia kiihtyvyyksiä gripin kautta välitettävillä vääntömomenteilla on kai myös jollain tarkkuudella tiedossa. Lavan COG:n etäisyys varren pituusakselista on tiedossa ja varren taipuma sisään päin osumahetkellä voitaneen myös mitata kuvista. Noiden lähtökohtien perusteella mä en näe mitään syytä (esim kameran aiheuttama vääristymä), joka voisi mitätöidä tuon Mahan videon todistusarvon. Koko varren orientaatio muuttuu, mutta logo osoittaa taivaalle. Missä siis tapahtuu se kiertymä varren pituusakselin ympäri? Ja älykkään väittelijän vastaus ei ole: ’olet idiootti, etkä kykene ymmärtämään’. On oman älykkyyden osoitus pystyä perustelemaan kantansa siten, että kohtuullisella tietotasolla varustettu henkilö sen pystyy ymmärtämään.

Vasen pakki kirjoitti: (6.5.2012 21:32:16)

Väärä tulkinta data. Koitin nostaa teidän keskustelunne tasoa. Sen sijaan että suorittaisitte täällä pippelin mittausta täysin asiaankuulumattomilla argumenteilla, voisitte koittaa väitellä älykkäiden ihmisten tavoin. Ja tämä siis koskee ihan yhtä paljon Tapsaa, sinua ja herra B:tä.

Mutta pysäytä toi mun Mahan video 58s kohdalle ja sitten uudestaan osumaan. Molemmissa kuvissa gripin logotekstit osoittaa taivaalle, eikö vaan? Paljonko siis sinun mielestäsi varsi on tuossa välissä kiertynyt pituusakselinsa ympäri? Mun tietotason mukaan aika tarkkaan nolla astetta. Jotta sä saisit mut vakuuttuneeksi omasta näkökannastasi, sun pitää pystyä perustelemaan mulle jotenkin muuten kuin sanomalla ’olet idiootti ja et ymmärrä’.

Mä uskoisin kykeneväni ymmärtämään mekaniikan lakeja sen verran, että osaan jättää pois laskuista mahdottomat liikeradat. Mailan nupin paino on tiedossa, lavat nopeus ja nopeuden suunta voidaan varmaan laskea tai mitata riittävällä tarkkuudella klo 9 ja osumassa. Ihmisen kyky tuottaa lavalle erisuuntaisia kiihtyvyyksiä gripin kautta välitettävillä vääntömomenteilla on kai myös jollain tarkkuudella tiedossa. Lavan COG:n etäisyys varren pituusakselista on tiedossa ja varren taipuma sisään päin osumahetkellä voitaneen myös mitata kuvista. Noiden lähtökohtien perusteella mä en näe mitään syytä (esim kameran aiheuttama vääristymä), joka voisi mitätöidä tuon Mahan videon todistusarvon. Koko varren orientaatio muuttuu, mutta logo osoittaa taivaalle. Missä siis tapahtuu se kiertymä varren pituusakselin ympäri? Ja älykkään väittelijän vastaus ei ole: ’olet idiootti, etkä kykene ymmärtämään’. On oman älykkyyden osoitus pystyä perustelemaan kantansa siten, että kohtuullisella tietotasolla varustettu henkilö sen pystyy ymmärtämään.

Laita pöytälevy 50 asteen kulmaan. Maila siihen klo 9 asentoon gripin teksti ylöspäin. Ota sormilla kevyesti gripin päästä kiinni. Anna mailan keinahtaa tasoa pitkin osuma-asentoon ja katso mihin suuntaan teksti osoittaa. Ei taida osoitaa ylös. Ja mitäs pitää tehdä jotta menee ylös?

ts

data kirjoitti: (6.5.2012 21:13:12)
    [
    Pakkihan kertoo suljennan onnistuvan PF:llä. Sehän ei ole välttämättä
    ristiriidassa minun väittämieni kanssa, koska kuten olen moneen kertaan
    todennut, niin PF on aksiaalisuljennan eräs ilmenemismuoto. Esim. Mahanin
    ja Luken erot liittyvät hieman erilaiseen PF:n käyttöön. Kokonais aksiaalisuljennassa taas ei suurta eroa ole. Huipuilla on kuitenkin lisäksi myös supinaatiota ja harvoin pelkkää PF:ää. Sen sijaan mistään 50 asteen lavan avaamisista VP ei kertonut, joten yhtymäkohtia sinun teorioihisi en kyllä löydä. VP on ehkä ymmärtämättään tukenut minun näkemyksiä, vaikka ilmeisesti sinun avuksesi oli tullut.

Tän takia keskustelun taso todellakin on mitä on. Nyt yrität kiemurrella ulos juuri tuolla uudella aksiaalikeirron termillä vanhoista väitteistäsi. Data hyvä, netti ei unohda ja edit nappulaa ei edelleenkään ole. Tähän asti olet ollut ehdottomasti sitä mieltä että käsivarsien kierrolla ja supinaatiolla ON PAKKO sulkea lapaa tai se jää auki. Toedellisuudessa ei ole eikä edes PF:llä, mutta se pitää itse oppia ja kokea ymmärtääkseen. On aivan älytöntä väittää muuta kun sen ovat jo monet itse haainneet. Toisinkin voi tehdä, mutta silloin tarvii muidenkin asioiden muuttua, kuten kehon orientaatioiden ja kiertonopeuksien muutosten. Väärä yhdistelmä on tuhon tie.

ts

data kirjoitti: (6.5.2012 21:43:32)
    [

Laita pöytälevy 50 asteen kulmaan. Maila siihen klo 9 asentoon gripin teksti ylöspäin. Ota sormilla kevyesti gripin päästä kiinni. Anna mailan keinahtaa tasoa pitkin osuma-asentoon ja katso mihin suuntaan teksti osoittaa. Ei taida osoitaa ylös. Ja mitäs pitää tehdä jotta menee ylös?

Ja juuri tässä ajat sataa seinään eikä tunnu mikään selittäminen tehoavan.

SE MAILA EI LIIKU TUOLLAISTA TASOA PITKIN HETKEÄKÄÄN VAAN LIIKESUUNNAT OVAT AIVAN TOISET!!!

data kirjoitti: (6.5.2012 21:13:12)
    VP on ehkä ymmärtämättään tukenut minun näkemyksiä, vaikka ilmeisesti sinun avuksesi oli tullut.

En ole tullut kenenkään avuksi – en sinun enkä Tapsan. Ihan oikeesti hei – jos teistä kumpikaan todella tietäisi mitä golfswingissä tapahtuu, niin kaikki tour pelaajat jonottaisi teidän oven takana. Kaikki me vaan arvaillaan ja keksitään teorioita. Sitten me esitetään täällä niitä toisillemme, koitetaan löytää niistä vahvuuksia ja heikkouksia, hylätään toimimattomia ja hyväksytään niitä, jotka uskomme vastaavan todellisuutta. Jotkut teoriat sortuu fysiikan lakeihin ja toiset biomekaanisiin mahdottomuuksiin. Lopuista voidaan sitten keskustella. Parantaako joku malli toistettavuutta tai voimantuottoa. Kuinka hyvin ne sopivat siihen tietoon, joka on nykyaikaisella kameratekniikalla huippupelaajien swingistä nähtävissä jne.

Toi ylläoleva on mun näkemys älykkäästä keskustelusta. Jos väittely vaipuu tuollaiselle ’Amerikan presidentinvaalit’ tasolle, niin eihän teille voi kuin nauraa.

ts kirjoitti: (6.5.2012 21:46:45)

[

SE MAILA EI LIIKU TUOLLAISTA TASOA PITKIN HETKEÄKÄÄN VAAN LIIKESUUNNAT OVAT AIVAN TOISET!!!

Liikkuu se mittaustenkin mukaan klo9-osuma alueella tasolla. Ei tietenkään miljoonasosa millin tarkkuudella. Sulla vaan tahtoo helposti unohtua, että mittalaitteita ja niiden tuloksia on muuallakin kuin sinulla. Tähän ilmiöön löytyy jo voimantuotolliset pakottavat syytkin.

mun mielestä mailaa voi (kun oikein tekee) käsitellä kuin kirvestä. Jos nyt juureen hakataan niin terä kyllä osoittaa eri suuntiin matkan varrella, mutta ei sitä vartta kyllä pyöritellä. vai?

data kirjoitti: (6.5.2012 21:56:07)

[

Liikkuu se mittaustenkin mukaan klo9-osuma alueella tasolla. Ei tietenkään miljoonasosa millin tarkkuudella. Sulla vaan tahtoo helposti unohtua, että mittalaitteita ja niiden tuloksia on muuallakin kuin sinulla. Tähän ilmiöön löytyy jo voimantuotolliset pakottavat syytkin.

Laitas tuloksia esille jos kerta sellaisia löytyy? Siis tuloksia aidosta svingistä eikä mitään matemaattisia laskelmia jollain softalla.

ts

data kirjoitti: (6.5.2012 21:56:07)

[

Ei todellakaan liiku kuvialemallasi tasolla. Kyllä sun pitäis ihan ensin ymmärtää sen mailan grippipään liike eikä esittää tuollaisia levyteorioita. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisten swingin tapahtumien kanssa. Koko tuollainen ajatus on nykytiedon valossa puhdas vitsi.

Esillä 25 viestiä, 576 - 600 (kaikkiaan 1,265)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #212759 kohteessa3D mallinnusta

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu 3D mallinnusta