Re: Vähän hankala tapaus;) - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötVähän hankala tapaus;)Re: Vähän hankala tapaus;)

#279144 Ilmoita asiaton viesti

PG kirjoitti: (25.7.2012 8:35:03)

Rauski kirjoitti: (23.7.2012 20:57:12)
Pallo ei siis ollut outissa, koska siitä vain parimilliä oli outrajan sisemmän linjan sisäpuolella. Vapautusta tolpasta en voinut ottaa, koska pallo olisi tullut lähemmäksi lippua (tanan toimikunta)

Vapautusta outtitolpasta ei todellakaan voi ottaa, mutta oletko aivan varma siitä, että tuosta paikasta ei olisi voinut vapautua säännön 28 c mukaisesti? Palloahan ei tarvitse pudottaa alkuperäistä paikkaa kauemmaksi reiästä, sama etäisyys riittää. Tolppa ei olisi haitannut lyöntiä enää 5 cm päässä pallosta. Parin millin kaistaleelle pudottaminen on tarkkaa puuhaa, mutta epäonnistuneen dropin saa rangaistuksetta uusia (20 – 2c, 20 – 6).

20-6 Väärin korvatun, pudotetun tai asetetun pallon nostaminen.
Jos pallo on väärin korvattu, pudotettu tai asetettu väärään paikkaan tai muu toin sääntöjen vastaisesti, eikä sitä vielä ole pelattu, pallon saa rangaistuksetta nostaa. Tämän jälkeen pelaajan tulee toimia sääntöjen mukaisesti.

Tarkoittaako tuo viimeinen lause sitä, että väärään paikkaan voi dropata rangaistuksetta vain kerran?

Hyvä huomio!