Re: tilapäinen vesi - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännöttilapäinen vesiRe: tilapäinen vesi

#278137 Ilmoita asiaton viesti
KL

yeux de serpent kirjoitti: (1.10.2012 18:04:18)

KL kirjoitti: (1.10.2012 17:07:35)

Onko sinulla kirja vai etsitkö netistä? Kirjan Indexistä löytyy kattava lista, mutta tuo muistamani ’deccari’ onkin säännön 1-2 Huomautus:

Note 1: A player is deemed to have committed a serious breach of Rule 1-2
if the Committee considers that the action taken in breach of this Rule has
allowed him or another player to gain a significant advantage or has placed
another player, other than his partner, at a significant disadvantage.

Kysymys kuuluukin, voiko tätä periaatetta sellaisenaan soveltaa lähtökohtaisesti kaikkiin tapauksiin, joissa pitää punnita onko vakava rike tapahtunut vaiko ei? Kuten vieraspelaaja totesi, tuon huomautuksen kuvailemasta hyöty-/haittanäkökulmasta ei löydy deccareita. Voisiko syynä olla se, että ko. huomautus on niin yksiselitteinen, ettei esimerkkideccareita ole ollut tarvis tehdä tai pikemminkin että ne johtaisivat liian suoraviivaisiin tulkintoihin vaihtelevissa tilanteissa (joita on pirun paljon)?

Netistä kattelen..
Tuo nootti koskee sääntöä 1.2, eikä sen perusteella voine tehdä laajempia johtopäätöksiä.

Miksei? Perustele.