Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

17.12.–23.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][9]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203839 Ilmoita asiaton viesti
ts

Kuuma putteri kirjoitti: (16.12.2013 18:27:10)

ts kirjoitti: (16.12.2013 17:58:05)
Ei noita voi laittaa rinnakkain ollenkaan, koska mä en oikeestaan mallinna mitään enkä fiksaa mitään liikettä johonkin kiinteään.

Et tietoisesti fiksaa, mutta kyllä sun laitteet ’fiksaa’ jollain pyöristysalgoritmilla käyrän mittapisteiden välille.

Niin siis mä tarkotin mallintamisella sitä, että meillä ei ole liikkeille ennaltamääriteltyjä tasoja jolla en liikkuvat kuten datan mallissa on useita, vaan meillä kaikilla mitattavilla pisteillä on vain anatomian rajoittamat vapausasteet.

Meillä ei siis tutkita esim oletetun tason kautta, eikä minkään kiinnitetyn keskipisteen ympäri tapahtuvaa oletettua liikettä, vaan pisteiden todellisia liikkeitä.

Mittausväli on 0,00588s (1/170) ja on aivan selvä että graafia piirrettäessä suodatuksen kautta jokin kaareva taso syntyy. Tarkoittaa siis sitä, että todellisuus voi sisältää vähän jopa meidän mittausta suorempia vaiheita 😉

Tarkat lavan tapahtumat eivät minua valmentajana juurikaan kiinnosta, mutta onhan tuohon systeemiin flightscope integroitu niistä kertomaan ja ainakin tuolla Espanjan pisteessä kun päästään ulos rangelle palloja paukuttamaan niin varmaan kohtalaisen järkevää lukua antaa, joskin lapaahan sekään ei osuma-alueella näe ja laskennan osuus radassa on jopa huomattavasti suurempi kuin meillä. Hyvä apu valmennukseen kun tiedtään mitä hakea, tieteelliseen tarkasteluun täysin riittämätön kuitenkin.

Mutta siis 4DSwingin tarkoitus on nimenomaan mitata kehon liikkeitä ja antaa niistä pelaajalle tietoa ja mitä enemmän hyviä pelaajia saadaan tietokantaan, sen enemmän on kerrottavaa noista asioista. Lavan osaltakin tieto on varsin riittävä jotta se info voidaan linkittää kehon mittauksiin.