Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

17.12.–23.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][9]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203541 Ilmoita asiaton viesti
ts

fukke diise saisse kirjoitti: (8.12.2013 20:32:37)

Kyllä tuo on ymmärretty. Tässä on se ero että esim. minä näen Hoganin lyönnissä käsivarren kiertoliikkeen lapaa sulkevaan suuntaan (joka ei ole aktiivinen, vaan oikea käsi tekee sen).
Minä näen myös olkavarren kiertoliikkeen lavan sulkeutumista estävään suuntaan.

Nämä yhdessä eivät ole mahdollisia, jos hartiat avautuvat osumaan eli vartalonkierto sulkee lapaa. Tiedän, että sinä haluat lavan avautuvan ja sulkeutuvan synkronissa vartalon kierron kanssa. Minun mielestäni se ei mene niin, mutta mennään näillä eteenpäin.

Tunnut muuttaneen käsitystäsi vuosien varrella esim ajatuksesta ’oikealla kädellä saa tulittaa vaikka kuinka kovaa kunhan tekee sen alakautta’ Mä olen edelleen tot mieltä ja samoin oli Sam Snead ja kuvasi sitä Hoganin salaisuudeksi. Karkeasti jotain tämän tyylistä

Minä en todellakaan halua lavan sulkeutuvan synkroonissa vartalonkierron mukana, vaan käsikolmion avaavan sitä kun vartalonkierto sulkee. Noiden yhteisvaikutuksesta varsi pysyy pidempään poikittain kohdelinjaan nähden ja lapa samoin. Saavutetaan myöhäisempi crossaus kuten tuonne Richien foorumille graafeja postasin sitä osoittamaan. Eli kuten Hoganilla, kädet menevät vasemmalle ja lapa pysyy oikealla, joka ei ikinä olisi mahdollista kyynärvarsien sulkevalla kierolla.

jotenkin näin joka sitten taas vauhdissa näyttää hieman toiselta.

Kannattaa myös ajatuksella katsoa tuota Hoganin oikean kyynärpään asentoa ja sijaintia osumahetkellä